Saako kasvojen ihoa enää ns. nuoremmaksi ja terveemmäksi?
Minulla on ikää siis 28v. Pari vuotta sitten lopetin tupakoinnin (tupakoin kymmenisen vuotta). Nämä näin taustatietoina. Viimeiset viisi vuotta olen myös kärsinyt aknesta, johon lääkekuurit eivät ole purreet kuin hetken aikaa.
Kasvoissani on uurteita ja varsinkin nuo suupielen uurteet häiritsevät. Ryppyjäkin on ilmaantunut, ei onneksi isoissa määrin. Iho ei ole kovin terveen oloinen muutoinkaan, osaksi varmasti johtuu tuosta aknesta.
Haluaisin saada ihoa kuitenkin vähän nuoremmaksi ja pirteämmäksi. Mitään rasvojakaan en ole kauheasti uskaltanut käyttää, koska vaikutus näkyy melkein heti -> lisää finnejä. Eikä nuo näpyt ja arvet minua niinkään häiritse vaan ihon "elottomuus".
Tietenkin se on hyvä olla jälkiviisas, sillä suurimmat "tuhot" ovat varmasti tulleet tupakoinnista. Mutta onko tässä mitään mahdollisuutta saada ihoa enää edes jonkinlaiseen kuntoon ja miten?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 08:26"]
Kuten ylempänä sanottiin kosteutus on kaiken a ja o. Tärkeintä on kuitenkin sisältä tuleva kosteus: juo vettä ainakin 3 litraa päivässä, omegat käyttöön ja ruokavalio kuntoon. [/quote]Toi juominen on kyllä ihan täyttä paskaa. Ei se iho kuivu vaikka et joisi ollenkaan. Jano kyllä ilmoittaa milloin elimistö tarvii vettä. Järjetön juominen kuormittaaa munuaisia
[/quote]
Totta, samaa mieltä. Itse olen tuo edellisen viestin 36 vuotias, jonka ihoa on arvioitu huomattavasti ikäistään nuoremmaksi, enkä todellakaan juo tarpeeksi vettä, vaan juon jopa viiniä enemmän kuin vettä :D
Hmm....meikki voi jonkin verran kohentaa ihon ulkonäköä. Valitse peittävä ja hyvä meikkivoide. Harva hyväihoinen on ilman peittävää meikkivoidetta. Sillä saa huijattua paljon. Pese myös kasvot joka ilta ja hoida ihoasi. Ei ehkä heti näy tuloksia mutta voi näkyä sitten 10v päästä paremmalla iholla kuin muilla. Itsellä ei kokemusta noista ihotautilääkäreiden hoidoista. Niihin varmaan saa laitettua omaisuuden. Tsemppiä!
Mitä tuohon akneosuuden hoitoon tulee, joskus vähemmän voi olla enemmän. Minulla on aikuisiän akne, eivätkä mitkään kosmetologien tuotteet tai hoidot helpottaneet tilannetta. Ihotautilääkärin puolelta on tullut kokeiltua melkein kaikki, aina Roasta lähtien. Vika on varmaan siinä, että ihoni on herkkä tai herkistynyt kaikkien näiden akenenhoitovuosien aikana. Tällä hetkellä tilanne on paras kun puhdistaa meikit runsaalla Aqualan L:lla ja kosteuttaa samalla aineella. Ja puhdistaessakin vain liuottaa hieromalla meikit voiteeseen ja pyyhkii kuumalla pyyhkeellä/kasvopaperilla pois. Puhdistaa voi kahdesti, jos käyttää vahvaa meikkejä. Omani on ainakin silminnähden rauhoittunut ja tervehtynyt ja kevätaurinko paljastaa kerrankin ihan siedettävän tasaisen ihon.
Täältä sain innoituksen jättää kaiken ylimääräisen pois:
http://www.skinacea.com/personal/how-I-cleared-my-skin.html#.UYE53Mq3lnh
Mikroneulauksella saat ihon takaisin nuorekkaaksi!! Ota selvää siitä. Auttaa todella!!! Dermaroller nimelläkin tunnetaan.
Ihon hyvinvointiin liittyvä tärkein tekijä on se, mitä suuhusi pistät ja mitä et. Sen jälkeen voi sitten kikkailla ihonhoitotuotteilla.
Eli pois einekset, pikaruoka, karkit, sipsit, kaikki roskamättö, margariini, teollinen pilaantumattomana pitkiä aikoja säilyvä p*ska, makeutusaineet jne. Tilalle ruokaa luonnollisessa muodossaan, eli kasviksia, hedelmiä, täysjyvää, kalaa, luomumaitotuotteita, luomumunia jne.ja etenkin rasvat kohdilleen. Eli pikkuisen voita, kylmäpuristettuja öljyjä, pähkinöitä, avokadoa, kalaöljyä, kookosöljyä, pellavansiemenrouhetta jne.
Kun tämä perusjuttu on suht kuosissaan, voi sitten huvin vuoksi testailla muita juttuja.
Olisko tosta apua
Akneasioissa ei muakaan ole kosmetologit auttaneet, sitä varten olen hankkinut roakuurit. Roaa ei kuitenkaan voi määräänsä enempää napsia. Se on myrkkyä, joka vie akneihon, mutta kuivattaa ihon korpuksi. Näppyjen jälkeen suuremmalta ongelmalta musta tuntui juuri ap:n kuvailema eloton ja ryppyinen iho. Siihen ongelmaan olen avun saanut juuri kertomistani vedestä, kosmetologihoidoista ja hyvästä ruokavaliosta. Joku toinen voi vielä nelikymppisenä elää vaikka sillä viinillä ja siihen lisäksi vaikka einesruuilla. Muutenkin hyväihoiset voivat kertoa "pesen naamani aamuin illan mäntysaippualla ja pehmeä kuin vauvan pylly" -tarinoitaan. Toisilla myös akne jää sinne teini-ikään.
Ap kertoi käyttämistään lääkekuureista, joten iholääkärille turha patistaa: hän ei pysty auttamaan elottomaan ihoon ja roikkuviin suupieliin. Botoxi tehoaa, mutta uskon todella 28v ap:lle olevan enemmän apua neuvoistani terveellisen ruokavalion ja ihon hehkun -ainakin hetkeksi- palauttavien kosmetologikäyntien suhteen. Komppaan 19 ja 21 kirjoittajia, katso mitä suuhusi laitat ja etsi itsellesi sopivat tuotteet. Kuitenkin ap:n kokemus ihonhoidosta kuulosti viestin perusteella olevan sillä tasolla, että omin päin ei kannata mennä kauppojen tai edes apteekkien purkkien keskelle ihmettelemään. Siinä ei saa muuta kuin tyhjän lompakon. Jos ei kosmetologin maksullista apua halua, niin netti ensin auki ja tutkimaan.
Jokaisen iho on erilainen, mutta omat lähtökohtani ovat kuin ap:n kirjoittamat. Ihostani ei kukaan tuttu usko, mitä kaikkea olen sen eteen joutunut tekemään, joten mun jutut toimii mulla ;)
-10
Olisin samaa mieltä nro 21 kanssa. Auringolta pitää myös suojautua ja liikuntaa harrastaa.
Katsokaapa millainen hehkuva iho on esi. raakaruuan syöjillä ?
Itse olen 46v , syön kasvisruokaa , 50% raakaruokaa. Käytän paljon pähkinöitä, siemeniä ja kookosöljyä.
Iho on hyvä, ei ryppyjä.
Tupakointi, alkoholi ja yletön valvominen vanhentavat ihoa tosi paljon. Ilmankos nykyään lähes jokainen kolmekymppinen nainen näyttää jo kehäraakilta.
Kyllä se vain niin taitaa olla, että naista ei ole tarkoitettu rankan elämän rankkoihin huveihin. Naisen olisi parempi pitää itsestään ja ihostaan huolta, olla se herkkä kukkanen, jota pitäisi suojella. Kaikki ovat paljon tyytyväisempiä, kun nainen toimii näin.
Tupakka ja viina ovat miesten juttuja.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 08:26"]
Kuten ylempänä sanottiin kosteutus on kaiken a ja o. Tärkeintä on kuitenkin sisältä tuleva kosteus: juo vettä ainakin 3 litraa päivässä, omegat käyttöön ja ruokavalio kuntoon. [/quote]Toi juominen on kyllä ihan täyttä paskaa. Ei se iho kuivu vaikka et joisi ollenkaan. Jano kyllä ilmoittaa milloin elimistö tarvii vettä. Järjetön juominen kuormittaaa munuaisia