Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treenaamattomat imiset nykyään vähempiarvoisia kuin treenatut

Vierailija
27.04.2013 |

AInakin treenattujen mielestä, oletteko huomanneet?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 21:02"]

Minun mielestä mielenlujuudesta enemmän kertoo esim. korkea koulutus. Mutta kaikki eivät pysty opiskelemaan tai jaksa esim. lukivaikeuden tai elämäntilanteen vuoksi. Samoin kaikki eivät pysty tai jaksa treenaamaan terveyden tai muun elämäntilanteen vuoksi.

[/quote]

Ei pystykään. Mutta ei se niiltä ole pois, että joku muu pystyy. Ja voi treenattu ihminen olla myös korkeasti koulutettu. Ei treenaaminen sulje muita ovia elämässä.

Vierailija
22/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tietenkään sulje toisiaan pois, mutta kerroin vaan mitä itse arvostan. T: korkeakoulutettu & treenaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähempiarvoisuus on sun omaa kuvitelmaa. Tottakai jokainen arvostaa sitä mitä haluaa tehdä ja on ylpeä itsestään jos onnistuu. Ei se ole sulta pois. Tai onhan se koska fitnesspimut vie sun miehet.

Vierailija
24/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla jokin alemmuuskompleksi.

Lähdepä itsekin lenkille ja salille niin vähän mieli piristyy. Liikunta on sitä paitsi terveellistä.

Vierailija
25/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 20:20"]

Ei varmasti mihinkään ihmisarvoon vaikuta, mutta kyllähän se, että pitää itsensä kovassa kunnossa kertoo jotain luonteesta. 

Vaatii tahdonlujuutta, sitkeyttä ja määrätietoista työtä pysyä treenattuna. Ja varmaan eniten sellaista kykyä mennä sen mukavuusalueen ulkopuolelle.

Kovaa treenaava ihminen tietää mitä se oikeasti vaatii ja arvostaa varmasti muissakin hyväkuntoisissa sitä, että jaksavat sen vaivan nähdä. En usko, että kyse on hyonompikuntoisten väheksymisestä, vaan ennemminkin kovaa treeniä jaksavien arvostuksesta.

[/quote]

Treenaaminen punttisalilla ei ole mitään jos vertaa siihen mitä tahdonlujuutta ja voimaa oikea elämä vaatii.

[/quote]

Mutta myös ne treenaavat ihmiset elävät sitä normaalia elämää. Treenit tehdään vaan vielä töiden, kotitöiden, lastenhoidon ym lisäksi.

[/quote]

Ei nyt sitä mitä tarkoitin, mutta ei se mitään.

Vierailija
26/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun havaintojeni mukaan ne kovaa treenaavat yleensä ovat jollakin tapaa epätasapainoisia ihmisiä. Vähä samaan tapaan mitä moni anorektikko on, eli ei osata olla ns. "normaaleja" vaan se loputon treenaaminen kertoo siitä että että "ainoa" asia minkä saa pidettyä hallinnassa on se oma kroppa =treenataan lujaa. Tuossa on sitten helppo unohtaa ne muut asiat kun elämä on omasta mielestä hyvässä hallinnassa kaikin puolin, kunhan vaan saa ne treenit tehtyä.

Ylipäätään kaikissa asioissa joissa ihmisillä alkaa olla jo maanista jonkin asian tekeminen, se kertoo jonkinlaisia mielenongelmia olevan. Erona (ja mikä sinänsä surullista ja vaikeuttaa asian huomaamista/siihen puuttumista) sitten moneen muuhun oireeseen on se, että urheilua pidetään ns. hyväksyttynä ja hyvänä asiana. Jos joku lukkuituu kotiinsa missä vain kampaa maton hapsuja suoriksi,tai himohamstraa kotinsa roinaa täyteen, tai hankkii sata kissaa, noihin puututaan ulkopuolisten taholta kosta nuo nähdään ongelmina.

Se kultainen keskitie on ihan oikeasti kaikista paras tapa elää elämää: kaikkea sopivassa suhteessa, ei niin jotain koko ajan vaan enemmän ja enemmän (olkoon sitten liikunta, roskaruuan mättäminen, ihan mikä tahansa asia!).

Vierailija
27/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 20:15"]

Itse taas olen huomannut, että nämä kaikenlaiset fitnessmallit sun muut kovasti treenaavat naiset eivät ole kovin kaksisia kasvoista. Kasvojen puutteita täytyy korjata vartalon treenaamisella? No, se on miesten valinta onko mukavampaa katsoa kauniita kasvoja vai treenattua kroppaa. 

[/quote]

Joo kyllä esim Eveliina Tistelgren https://si0.twimg.com/profile_images/3298630065/ded679a0319a5156b380c3b21bafe137.jpeg

ja Anna Virmajoki http://media-cache-lt0.pinterest.com/550x/91/01/9e/91019ee3c3a449b6fad1b460785620d1.jpg

on tosi pahan näköisiä kasvoista. Rassukat.

Vierailija
28/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 21:46"]

Itse taas olen huomannut, että nämä kaikenlaiset fitnessmallit sun muut kovasti treenaavat naiset eivät ole kovin kaksisia kasvoista. Kasvojen puutteita täytyy korjata vartalon treenaamisella? No, se on miesten valinta onko mukavampaa katsoa kauniita kasvoja vai treenattua kroppaa. 

[/quote]

Joo kyllä esim Eveliina Tistelgren https://si0.twimg.com/profile_images/3298630065/ded679a0319a5156b380c3b21bafe137.jpeg

ja Anna Virmajoki http://media-cache-lt0.pinterest.com/550x/91/01/9e/91019ee3c3a449b6fad1b460785620d1.jpg

[/quote]

Tuo ensimmäinen oli ihan nätti, mutta tuo jälkimmäinen näytti lähinnä miehen kasvonpiireitä, jopa pelottavalta.

Vierailija
29/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 20:24"]

Itse nautin kovasti salitreenistä ja monesta muusta kuntoilulajista, olen siksi hyvässä kunnossa. Miksi minulla olisi yhtään enempää tahdonvoimaa tai luonteenlujuutta kuin sellaisella, jolle esim salitreeni on oikeasti vastenmielistä? Ihmisiä nyt vaan sattuu olemaan erilaisia ja jotkut tykkää urheilusta, toiset ei. Hyvä ystäväni ei liikkunut hyötyliikunnan lisäksi laisinkaan, koska ei ollut löytänyt lajia, jota ei olisi inhonnut, kunnes löysi vahingossa seinäkiipeilyn. Kaikki eivät löydä koskaan omaa lajiaan, enkä tiedä onko edes kaikille sellaista. Vähän suvaitsevaisuutta peliin, kiitos :)

[/quote]

Tuota noin, seinäkiipeily ei kauheasti vaadi epämukavuusalueella oloa ja kivunsietokykyä(vs.kestävyyslajt, oikea salitreeni, cross fit esimerkkeinä), ehkä ystäväsi siksi valitsikin sen. :)

Vierailija
30/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 21:46"]

[/quote]

[/quote]

Mä kansdsa ihmettelen, missä mallimaailmassa tuo kasvoista rumaksi fitnessmalleja haukkuva asuu. Mitä meillä päin kadulla näkee parikymppisiä naisia, ovat nuo esimerkit poikkeuksellisen kauniita myös kasvoista.

Vierailija
31/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 20:43"]

Ehkä joku ei ole niin ulkonäkökeskeinen ja kohdistaa intohimonsa, tahdonlujuutensa ja sinnikkyytensä sekä ylittää itsensä vaikkapa ristipistotöissä tai aivotyössä. Da?

[/quote]

Mä treenaan, mutta teen myös josksu käsitöitä ja erilaisia älytehtäviä. En kyllä käsitä miten noissa voi päästä sille epämukavuusalueelle, mille treenaamalla pääsee?

Vierailija
32/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Tiedän tuttavaperheen, jossa sekä vanhemmat, että lapset ovat epäliikunnalisia. Näillä vanhemmilla on aika ikävä tapa dissata urheilevia ihmsiiä. Eli mieelstäni tuo on juuri toisin päin. Kyse taitaa olla pohjimmiltaan kateudesta.

Vierailija
33/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on se että omalla tahdonvoimalla pystyt muokkaamaan kehostasi juuri sellaisen temppelin kuin haluat. Tämä on suurimmalle osalle ihmisistä aivan mahdoton ajatus. Suurin osa ihmisistä kun on ylipainoisia. Mitä se kertoo ihmisestä jos ei voi kontrolloida edes syömisiään?

Vierailija
34/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mielestäni, 31 korjaa

Vierailija
35/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistys: älykäs ihminen ei koskaan esittäisi alun väitettä eikä puolustelisi tuollaista ajattelutapaa, koska se on hyvin rajoittunut ja paljastaa rivien välistä hyvin mustavalkoisen ja kapean ajatusmaailman. Siksi joudut ap keskustelemaan tässä ketjussa itsesi kanssa, enimmäkseen. Iloista loppuiltaa. 

Vierailija
36/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 19:17"]

AInakin treenattujen mielestä, oletteko huomanneet?

[/quote]Niinhän ne ovat. 

Urheilijamies

Vierailija
37/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 22:39"]

Tiivistys: älykäs ihminen ei koskaan esittäisi alun väitettä eikä puolustelisi tuollaista ajattelutapaa, koska se on hyvin rajoittunut ja paljastaa rivien välistä hyvin mustavalkoisen ja kapean ajatusmaailman. Siksi joudut ap keskustelemaan tässä ketjussa itsesi kanssa, enimmäkseen. Iloista loppuiltaa. 

[/quote]

Tunnistushullu taas liikkeellä? :D

Vierailija
38/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 22:26"]Mitä se kertoo ihmisestä jos ei voi kontrolloida edes syömisiään?[/quote]

Sitä, että ihmisen geneettiset taipumukset istuvat paljon syvemmässä kuin vaihtuvat kauneus- terveysihanteet. Aivan kuten villieläimillä, ihmisellä on luontainen taipumus ylensyöntiin. Ruuasta kieltäytyminen voi olla terveellistä ja järkevää, mutta se ei ole luonnollista.

Vierailija
39/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 19:56"]

Noh, ainakin naisilla, jotka viimeisen päälle tikissä, on hieman ylimielinen asenne ei niin fitness kanssasisariin.

[/quote]

Ai, ei ole mulla ainakaan koskaan ollut, mutta sitä ovat kyllä jotkut naiset heti kättelyssä väärin olettaneet, että muka olisi. Kukahan siinä tekee väärin; se joka jo luontaisesti on hoikka geeneiltään plus että liikunnalla pysyykin sellaisena, eli on vain sellainen kuin on ja harrastaa itselleen mieluista harrastusta vaiko se, joka tuomitsee ihmisen tuntematta ja joidenkin omien epävarmuuksiensa yms. värittämien lasien läpi katsoen aivan päin perää? Niin??

Vierailija
40/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 22:26"]Mitä se kertoo ihmisestä jos ei voi kontrolloida edes syömisiään?[/quote]

Sitä, että ihmisen geneettiset taipumukset istuvat paljon syvemmässä kuin vaihtuvat kauneus- terveysihanteet. Aivan kuten villieläimillä, ihmisellä on luontainen taipumus ylensyöntiin. Ruuasta kieltäytyminen voi olla terveellistä ja järkevää, mutta se ei ole luonnollista.

[/quote]

Kannattaisko sitten treenata nii palais ne kalorit pois ja ylimääränen kertyis osin lihakseksi??