Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-Tammikuiset 2014-

01.05.2013 |

Ajattelin nyt laittaa tännekin jo Tammikuisten oman pinon pystyyn :)

Onko täällä muita Tammikuun murua odottavia?

Itse testasin tänään selkeän plussan kpn ollessa 34/32 :) Laskettu aika sijoittuu laskureiden mukaan ihan Tammikuun alkuun 4.1.14. Meidän esikko on syntynyt Joulukuun puolella, joten lähekkäin on lapsosten synttärit, jos kaikki menee hyvin! 

Jaahans, koskas sitä uskaltais neuvolaan soittaa?

Kommentit (260)

Vierailija
1/260 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen testasin plussan ja la näyttäis olevan laskurien mukaan 7.1.2014.  Kovin epävarmaahan tämä vielä on, mutta olen silti aivan innoissani!!

Minkä ikäinenSerputin esikoisesi on? Meidän esikoinen täyttää ensi viikolla 2-vuotta.

Neuvolasta en osaa sanoa.  En yhtään muista koska varasin sieltä viimeksi ajan.Harkitsen myös varhaisultraa jossain kohtaa..

Vierailija
2/260 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen on pian 2v ja 5kk eli ehtii juuri täyttää 3v ennen pikkusisaruksen syntymää :) meillä tämän esikoisen kanssa nyt pottatreenailut menossa ja neitiä ei voisi vähempää kiinnostaa...kovasti toivon, että homma olisi hallussa viim. Tammikuussa :) ei haluaisi itse enää vaippaa, mutta potalle tai pöntölle ei asioitaan tee, vaan latttialle...huoh! Ja vaipan repii pois, kun on alkamassa itsekseen huoneessaan nukkumaan ja sänky arvatenkin aiina märkä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/260 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! 

Täällä myös yksi "tammivauvaa" odotteleva äityli. Esikois tyttö täyttää pian 1v ja 2kk. Tänään aamulla testailin ja kyllä fiilikset olivat NIIIN mahtavat, kun ne kaksi viivaa testiin ilmetyivät. :) Ihan niin, kuin Kagee77 sanoi, epävarmaa, mutta innoissaan täällä ollaan. Laskettuaika nettilaskureiden mukaan olisi 8.1.2014. 

Minäkään en muista, milloin sinne neuvolaan oikein pitänee soitella. Pittää tutkia asiaa. 

Serputin, toivottavasti teillä pottailu alkaa sujua. Meilläkin istutaan potalla ja aina välillä sinne pissa tuleekin, mutta ei läheskään aina. Harjoittelua harjoittelua. :)

Vierailija
4/260 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme päättäneet panostaa pottatreenailuun kesällä tosissamme. Helpompaa vähissä vaatteissa jättää vaippaa pois. Nyt pissat saa yleensä pottaan tulemaan, mutta kakata neiiti suostuu vain vaippaan. Usein tosin istuskelee potalla samalla, mutta vaippa tukevasti päällä;)

Kaivelin vanhan neuvolakortin esiin ja esikoisesta kävin neuvolassa ekan kerran 8. viikolla. Muistinkin että terkka halusi silloin jo kuunnella sydänääniä ja eihän niitä kuulunut... Sen vuoksi sitten huolestuneena menin yksityiselle ultraan. Jälkeen päin kuulin että ei sydänääniä useinkaan noin varhaisessa vaihessa kuullakaan/kuunnellakaan.

Onko teillä mitään oireita vielä? Mulla naama kukkii ja alavatsassa koko ajan sellainen paineen tunne. Samanlaista taisi olla ekallakin kertaa.

5/260 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yks! Vappuaattona plussasin, LA olis about 7.1. Olo on mielettömän hämmentynyt, koska plussa tuli ekasta yrityskierrosta. Meillä on kaks lasta ja aiemmat yritykset ovat olleet puolentoista vuoden ja useiden keskenmenojen projekteja molemmat... Km-riski hirvittää tosissaan nytkin :( Taidan myös olla aika vanha nyt, 35v., noin niinku optimi-synnytysikä-näkökulmasta. Todellakin menen heti ultraan, kun jossain yksityisellä huolivat. Neuvolaa taas lykkään mahdollisimman pitkään, koska mulla on sieltä vähän huonoja kokemuksia. Menen toki, mut en varsinaisesti hingu... 

Kaikesta huolesta huolimatta tekis mieli avata ikkuna ja kiljua koko maailmalle, että "Mä olen raskaana!!!" :D

6/260 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, pakko kertoa vielä tämä: plussasin siis vappuaattona ja SAMANA PÄIVÄNÄ postilaatikkoon oli kolahtanut Kaksplussan näytenumero. Tuota kutsuisin jo nerokkaasti kohdennetuksi mainonnaksi :)

Vierailija
7/260 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep, täällä myös yksi :) Aamulla tuli Clearbluehun plussa :) Ovistestesteihin oli 3 kappaleeseen tullut 2 viivaa ja kahteen RFSU:n testiin myös, mutten oikein luota niihin.. Laskettu aika tällä pikkukolmosella olisi 8.1.2014 :) Jotenkin on vieläkin vaikea uskoa, että tärppäsi het ekalla kierrolla. Pientä paniikkia herätti kaikki kipulääkkeet, joita jouduin syömään mystiseen selkäkipuun, joka kesti noin 2 viikkoa. Aamulla soittelin äippäpolille ja siellä oltiin sitä mieltä ettei hätää ole, kun mennään vielä niin pienillä viikoilla. Oli kyllä ihana hoitajatäti <3

Isot pojat meillä on 7.5 vuotta ja 2 vuotta. Meillä on myöskin pottatreenit kovassa vauhdissa pienemmän kanssa, oikeastaan vasta viikko sitten alettiin saamaan tulosta. Tähän asti poika on ollut sitä mieltä "ettei taatte potta", mutta nythän ei kuulemma tartte vaippaa. Meinasi jo usko loppua, että tämä herra kulkee armeijaankin vaipoissa :D varsinkin, kun eka oli ilman vaippaa 1.5-vuotiaana.

Ihanaa <3

8/260 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou!!

Tarkistin minäkin sen ekan neuvolakäynnin ajankohdan entisestä äitiyskortista ja viikolla 8 minäkin olin neuvolassa vieraillut. Eli vielä ei minulla ole kiire neuvolaan soitella. Vähän ajan päästä sitten. :)

Oireita ei ole paljoa ollut. Väsymystä enimmäkseen. Pari kertaa olen joutunut päikkärit ottamaan. Parina päivänä olisin voinnut vaikka vannoa, että suussa maistuu metalli, mutta enpä ole ihan varma. Voi mielikuvitus tehdä tepposet. 

Nopeasti joukko kasvaa, nyt meitä on täällä jo viisi! :D

9/260 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ehdottomasti varmin oire lämmönnousu. Sen huomasin kuus päivää ennen kierron loppumista, mikä oli musta aika huikeaa. Eli kp 25/31 alkaen mulla oli ruumiinlämpö noin puoli astetta yli normaalin, ilman mitään flunssaoireita, mut toki palelsi koko ajan. Tätä en oo aiemmissa raskauksissa koskaan huomannut. Ja tota on myös aika vaikee kuvitella :) (niitä mahdollisesti kuviteltuja oireitakin mulla toki oli :)

Vierailija
10/260 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oireina finnit naamassa ja juurikin paineen tunnetta alavatsalla. Myös tissit hieman arat ja mua huippaa, minkä luulen johtuvan matalista paineista (samaa oli myös ekassa raskaudessa, mutta hieman myöhemmin). Olen myös lukenut, että huimaus on melko yleinen alkuraskauden oire...tämä hiumaus alko pari päivää ennen plussaa :)

Hienoa, kun joukko kasvaa! 

Minä hätähousu varasin jo neuvolankin. Se on 29.5 :) Ja jottain lappusia pistää postissa tulemaan...niitä "innolla" odotan...

Vierailija
11/260 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva, että tammivauvoja odottavia on jo muitakin! Itse olen 30-vuotias toisen lapsen odottaja. Esikoinen on jo 9-vuotias, mutta ura piti tässä välissä takoa ja mieskin vaihtaa sopivampaan.  

Jännittää kovasti, pysyykö tämä pikkuinen kyydissä. LA on laskurista riippuen joko 5. tai 6.1.2014. Vielä ei ole kerrottu kuin lähimmälle ystäväpariskunnalle ja siskolleni. Yli-innokkaat isovanhemmat saavat odottaa vuoroaan ekan kolmanneksen loppuun.Neuvolaan en ole uskaltanut vielä soittaa :) Arat rinnat ja pienimuotoinen aamukuvotus ja väsymys muistuttavat kyllä päivittäin, mitä kropassa tapahtuu.

onnea odotukseen kaikille!

Vierailija
12/260 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti kaikille!

Nämä ovat jänniä aikoja. Esikoisella on parin viikon päästä neuvola ja ajattelin siellä samalla varata ajan itselleni. Ultrassa käyn todennäköisesti ennen sitä. Olikos se niin että 7. viikolla suositellaan aikaisintaan varhaisultraan menoa?

Meillä raskautuminen ei todellakaan ole käynyt helposti. Esikoisen alulle laitossa meni  pari vuotta ja nytkin yritystä melkein vuosi. Pari keskenmenoakin on matkalle sattunut. Ikäni on varmasti yksi iso tekijä (nyt. 36...)  Mitään varsinaista vikaa ei tutkimuksissa ole meistä kummastakaan löytynyt.

Näinpä nämä alkumetrit ovat melkoista hermoilua ja jännittämistä...

Vierailija
13/260 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan minunkin puolestani =)

Meillä esikoinen 5-vuotta ja maanantaina tein positiivisen testin + vappuna toisen positiivisen. La näillä näkymin olisi 4.1.14...

Huikean jännittävää aikaa ja toivon kovasti myös, että pikkuinen pysyisi matkassa. Oireina turvonneet ja kipeät rinnat, kuvotus, huimaus ja painon tunne vatsassa =) Ajattelin maanantaina soitella neuvolaan....

Tsemppiä kaikille =)

14/260 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! 

Soitimpa eilen neuvolaan, esikoisen allergia/verikoeasioita koskien ja samalla päätin sitten varata itselleni äitiysneuvola ajan. Terkkari antoikin ajan jo 22.5. Kysyin, et eikös se ole turhan aikaista, mut hän jää kuulemma lomalle ja haluaa nähdä ennen sitä. No ei kai siinä sitten mittään. :)

Olen huomannut itselläni yhden mahdollisen oireen lisää. Ruokahaluni on nimittäin kadonnut taivaan tuuliin... Muistelisin, että esikoisesta ihan sama juttu. Mikään ruoka ei maistu, voisin olla vaikka koko päivän syömättä mitään, eikä maha murise. :O Mutta pakkohan se on jotain syödä, itsensä ja tietenkin maha-asukin takia. On vain niin ikävää tälläinen "pakko" syöminen. :(

Olettekos muuten kertoneet raskaudesta vielä kellekkään? Oliko se viikko 12, kun keskenmenon riski pienenee reilusti? En kyllä itse saa pidettyä salaisuutta sinne asti. Nyt jo tekisi mieli rynnätä kertomaan kaikille. :D

Vierailija
15/260 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samoja oireita kun sinulla Kallan Kukka :) Tuo huimaus on erittäin ärsyttävää, varsinkin on liikkuvassa työssä :/ Joskos se siitä pikkuhiljaa helpottaisi :D

Muutamalle kaverille on ollut pakko jo saada kertoa, mutta kellekään sukulaisille ei olla vielä kerrottu, enkä vielä tiedä, koska asian paljastaisi. Ekassa raskaudessa kerrottiin kaikille melkein heti. Jotenkin jännitän tästä tokasta kertomista jotenkin enemmän kaikinpuolin...hassua!

16/260 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks tammikuinen. 1.1. laskettu aika... eli tosi alussa ollaan ja esikoista siis pukkaa. Oon ihan pihalla _kaikesta_ :D Keskenmenoa en pelkää, tulee jos on tullakseen ja vauva on "toivottu", eli helmikuun alussa otin kapselin pois käsivarresta ja sovittiin että muksu saa tulla jos on tullakseen.. Ajattelin kyllä että vähintään puoli vuotta menee ennen kuin tärppää. Oon 14-vuotiaasta asti käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, joten olin aika järkyttynyt kun toisesta kierrosta tärppäsi. Mies on ihan pähkinöinä, itse olen vähän huuli pyöriänä vielä.. 

Ilmeisesti siis viikolla viisi ollaan ja väsymyksen, kokoaikaisen pissahädän ja tissien kasvamisen lisäksi ei juuri muita oireita vielä ole. Parhaalle ystävälle olen kertonut, mutta töissä ja perhepiirissä koitan pitää niin pitkään salassa kuin mahdollista. 

17/260 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläkin uus tulokas ilmottelee, eilen tein positiivisen raskaustestin ja oon erittäin hämmentyny, mutta iloinen. Laskettuaika on näillä näkymin 3.1, joten täälläkin ihan alkumetreillä ollaan. Esikoisen raskausajan neuvoloista en kovin paljoo muista joten itekki pitää selvitellä et koska pitää mennä ja minne..:) Esikoinen on nyt 2,5vuotias, joten jos kaikki menee hyvin niin reilu kolme vuotta tulis ikäeroo. Ihanaa odotusta kaikille :)

18/260 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään neuvolaan ja jätin soittopyynnön, sieltä soittanut täti kuulosti viiksekkäältä ja krapulaiselta. :D Kerroin että nyt on käyny tällä tavalla ja pitäs vissiin neuvola-aikaa varata. Eka käynti jo 23. päivä. Te joilla on kokemusta aiheesta, pitääkö tuo mies raahata mukaan vai jätänkö vielä kotiin? 

Vierailija
19/260 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täälläkin yksi vappuaattonaa plussannut. LA olisi ihan tammikuun alussa, jos kaikki menee hyvin. Esikoistyttö on 1,2 v, joten hiukan vajaa kahden vuoden ikäero lapsille tulisi. Minun ensimmäinen raskaus oli kohdunulkopuolinen, joten edellisessä raskaudessa pääsen automaattisesti varhaisultraan. Nyt kun soitin neuvolaan, niin sanoivat, että kun yksi normaaliraskaus takana niin tällä kertaa joutuu menemään yksityiselle jos haluaa varhaisultraan. Aion kyllä ehdottomasti mennä, koska asia pelottaa todella paljon. Toinen munatorvi poistettiin ja henki meinasi ensimmäisellä kerralla mennä. Toivottavasti kaikki on hyvin, ainakin samoja oireita kun edellisessä normaaliraskaudessa on ollut. Huimausta ja pahoinvointia aamulla ja nälkäisenä, kokoajan rasvaiset hiukset, ilmavaivoja ja raskas ja väsynyt olo.

Onnea kaikille odotukseen!

20/260 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa odotellaan tammivauvaa la ois näillä näkymin 6.1. Eilen testasin ja selvät kaks viivaa tuli menkat kun oli jo viikon myöhässä. Olin täysin varma et raskaana ollaan niin oli oireet samanlaiset kuin aiemmista raskauksista. Mulla nous kanssa lämmöt reilu 37 asteeseen ja vilutti/kuumotti vuorotellen. Neljättä ja tod.näk viimeistä odotellaan. Meillä aiemmin pojat 7,5v 6v ja 7,5kk. Haluttiin tälle pienimmälle kans sisaruskaveri mahd. lyhyellä ikäerolla. Olin yllättynyt kun näin nopsasti tärpääs. Mulla tää on jo 11 raskaus ja takana on useita km:ja ja tuulimunaraskauksia niimpä varasinkin ajan jo yksityiselle ultraan parinviikon päästä. Neuvolakin on jo samalla viikolla. Täällä kun mennään neuvolaan jo rv6-7. Sekin on muuttunut kun viimeks olin viikolla 8 ekan kerran.