-Tammikuiset 2014-
Ajattelin nyt laittaa tännekin jo Tammikuisten oman pinon pystyyn :)
Onko täällä muita Tammikuun murua odottavia?
Itse testasin tänään selkeän plussan kpn ollessa 34/32 :) Laskettu aika sijoittuu laskureiden mukaan ihan Tammikuun alkuun 4.1.14. Meidän esikko on syntynyt Joulukuun puolella, joten lähekkäin on lapsosten synttärit, jos kaikki menee hyvin!
Jaahans, koskas sitä uskaltais neuvolaan soittaa?
Kommentit (260)
Tänään alkoi kunnon vuoto, eli kesken taisi mennä tämä raskaus. Toivotaan että minä olin tämän porukan "tilastollinen todennäköisyys" ja teidän muiden raskaudet sujuvat hyvin. Tsemppiä matkaan!
Heti alkuun pahoittelut Kagee77lle keskenmenosta. :( Onneksi sinulla on siellä 2-vuotias temmeltäjä viemässä ajatuksia muualle. Toivottavasti pääsette nopeesti uuteen kiertoon ja yritykseen. :)
Piti kysymäni noista varhaisultrista... Kuinka moni on menossa sellaiseen ja suunnilleen millä viikolla? Itsekin tekisi hirveästi mieli mennä, mutta kun ne maksavat niin pirusti. Esikosta kävin ultrassa joskus rv9... Maksoi muistaakseni silloin yli 200 euroa, mutta siihen sisältyi kaksi ultra kertaa. Onko kellään tarkempaa tietoa noista nykypäivän hinnoista??
Tämä myös jättäytyy pois. Vuoto alkoi ja ultrassa käyty katsomassa mikä tilanne ja keskenhän meni =(
Tsemppiä muille!!!!!
Täältäkin pahoitteluja Kagee77lle ja Kallan kukalle keskenmenoista.: (
Itekki sain varattuu viimein neuvolan ja aika ajoissa se mullakin on 24.5, miehen raahaan mukaan ainakin ensimmäiselle käynnille, ja varmaan joillekki muillekkin jos työn puolesta pääsee. Ensimmäisessä neuvolassa on nimittäin muistaakseni molempien vanhempien päihdekyselyt ja jotain muuta tietoo. Muuten sielt saa vaa jotain lippulappusia, eli ekassa käynnissä ei kauheesti veil oo mitään "nähtävää", vähä infoo vaa.
En myöskään meinaa mennä varhaisultraan, vaikka mieli tekis nähä jo pikkunen ja varmistaa että sielä joku on mutta meinaan malttaa sinne rv 11-12 : )
Täällä olis laskettu aika 10.1. Esikoinen reilu 1v nyt. Miten muuten, ootteko käyny mittauttaa hcg:tä? Kävin tossa 4+3 ja tulos oli 461.. Kuulostaa vähältä? Neuvolatätin mielestä hyvä lukema.. No katsotaan kuin käy. Varhaisultra on tiedossa viikolle 7+4 jos sitä ennen ei tule ulos. Toivotaan parasta. Vatsakipuja on, mutta muistan et oli esikoisestaki.
Mittauttamassa mitä? :O
Kannoin tänään metrisiä pöllejä pari tuntia. Nostaminen maasta oli tuskaa, mutta aattelin että en mä nyt mikään sairas ole saakeli.
Hcg= istukkahormoni, raskaushormoni.. Sitä se pissatestikin mittaa, mutta verestä saa siis tarkan lukeman...
Tervetuloa joukkoon Samarini ! En oo ikinä tommosesta istukkahormonin mittauksesta kuullu, en usko et on kovinkaan yleistä? : )
Suuret pahoittelut Kagee77:lle ja Kallan kukalle keskenmenoista.
Varasin tänään varhaisultran ensi viikolle, joka on viikko 7. Itse halusin mennä sinne siis koska yksi kohdunulkopuolinen raskaus takana. Varasin Helsingin Femedasta ajan Bruno Cacciatore nimiselle lääkärille. Maksaa kuulemma noin 140€. Olen käynyt samalla lääkärillä viime raskauden aikana 4D ultrassa ja todella mukava ja asiantunteva lääkäri. Onhan tuo hinta mielestäni paljon, mutta kyllä se oman ja puolison pelon vuoksi tuntuu meidän tapauksessa järkevältä. Sanoivat, että hinta riippuu lääkäristä ja on 100-200€ välillä.
Istukkahormonia en ole myöskään kuullut mitattavan normaaliraskaudessa. Minulta sitä mitattiin kohdun ulkopuolisen raskauden yhteydessä, jota hoidettiin aluksi lääkkeillä. Pari kertaa viikossa mitattiin lukemat, että onko lähtenyt laskuun.
Pahoinvointi ja huimaus on alkanut tällä viikolla olla niin pahaa, että työterveydessä määrättiin sairaslomalle. Aika haasteellista tuon vilkkaan reilun yksivuotiaan kanssa.
Neuvolaankin oon soittanut ja sieltä sain ajan viikolle 8.
Onko muita, jotka on menossa varhaisultraan?
Mä menen varhaisultraan sillon 7+4. Mulla sitä raskauahormonia mitattiin oman mielenrauhan vuoksi sen kerran, kun yksi varhainen keskenmeno (viimekierrossa) takana. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Nyt on alkanu hiivatulehdus vaivaamaan :(
kiva että täällä on muitakin taaperoiden äitejä. Jos tämä raskaus menee hyvin, tulee lasten ikäeroksi n. 1v 8kk. :)
Minkälaisia oireita teillä on ollut? Mulla ei oikein mitään. Rinnat eivät ole arat eikä oikein muutakaan vielä. Ainut on tuo hiiva ja toinen vatsan ihon kutina! En tiedä mistä johtuu mutta välillä kutisee ja saa raapia, mitään turvotustakaan ei ole. Muistan että esikoisestakin oli kyllä täysin oireeton raskaus.
Niin ja alavatsaa kyllä nippailee ja vähän kramppailee/jomottaa välillä, yleensä toispuoleisesti. Tätä kyllä oli esikoisenkin aikana, silti pistää miettimään että onko joku vialla. Ultraa odotan kovasti!!!
Rinnat on vähän arat ja väsyttää normaalia enemmän. (oon kyllä aina ollut kova nukkumaan) Muuten olen kyllä loistokunnossa. Ei ole pahoinvointia, vedin just tulista intialaista jumalattoman annoksen, eikä närästäkään.
Oikeestaan, olen niin oireeton että on hankala uskoa, että on raskaana. Mutta kai kolme eri päivinä tehtyä testiä tietää :P Kai sen sitten käsittää kun alkaa massu kasvamaan.
Hei vaan, tänään aamulla plussattu kp 26/28, dpo 12 ja CB digillä aamulla "raskaana 1-2 viikkoa" :)) Toinen yrityskierros menossa ja pikku kakkonen siis haaveena. Jos kaikki hyvin menee, niin LA ois 19.1. laskurin mukaan. Oireet alkoi oikeestaan vasta eilen, eli dpo 11 rintojen kipuilu ja lämmöt illalla oli 37.3. Muuten oikeestaan ihan ok olo, ehkä menkkoja edeltävät oireet puuttuvat, eli kauhee nälkä muuttunut ruokahaluttomuudeksi ja vatsa yleensä ennen menkkoja vähän sekaisin, nyt ennemminkin ummetusta...
Tervehdys! Helatorstaina plussattu, ja nyt yritelty totutella ajatukseen. Kolmatta lasta odotellaan, valmiina tulokkaalla innokkaat 3v ja 1v10kk isosiskot. Ihan suunniteltu juttu tämä ei ollut; enemmänkin niinkuin "väärin lasketut varmat päivät"... Mies on innoissaan, mutta itseä vielä vähän huolettaa, miten tullaan pärjäämään kolmen pienen kanssa. Mutta onhan tässä tammikuuhun asti aikaa totutella ajatukseen, ja kasvattaa isompia muksuja valmiimmaksi :).
Korjauksena vielä, että plussa tuli siis kp 27/28, dpo 12 :) Ja esikoinen meillä on 1 v 9 kk :)
Heippa! Eilen CB digillä "raskaana 2-3", tammikuun alkuun siis LA. Hieman epäuskoinen olo, koska toisen lapsen jälkeen joka nyt 2 v 5 kk ei ole mitään ehkäisyä ollut. Yksi keskenmeno vuosi sitten. Nyt juurikin olin ajatellut ettei kolmatta enään tule ja että aloitan ehkäisyn kun tilanne muutenkin niin hektinen. Uutista sulatellen siis... Meilläkin mies iloinen mutta itse olen hieman huolissani. Ihan nuorimmasta päästä en enään ole ja monta muutakin asiaa mietittävänä. Ehkäpä se siitä!? Toisaalta kauan toivottu, mutta juuri kun toisin ajattelee niin sitten jysähtää.... Omituista.
Tänään aamupäivällä alkoi kunnon verinen vuoto... Se voipi olla tämän tammivauvan loppu. :( En kyllä vielä suostu heittää kirvestä kaivoon, esikoisesta oli myös vuotoa alkuraskauden puolella. Enää ei onneksi vuoda paljoa, vähän siteessä verta näkyy. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Tämän kokemuksen jälkeen soitan varmasti yksityiselle maanantaina ja varaan ultra ajan, heti vain kun suostunvat ultraamaan. Saan varmaan vielä odottaa, koska viikkoja vasta 5+3.
Joulu-tammikuun vaihteessa todennäköisesti, jos itse oikein laskin. :) Tänään sain virallisen tiedon raskaudesta ja hoitaja veikkasi 5. raskausviikkoa.
Ensiviikolla eka ultra.