Kuolio ja jalan amputointi
Jalkani meni auto-onnettomuuden seurauksena kuolioon ja se jouduttiin amputoimaan. En pysty enää kävelemään, vaan istun loppuikäni rullatuolissa. Yllättävän vaikeaa on elämä rullatuolipotilaana, paljon vaikeampaa kuin kuvittelin. Mitä ajatuksia teissä kohtaloni herättää?
Kommentit (63)
Anteex vaan, mutta se on pyörätuoli ei rullatuoli! T. Hoitsu
Aina ei mene nallekarkit tasan. Ikävä kohtalo. Toivottavasti saat proteesin jalkaasi.
Siitä oli juttu joku viisi vuotta sitten, juhannuksena, hyppäsin ystävän mökiltä järveen, muutkin olivat jo käyneet uimassa, satuin osumaan kiveen.. siihen pää kolahti. heräsin sairaalasta ja olen lopun elämääni RULLATUOLISSA, kaikki raajat halvaantuneet edelleen. pää toimii kuitenkin. toinen käsi myös pikkuisen, monen vuoden kovan työn jälkeen, jotta voin kuljettaa itseäni... aina kaikki on provoa muiden mielestä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 00:10"]
Siitä oli juttu joku viisi vuotta sitten, juhannuksena, hyppäsin ystävän mökiltä järveen, muutkin olivat jo käyneet uimassa, satuin osumaan kiveen.. siihen pää kolahti. heräsin sairaalasta ja olen lopun elämääni RULLATUOLISSA, kaikki raajat halvaantuneet edelleen. pää toimii kuitenkin. toinen käsi myös pikkuisen, monen vuoden kovan työn jälkeen, jotta voin kuljettaa itseäni... aina kaikki on provoa muiden mielestä.
[/quote]Niin ja olin 16v. silloin, nyt 21v. naisen alku.Olen silti sujut itseni kanssa, kyllä sitä oppii elämään vaikka minkä apuvälineen kanssa, varsinkin kun osaa pikkuhiljaa arvostaa elämää, kuinka kallisarvoinen se on.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 00:10"]
[/quote]
Sanopa muuta, joidenkin on hankala uskoa tosiasioita. Haukkuvat vaan provoksi, vaikka juttu olisi aivan totta!
Onpa, ap sinulla, ollut kamala kohtalo!
Ajoin itse, tosin onnettomuus ei ollut minun vikani. Rattijuoppo törmäsi autooni kolmion takaa.
AP
Ainakin sen ajatuksen, ettet varmaankaan asu Suomessa, koska Suomessa saisit hyvän proteesin. Sen kanssa voisit elää suht normaalia elämää. Esim. Kaisa Leka, joka on kaksoisamputoitu, on tehnyt tuhansien kilomerien pyöräilymatkoja.
En ole kuullut kenenkään vuosiin puhuvan rullatuolista, en ainakaan pyörätuolia käyttävän. Miksei sinulla ole jalkaproteesia?
Kukaan ei varmaan nimitä itseään rullatuolipotilaaksi.
Surullista.
Mietin, oletko ajatellut hyvän proteesin hankkimista? Onko se tapauksessasi mahdollista?
Tiedän monia lapsia, joilta on syövän takia jouduttu amputoimaan jalkoja, ja niin he ainakin ovat nopeasti oppineet käyttämään niitä proteeseja Juuri vähän aikaa sitten yksi äiti postasi fb:ssä kun hänen teini-ikäinen poikansa ajoi sellaisella yksipyöräisellä sirkuspyörällä (en nyt tiedä oikeaa nimeä tuolle vehkeelle) suvereenisti proteesijalla.
Ei ollut tarkoitus vähätellä tilannettasi, mutta yllättävästi ihminen oppii elämään vaikeidenkin asioiden kanssa. <3
Mua kyllä ap todella epäilyttää juttusi. Ei KUKAAN pyörätuolilla kulkeva puhu RULLATUOLISTA!!! Ei sitten kukaan.
Nyt kun vielä sitten kerrot mistä asti jalkasi on amputoitu ja miksei tynkään saada proteesia.
Neliraajahalvaantunut ystäväni koki kyllä todella suuren elämänmuutoksen ja kaikki todella muuttui. Ajaa nykyään onneksi jo autoa, että pääsee liikkumaan, mutta elämämeni täysin uusiksi.
No eipä juuri mitään. Proteesit on keksitty ja silleen. Yritä nyt ittes tsempata älä jää märehtimään
Kyllä minäkin olen kuullut, että pyörätuolilla kulkevat eivät halua nimittää kulkupeliään rullatuoliksi, tai kokevat sen rullatuoli-nimityksen jopa loukkaavana.
Varsinkaan kun niissä tuoleissa ei ole rullia vaan pyörät...
Varsinkaan kun niissä tuoleissa ei ole rullia vaan pyörät...
Se oon pyörätuoli, ei todellakaan rullatuoli.
-hoitsu