Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Dyson imurista

Vierailija
28.04.2013 |

Kertokaahan kokemuksia Dyson imurista tai jostakin muusta merkistä, mihin olet ollut tyytyväinen ja voisit suositella.

Olen ostamassa uutta imuria ja mietin mikä olisi hyvä.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 21:53"]Ei ikinä! Viimeinen imuri minkä ostaisin! Olen tehnyt kotisiivouksia neljä vuotta ja Dyson on ehdottomasti kehnoin kapistus asiakkaiden imureista.

Dyson on todella kallis, sillä hinnalla saat parikin kunnon imuria kunnon suulakkeilla ja kymmeniä pölypusseja. Dysonin johto on lyhyt, saat vaihtaa pistorasiaa vähän väliä. Sen letku ja putki ovat kurjat ja työasento on varsinkin pitkällä käyttäjällä huono. Suulakkeet ovat suorastaan käyttökelvottomat, mm. mataliin paikkoihin sillä ei pääse edes lähelle. Ja sitten se pölypussittomuus... Huokaus. Jos sen homman voi tehdä joka imuroinnin jälkeen (tyhjennys suositellaan tekemään aina käytön), niin se kannattaa tehdä ulkona varustautuneena roskapussilla, hanskoilla ja suojavaatteilla, sen verran likaista ja pölyistä puuhaa se on. Joka ikinen kerta saa raapia säiliöstä hiuksia, pölypalloja ja imuroitua nöyhtää pois, kopsauttamalla ja kaatamalla se ei tyhjäksi lähde. Ja sitten vielä olisi säiliön huuhtelu, hoh hoijaa, ajan tuhlausta.

Tässä alkuun jotakin huonoja puolia Dysonista. En ole suostunut käyttämään siivouksissa enää asiakkaan mahdollista Dysonia, raahaan mielummin oman Kärcherin ammatti-imurin mukanani. Sen suulakkeilla, suodattimilla ja pölypusseilla teen niin hyvää jälkeä kuin on mahdollista. Sen suodattimet ovat niin hyvät kuin tarvitsee, lisäsuodattimet ovat jo turhaa liioittelua.

En siis suosittele, ei myöskään yksikään työkavereistani. Kannattaa hankkia siis kunnon mikrokuitupyyhkeet ja kunnon mopin - ei mitään halvimpia retaleita marketista vaan ihan ammattiliikkeestä. Välineet ovat oikein huollettuna ja käytettynä korvaamattoman hyviä siivouksessa, varsinkin allergiakodeissa. Myös pesuaineet ja niiden annostelu ovat hyvin tärkeitä asioita, kuten myös oikea siivousjärjestys.

Oikeilla välineillä siivous on mukavaa!
[/quote]

Ihan itsekö keksit faktat? Olen pitkä, mieheni vielä pitempi ja hyvin riittää imurin varren pituus, sehän on säädettävä!?
Meillä pääsee suulakkeella myös sohvan ja kaappien alle, mutta sehän tietysti riippuu suulakkeesta. Ja kyllä lähtee kaatamalla liat, enkä sotke paikkojakaan kun kaadan syvälle roskikseen, ja turhaa kai sitä säiliön sisustaa koko ajan pesee kun ei sillä mitään merkitystä ole!?
Opettelisit käyttämään, ei ole rakettitiedettä ;)

Koiraperheessä toimiva ja hyvä. Imuteho säilyy vaikka säiliö täyttyy. Säiliöitä saa tyhjentää usein, mutta pussillisessa imurissa pussi piti vaihtaa joka kerta ja keskuspölynimureissa ei useinkaan ole kovin hyvä teho.

Vierailija
42/68 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on ollut paras imuri tähän asti. Melko äänekäs, mutta teho kompensoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pussilliset ei haise,kun vaihtaa pussit ja suodattimet riittävän useasti.

[/quote]

Kyllä haisee, sitä hienoa pölyä menee pussista läpi joka taas tarttuu imurin sisäosiin, joita ei saa puhdistettua millään keinolla, meillä oli ennen Mielen imuri joka haisi tosi pahalle sillä ei enää viitsinyt imuroida kun aina kämppä alkoi haista tosi pahalle.

[/quote]

Käytetty joko huonolaatuisia pölypusseja ja/tai sitten ei ole suodattimia ja pusseja vaihdettu riittävän usein. Hienolaatuinen pöly ja hajut ei mene imurin sisäosiin ja sitäkautta poistoilmaan, jos em. asiat on pidetty kunnossa. Itsellä jo 12 vuotta palvellut Mielen hajuton imuri.

Vierailija
44/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä imuri mutta se pölysäiliön tyhjennys ei ole mukavaa.

Vierailija
45/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:03"]

Minulla on ollut perusimuri Electrolux Ultra Silencer ollut jo muutamia vuosia ja olen erittäin tyytyväinen. Electrolux on muuten päihittänyt Dysonin pölypussittomienkin imureiden testivertailuissa.

Muuten, jos pölypussi alkaa haista, sinne on joutunut ruuantähteitä tai jotain muuta orgaanista joka alkaa pahentua. 

[/quote]

Samoin minulla on Ultra Silencer Green, olen ollut tyytyväinen.

Kun tein kotisiivouksia, niin huomasin saman kuin muutkin ketjuun kirjoittaneet kotisiivoojat. Dyson oli todella äänekäs, kömpelö, liian lyhyt putki ja ärsyttävän lyhyt johto ja onnettomat suuttimet sekä pidikkeet. Lisäksi putken kahva väänsi käden ergonomisesti huonoon asentoon ja pidempi imurointi alkoi sattua ranteeseen. Kokemuksen perusteella päätin, etten ikinä hommaa Dysonia omaan kotiini...

Vierailija
46/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä nyt on lopputulos? Vaimolle pitäisi ostaa uusi imuri, mutta mikä näistä mainituista siis? Miele, Dyson, Electrolux vai joku muu. Hinta saa olla max. 600€.

Vierailija
47/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:08"]

Eli mikä nyt on lopputulos? Vaimolle pitäisi ostaa uusi imuri, mutta mikä näistä mainituista siis? Miele, Dyson, Electrolux vai joku muu. Hinta saa olla max. 600€.

[/quote]

Ai että oikein vaimolle! Onpa kurjaa jos tänä päivänä on vielä sellaisia sikoja, jotka eivät imuroi kotona. Meillä mies saisi lähdöt hyvinkin nopeasti, jos ei siivous maistuisi.

Vierailija
48/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:08"]

[/quote]

Ai että oikein vaimolle! Onpa kurjaa jos tänä päivänä on vielä sellaisia sikoja, jotka eivät imuroi kotona. Meillä mies saisi lähdöt hyvinkin nopeasti, jos ei siivous maistuisi.

[/quote]

Kaikesta sitä suututaankin tasa-arvon nimissä. Vaimoni osti mulle viime jouluna uuden halkomakirveen, eikä ole takuuvarmana siihen sen jälkeen koskenut. Ehkä ehdotan ensi kerralla, että minäpä imuroin niin mene sinä vajaan hakkaamaan halkoja:) Saattaisi muija repiä pelihousunsa vaan.

Vierailija
49/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-tyttöystäväni petti mua Dyson nimisen kaverin kanssa, vai oliks se Tyson, mut kumminkin. Otan mieluummin mielen.

Vierailija
50/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo toinen Dyson peräkkäin menossa. Vanhasta meni se "kantokahva" hieman rikki (murtui), niin halusin uuden ja päädyin dysoniin... Vanha on nyt autoimurina.

Imuteho on superhyvä =)

Vierailija
51/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 21:53"]Ei ikinä! Viimeinen imuri minkä ostaisin! Olen tehnyt kotisiivouksia neljä vuotta ja Dyson on ehdottomasti kehnoin kapistus asiakkaiden imureista. Dyson on todella kallis, sillä hinnalla saat parikin kunnon imuria kunnon suulakkeilla ja kymmeniä pölypusseja. Dysonin johto on lyhyt, saat vaihtaa pistorasiaa vähän väliä. Sen letku ja putki ovat kurjat ja työasento on varsinkin pitkällä käyttäjällä huono. Suulakkeet ovat suorastaan käyttökelvottomat, mm. mataliin paikkoihin sillä ei pääse edes lähelle. Ja sitten se pölypussittomuus... Huokaus. Jos sen homman voi tehdä joka imuroinnin jälkeen (tyhjennys suositellaan tekemään aina käytön), niin se kannattaa tehdä ulkona varustautuneena roskapussilla, hanskoilla ja suojavaatteilla, sen verran likaista ja pölyistä puuhaa se on. Joka ikinen kerta saa raapia säiliöstä hiuksia, pölypalloja ja imuroitua nöyhtää pois, kopsauttamalla ja kaatamalla se ei tyhjäksi lähde. Ja sitten vielä olisi säiliön huuhtelu, hoh hoijaa, ajan tuhlausta. Tässä alkuun jotakin huonoja puolia Dysonista. En ole suostunut käyttämään siivouksissa enää asiakkaan mahdollista Dysonia, raahaan mielummin oman Kärcherin ammatti-imurin mukanani. Sen suulakkeilla, suodattimilla ja pölypusseilla teen niin hyvää jälkeä kuin on mahdollista. Sen suodattimet ovat niin hyvät kuin tarvitsee, lisäsuodattimet ovat jo turhaa liioittelua. En siis suosittele, ei myöskään yksikään työkavereistani. Kannattaa hankkia siis kunnon mikrokuitupyyhkeet ja kunnon mopin - ei mitään halvimpia retaleita marketista vaan ihan ammattiliikkeestä. Välineet ovat oikein huollettuna ja käytettynä korvaamattoman hyviä siivouksessa, varsinkin allergiakodeissa. Myös pesuaineet ja niiden annostelu ovat hyvin tärkeitä asioita, kuten myös oikea siivousjärjestys. Oikeilla välineillä siivous on mukavaa! [/quote] Ihan itsekö keksit faktat? Olen pitkä, mieheni vielä pitempi ja hyvin riittää imurin varren pituus, sehän on säädettävä!? Meillä pääsee suulakkeella myös sohvan ja kaappien alle, mutta sehän tietysti riippuu suulakkeesta. Ja kyllä lähtee kaatamalla liat, enkä sotke paikkojakaan kun kaadan syvälle roskikseen, ja turhaa kai sitä säiliön sisustaa koko ajan pesee kun ei sillä mitään merkitystä ole!? Opettelisit käyttämään, ei ole rakettitiedettä ;) Koiraperheessä toimiva ja hyvä. Imuteho säilyy vaikka säiliö täyttyy. Säiliöitä saa tyhjentää usein, mutta pussillisessa imurissa pussi piti vaihtaa joka kerta ja keskuspölynimureissa ei useinkaan ole kovin hyvä teho.

[/quote]

Ohhoh, noita faktoja!

Dysonissa on 10 m toimintasäde. Meillä on 1-tasoinen okt (7h+ muut tilat) ja joudun vaihtamaan yhden kerran pistorasiaa, jos haluan saada äärimmäiset Itse olen 173 ja mieheni 185 cm ja teleskooppiputken ei tarvitse olla edes ääriasennossaan!

Kyllä menee meilläkin matalan sohvan alle sekä matalan vitriinikaapin alle normaali suulake. Ainoastaan turbiinisuulake on sen verran kookas, ettei mene meidän lattianrajaa nuolevan sohvan alle.

Tämä taitaa olla niitä makukysymyksiä, joista ei av:lla saa kuin sodan syttymään ;)

Vierailija
52/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 21:53"]Ei ikinä! Viimeinen imuri minkä ostaisin! Olen tehnyt kotisiivouksia neljä vuotta ja Dyson on ehdottomasti kehnoin kapistus asiakkaiden imureista. Dyson on todella kallis, sillä hinnalla saat parikin kunnon imuria kunnon suulakkeilla ja kymmeniä pölypusseja. Dysonin johto on lyhyt, saat vaihtaa pistorasiaa vähän väliä. Sen letku ja putki ovat kurjat ja työasento on varsinkin pitkällä käyttäjällä huono. Suulakkeet ovat suorastaan käyttökelvottomat, mm. mataliin paikkoihin sillä ei pääse edes lähelle. Ja sitten se pölypussittomuus... Huokaus. Jos sen homman voi tehdä joka imuroinnin jälkeen (tyhjennys suositellaan tekemään aina käytön), niin se kannattaa tehdä ulkona varustautuneena roskapussilla, hanskoilla ja suojavaatteilla, sen verran likaista ja pölyistä puuhaa se on. Joka ikinen kerta saa raapia säiliöstä hiuksia, pölypalloja ja imuroitua nöyhtää pois, kopsauttamalla ja kaatamalla se ei tyhjäksi lähde. Ja sitten vielä olisi säiliön huuhtelu, hoh hoijaa, ajan tuhlausta. Tässä alkuun jotakin huonoja puolia Dysonista. En ole suostunut käyttämään siivouksissa enää asiakkaan mahdollista Dysonia, raahaan mielummin oman Kärcherin ammatti-imurin mukanani. Sen suulakkeilla, suodattimilla ja pölypusseilla teen niin hyvää jälkeä kuin on mahdollista. Sen suodattimet ovat niin hyvät kuin tarvitsee, lisäsuodattimet ovat jo turhaa liioittelua. En siis suosittele, ei myöskään yksikään työkavereistani. Kannattaa hankkia siis kunnon mikrokuitupyyhkeet ja kunnon mopin - ei mitään halvimpia retaleita marketista vaan ihan ammattiliikkeestä. Välineet ovat oikein huollettuna ja käytettynä korvaamattoman hyviä siivouksessa, varsinkin allergiakodeissa. Myös pesuaineet ja niiden annostelu ovat hyvin tärkeitä asioita, kuten myös oikea siivousjärjestys. Oikeilla välineillä siivous on mukavaa! [/quote] Ihan itsekö keksit faktat? Olen pitkä, mieheni vielä pitempi ja hyvin riittää imurin varren pituus, sehän on säädettävä!? Meillä pääsee suulakkeella myös sohvan ja kaappien alle, mutta sehän tietysti riippuu suulakkeesta. Ja kyllä lähtee kaatamalla liat, enkä sotke paikkojakaan kun kaadan syvälle roskikseen, ja turhaa kai sitä säiliön sisustaa koko ajan pesee kun ei sillä mitään merkitystä ole!? Opettelisit käyttämään, ei ole rakettitiedettä ;) Koiraperheessä toimiva ja hyvä. Imuteho säilyy vaikka säiliö täyttyy. Säiliöitä saa tyhjentää usein, mutta pussillisessa imurissa pussi piti vaihtaa joka kerta ja keskuspölynimureissa ei useinkaan ole kovin hyvä teho.

[/quote]

Ohhoh, noita faktoja!

Dysonissa on 10 m toimintasäde. Meillä on 1-tasoinen okt (7h+ muut tilat) ja joudun vaihtamaan yhden kerran pistorasiaa, jos haluan saada äärimmäiset Itse olen 173 ja mieheni 185 cm ja teleskooppiputken ei tarvitse olla edes ääriasennossaan!

Kyllä menee meilläkin matalan sohvan alle sekä matalan vitriinikaapin alle normaali suulake. Ainoastaan turbiinisuulake on sen verran kookas, ettei mene meidän lattianrajaa nuolevan sohvan alle.

Tämä taitaa olla niitä makukysymyksiä, joista ei av:lla saa kuin sodan syttymään ;)

[/quote]

On ihailtavaa, että joku nainen tietää noin paljon imuroinnista. Kunpa minunkin vaimoni tietäisi, sen sijaan on hyvin laiska siivoaja. Luulin, että kaikki naiset ovat hyviä siivoamaan, mutta olin väärässä. Itse siivosin viimeksi maanantaina, ettei kukaan pääse haukkumaan sovinistiksi.

Vierailija
53/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, noita faktoja!

[/quote]

Piti hoitaa työpuhelu, niin karkasi teksti keskeneräisenä...  Eli siis joudun vaihtamaan kerran pistorasiaa, jos haluan saada äärimmäisetkin nurkat nuohottua imurilla. Päivittäinen (joo todellakin imuroin päivittäin poikkeuksia lukuun ottamatta) imurointi menee ilman töpseleiden siirtelyä :)

Vierailija
54/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:53"]

Ohhoh, noita faktoja!

[/quote]

Piti hoitaa työpuhelu, niin karkasi teksti keskeneräisenä...  Eli siis joudun vaihtamaan kerran pistorasiaa, jos haluan saada äärimmäisetkin nurkat nuohottua imurilla. Päivittäinen (joo todellakin imuroin päivittäin poikkeuksia lukuun ottamatta) imurointi menee ilman töpseleiden siirtelyä :)

[/quote]

Siivoava nainen on seksikästä!

Vierailija
55/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:57"]

Ohhoh, noita faktoja!

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hahaa :D

En kyllä tanssi sen dysonin kanssa tiukassa kotelomekossa, vaan ennemminkin "pieruverkkareissa". Sorry, jos verkkokalvoillesi oli piirtynyt jotain muuta!

Vierailija
56/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa henkeä jo ajatus siitä, että taas joutuu tyhjentämään Dysonin säiliön. Kärsin huonpölyallergiasta ja menin tyhmyyksissäni ostamaan Dysonin. Onpa keuhkoystävällistä, kun tyhjentämisen jälkeen on pitkään sellainen olo, että on tullut hengittäneeksi  enemmän mikropölyä, mitä ikinä perusimurilla. Harmittaa myös se, että joutuu rätillä putsaamaan imuria joka tyhjennyksen jälkeen ja ainaa jää tunne, että imuriin jää väkisinkin pölyä. Pakko päästä tuosta romusta eroon heti, kun raaskii ostaa uuden. Sellaisen miehen suunnittelema, joka ei ikinä itse käytä sitä eikä ainakaan pölyallergisena. Ei todellakaan oikea valinta kerrostalokaksioon.

Vierailija
57/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:00"]

Ohhoh, noita faktoja!

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En kyllä tanssi sen dysonin kanssa tiukassa kotelomekossa, vaan ennemminkin "pieruverkkareissa". Sorry, jos verkkokalvoillesi oli piirtynyt jotain muuta!

[/quote]

Ei ei! Kun just sellaiset verkkarit ja arkinen asu muutenkin. Kylmällä ilmalla villasukista saa plussaa. Minä tykkään!

Vierailija
58/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:00"]

Ohhoh, noita faktoja!

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei ei! Kun just sellaiset verkkarit ja arkinen asu muutenkin. Kylmällä ilmalla villasukista saa plussaa. Minä tykkään!

[/quote]

Voi taivas :D

Vierailija
59/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi taivas :D

[/quote]

Hiuksetkin saavat olla ihan räjähtäneet ja meikkiäkään ei tarvita. Ou jea!

Vierailija
60/68 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Dyson ollut nyt pari vuotta. Hyvää ollut imuteho ja turbiinisuulake, jonka kanssa matot tulee tosi puhtaaksi, lähtee hiukset ja nosti ylös jopa nuppineulan, joka oli uponnut karvalankamattoon. Meluhaittaa en ole huomannut (oon kyllä aika kuuro). Huonoa kallis hinta, se, että imutehoa ei voi säätää, turbiinisuulakkeen puhdistus pitkistä hiuksista (taloudessa kaksi pitkähiuksista) ja pölysäiliön puhdistus. Mutta jos laite tekee puhdasta jälkeä, niin johonkinhan ne roskat kerääntyy ja sitten pitää puhdistaa.