Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hyvä ehdotus korvauksesta 250 km automatkasta?

Vierailija
06.07.2020 |

En siis tiedä, paljonko bensa maksaa (minulla ei ole ajokorttia ollenkaan).
En haluisi siis olla tarjoamassa summaa, joka on ihan naurettavan vähän (toisaalta en liikaakaan).

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Audini kuluttaa 4,6l/100km eli tuolle matkalle tulee yhteensä hintaa alle 15e eli 7e per naama :D

Olisit heti sanonu että ne menee sun Audilla.

Vierailija
42/49 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran olette menossa samaan paikkaan, niin mä sanoisin että  max 10-20€ (+kahvit, jos haluat) riittää paremmin kuin hyvin. Itse jos kyyditsisin jotakuta suuntaan, johon olen muutenkin menossa, niin kahvit olisi riittävä kiitos. Oon itse valinnut pitää autoa ja maksaa sen kulut, ei muiden tarvitse niihin osallistua.

t.autoilija itsekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset varvit kuittaa tuon.

44/49 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensan hinta ei ole mikään salaisuus jonka vain ajokortilliset saa tietää. Näet sen hetkisen hinnan niistä isoista tauluista tankkausasemien pihoilla. Jos menette samaan paikkaan, maksakaa bensa puoliksi. Jos hän toimii vain sinun kuskinasi, maksat kokonaan bensat +vaivanpalkkaa.

Auto kuluttaa muutakin kuin bensaa ja ajamisen vaivaa.

Vakuutukset, verot, huollot(ajaminen kuluttaa huoltojen välissä käytettävissä olevaa ajomatkaa), katsastus, korjaukset, renkaat ja muut kuluvat osat.

Summa on yllättävän suuri. Karkeasti voisi normaaliauton kyseessä ollen laskea niin, että bensa maksaa 10snt/km ja ylläpitokulut 15snt/km. Tätä käyttää myös verottaja työmatkavähennysten pohjana.

Kävin siskon kanssa mökillä viikonloppuna, hänen autollaan. Minä maksoin polttoaineet (diesel). Hän maksaa siis arvonalennuksen, dieselveron, renkaat, vakuutuksen, huolto- ja korjauskulut, muut tarvikkeet, ja hän ajoi koko matkan. Tuumattiin, että polttoaine on noin puolet auton kuluista. Molemmat ovat tyytyväisiä. Omakin auto olisi ollut käytettävissäni, mutta yhdessä matkustaminen on mukavaa, ja molemmat pääsivät edullisemmin kuin erikseen omilla autoilla ajaen.

Vierailija
45/49 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensan hinta ei ole mikään salaisuus jonka vain ajokortilliset saa tietää. Näet sen hetkisen hinnan niistä isoista tauluista tankkausasemien pihoilla. Jos menette samaan paikkaan, maksakaa bensa puoliksi. Jos hän toimii vain sinun kuskinasi, maksat kokonaan bensat +vaivanpalkkaa.

Sisälukutaito.. tässä varmaan ajokortillisuus tarkoitti sitä ettei tiedä paljonko bensaa yleensäkin kuluu tuollaisilla matkoilla, paljonko muita auton kuluja on, onko tapana maksaa vaivanpalkkaa päälle. 

Vierailija
46/49 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e

Vierailija
47/49 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensankulutuksen määrä ei ole mikään vakio. Mun auto kuluttaa 6 l per 100 km mutta joku enemmän ja joku vähemmän. Eli mun autolla menisi noin 21 eur ja jos joku kysyisi paljonko maksaa bensoista, pyytäisin 15 eur.

Vierailija
48/49 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnossa maksu.

Odotin tätä vastausta, mutta olen itse heteronainen ja kyytijä on myös keski-ikäinen heteronainen.

Ei oikein olisi kumpaakaan tyydyttävä maksu.

ap

Ei voi tietää ennen kuin kokeilee.

Vierailija
49/49 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi laskisin, mitä matka maksaisi julkisilla. Joskus autoilijat olettavat että matka on niin hienoa tehdä juuri heidän kyydissään, että siitä ollaan valmiita maksamaan enemmänkin kuin julkisilla. Siis itse ovat menossa joka tapauksessa autolla ja tarjoutuvat 'voit tulla mun kyydissä' ja kyytiläisen pitäisi maksaa mielellään bensat kokonaan kun kulutetaan autoilijan kallisarvoista autoa.

Mene sitten julkisilla. Et pääse sillä kuitenkaan ovelta ovelle ja niin nopeaan oikeaan aikaan. Lokit ne kirkuu.

Varmaan menisinkin julkisilla, jos tuntuisi siltä, että autoilija haluaa vain saada maksajan bensakuluilleen. Lähinnä siksi, että en haluaisi viettää 250 km:n matkaa kovin rasittavan tyypin seurassa ja vielä maksaa siitä. Kivan ystävän kyydissä tietenkin menisin mielelläni eikä haittaisi maksaa matkasta enemmän kuin julkisilla. Säästänhän minä paljon siinä, etten omista autoa ja on reilua osallistua kustannukiin, jos pääsen mukavasti ystävän kyydissä.

Halusin vain nostaa esiin sen puolen asiasta, että emme me autottomat suinkaan aina ole yrittämässä hyötyä autoilijoiden kyydeistä vaan kohtaamme myös autoilijoita, jotka kovasti tyrkyttävät kyytiä ja pyrkivät siirtämään autoilunsa kuluja muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi