Appi suuttui kun en antanut katsoa jumalanpalvelusta.
Mutta me ollaan ateistiperhe, kukaan meistä (2 aik ja 3 lasta) ei kuulu kirkkoon.
Appii mäkättä jotain "kaikkien oikeuksien huomioimisesta" - mutta minusta appi sai luvan huomioida, et oli meidän kodissamme.
Täällä ei jumalan sanaa kuunnella.
Uskovaiset on aina tällaisia, vaatimassa etuja ja huomiota ja kunnioitusta - mutta itse eivät huomioi tai kunnioita muiden tunteita ta uskomuksia tai näkemyksiä.
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 12:04"]
Mutta me ollaan ateistiperhe, kukaan meistä (2 aik ja 3 lasta) ei kuulu kirkkoon.
Appii mäkättä jotain "kaikkien oikeuksien huomioimisesta" - mutta minusta appi sai luvan huomioida, et oli meidän kodissamme.
Täällä ei jumalan sanaa kuunnella.
Uskovaiset on aina tällaisia, vaatimassa etuja ja huomiota ja kunnioitusta - mutta itse eivät huomioi tai kunnioita muiden tunteita ta uskomuksia tai näkemyksiä.
[/quote]
Voi teitä uskonkiihkoilijoita.
No kannattiko? Onko mieli nyt hyvä? Eivätkö ateistit olisi voineet keksiä siksi ajaksi jotakin muuta puuhaa vaikka eri huoneessa. Kestäähän se jp jotain pari tuntia oikein.
Ap. tässä.
Minä päätän, mitä omassa kodissani katstaan ja kuunnellaan. Piste.
Jos ei kunnioita toisen kotia, sinne ei tartte tulla. Toinen piste.
Hieno ihminen ja hieno ilmapiiri kotona.
Aivan totta. Isovanhemmilla voi olla vaikeaa ymmärtää, että lastensa kodissa vallitsevat lastensa säännöt, eikä heillä ole oikeutta puuttua niihin.
Meillä on ongelmia alkoholisti-isäni vierailujen kanssa. Ei ymmärrä että minun katon alla ei juopotella. Mieskin on joutunut sille ärähtämään kun on viinakassien kanssa tullut kylään. On sanottu nätisti ja sitten rumastikin, että hän on tervetullut mutta viinat ei. Ongelma on se, että ulos sitä ei voi heittää kun asuu 300km:n päässä. Jokainen vierailu on siis tappelua ja napinaa.
Joo, ei meilläkään kuunnella kuinka maailma muka luotiin 6000 vuotta sitten ja riemuita miten Galilei ja Darwin kituvat helvetissä.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 12:07"]
No kannattiko? Onko mieli nyt hyvä? Eivätkö ateistit olisi voineet keksiä siksi ajaksi jotakin muuta puuhaa vaikka eri huoneessa. Kestäähän se jp jotain pari tuntia oikein.
[/quote]
Miksi ateistin pitäisi omassa ateistisessa kodissaan mennä eri huoneeseen piilottelemaan, kun vieras haluaa tuijottaa telkkarista sellaista ohjelmaa, mikä sotii ateistin vakaumusta vastaan?
Sama kun käskisit vaikkapa pakkoruotsin vastustajan lukemaan ääneen ruotsinkielistä kirjaa kotonaan vieraille. Tai kristityn seuraamaan muslimien rukoushetkeä.
Se on eri asia jos ateisti menee kylään appiukkonsa kotiin. Siellä taas vallitsevat apen säännöt ja voidaan vaikka kuunnella virsiä. Omassa kotonaan kukin on herra.
No niin, onko nyt kivaa kun sait pahoittaa toisen mielen? Meillä on kolme telkkaria, joten meillä appi olisi saanut katsoa jumalanpalveluksen rauhassa joko makkarissa tai takkahuoneessa, jos muut olisivat viettäneet aikaa esim. olkkarissa. Minäkin olen ateisti, mutta osaan silti ottaa huomioon myös muut näkemykset - ja voin odottaa että myös minun näkemykseni huomioidaan.
Keräätkö kaikilta kylään tulevilta ristikorut eteisessä pois ja syynäätkö myös käsilaukut ettei kukaan kuljeta teille Raamattua?
Miten sinulle nyt vasta tuli yllätyksenä, että appi saattaisi haluta katsoa jumalanpalveluksen, jos on teillä kylässä sunnuntaina tähän aikaan? Kuitenkin sanot, että sinulla ja miehelläsi on jo kolme lasta, joten aika monta vuotta olet varmaan tämän apenkin tuntenut.
Minulle ei tulisi tuollaista virhettä. Olisin järjestänyt kyläilyn vasta kirkonmenojen jälkeen.
Ateistit ovat näköjään ihan yhtä hihhuleita kuin uskovaisetkin. Minulle olisi ollut pökäleenhailea vaikka olisi halunnut katsoa virityskuvaa.
Oisko se nyt kauheeta ollut, jos appi olisi saanut katsoa jumalanpalveluksensa?
Ihme tiukkapipoista ateisti-meininkiä?
Ei ne lapset olisi mennyt yhdestä jumalanpalveluksesta rikki, eikä sunnuntain fiilis mennyt piloille. Ei sitten tullut itsekkääseen pieneen miniän mieleesi kunnioittaa appesi toivetta, kun hän on vierailulla luonanne?
Mukavaa sunnutaita vaan sinnekin :-/
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 12:09"]
Ap. tässä.
[/quote]
Eiö appi tiennyt tästä periaatteestasi etukäteen, ja olisiko kirkko ollut niin kaukana, ettei voinut mennä?
Olisit ehdottanut, että kuuntelee radiosta, se ei olisi häirinnyt teitä millään tavalla.
eh, ihmettelen tuota, että miksi ihmeessä jumalanpalvelusta pitää katsoa televisiosta. Jos on uskovainen, niin mitä uutta se pappi nyt voisi sanoa, jos ihminen on raamattunsa lukenut? Sama jupina kerta toisensa perään, ja perusidea sama aina. Vai onko jumalanpalveluksissa joskus sanottu, että suvaitsevaisuus on hyvästä, laittakaa telkka kiinni, ja menkääpäs tekin nyt jotka siellä istutte, auttamaan emäntää lounaanlaitossa, se se vasta on lähimmäisen rakastamista.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 12:20"]
Miten sinulle nyt vasta tuli yllätyksenä, että appi saattaisi haluta katsoa jumalanpalveluksen, jos on teillä kylässä sunnuntaina tähän aikaan? Kuitenkin sanot, että sinulla ja miehelläsi on jo kolme lasta, joten aika monta vuotta olet varmaan tämän apenkin tuntenut.
Minulle ei tulisi tuollaista virhettä. Olisin järjestänyt kyläilyn vasta kirkonmenojen jälkeen.
[/quote]
Miten apelle voi tulla yllätyksenä, ettei ap:n kodissa kirkonmenoja katsota? Kuitenkin tällä ja miehellään on jo kolme lasta, joten aika monta vuotta on varmaan tämän ap:nkin tuntenut.
Miksi käytössäännöt pätevät vain yhteen suuntaan?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 12:09"]
Ap. tässä.
[/quote]
Taidatpa olla aikamoinen tapaus. :(
Onneksi et kuulu elämänpiiriini.
Nimimerkki: Ateisti minäkin
Tässä taas huomaa, että ateistit on niitä, jotka kiivaimmin omaa vakaumustaan esille tuo... Eikä suvaitsevaisuuttakaan löydy :)
Meillä taas uskovainen äiti suuttuu valtavasti, jos edes kuulee, että olen omassa kotona jumalanpalveluksen aikana tehnyt jotain "syntistä" eli vaikka pessyt pyykkiä.
Ainakin oma kokemukseni on, että uskovaiset kuunnellessaan jumalanpalvelusta pistävät tv:n tai radion tosi kovalle, että ääni varmasti kuuluu talon joka kolkkaan. Omassa kotona ääntä voi - yleensä turhaan - pyytää pienemmälle, kylässä se pitää vain kestää tai lähteä ulos. Paikalta poistumisesta saa tosin syyttelyä ja moitteita niskaansa.
Käsittämätöntä. Sääli appeasi :( Onko ateisti sama asia kuin uskovien vihaaja? Ei se tv-jumalanpalvelus sua olis tappanu vaikka olisit ihan JUMALAN SANAA vahingossa kuullut! Ethän usko joulupukkiinkaan mutta tuskin kiellät katsomasta joulupukin kuumaa linjaa aattona lapsilta? Olet yhtä paha kiihkossasi kuin ns. kiihkouskovaiset.
Kukin tyylillään... jos minulla olisi muslimisukulainen, ei se olisi minulta pois vaikka hän käydessään levittäisi mattonsa lattiallemme ja rukoilisi siinä, tai katsoisi videolta palvelusta moskeijasta. Ei kotini siitä saastuisi.
Miksei se mennyt kirkkoon?