-Tammikuiset 2014-
Ajattelin nyt laittaa tännekin jo Tammikuisten oman pinon pystyyn :)
Onko täällä muita Tammikuun murua odottavia?
Itse testasin tänään selkeän plussan kpn ollessa 34/32 :) Laskettu aika sijoittuu laskureiden mukaan ihan Tammikuun alkuun 4.1.14. Meidän esikko on syntynyt Joulukuun puolella, joten lähekkäin on lapsosten synttärit, jos kaikki menee hyvin!
Jaahans, koskas sitä uskaltais neuvolaan soittaa?
Kommentit (260)
Tervehdys! Voisin minäkin liittyä listalle. Sain tiistaina plussan raskaustestiin, kun menkat olivat päivän myöhässä. Toista testiä en ole tehnyt. Onnellisena ja tohkeissamme alamme siis kolmatta lasta odottamaan, laskettu aika osuu tammikuun 12./13. hujakkeille. Isoveljet on 4,5 ja 3 v.
Mitään oireita ei ainakaan vielä ole. (Kahvi maistuu, olo täysin normaali). Varhaisultraan en ole kuitenkaan ajatellut mennä, en ole käynyt aiemmissakaan raskauksissa, vaikka aika pitkältä odotus niskapoimu-ultraan tuntuukin.. Milläs viikolla Helsingissä ne ottaa ekaan neuvolaan? Entäs ultraan? Joku viikko 12?
Pahoittelut keskenmenon kohdanneille. Aliisia, toivotaan, ettei kohdallasi vuoto ole vaarallista kuitenkaan!!
Heips, oireita itellä oli paleluu viikolta 4 lähtien, eli ennen testin tekemisiä, enkä siitäkään arvannut että plussa olis tulossa. Nyt tällähetkelläkään ei oo muuta kun hillitöntä väsymystä ja ehkä satunnaista rintojen arkuutta, mutta en tiiä että kuvittelenko sen : D
Tuntuu jotenki että päivät ja viikot menee hitaasti, vaikka luulis että toista lasta odotellessa aika kuluis paljo nopeempaa.: ) Nyt siis 6+2, tammikuuta odotellessa.
Voisinpa minäkin liittyä tähän keskusteluun...heikosti positiivinen tulos eilen aamulla eli äitienpäivänä, rv 5+0, oireita kyllä on alaselässä ja alavatsassa nipistelyitä, huonoa tekee vähän koko ajan, ummetusta...
Innokkaat isosiskot 6v ja 8v <3, ehtivät täyttää ennen pikkusisaruksen syntymää 7 ja 9 :)
Koskahan uskaltaa tytöille kertoa?
Ollaan miehen kanssa molemmat erittäin innoissamme ja odotetaan ekaa neuvolakäyntiä ja ultraa...
Täällä verinen vuoto alkaa olla lopuillaa. (I hope so...) Omituista vuotoa, koska aamuisin vuotaa ja iltasin loppuu, yöllä ei tule mitään. Toivottavasti selvittiin pelkällä pelästymisellä.
Soitin tänään neuvolaan ja kysyin neuvolantädiltä mielipidettä asiaan. Käski tehdä uuden raskaustestin parin päivän päästä ja jos näyttää positiivista voi huokaista helpotuksesta, kuulemma... Varasin myös yksityiseltä ultran. Sitä tosin saan odotella vielä monta päivää. Ultra-aika on vasta 27.5.2013. Odottavan aika on pitkä.
Aliisia rv 5+5
Hei vaan kaikille. Itsellä menossa kuudes viikko ja pahoinvointia alkaa olla aamupäivisin. Te jotka ootte varsinkin työterevyshuollossa käyneet ja jääneet sairaslomalle: mitä laitettiin s-loman syyksi? Saako työnantaja tietää miksi voin huonosti?
Muita oireita rintojen särky ja kasvu sekä mahdoton pissahätä. Ens vkon pe ensimmäinen ultra...jännittää :)
Mulla on äitynyt pahoinvointi ja huimaamineni jo tosi pahaksi. Aamupäivisin ei voi tehdä oikein mitään ja täytyy pakottaa itsensä syömään. Suurin osa tulee kyllä heti ylös. Silti musta voin viime raskaudessa viikolla seitsemän vielä huonommin. Nyt huimaus on haastavampaa kuin pahoinvointi. Mä kävin viime viikolla työterveydessä, kun en enää aamulla kyennyt töihin lähtemään. Lääkäri kirjoitti suoraan viikon sairaslomaa ja sanoi, että puhelimitse voi jatkaa. Laittoi s-loman syyksi nausea et vomitus eli huimaus ja pahoinvointi, niin sain itse päättää milloin kerron työnantajalle. Kerroin kyllä sitten heti, kun oli jo arvannut kun olin töissä pari päivää ollut aika huonona. Kannattaa muistaa sanoa lääkärille, jos ei halua vielä töissä kertoa, niin jättävät varmasti raskauden mainitsematta.
Jännittää kovasti torstain varhaisultra. Toivottavasti eivät antaneet liian aikaista aikaa. Omien laskujen mukaan(en muista tarkkaa kuukautisen alkamispäivää & epäsäännöllinen kierto) torstaina olisi vähintään kyllä 7+0.
Vuotoa tuli sen verran maltillisesti ja vain parin päivän ajan, että tähän päivään asti elättelin toivetta et mitä jos sittenkin kaikki olis ok... No tein raskaustestin ja näytti puhdasta negaa. Vielä viime keskiviikkona selkeä plussa, eli äkkiä on raskaushormoni laskenut. Huomenna vielä lääkäriin toteamaan asia.
Sinänsä hyvä asia, jos kesken pitää mennä. Mulla oli viime syksynä varhainen keskenmeno, jolloin vuoto kesti 3vkoa ja raskaus kummitteli korkeana hcg arvona viikko tolkulla.
Joten ei muuta kuin uuteen yritykseen. Mitään välikuukausia en tule pitämään. Ja kuten joku totesikin, ihana esikoiseni pitää minut kiireisenä ja tämäkään asia ei ole niin iso tragedia kuin olisi ilman häntä.
Poistun siis tästä keskustelusta. Hyviä odotuksia kaikille ja toivon että Aliisia sun vuoto olis harmitonta alkuraskauden vuotoa!
Heippa! Varasin neuvolan, kun arvasin, että ajat on kortilla.. Kesäkuun ekalle viikolle sain sen, olisko se sitten 9. viikkoa silloin jo. Raskaanaoleminen tuntuu täysin käsittämättömältä! Olen kertonut muutamalle ystävälle, mutta perheenjäsenet (sisarukset ja isovanhemmat siis) ei tiedä. Erityistä syytä ei ole tietoa pantata, mutta jotenkin tuntuu ihanalta hetken vielä pitää itsellä tämä pienoinen salaisuus. Oireena olen havainnut huimausta. Ja ajatukset pyörii koko ajan raskauden ja siitä kertomisen tai kertomatta jättämisen ympärillä.. ;)
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville.. Koputan puuta: kaksi edellistä raskautta meni täysin pahoinvoinneitta, saas nähdä, kuinka tällä kertaa käy.
Pahoittelut Kagee77 :/ Ja tsemppiä uuteen yritykseen!!
Mua täällä kiusannut koko aamun valtava alaselkä/lonkkakipu ja paineentunne vatsalla. Jatkuvasti käynyt tarkistamassa, että joko vuotaa, mutta ei ainakaan toistaiseksi. Raskaudesta tietää mun ja miehen vanhemmat ja meidän sisarukset puolisoineen sekä mun pari läheistä ystävää. Saa nähdä kuinka tässä käy. Jos kesken on mennäkseen, niin mahdollisimman pian sitten olisi hyvä. Viikkoja nyt 5+4. Tasan kaks viikkoa ultraan.. Suhtaudutaan tähän niin, että meille tulee tammikuussa EHKÄ vauva. Onneks täälläkin kiireisenä pitää vuoden vanha esikoinen. Raskaus pyörii mielessä paljon, ja olen yrittänyt josko pystyisin asian unohtamaan. Välillä ajattelen, että menkat on vaan myöhässä ja että kyllä ne sieltä alkaa. Tsempit kaikille joiden tammikuiset eivät jaksaneet pidemmälle.
Pahoittelut kaikille keskenmenon kohdanneille :( Itselläni meni kesken ennen esikoista yksi raskaus ja nytkin koko ajan hysteerisesti tunnustelen milä tuntuu ja juoksen vessassa tarkastamassa tilanteen...Vaikka järki sanoo etten oikeasti voi mitään tehdä aiheuttaakseni keskenmenon.saatikka estääkseni sen.
Olen nyt 2 päivää ollut melkein kuukauden sairasloman jälkeen ollut töissä ja jestas, että on pieksetty olo iltaisin ;( Selkää särkee edelleen ja olen niin väsynyt että vain itkettää. Koirien kanssakaan en ole jaksanut kunnon lenkille lähteä..Tänä aamuna sai tosissaan nieleskellä oksennusta kun töissä otti lapsia vastaan...Töissä olen kertonut yhdelle työkaverille ihan olosuhteiden pakosta ja tädilleni ja läheiselle ystävälle, muuten masukki on vielä salaisuus. Vähän mietityttää kuinka kertoa lähimmälle ystävälleni, jotka on miehensä kanssa yrittänyt vauvaa vuoden ja meillä tärppäsi heti..En haluaisi lisätä hänen tuskaa, ja tiedän että hän iloitsee tästä pienestä jahka pääsee alkushokista ohi..Vaikeaa :(
Onko muilla mahankasvua huomattavissa? Mua vaivaa aivan järkyttävä turvotus, maha pullottaa suurimman osan päivästä, en tiedä miten tätä nyt peittäisi...Enää ei yhdetkään normihousut mahdu jalkaan, ekat löysät housut jouduin hommaamaan perjantaina..Pikku kakkosen kanssa kävi tismalleen samalla lailla, maha alkoi kasvamaan heti plussaamisen jälkeen.
Tarrasukkia pienille <3
Mannukka ja Toukka 6+3 (pitäisi keksiä ehkä vähän omaperäisempi nimi tälle vaaville, jospa isoveikat keksii sitten kun saavat tietää)
Mulla alko eilen yllättäen kummittelee erittäin etova olo, ei oksentamista, mut semmonen olo et tekis mieli oksentaa et olo menis ohi. En oo pystyny täl viikol käymää salillakaa sen takii, vähän harmi..
Sit mulla on semmonen terveellisyys himo, mut jostain syystä jos on jotain hyvää herkkuu nii en oikeen oo pystyny vastustaa, kumma juttu. Eli ruokavalion herkku osuudestaki voi päätellä että täälläki vähän turvottaa ja masu pömpöttää ikävästi, tosin housut toistaseks mahtuu viel jalkaan.
Tänää pikkasen höpötin tolle masuliinin veljelle(2,5v) että äitin masussa on vauva, mut ei meinannu millään uskoo, koska ei nähny sitä. Kala kuulemma, saa nähä mikä täältä sitte tulee.: )
Minäkin ilmottaudun joukkoon kun clearblue testi näytti eilen tuloksen "raskaana 1-2" :) Kyseessä olisi sitten toinen lapsi ja laskettuaika olisi 20.1. Esikoistyttö täytti juuri v-loppuna 1 vee :) Ja toisesta yrityskerrasta tärppäisi. Ei oo kyllä yhtään raskautunu olo vaikka vähän ällötystä onkin.
Naspu 4+2
No nyt ne k*kkelimyrkytyksen oireet iski ällötyksen muodossa sitten tännekin :( Yököttää ja ruokavalio koostuu kolmesta asiasta. Vehnänäkkileivästä, kylmästä tuorekurkusta ja jukurtista. Kahvia eikä teetä ei voi juoda, joten verenpaineet on laskeneet semmoselle 100/60 tasolle, joka ei ainakaan paranna oloa. Kesken päivän piti lähteä töistä pois, ku yökkäytti vaan..
Minäkin liityn joukkoon. Jos kaikki menee hyvin niin laskettu aika on tammikuun puolivälissä. Ensimmäinen raskaus ja näin 38 -vuotiaana hieman tietysti jännittää miten käy.
Olo on vaihdellut, ollut ylienergisyyttä, hirveää väsymystä ja nyt kuvotusta ja huimausta.
Missä vaiheessa olette uskaltaneet kertoa raskaudestanne ystävillenne? Rv 6 niin en ole itse vielä uskaltanut kertoa kuin varatessani aikaa neuvolaan.
onko muuten hyviä vinkkejä miten salata alkuraskaus, työssäni paljon illallistamisia ja tietysti juurikin kiellettyjen ruokien ja viinin kera.... en haluaisi vielä kuitenkaan kertoa raskaudestani töissä tässä vaiheessa.
Rv 7 saavutettu ja tasan viikon päästä neuvola, hui. Itelläki vähän mietiskelen että miten pystyn peittää masun viel 5viikkoo kunnes mul alkaa 5viikon kesäloma, jonka jälkeen meinaan kertoo eikä kyl varmaa sillo enää pystyiskää peittelee ku nyt jo alkanu pullottaa.:)
Nyt alkoholin suhteenhan voi aina pikkasen kikkailla, on autolla liikenteessä tai aamulla joku tosi tärkee juttu et pitää olla skarppina tai sit et on joku antibiootti kuuri pääl.:) Onhan noita.
Tervetuloo remmiin Tiitu123 :) ite tosiaan oon 22v ja 2,5v pojan äippä ja nyt tammivauva masussa, on tää vaan aina yhtä jännää.:)
Voi yökötys, koko ajan tekee huonoa, mutta ei tuu oksennus! En kyllä muista että olis aikaisemmissa raskauksissa (-04 ja -06) ollut näin paljon pahoinvointia...
Me ajateltiin pitää raskaus salassa heinäkuun loppuun, saas nähdä onnistuuko :) ja töissä kerron vasta kesäloman jälkeen elokuussa.
Neuvolaan en ole vielä soittanut, mutta kai sitä pitäis varata aikaa.
Oon niin onnellinen <3 rv 5+4
Terhis, mullaki on ollu kauheet pahoinvointii ja sanoin miehelle että eihän mulla ees ollu näin huono olo viime raskaudessa, nii totes vaan et kyl sul oli, unohtuu näköjään nopee.:D
Luulen, että paljastan ensi viikolla parille ystävälle. On muuten turhan hankalaa sosiaalisissa tilanteissa. Mutta muuten samoilla linjoilla Tehiksen kanssa. Ajattelimme kertoa heinäkuun puolessa välissä vähän laajemmin.
Töissä yritän salailla kesälomien yli elokuun alkuviikoille. Tekee todella vaikeaa, taitaa olla migreeniä aika paljon kesäkuussa.... eipä tässä kai oikein muita keinoja ole selvitä paljastumatta.
Ensimmäiseen neuvolakäyntiin mulla on vielä kuukausi. Mutta mitenkäs tuo varhaisultra yksityisellä? Moni tuntuu käyneen sellaisessa. Oletteko käyneet ja miksi? Minä kun näin noviiisina näistä niin tiedä :)
voi ei aliisa! Voimia! Toivotaan että kaikki on kunnossa. Itsellä tosiaan rv5+1 ja jatkuvasti vähän pelkään että jotain tapahtuu. Jatkuvasti ajattelen, että jos jotain on sattuakseen, niin mahdollisimman pian sitten. Kamalaa Se olisi silti, ja en voi kuin kuvitella tuollaisen tilanteen, kun veri alkaa vuotaa. Harmittaa jo valmiiksi kun sellaista ajattelee :( kovin olen miettinyt, jos aikaistaisin varhaisultraa. Tällä hetkellä Se on varattu viikolle 7+4, mutta mietin, olisiko liian aikaista mennä rv 7+0...