Miksi et tykkää Facessa jutuistani?
Meillä on yhteinen ystävä, jonka juttuja tykkäät muttet minun päivityksiä noteeraa. Kirjoitan mistä vaan aiheesta niin eipä sinun kommentteja koskaan tule.
Onko sinulle tärkeää vaan iso kaverimäärä vai olenko tehnyt jotain?
Kommentit (28)
En peukuta yleensä jos juttua on jo peukuttanut kymmeniä muita. Unohtuu myös, jos päivität joka päivä monta, monta uutta statusta. Peukutan sellaisia juttuja jotka saavat minut hyvälle tuulelle, ajattelemaan tai jos ihmiselle on sattunut jotain erikoisen yllättävää. Joidenkin ihmisten päivitykset vaan taas sattuvat syystä tai toisesta ärsyttämään, vaikkapa jatkuva yltiöpositiivinen hehkutus kuinka kaikki vaan nyt on aina niin huikeeta.
Faktaa on että kommentoin molemmille, tykkäilen useammin mitä kommentoin.
Oikeassa elämässä olen tiiviimmin heihin yhteydessä kuin he toisiinsa. Tämä yhteinen ystävämme lukeutuu parhaisiin ystäviini joka vaan pintapuolisesti tuntee tämän ystäväni.
Minä näen kyllä molempien päivityksiä mutta huomasin vaan tuon että tämä ystävä toimii kanssani näin.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 11:20"]
En peukuta yleensä jos juttua on jo peukuttanut kymmeniä muita. Unohtuu myös, jos päivität joka päivä monta, monta uutta statusta. Peukutan sellaisia juttuja jotka saavat minut hyvälle tuulelle, ajattelemaan tai jos ihmiselle on sattunut jotain erikoisen yllättävää. Joidenkin ihmisten päivitykset vaan taas sattuvat syystä tai toisesta ärsyttämään, vaikkapa jatkuva yltiöpositiivinen hehkutus kuinka kaikki vaan nyt on aina niin huikeeta.
[/quote]
juu, ei tossa mitään. Tottakai ihmisiä ärsyttää erilaiset asiat mutta en nyt käsitä että mun ihan kaikki päivitykset pitkältä ajalta on tätä. Minä en nyt näe mitään eroa meidän päivityksissä. Ja siis kaikilla kolmella on samanlaista. Ehkä vaan virhetulkintaa eikä takana ole mitään mutta kunhan pohdin. ;)
ap
AP, minusta sun kannattaisi kysyä tätä asiaa ihan suoraan sun ystävältä, siis siltä joka ei peukuta sua. Ja koska Facebook on julkinen foorumi, musta voisit kysyä tätä vaikka jonkun sen oman statuspäivityksen alla. Tai sitten laittaa statukseesi kysymyksen siten, että tägäät ystäväsi, jolloin kysymys näkyy hänenkin seinällään. Tällöin hänen on ihan pakko nähdä kysymyksesi, vaikka hän olisi piilottanut sinut feedistään. Suora puhe on paras vaihtoehto! Ja ehkä kaverillesikin tekisi tosi hyvää nähdä, miten olet pahoittanut mielesti tästä jutusta. Ja eikä sekään vallan väärin olisi, että kaverisi puolueellinen ja toista suosiva käytös paljastuisi kaikille.
Tsemppiä!!
Hmm...kaukaisten tuttavien päivityksistä en yleensä tykkää (esim. ex-luokkakaverit, joiden kanssa en ole livenä lainkaan tekemisissä), elleivät ne ole poikkeuksellisen hauskoja. Mutta kyseessä siis läheinen ystävä/tuttava, niin miksi en itse "tykkää" jostain läheisen tyypin päivityksestä:
-päivitys on tylsä, esim. kertoo jostain tavallisesta arkipäivän toiminnasta (poikkeuksena, mulla on pari läheistä kaveria, joista tykkään paljon, ja he jostain syystä laittavat jatkuvasti tuollaisia tylsiä päivityksiä, tykkään niistä, koska tykkään heistä niin paljon)
-samantyyppisiä päivityksiä joka päivä useita ja olen jo mahdollisesti tykännyt yhdestä, enempi tuntuu stalkkaamiselta
-tyyppi ei itse koskaan tykkää minun jutuistani (poikkeus: jos tyypin päivitys on tosi hauska, niin tykkään)
-ikävä kyllä jos en oikein pidä ihmisestä muuten niin korkeampi kynnys tykätä statuksista
-MUTTA ylivoimaisesti yleisin syy: en ole fb:ssa kun päivitys on "pinnalla". Käyn fb:ssä ehkä joka toinen päivä, enkä yleensä tykkää yli n. 10 tuntia "vanhoista" päivityksistä, ne tuntuvat jotenkin jo menneen ohi.
Mutta, itselläni on joskus myös fb-ahdistusta, ja oikeasti epäilen, että suuri osa siitä perustuu kuvitteluun. Eikö tuo kaverisi KOSKAAN tykkää sinun päivityksistäsi? Ehkä havaintosi perustuvat kuitenkin sattumaan?
Sori kulta...en oo käynyt siellä kuin kerran viikkoon. Ja mehän puhutaan niistä aina. Kyllähän mä tykkään sun jutuista. Pitääks sitä facessa toitottaa.
Huhhuh, en oo tajunnut, että ihmiset kyttää toistensa peukutuksiakin. Kannattaisi varmaan tuossa vaiheessa vähentää itse siellä roikkumista jos noita alkaa laskea. Eli siis vaihtoehto on peukuttaa kaverinsa juttuja tai sitten kannattaisi poistaa kavereista kokonaan jos niin ei tee? Kaikenlaista...
Suoraan sanottuna en ihmettele miksei peukuta, näiden ap:n viestien perusteella. ;) Vaikutat varmaan pikkumaiselta tiukkapipolta myös FB:ssä, vaikket sitä itse tiedostakaan.
Kuinka paljon sä olet tekemisissä tän kaverin kanssa facebookissa? Jutteletteko koskaan tai onko teillä mitään yhteisiä kiinnostuksia? tykkäätkö sinä paljon hänen jutuistaan tai kommentoitko koskaan niitä?
Fcaebook nimittäin suodattaa uutisvirtaa etusivullaan sillä tavalla, että ihmiset näkee vaan juttuja niiltä kavereilta, joiden kanssa ne on paljon tekemisissä. Jos teillä ei ole koskaan mitään kommunikaatiota facebookin välityksellä, niin saattaa olla, että tää yhteinen kaveri ei edes näe niitä sun statuksia etusivullaan.