Äiti järkyttyi: Taaperoilta varastettiin pipot päästä
Minä en ole jättänyt lapsia valvomatta lapsen varastamisen vuoksi.
Onneksi tämäkään äiti ei enää jätä ettei vaatteita varastettaisi ;D
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013043016963217_uu.shtml
Äiti järkyttyi: Taaperoilta varastettiin pipot päästä
Tiistai 30.4.2013 klo 10.31
Rattaissa nukkuvien lasten päästä vietiin merkkipipot. - Minulle jäi todella kammottava tunne tapahtuneesta, lasten äiti sanoo.
- Ei niillä pipoilla ole niin väliä, mutta se että joku kajoaa nukkuvaan lapseen pipojen tähden aiheuttaa minulle kylmän väreitä, äiti sanoo Iltalehdelle. Kuvituskuva.(COLOURBOX.COM)
Varkaat käyttävät mitä röyhkeämpiä keinoja saadakseen haluamansa itselleen. Omakohtaista näyttöä tästä sai helsinkiläinen Annamaija Vickholm, jonka lapsilta varastettiin eilen pipot päästä.
- Olin kahden alle kaksivuotiaan lapseni kanssa Helsingin keskustassa kävelyllä. Lapset nukahtivat rattaisiin, joten päätin mennä nauttimaan kahvikupillisen erääseen ulkoilmakahvilaan, Vickholm sanoo.
Kassalla oli ruuhkaa ja ahdasta, joten Vickholm jätti rattaat vapaan pöydän viereen.
- Vilkuilin vähän väliä rattaiden luo, ja siellä lapset nukkuivat tyytyväisinä.
Vickholm maksoi kahvinsa ja palasi pöytään lastensa luo.
- Järkytyin, kun huomasin, että lapsien pipot olivat kadonneet. Joku oli toiminut todella nopeasti ja varastanut pipot nukkuvien lapsien päästä! Vickholm ärähtää.
Vickholmin mukaan pipot olivat merkkipipoja, joiden arvo oli yhteensä noin 50 euroa.
- Minulle jäi todella kammottava tunne tapahtuneesta. Ei niillä pipoilla ole niin väliä, mutta se että joku kajoaa nukkuvaan lapseen pipojen tähden aiheuttaa minulle kylmän väreitä.
Kahden lapsen äiti selvisi pelkällä säikähdyksellä, sillä lapsille ei käynyt kuinkaan.
- Enää tuskin uskallan jättää lapsia hetkeksikään yksin. Vaatteetkin kun voidaan näköjään repiä päältä, Vickholm huokailee.
Kommentit (22)
Ne oli me&i pipoja. Tästä oli eilen facessa.
Oisko Annamaija vähän liioitellut hintaa?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:35"]
eikös me&I-pipot ole n. 15 €?
[/quote]
15 eur trikoiset, paksummat 17 eur. Juuri tarkistin meandin sivuilta kun epäilytti itseänikin.
Siitä huolimatta... kuka oikeasti on niin röyhkeä, että vie vaunuissa nukkuvilta lapsilta pipot päästä äidin ollessa lähistöllä? Ihan sama oliko viiden kympin vai viiden euron pipot.
Ap, lapsethan oli valvonnan alla ja vielä yleisessä kahviossa. Ajattelin, että nämä olisivat olleet jossakin ulkona. Täytyy sanoa että itsekin järkyttyisin.
Ulkoilmakahviossa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:41"]
Ap, lapsethan oli valvonnan alla ja vielä yleisessä kahviossa. Ajattelin, että nämä olisivat olleet jossakin ulkona. Täytyy sanoa että itsekin järkyttyisin.
[/quote]
Hyvä, etteivät napanneet lapsiakin mukaansa.
Halutuista käytetyistä pipoista maksetaan enemmän kuin ostohinta on ollut.
Kai joku jo tietää mitä mallia ne oli?
Jos täytyy oman lapsen meandipipo vaikka vakuuttaa vastaavan varalle ;)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:45"]
Ulkoilmakahviossa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:41"]
[/quote]
[/quote]
Siis tarkoitin että lapset olisivat jätetty jonnekin ulos nukkumaan, kun itse siirrytty sisälle. Se missä se kahvio on, ei ole oleellista.
[/quote]
Hullua. Meilläkin on Me&I-vaatteita, mutta en todellakaan maksaisi yhdestäkään käytetyst vaatteesta myyntihintaa enempää.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:48"]
[/quote]
Hullua. Meilläkin on Me&I-vaatteita, mutta en todellakaan maksaisi yhdestäkään käytetyst vaatteesta myyntihintaa enempää.
[/quote]
Menipä lainaus taas miten sattuu vaikka ihan varmaan en tätä viestiä lainannut... piti lainata tuota, joka sanoi, että halutuista käytetyistä maksetaan enemmän kuin uutena.
Täällä Helsingin keskustassa on noita kerjäläisiä joka kadunkulmassa ja taskuvaras iskee heti jos saa tilaisuuden. Ei todellakaan jätetä omaa omaisuutta lähipöytään jonottaessa. Vaikka vilkuilisi sinne päin vähän väliä, niin ei ehdi reagoida mitenkään, jos jotain tapahtuu.
Miksi vauvoille ostetaan merkkivaatteita erihän ne niistä mitään tajua
Ei kai tässä nyt olekaan kyse menetystä rahasta, vaan röyhkeydestä kajota vieraaseen lapseen! Järkyttävää, että Suomessakin on jo tällaista.
Tällä hetkellä FB kirppiksellä mm. vihreä sienipipo 26€, musta perhospipo 25€, v.pun sammakko 35€, sininen pöllö 23€ ym.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:51"]
Täällä Helsingin keskustassa on noita kerjäläisiä joka kadunkulmassa ja taskuvaras iskee heti jos saa tilaisuuden. Ei todellakaan jätetä omaa omaisuutta lähipöytään jonottaessa. Vaikka vilkuilisi sinne päin vähän väliä, niin ei ehdi reagoida mitenkään, jos jotain tapahtuu.
[/quote]
Tuskin Romanian kerjäläiset ymmärtävät Me&I pipoista mitään. Täytyy olla alan asiantuntija (eli vähän turhan hurahtanut alan uskontoon).
Ja vaikka kerjäläiset ymmärtäisivätkin, heille on vähän vaikeaa muuttaa merkkipipo rahaksi.
Kuka maksaa taaperon kevätpiposta 25 €?
Mä en kyllä edes tunnistaisi mitään noin kallista pipoa...