En voi sietää arkoja naisia, sori nyt vaan...
Aika moni nainen on arka ja ennakkoluuloinen kaikkea uutta kohtaan. Ei haluta maistaa "eksoottisia" ruokia kuten vaikkapa simpukoita tai etanoita, ei uskalleta mennä hurjimpiin laitteisiin huvipuistossa, pelätään kävellä yksin pimeässä huussiin, ei haluta matkustaa vieraisiin kulttuureihin, ei uskalleta hypätä uima-altaaseen päälleen, ei koskaan poistuta tutusta ja turvallisesta. Omien rajojen koettelu on mahdoton ajattelu.
Miksi niin moni nainen on arka poistumaan mukavuusalueeltaan? Oletko sinä?
Kommentit (53)
En voi sietää ihmisiä, jotka arvostelevat muita, sori nyt vaan. Ei mikään ole niin typerää kuin arvottaa ihmiset sen mukaan mitä tekevät tai jättävät tekemättä. Jokainen tekee valintansa itse, ja jokainen on oman perimänsä ja taustansa muokkaama, minkä pohjalta valinnat tehdään.
Jos kykenee edes hetken astettumaan toisen asemaan, tajuaa, että olemme jokainen yksilöitä, ja toimimme asioissa eri tavoilla. Ei sinun tai minun tapa toimia ole se ainoa oikea!
Yritetään ymmärtää toisiamme. Ei arvostella!
Joo, tuo ap:n lista on vähän lapsellinen. Tulee mieleen pikkupoikien leikit et kuka uskaltaa tehdä jotain päätöntä ja tyhmää.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 10:01"]
Joo, tuo ap:n lista on vähän lapsellinen. Tulee mieleen pikkupoikien leikit et kuka uskaltaa tehdä jotain päätöntä ja tyhmää.
[/quote]
:D Tässä tulikin se pointti: mitä päätöntä tai tyhmää on uimaan hyppäämisessä tai huvipuiston härveleissä? Päätöntä ja tyhmää ovatesim. huumekokeilut ja liikenteessä hurjastelu
Tuohan on tervettä itsesuojeluvaistoa. Minä ainakin joudun jatkuvasti poistumaan omalta mukavuusalueeltani ihan tavallisesssa arkisessakin elämässä, ei siihen tarvita mitään huvipuistoja tai riippuliitoja.
Tiedätkö, kun ikää on yli 40v niin ei ole enää mitään tarvetta todistaa itselleen eikä muillekaan yhtään mitään. Jos en pidä simpukoista ei minun tarvitse niitä syödä, muutakin ruokaa yleensä löytyy. Ja tämä on sen verran pariin kertaan kokoeiltu juttu että enää ei taritse kokeilla. Ja jos noissä härpättimissä tulee oksennuttava olo joka kestää koko illan niinmiksi sen tekisin? Kaikki mikä pyörii tuntuu pahalta, joten niihin laitteisiin en mene. Lintisslä joku Ukko onnistuu hyvin, kun se ei pyöri. Ja pimeässä tarpominen on tylsää kun olen hämräsoke, mutta en mä nyt vielä ole tarvinnut saattajaa vessaan.
Oisko tämä ongelma kuintekin enemmän sulla kuin meillä muilla? Mitä jos vaan hyväksyisit ihmiset sellaisina kun ne on, ois itelläskin helpompaa. Ja sulle jäisi enemmän niitä simpukoita ja etanoita...
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 10:01"]
[/quote]
:D Tässä tulikin se pointti: mitä päätöntä tai tyhmää on uimaan hyppäämisessä tai huvipuiston härveleissä? Päätöntä ja tyhmää ovatesim. huumekokeilut ja liikenteessä hurjastelu
[/quote]
Se, että miksi pitäisi varta vasten hypätä pää edellä veteen? Ei mulla ole vielä koskaan tullut sellaista tarvetta. Siksi että voi näyttää että uskaltaa? Eikä myöskään huvipuiston härveliin menemisestä ole mitään hyötyä, se on joillekin vaan huvitusta, toiset tykkää toiset ei. Mulla oli ystävätär joka jo lapsena meni kaikkiin mahdollisiin härveleihin kun sillä ei tullut koskaan huono olo, se oli vaan kivaa leikkiä, minä en mennyt kun tuli helposti huono olo. Silti normaalielämässä ystävätär oli paljon arempi kuin minä, hän ei uskaltanut edes soittaa mihinkään virastoihin teininä, mun piti soittaa ja esittää että olen hän :)
Voihan sitä syödä vaikka hatullisen paskaa, ihan vaan sen takia että tietää että pystyy, mutta ei siinä mitään järkeä tai hyötyä ole.
Minä vaikutan päältäpäin ns. aralta naiselta, olen hiljainen, en meikkaa enkä värjää hiuksiani. Ihmiset pitävät minua yleensä ns. hissukkana.
Kuitenkin olen harrastuksiltani raisu, minulla on kaksi moottoripyörää, katupyörä ja hiekkakuoppaenduro. Matkustelen paljon ja eksoottisissa paikoissa (olen käynyt parissakin sotatilassa olevassa maassa). Olen aikuisiällä opetellut soittamaan pariakin instrumenttiä, enkä nyrpistä nenääni millekkään ruualle.
Mutta kuten sanottu, minusta ei näy mitenkään päällepäin harrastukseni, ja monen uuden ihmisen on todella vaikea uskoa vaikkapa tuota moottoripyöräharrastustani, jos se jostain syystä puheeksi tulee. Minulla ei ole mitään tarvetta korostaa näitä harrastuksiani, joten luultavimmin ap pitäisi minuakin tuollaisena kuvailemanaan "arkana" naisena.
Mun mielestä tuollaiset arat ihmiset ovat juuri niitä jotka mummoutuvat jo nelikymppisinä, pukeutuvat neuleisiin ja järkeviin kenkiin, hiukset laitetaan mahdollisimman helpoiksi ja naamaan ei meikkiä eksy. Harrastetaan puutarhanhoitoa ja lukemista, elämän jännimpiä elämyksiä on perjantaina kymmeneen valvominen.
Mulle arka ihminen tarkoittaa ihan muuta kuin ap:n kuvailemia asioita, tai 49:n. Miksi ihmistä pitää pitää arkana sen takia mitä tykkää tehdä? Eihän se mistä tykkää kerro siitä mitä uskaltaa tehdä, tai mitä on joskus tehnyt. Mielestäni arat ihmiset on sellaisia jotka vetäytyvät sosiaalisissa tilanteissa, pelkäävät ihmisiä, pelkäävät että heidän kimppuunsa käydään, pelkäävät hakea uutta työpaikkaa, pelkäävät vaihtaa alaa ja opiskella aikuisena, pelkäävät muuttaa vieraalle paikkakunnalle, pelkäävät erota huonosta puolisosta tai pelkäävät tehdä lapsia.
Kyllä muuten arka ihminen voi tykätä syödä jotain oksettavia nilviäisiä, se on makuasia, ei kyse rohkeudesta tai arkuudesta. Se että ei halua edes maistaa jotain uutta ruokaa ja on epäluuloinen, ei sekään mielestäni ole arkuutta, jotkut ihmiset pystyy syömään vaikka mitä ilman mitään seurauksia, toiset ei. Minä en todellakaan syö esim. homejuustoa, eikä sillä ole mitään tekemistä arkuuden kanssa, homejuusto on vaan kuvottavaa, siitä ei pääse yli eikä ympäri, olen sitä joskus maistanut, enkä koskaan enää halua maistaa.
Miksi puutarhanhoito ja lukeminen on arkuutta? Tai miksi se että ei meikkaa on muka arkuutta? Sehän vaatii monelta ponnisteluja että uskaltavat viedä edes roskapussin ilman meikkiä. Sama hiusten kanssa, olenko arka jos minua ei kiinnosta värkätä hiusten kanssa tuntia päivässä? Ja mitä tekemistä nukkumaanmenoajoilla on arkuuden kanssa? Kaipa sitä ihminen menee nukkumaan sen mukaan monelta pitää aamulla herätä ja paljonko tuntee tarvitsevansa unta. Minä valvon aina yli puolen yön, olen ollut aina huono nukkumaan, silti harrastan lukemista ja puutarhanhoitoa, enkä meikkaa tai laita hiuksia.
Mieheni on nin arka ettei suostu maistamaan edes kukkakaalia tai kesakurpitsaa. Mina sen sijaan olen syonyt jopa sammakoita, simpukoita seka etania.Jep, talla tuli siis todistettua etta naiset ovat miehia rohkeampia.
Samoin se olen aina mina joka siivoan lasten ripulit housuista tai oksennukset lattialta. Miehella kun kantti ei vaan kesta noissa jutuissa. Heti alkaa inhottamaan tai allottamaan.
En kaipaa mitaan "lisa" jannitysta elamaani, kylla pienten lasten kanssa saa paivittain olla "sydan kurkussa" muutenkin. Istun mielummin porekylvyssa rentoutumassa kun seison uimahyppytornissa 10 metrissa tarisemassa.
Jotenkin vartavasten hakeutua epamukavuusalueille on typeraa ajanhaaskausta. Niihin joutuu ihan tarpeeksi muutenkin. Siina missa joku ajatellee etta olen ehka arsyttavan arka, niin itse ajattelen etta onpa ne kaikkea kokeilevat tyhmanrohkeita.
Vien lampaani tänään koiranäyttelyyn :)
Mita 52 tarkoittaa?
Numerolle 51: Kylla minakin olen syonyt sammakkokeitosta.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 23:36"]ei uskalleta hypätä uima-altaaseen päälleen
[/quote]
Huomaan, että sinä oletkin kokeillut tuota.
Harmi ap:n kannalta vain se, että allas taisi olla tyhjä.
[/quote]