Mitä puoluetta voisi naisten oikeuksia ja ympäristöarvoja kannattava m**hnmuuttokriitikko kannattaa? Olen poliittisesti koditon.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko puoluerakenne on mielestäni typerä ja väärä lähestymistapa politiikassa. Puolue määrittelee ihan kaiken. Kas kun ei kuinka mo ta kertaa päivässä pitää käydä ulostamassa. Mielestäni jokaisen puolueen pitäisi valita yksi tai kaksi asiaa, joita he ajavat. Loput heidän pitäisi jättää jäsenien harkintaan. Hiiteen joku puoluelinja! Juuri siitä syystä moni jättää äänestämättä kokonaan.
Vihreiden tulisi olla vain ympäristön asialla, vasemmiston vain hyvinvointivaltion palveluiden tukemisen asialla, kokoomuslaisten vain yrittäjien asialla jne. Näin olisi paljon helpompi valita ensin puolue ja sitten sopivampi ehdokas sieltä puolueen sisältä. Nykyisellä järjestelmällä äänestäjillä ei ole ollenkaan valtaa.
Miten se onnistuisi päätöksenteossa?
Jokaisella puolueella on oltava kattava ohjelma, koska joutuvat olemaan mukana päättämässä KAIKISTA asioista, vähintäänkin ottamaan kantaa.
Äänestämällä niin kuin nytkin, ainut ero olisi että kansanaedustaja voisi ajaa niitä asioita joita on vaaleissa kertonut kannattavansa. Nythän puolueen linja voi olla ihan eri. Minä kannatan kansanäänestysten tekemistä lähes kaikesta näin demokratia toteutuisi joka aiheessa poikkeuksetta. Mutta en usko että tämä tapahtuu, eliitti/koko roska on niin syvään juurtunutta koko yhteiskuntaan.
Kannata tasa-arvoa. Älä feministi hömpötystä.
Kannata luonnonsuojelua. Älä ilmastonmuutos vouhkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudelle puolueelle on tilaus.
Eikö sellainen just viime hallituskaudella perustettu? Tai siis kaksikin ja Hjalliksen LiikeNytillähän menee mainiosti eli sille oli tilausta.
Niitä puolueiden ohjelmia kannattaa tosiaan lukea (puoluekuri on tosiasia). Äänestin eduskuntavaaleissa Liike Nyt, koska ajatukset ja ideat siellä ovat juuri sitä mitä olin kaivannut, ja aion äänestää heidän ehdokkaitaan jatkossakin. Aiemmin olen äänestänyt Kokoomusta ja PS, mutta molempiin olen joutunut pettymään pahasti itselleni tärkeiden asioiden ajamisessa.
Juu-u, itse olen enemmän vasemmistolainen ja kyllä on vaikeaa löytää samanhenkisiä poliitikkoja:
-pohjoismainen versio sosialismissa on heikkouksineenkin parasta mitä ihminen saa aikaan
-sukupuolien tasa-arvo, samoin seks. suuntauksien
-pohjois-eurooppalainen vapaus, yhteiskuntaluokkien matalat erot, kulttuuri, geenit on puolustettavia asioita, koska alkavat olla kohta hyvinkin pieni vähemmistö
-maah'anmuuttoa rajoitettava, moni'kulttu'urisuus ei toimi kuin hipsterien nurkkabaarissa hetkittäin, ihmisiä on pyrittävä auttamaan heidän omissa maissaan (tässä esimerkiksi on suurin ero ajattelussani oikeistolaisiin, muistan että he jatkuvasti narisi ja marmatti kehit'ysavusta, no, toki sitä kehitys'avun kohdistumista pitää valvoa, ettei se mene harakoille eli ko maan eliitin taskuun tai ase'isiin)
-jo pelkästään tämä korona on kuin varoitus ihmiselle siitä, että jatkuva ramppaaminen ei ehkä ole hyvä juttu, ja tämä koskee niin turismia kuin kansainv'aelluksiakin
-pak'olai'suus on vaikea pala - heitä voisi ottaa, mutta ehtona se, että pyrkivät palaamaan kotimaihinsa heti kun se on mahdollista
-villieläimet pitäisi alkaa jättää jo rauhaan, ainakaan niitä ei pitäisi ruokalautaselle tuoda ja ruhoja kiinalaisilla lepakko, rotta, koira you name it HERKKUpöydillä myydä, eikä näitä elukoita saisi myöskään rikkaat länkkärituristit huvikseen käydä lah'taamassa, se on yököttävää, se että länkkäritap'pajaturismilla on saatu pidettyä esim Afrikassa edes jotkut lajit hengissä, täytyisi kompensoida jollakin muulla tavalla. Tämänkin on erittäin vaikea asia, sillä jos korona ja muut pandemiat kuohitsevat turismia, niin tilalle ei voida järjestää edes kamerasafareja tmv jolla paikalliset saisivat tuloja ja olisi motivaatiota pitää villielukat hengissä ja voimissaan.
-pakkoruotsi romukoppaan, ei ole mitään syytä kyykyttää koko kansaa, kyllä vapaaehtoisia ruotsinlukijoita riittää ilman RKP:tä
-uskonnot vielä tiukemmin pois esim. kouluista, eikä mitään uskontokuntaa suosita, ei edes p'omminpelosta.
jne jne Vaikeata on, oikeistoa en halua äänestää, täytyy vain etsiä vasemmistosta se lähinnä oleva. Puolueet pelkää niin prusti leimautuvansa populisteiksi (varsinkin juuri vasemmistolaiset), ettei mitään uusia keskutelunavauksiakaan edes näy. Sitä nämä läpällä pölhökustaita äänestäneet varmaan ovat halunneetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse äänestän persuja jatkossakin.
Ketä kiinnostaa? Vastaa aloittajan kysymykseen.
Täh? Kannatan itsekin naisten oikeuksia, tasa-arvoa ja olen viimeisen päälle aito vihreä ja juuri siksi äänestän perussuomalaisia.
Tunsitko itsesi yhtään huijatuksi, kun puolueesi ajoi itsensä ulos viime hallitusneuvotteluista jättämällä ilmastokysymyksen huomiotta?
Koko ilmasto-ongelma on kusetusta. Maapallon olosuhteet muuttuvat muutenkin ilman ihmistäkin ja sille ei voi kukaan mitään, se on sitä tämän maailmanajan loppuunmenoa.
Niin on käynyt inkoille yms yhteiskunnille - ne ovat vaan tuhoutuneet. Aika aikaansa kutakin.
Persuissa on juuri tämä ongelma, että tiede ei heitä kiinnosta, vaan päätöksiä tehdään omien uskomusten pohjalta.
Hankamäen tutkimus on yhtä pätevä kuin joku silvenloisen tiedejulkaisu jota meinaat.
Vierailija kirjoitti:
Itse äänestän kokoomuksen nuorta järkisiipeä, en niitä audilla pösötteleviä ja massuaan rapsuttelevia setämiehiä. Eipä ole vaihtoehtoja jos tahtoo kannattaa jotain tolkun ihmisiä. Demareihin ja Keskustaan ei lapsikaan voi luottaa, vihreät puuhastelevat translakia eivätkä välitä naisista tai homoista ollenkaan, persut ovat yhden asian öyhöttäjiä, vasemmistoliittoa ei kiinnosta kuin änkyröinti ja loput puolueet ovat yhtä tyhjän kanssa. Ei jää kauheasti valinnanvaraa.
Mikäs siinä jos on rikas nainen. Köyhän naisen kannattaa äänestää vasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Juu-u, itse olen enemmän vasemmistolainen ja kyllä on vaikeaa löytää samanhenkisiä poliitikkoja:
-pohjoismainen versio sosialismissa on heikkouksineenkin parasta mitä ihminen saa aikaan
-sukupuolien tasa-arvo, samoin seks. suuntauksien
-pohjois-eurooppalainen vapaus, yhteiskuntaluokkien matalat erot, kulttuuri, geenit on puolustettavia asioita, koska alkavat olla kohta hyvinkin pieni vähemmistö
-maah'anmuuttoa rajoitettava, moni'kulttu'urisuus ei toimi kuin hipsterien nurkkabaarissa hetkittäin, ihmisiä on pyrittävä auttamaan heidän omissa maissaan (tässä esimerkiksi on suurin ero ajattelussani oikeistolaisiin, muistan että he jatkuvasti narisi ja marmatti kehit'ysavusta, no, toki sitä kehitys'avun kohdistumista pitää valvoa, ettei se mene harakoille eli ko maan eliitin taskuun tai ase'isiin)
-jo pelkästään tämä korona on kuin varoitus ihmiselle siitä, että jatkuva ramppaaminen ei ehkä ole hyvä juttu, ja tämä koskee niin turismia kuin kansainv'aelluksiakin
-pak'olai'suus on vaikea pala - heitä voisi ottaa, mutta ehtona se, että pyrkivät palaamaan kotimaihinsa heti kun se on mahdollista
-villieläimet pitäisi alkaa jättää jo rauhaan, ainakaan niitä ei pitäisi ruokalautaselle tuoda ja ruhoja kiinalaisilla lepakko, rotta, koira you name it HERKKUpöydillä myydä, eikä näitä elukoita saisi myöskään rikkaat länkkärituristit huvikseen käydä lah'taamassa, se on yököttävää, se että länkkäritap'pajaturismilla on saatu pidettyä esim Afrikassa edes jotkut lajit hengissä, täytyisi kompensoida jollakin muulla tavalla. Tämänkin on erittäin vaikea asia, sillä jos korona ja muut pandemiat kuohitsevat turismia, niin tilalle ei voida järjestää edes kamerasafareja tmv jolla paikalliset saisivat tuloja ja olisi motivaatiota pitää villielukat hengissä ja voimissaan.
-pakkoruotsi romukoppaan, ei ole mitään syytä kyykyttää koko kansaa, kyllä vapaaehtoisia ruotsinlukijoita riittää ilman RKP:tä
-uskonnot vielä tiukemmin pois esim. kouluista, eikä mitään uskontokuntaa suosita, ei edes p'omminpelosta.
jne jne Vaikeata on, oikeistoa en halua äänestää, täytyy vain etsiä vasemmistosta se lähinnä oleva. Puolueet pelkää niin prusti leimautuvansa populisteiksi (varsinkin juuri vasemmistolaiset), ettei mitään uusia keskutelunavauksiakaan edes näy. Sitä nämä läpällä pölhökustaita äänestäneet varmaan ovat halunneetkin.
Mulla on ihan täysin samoja ajatuksia. Olen jopa miettinyt puolueen perustamista, mutta oma elämäntilanne ei mitenkään mahdollista sitä nyt. Olen samoin päätynyt hakemaan vasemmistopuolueista parhaiten vastaavia kantoja, mutta helppoa se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
No jos tämä vihervasemmiston LGBTXYZ intersektionaalinen feminismi on se vaihtoehto niin sitten vaikka sovinisti. Sillä sitä on ennenkin pärjätty ja tämä maa pystyssä pidetty. Naiset pärjää kyllä ilman tällaista vastenmielistä uhriutumisajatteluakin.
Tiivistetysti kantasi aiheeseen siis on "naisista viis". Tällaiselle ajattelulle perustuu perussuomalainen puoluekin paljon, ja juuri siksi en naisena voi sitä kannattaa.
Edellinen kirjakohukin kertoi asiasta hyvin selvästi. Veronmaksajien rahoja käytettiin irrationaalisen, sekavan, tunteellisen ja perusoikeuksia vastaan hyökkäävän naisvihaoksennuksen tilaamiseen henkilöltä, jonka ajattelu tunnettiin erinomaisesti. Julkistustilaisuudessa oli puolueen kerma kirjaa kehumassa. Sisällön herätettyä huomiota h-a teki muutamia nihkeästi kyseisten ajatusten ja arvojen julkituomista tuomitsevia kommentteja, ei niinkään sisältöä itsessään. Useampi puolueen merkkihenkilö asettui edelleen puolustamaan kirjaa. Itse asiassa ottaen huomioon kirjan sekavuuden, raivokkuuden ja sen, kuinka puolueen keskiössä kirja oli olemassaolonsa alusta asti yleinen kohu aiheesta laantui oikeastaan hyvin nopeasti. Kyseessä ei ollut missään mielessä puolueen marginaalin muilta tukea saamaton sekoilu.
Miten se onnistuisi päätöksenteossa?
Jokaisella puolueella on oltava kattava ohjelma, koska joutuvat olemaan mukana päättämässä KAIKISTA asioista, vähintäänkin ottamaan kantaa.