Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakkaat Stockmannin osakkeenomistajat

Vierailija
01.05.2013 |

- Toivottavasti olette nauttineet elämästänne ja sijoittaneet 43,2 miljoonan osinkonne järkevästi tuottamaan, tiedotteessa sanotaan.

- Me Stockmannin pienipalkkaiset saamme nauttia ylimääräisestä palkattomasta lomasta, murehtien rahojemme riittävyyttä vuokran maksuun, ruokaan, päivähoitomaksuihin ja muuhun ihan tavanomaiseen elämään. Yli puolen kuun palkka firmalle on kohtuutonta, kun säästötoimet kohdistuvat kaikkein vähätuloisimpiin.

- Vetoamme Teihin arvoisat osakkeenomistajat; palauttakaa edes 7 miljoonaa Stockmannin tilille, niin voimme keskittyä asiakkaiden palvelemiseen hymysuin, normaalia parempaa palvelua antaen, kuten meiltä työssämme vaaditaan. Teiltä se vaatisi ainoastaan 13 senttiä osakkeelta, luottamusmiehet pyytävät.http://www.iltalehti.fi/talous/2013050116966156_ta.shtml

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä muutkin tekee uhrauksia. Olkaa tyytyväisiä jos kahden viikon lomautus riittää.

Vierailija
2/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomi nykyisin kommunismi? Jonkinlaisesta sosialisoinnista vaikuttaisi olevan kysymys. Ne osakkeenomistajat ovat moneen kertaan jo veronsa eri muodoissa maksaneet. Uskomatonta. Vai onko vappupila?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on, meilläkin firma tuotti _vain_ 28 miljoonaa euroa voittoa, joten pakkohan se oli laittaa osa väestä pihalle.

Raha - tuo nykyajan ylijumala.

Vierailija
4/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 16:25"]

Onko Suomi nykyisin kommunismi? Jonkinlaisesta sosialisoinnista vaikuttaisi olevan kysymys. Ne osakkeenomistajat ovat moneen kertaan jo veronsa eri muodoissa maksaneet. Uskomatonta. Vai onko vappupila?

[/quote]

Vappupiloja vaikuttavat olevan tämän viestiketjun kaksi ensimmäistä vastausta. 

Vierailija
5/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut irtisanottiin suurensuuresta pankista leikatun aivoaneurysman ja vaikean syövän vuoksi. Hups - tosi on.

Vierailija
6/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nämä työntekijät ole itse säästäneet ja sijoittaneet osakkeisiin, nyt hekin pääsisiät nauttimaan osingoista? Kyllä ihan jokaiselta liikenee 20-50€/kk, kun tekee hyviä valintoja. Törkeää, kun joku muu on ollut säästeliäs ja ottanut riskin sijoittamalla, niin sen työn hedelmä pitäisi antaa jollekin, joka ei ole tajunnut säästää. 

Sitä paitsi jotkut lomautetaan kuukausiksi tai irtisanotaan kokonaan, aika noloa nostaa tuollainen äläkkä kahden viikon takia.

Vaikuttaa joltain vitsiltä tosiaan...

Vierailija
7/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala! Nykymaailman yrityskulttuuri on uskomatonta.

Vierailija
8/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että Stockmann tulee kärsimään enemmän kuin 7 milj. tappiot jos henkilökunnan asenne työtä kohtaan alkaakin muuttua.

Suomalainen yrityskulttuuri on hyvin paskaa, monessa maassa henkilökunta on yrityksen tärkein voimavara ja siitä pidetään huolta ja työsuhteet ovat pitkiä. Suomessa kaikki tämä on vain sanahelinää.

Vierailija
9/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan Stockmann joutuisi maksamaan veroa niistä 7:stä miljoonasta, jonka me palauttaisimme tilille? Summan pitäisi olla ainakin kaksinkertainen. Ei niitä niin vaan palautella.

Lisäksi työntekijät ovat varmaan liiton jäseniä. Jos eivät, niin ihan oma vika. Työntekijät saavat siis sieltäkin korvauksia.

Olen itse tällähetkellä opiskelijana ja elämäni varrella sijoittanut rahaa pahanpäivän varalle. Myös Stockan osakkeisiin. Aloin opiskella uutta ammattia, koska jouduin työttömäksi alalta, joka on hiipumassa Suomesta.

Kun jouduin työttömäksi, jouduin odottamaan kunnes saan liitolta ansiosidonaista, sillä minulla ei ole mitään asiaa sossuun, sillä omistan osakkeita. Toisaalta olen naimisissa, ja mieheni käy töissä, joten en olisi mihinkään oikeutettu muutenkaan. Stockmannin työntekijä, jolla osakkeita ei ole, voi hakea toimeentulotukea lomautusajalta.
 Minä puolestani marssin pankkiin ja myin hieman omaisuuttani, josta olen maksanut ensin kaksinkertaisen veron palkan ja osinkojen kanssa ja vielä sitten maksoin kolmatta kertaa veroja myyntivoittojen osalta.

Tällähetkellä, vaikka opiskelen, teen sen verran töitä, että en ole oikeutettu mihinkään tukiin ja perheemme maksaa täydet hoitomaksut kahdesta lapsesta.

Toivon, että te Stockmannin työntekijät ymmärrätte, että me kaikki omistajat emme ole niitä turkistätejä, vaan ihan tavallisia piensijoittajia ja säästäjiä. Kannan siitä huonoa omaatuntoa, että liikkeellä on niin huonot johtajat, että he ovat kabineteissaan päättäneet isoista osingoista lomautusten aikana. Se ei ole oikein. Mutta oikeampi suunta vaatia oikaisua on liikkeen johto ja suursijoittajat. He, jotka teille tämän ovat aiheuttaneet.

Vierailija
10/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinsuomalaisten ja RKPn omistamien säätiöiden firmahan se Stockman on. Tämänkaltaiset yritykset ylläpitävät mm. pakkoruotsia, koska niistä voitoista menee vaalirahaa mm. Kokoomukselle. Kokoomus on veropolitiikallaan haitannut 10 kirjoittajan kaltaisten pienosakkeenomistajien oloa, ja nykyhallitus kiristi heidän tulojaan ja sensijaan löysytti ja suosi suursijoittajien saamia tuloja.

Jokainen voi äänestää tuota menoa vastaan: ei tarvitse suosia RKPn politiikkaa, voi jättää ostamatta Sokmannilta, Hobbyhallista. Nej tack.

PAM on arvostellut Stockmannia siitä, että yt-neuvottelujen aloittamisesta ilmoitettiin lähes samanaikaisesti, kun yhtiö maksoi omistajilleen yli 43 miljoonan osingot.

Vierailija
11/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauttavatko työntekijät osakkeenomistajille, jotka ostivat Stockaaa 30 eurolla, erotuksen, kun nyt osake maksaa 10 euroa. Tavallaanhan tuo on työntekijöiden syytä, ovat tehneet liian hitaasti töitä

Vierailija
12/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 17:24"]

Palauttavatko työntekijät osakkeenomistajille, jotka ostivat Stockaaa 30 eurolla, erotuksen, kun nyt osake maksaa 10 euroa. Tavallaanhan tuo on työntekijöiden syytä, ovat tehneet liian hitaasti töitä

[/quote]

Onko ne osakkeenomistajat tehneet jotenkin töitä Stokkan menestyksen eteen ihan konkreettisesti vai ovatko vain odotelleet tuottoja kotisohvallaan?

Vierailija
13/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitusteoria on mielenkiintoista ja rahoituksen kursseista on mm. jäänyt mieleen se, että yrityksen ensisijainen tehtävä on tuottaa hyötyä sen omistajille. Hyöty, osinko, kompensoi omistajan ottamaa riskiä.

Ymmärrän kyllä inhimillisen näkökulman, koska olen itse työskennellyt aina pörssiyrityksissä ja saanut mm. kahdesti potkut tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Kylmä fakta on kuitenkin se, että yritystä ei ole perustettu minua tai minun tarpeitani silmälläpitäen, vaan yritys on olemassa tuottaakseen voittoa omistajilleen. 

Vierailija
14/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi äänestää tälle päätökselle ja jättää Stokkalla ostoksien teon kahdeksi viikoksi. Siihen tietty sanotaan, että siitä kärsivät työntekijät. Käytäntö osoittaa, että 43,2 miljoonan osingoista huolimatta siitä aina kuitenkin kärsivät työntekijät, joten so what.

Vierailija
15/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksei nämä työntekijät ole itse säästäneet ja sijoittaneet osakkeisiin, nyt hekin pääsisiät nauttimaan osingoista? Kyllä ihan jokaiselta liikenee 20-50€/kk, kun tekee hyviä valintoja."

Tuo on kuitenkin aika pieni raha jos vertaa 2 viikon eli puolen kuun palkkaan....

Vierailija
16/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yritystuet ovat moninkertaistuneet 10 vuodessa. Hyvä maksaa osinkoja.

Vierailija
17/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 17:26"]

[/quote]

Onko ne osakkeenomistajat tehneet jotenkin töitä Stokkan menestyksen eteen ihan konkreettisesti vai ovatko vain odotelleet tuottoja kotisohvallaan?

[/quote]Ovat sijoittaneet Stockaan, jotta työntekijät saavat tehdä töitä.

Vierailija
18/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 16:32"]

Minut irtisanottiin suurensuuresta pankista leikatun aivoaneurysman ja vaikean syövän vuoksi. Hups - tosi on.

[/quote]Oliko Osuuspankki/Pohjola?

Ja osakkeiden jälkimarkkinoilla ei ole työllistävää vaikutusta, markkina-arvoon (rahoituskuluihin) vaikuttaa, ei muuten.

Vierailija
19/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 17:45"]

"Miksei nämä työntekijät ole itse säästäneet ja sijoittaneet osakkeisiin, nyt hekin pääsisiät nauttimaan osingoista? Kyllä ihan jokaiselta liikenee 20-50€/kk, kun tekee hyviä valintoja."

Tuo on kuitenkin aika pieni raha jos vertaa 2 viikon eli puolen kuun palkkaan....

[/quote

No riippuu tottakai kauan on säästänyt, jos vasta kaksi kuukautta, niin toki se on pieni raha. Itse olen säästänyt pienestä palkasta (n 1400€/kk käteen) 100-300€/kk ja nyt äitiyslomalla vähemmän ja ne rahat olen sijoittanut suoriin osakkeisiin, vähän rahastoihin ja indekseihin. Kotihoidontuella jos nyt en säästämään pysty, niin en usko, että joudun kajoamaan säästöihin tai sijoituksiin ollenkaan, jollei jotain ihan yllättävää hajoa. 

Jokainen pystyy vaikuttamaan omiin menoihinsa kilpailuttamalla palvelut, miettimällä tuhlailuhimon iskiessä, että mitä oikeasti tarvitsee jne. Itse huomasin, että kaikki palkka menee mitä tuleekin, oli pakko tehdä asialle jotain. Aloin pitää kirjaa menoista ja tuloista, vähensimme kaiken autoilun minimiin, ostan paljon tavaraa käytettynä, käyn kerran viikossa isosti kaupassa ja täydennän vain maitoa tarvittaessa, irtisanoimme maksukanavat, vaihdoimme vakuutus- ja sähköyhtiötä, muutimme liittymän puhepaketteja yms. Noilla toimenpiteillä säästöön saa varmasti jäämään rahaa,  on stä kuuluisaa pahan päivän varaa, jos näin käy!

7

Vierailija
20/40 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 17:26"]

[/quote]

[/quote]Ovat sijoittaneet Stockaan, jotta työntekijät saavat tehdä töitä.

[/quote]

Ei kuulosta työn teolta.