Mieheni ei kehtaa ostaa kaupasta terveyssiteitä.
Aina tarvitsee ne itse mennä ostamaan. Kondomeja ei häpeile ostaa.
Kommentit (185)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 13:54"]
Kiitos ketjulle!
Nyt tiedän, että suurin osa pikkulasten äideistä ei pääse kauppaan koskaan, joten mies ostaa heidän puolestaan niin ripsivärit, korkokengät kuin kuukautissuojatkin puhumattakaan sellaisista perheen yhteisessä käytössä olevista asioista kuin kynsilakka ja dildot. Lisäksi tiedän, että keskimääräinen palstamamma ei tiedä, onko hänellä kotona siteitä vai ei, joten niiden loppuminen tulee yllätyksenä ja aina silloin, kun on miehen vuoro käydä kaupassa. Miehen tehtävänä on sitten muistaa, onko käytössä Ob normal vai Libresse kolmella pisaralla.
Opin myös sen, että mies menee kauppaan lappu kädessä ja soittelee sieltä, että tarkoititko tätä vai tuota kermaa. Siis se sama mies, jonka muissa ketjuissa kerrotaan olevan varsinainen ruuanlaittomestari, joka laittaa aina perheen sapuskat.
[/quote]
Luuletko sinä todella, että ainoa syy, miksi mies ostaa naiselle siteet ym. on se, että nainen ei PÄÄSE kauppaan? Tai ei VIITSI?
Ehkä jälkimmäinen pätee siinä tapauksessa, että sen pelkkien "intiimiostosten" vuoksi joutuisi erikseen reissaamaan kauppaan suuntaan B, kun muuten kulkisi vain suuntaan A ja C.
Kyllä ainakin tämä palstamamma tietää, onko kotona siteitä vai ei. Sitä minä en tiedä, milloin kotona käyvät tyttäret käyttävät niitä niin kuin omiaan, niin kuin ovat aina tottuneet käyttämään. Sitäkään minä en (enää tässä iässä) ihan tarkkaan tiedä, milloin ja minkä verran minä niitä tarvitsen. Onneksi on ihan järkevä mies, eikä minun tarvitse varata niitä kaapillista. Huomaattehan, että ei miehen tarvitse niitä AINA ostaa, mutta minusta olisi todella kummallista, jos lukutaitoinen mies ei osaisi TARVITTAESSA ostaa esim. kolmen pisaran tampaxia. No, ei se mitään, kun ei osaa aina äiti ostaa oikeita teini-ikäisille tyttärille.
Onkohan kaikki tähän ketjuun kirjoittavat ihan tosissaan, vai onko olemassa miehiä, jotka eivät niitä missään tapauksessa osta? Kuten myös aikuisia naisia, joiden mielestä kuukautiset ovat niin saastaiset, että miehen ei sovi tietää niistä mitään, ja on sopimatonta edes pyytää miestä, isää tai poikaa ostamaan niitä?
[/quote]
Miksi miehen pitäisi edes ymmärtää jostain siteistä jotain? Edes suurin osa naisista ei ymmärrä niitä.
Kyllä meillä tyttäret hoitaa omat intiimiostoksensa.
Meillä ei ainakaan osta miehet mitään terveyssiteitä. Kyllä itsekkin katson pitkään miestä joka hortoilee jossain naisten intiimitavaroiden osiolla. Musta miehellä ei ole mitään asiaa sinne. Eikä myöskään naisten alusvaate osiolle. Pitää naisten saada tehdä rauhassa ostoksensa ilman miesten häsläämistä.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 07:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 23:08"]
Mitä hemmettiä mies tietää terveyssiteistä. Meillä kaupassa ei edes palvella miehiä naisten osastoilla. Minä en edes haluaisi olla miehen kanssa joka kantelee jotain terveyssiteitä.
Miehet ei edes erota terveyssiteitä toisistaan ja miksi pitäisikään? Ei ne asiat miehille kuulu
[/quote]
En usko. Mikä kauppa on kyseessä?
[/quote]
En voi sanoa koska se on työnantajani. Ihan on Helsinkiläinen kauppa.
[/quote]
Mikset voi sanoa?
[/quote]
Koska saisin potkut jos rikkoisin yrityksen sääntöjä. Ainoastaan virallinen tiedottaja saa sanoa mitään yrityksen asioista.
Entä sitten, jos parisuhteenne sattuu olemaan kestävämpää laatua, että olette yhdessä vielä vanhoina?
Silloin voi hyvinkin tulla eteen tilanne, että joutuu hoitamaan puolisoaan, jopa pyyhkimään pyllyn ja vaihtamaan oikeat vaipat. MInä luulen, että siinä vaiheessa moni pitäisi tamponien ostoa pikkujuttuna, kun joutuisi vaihtamaan vaimonsa tai miehensä kakkavaippoja.
Tai niin, mieshän ottaisi sitten uuden,nuoremman vaimon ja työntäisi entisen vanhainkotiin. Nuorempi voisi olla jos silloin siinä elämänvaiheessa, kun ei enää tarvitse kuukautissuojia, mutta ei vielä inkontinenssisuojiakaan.
Miksi pitää aina vetää äärimmäisyyksiin? On ihan eri asia toimia puolisonsa omaishoitajana tämän vanhuudenpäivinä kuin ostella siteitä ja tamponeja naiselle, jota kotona lakkaa kynsiään eikä viitsi/ jaksa/ muista niitä ostaa omalla kauppavuorollaan. Vai eikö teillä ole kauppavuoroja? Käykö mies aina kaupassa ja kaikilla on yksi yhteinen tili, jonne kummankin palkka/ tuet menee?
Ja tuosta isän ostelusta teini-ikäiselle tyttärelleen: Ikinä milloinkaan ei minun tarvinnut isältä pyytää, että osta siteitä, kun olin teini ja asuin kotona. Äidin kanssa sellaisista asioista sovittiin ja juteltiin, ja isompana ostin sitten itse. Jos jossain taloudessa ei äitiä asu, niin sitten siinä huushollissa varmaan iskä tietää näistäkin jutuista, tai on niin rempseä luonne, että siteiden ostokin sujuu. Minä - päälle 3-kymppinen nainen, en olisi kehdannut iskältä pyytää, ja vaivaannuttavaa se ois ollu hänellekin, vaikka hyvät ja lämpimät välit on meillä.
Jos se on vaan liian nuori. 54v miehelleni siteiden osto ei ole ongelma.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:38"]
Miksi pitää aina vetää äärimmäisyyksiin? On ihan eri asia toimia puolisonsa omaishoitajana tämän vanhuudenpäivinä kuin ostella siteitä ja tamponeja naiselle, jota kotona lakkaa kynsiään eikä viitsi/ jaksa/ muista niitä ostaa omalla kauppavuorollaan. Vai eikö teillä ole kauppavuoroja? Käykö mies aina kaupassa ja kaikilla on yksi yhteinen tili, jonne kummankin palkka/ tuet menee?[/quote]
Luuletko, että ei ole mitään muuta syytä sille, että mies käy kaupassa kuin se,että vaimo ei VIITSI? Voi kuule, jopa kaupungeissa on paljon muitakin syitä kuin kynsien lakkaaminen kotona, saati sitten siellä, missä kauppareissut vaativat vähintään tunnin reissun, ajomatkoineen.
Ja kyllä, vaikka molemmat käyvät kaupassa, voi yllätyksiä tulla. Esimerkiksi ne teinitytöt, epäsäännöllinen tai yllättävän runsas vuoto, tai joku semmoinen juttu, että ei vaimo käy "omalla vuorollaan" kaupassa.
Ei, meillä ei ole kauppavuoroja. Kun mies on töiden takia kulkenut kauppojen ohi päivittäin, on tuonut päivittäistavarat. Niihin kuukautissuojatkin ovat toisinaan kuuluneet, vaikka olenkin yleensä varannut niitä yhtä riittävästi kuin esim. vessapaperia, shampoota, hammastahnaa ym. Yleensä mies taas on ostanut itse mm. partakoneenterät, mutta toisinaan minäkin.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:55"]
Ei, meillä ei ole kauppavuoroja. Kun mies on töiden takia kulkenut kauppojen ohi päivittäin, on tuonut päivittäistavarat. Niihin kuukautissuojatkin ovat toisinaan kuuluneet, vaikka olenkin yleensä varannut niitä yhtä riittävästi kuin esim. vessapaperia, shampoota, hammastahnaa ym. Yleensä mies taas on ostanut itse mm. partakoneenterät, mutta toisinaan minäkin.
[/quote]
Mies siis käy teillä aina kaupassa, koska kulkee kauppojen ohi ja sinä et kulje. Tämän halusinkin tietää, ilmeisesti monella muulla on samalla tavalla, nainen ei siis käy kaupassa kovinkaan usein. Toki tuossa tapauksessa mies ostaa kaiken, myös ne terveyssiteet, shampoot ja vessapaperit.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 07:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 23:08"]
Mitä hemmettiä mies tietää terveyssiteistä. Meillä kaupassa ei edes palvella miehiä naisten osastoilla. Minä en edes haluaisi olla miehen kanssa joka kantelee jotain terveyssiteitä.
Miehet ei edes erota terveyssiteitä toisistaan ja miksi pitäisikään? Ei ne asiat miehille kuulu
[/quote]
En usko. Mikä kauppa on kyseessä?
[/quote]
En voi sanoa koska se on työnantajani. Ihan on Helsinkiläinen kauppa.
[/quote]
Mikset voi sanoa?
[/quote]
Koska saisin potkut jos rikkoisin yrityksen sääntöjä. Ainoastaan virallinen tiedottaja saa sanoa mitään yrityksen asioista.
[/quote]
Ei työnantajasi saa tietää. Voithan olla kaupan asiakas.
Kun nyt haukutte nuoriksi miehiä jotka ei kehtaa ostaa niitä siteitä, niin minunpa pojat on ostaneet jostain 16-vuotiaasta kun äiti on pyytänyt kauppareissulta tuomaan. Mutta ovatkin kypsiä ja fiksuja toisin kuin sideostoksia hihittelevät kaupan tädit (oikeasti, meillä tollasta tirskuttiin jossain viidennellä luokalla, mutta että aikuiset naiset??)
Osaan ostan asuntoni, osaan ostaa autoni ja osaan ostaa kuukautissuojani! Olen nainen ja elän vuotta 2013 enkä ole ikinä ymmärtänyt, miksi nainen parisuhteessa muuttuu avuttomaksi dementikoksi.
Harvalla meistä on sellaiset kuukautiset, että kerralla menee kaapillinen siteitä ja harva meistä säilyttää siteitä paikassa, jonne kurkistaminen ja siteiden määrän arvioiminen on niin hankalaa, ettei sitä mitenkään voi tehdä.
Nähtävästi palstamammojen elämä oikeasti on sellaista kuin he kirjoittavat eli kaupassa ei voi elämäntilanteen vuoksi käydä ja mies hoitaa kaiken kodin ulkopuolisen. Esimerkiksi matkalla töistä kotiin nainen ei koskaan käy kaupassa, sen tekee mies. Sama ruokatunnin kanssa: nainen on työpaikassa, josta ei poistuta.
Ja ne samat miehet, jotka kilvan ostavat vaimojen kuukautissuojat antavat kuitenkin äitienpäivänä ja jouluna ihan vääriä lahjoja, vaikka miten tietävät vaimostaan kaiken kuukautisvuodon määrästä ja laadusta lähtien. Outoa - kannattaisiko sen miehen kanssa joskus puhua muistakin ostoksista kuin intiimituotteista?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 15:50"]
Osaan ostan asuntoni, osaan ostaa autoni ja osaan ostaa kuukautissuojani! Olen nainen ja elän vuotta 2013 enkä ole ikinä ymmärtänyt, miksi nainen parisuhteessa muuttuu avuttomaksi dementikoksi.
[/quote]
No siks mun mies ostaa mulle siteitä, kun se on yhtä vaativaa kuin auton ja asunnon ostaminen. Ei tuu sit vääriä päätöksiä. Pitäskö pyytää miestä myös vaihtamaan siteet mulle, koska mähän olen ihan aivoton ja kädetön ääliö?
Mua huvittaa, kun täällä on sellaisia sissejä, joilla on vähintään kaksi kaappia täynnä siteitä jotka ilmeisesti vaihdetaan salaa mieheltä jonnekin omaan piilotettuun ydinjäteroskikseen ja eletään kuten kuukautisia ei olisi ollenkaan :) He tekevät myös oman reissunsa erikseen kauppaan sideostoksille, vaikka 50km päähän, jotta miehen ei tarvitse niitä tuoda samalla kauppareissulla - he ovat itsenäisiä naisia!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 16:03"]
[/quote]
No siks mun mies ostaa mulle siteitä, kun se on yhtä vaativaa kuin auton ja asunnon ostaminen. Ei tuu sit vääriä päätöksiä. Pitäskö pyytää miestä myös vaihtamaan siteet mulle, koska mähän olen ihan aivoton ja kädetön ääliö?
Mua huvittaa, kun täällä on sellaisia sissejä, joilla on vähintään kaksi kaappia täynnä siteitä jotka ilmeisesti vaihdetaan salaa mieheltä jonnekin omaan piilotettuun ydinjäteroskikseen ja eletään kuten kuukautisia ei olisi ollenkaan :) He tekevät myös oman reissunsa erikseen kauppaan sideostoksille, vaikka 50km päähän, jotta miehen ei tarvitse niitä tuoda samalla kauppareissulla - he ovat itsenäisiä naisia!
[/quote]
Ei tarvitse olla kuin yksi vajaa pakkaus siteitä, silläkin selviää. Itse rakastan autoilua ja shoppailua ja ostan siteitä, suihkusaippuoita aina varastoon. Kai sinultakin löytyy tilaa vaikka vajaalle sidepakkaukselle. Ajan omaa autoani, tienaat omat rahani ym.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 16:03"]
[/quote]
[/quote]
Uskoa tai älä, en mene miehen viereen olohuoneeseen vittu verisenä vaihtamaan sidettä ja esittelemään revaani nenänsä eteen, vaikka kunnon palstamamma sillä tavalla haluaakin miehensä kanssa kuukautisensa jakaa. Ei ne kuukautiset mihinkään katoa, vaikka nainen itse pystyy siteensä ostamaan käydessään itse kaupassa (kuukauden mittaan riittää yksi naisen kauppareissu, jos se sinulle on epäselväksi jäänyt).
Koska tarvitse pari kaapillista siteitä, suosittelen käyntiä gynellä. Noin runsas vuoto ei ole normaalia.
Ei kyse ole siitä, etteikö mies saisi tietää, että naisella on kuukautiset. Selviääähän se hänelle viimeistään silloin, kun seksiä tekisi mieli. Täällä väännetään nyt siitä, että onko kuukautissuojat samanlainen päivittäistavara kuin maito, että ostakoon se, joka kaupassa muutenkin käy, ettei tartte toisen erikseen mennä. Osa taas on sitä mieltä, että nainen hankkikoon itse omat siteensä, ja on kumma, jos ei sitä muista tehdä tai ei koskaan pääse kauppaan.
Jännää, että näin monta sivua on tullut jo aiheesta ja aiheen vierestä tarinaa. Ap:han valitteli sitä, ettei mies kehtaa ostaa, että on liian noloa.
No voi luoja :D Samahan se on jonkun miehenkin ostaa niitä siteitä jos sattuu kaupassa käymään, turhaan sitä erikseen molemmat sinne menee.
Jos jonkun mies on niin ujo, ettei kehtaa niitä siteitä ostaa kaupassa käydessään niin sitten on kyllä naisen pakko lähteä erikseen sinne. Ei miestä voi pakottaa ostamaan.
That's it.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 15:12"]
[/quote]
Mies siis käy teillä aina kaupassa, koska kulkee kauppojen ohi ja sinä et kulje. Tämän halusinkin tietää, ilmeisesti monella muulla on samalla tavalla, nainen ei siis käy kaupassa kovinkaan usein. Toki tuossa tapauksessa mies ostaa kaiken, myös ne terveyssiteet, shampoot ja vessapaperit.
[/quote]
Ei AINA, ei aina, vaan USEAMMIN ja tuo siteitäkin TARVITTAESSA. Kyllä minä kaupassa käyn, kun mulla on sinne asiaa, mutta en todellakaan ajaisi noin sataa kilometriä pelkkien siteitten vuoksi. En myöskään shampoon, tietynmerkkisen kerman tai edes pikkuhousujen ostamisen vuoksi. Kotona ollessani minä olen todellakin harvemmin kulkenut kauppojen kautta.
Onko tämä totta, että nuorempi sukupolvi pitää tätä yhtä häveliäänä kuin oman jo edesmenneen äitini ikäluokka? Silloin 1960-luvulla sidepaketti käärittiin kaupassa paperiin, kun äitini osti niitä.
Mun mies kävi synnytyksen jälkeen lähi-salesta ostamassa jälkivuotoon terveyssiteitä. Episiotomian vuoksi en pystynyt liikkumaan kunnolla pariin viikkoon. Mies ei oikein tiennyt, mitä ostaisi, joten kysyi kaupan kassalta. Hän oli tullut opastamaan kädestä pitäen, mikä voisi olla sopiva side. Olivat siinä jutelleet myös episiotomian aiheuttamista kivuista ja muistaakseni kaupan kassanainenkin oli läpikäynyt episiotomian. Että näinpä meillä.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 15:12"]
[/quote]
[/quote]
Ei AINA, ei aina, vaan USEAMMIN ja tuo siteitäkin TARVITTAESSA. Kyllä minä kaupassa käyn, kun mulla on sinne asiaa, mutta en todellakaan ajaisi noin sataa kilometriä pelkkien siteitten vuoksi. En myöskään shampoon, tietynmerkkisen kerman tai edes pikkuhousujen ostamisen vuoksi. Kotona ollessani minä olen todellakin harvemmin kulkenut kauppojen kautta.
Onko tämä totta, että nuorempi sukupolvi pitää tätä yhtä häveliäänä kuin oman jo edesmenneen äitini ikäluokka? Silloin 1960-luvulla sidepaketti käärittiin kaupassa paperiin, kun äitini osti niitä.
[/quote]
Harvemmalla on lähikauppaan noin sataa kilometriä, en tunne yhtäkään, sinullako on?? EN USKO.
Jokos ois analyysin paikka?
Naisellensa kuukautissiteitä ostelevat ne miehet,
- joiden nainen ei juurikaan käy kaupassa, koska ei aja työ- tai muulla matkoillaan kaupan ohi
- joiden nainen ei pääse kauppaan, koska hoitaa lapsia ja asuvat maalla ja etäisyys kauppaan on niin suuri
- joiden nainen päättää, että miehen tehtävä on käydä kaupassa ja tuoda samalla myös siteet, koska ne kuuluva päivittäistavaroihin
- joiden naisella ei ole omaa rahaa
- joiden parisuhde kestää kaikki intiimitavarat, jotka miettivät jo mahdollista vanhuuttaan dementiapotilaana, jolloin mies ostaa dementikkovaimolleen myös vaipat, koska tämä ei pysty käymään itsenäisesti vessassa enää tuossa vaiheessa. Tähän elämäntilanteeseen on hyvä varautua jo 2-kymppisenä suhteen alusta saakka.
Naisellensa kuukautissiteitä eivät osta ne miehet,
- joiden nainen osaa ja muistaa itsekin ostaa siteensä ja pääsee kauppaan ainakin kerran kuukaudessa
- jotka ovat perusmiehiä, eikä heitä kiinnosta kauheasti naisensa kuukautiset - pelkkä pakollinen paha
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 12:22"]
Jos ei ole ongelma niin miksi ne koko ajan siitä valittaa? Ei seksiä kuukautisten aikaan, vessassa rampataan jatkuvasti, valitetaan kipuja jne. Jos ei ole ongelmaa niin lopettakaa se
[/quote]
Pitäisi varata aika gynelle, jos pitää valittaa. Niin minä olen tehnyt. Miten jotkut naiset voivat pitää kovia kuukautisiin liittyviä kärsimyksiä täysin normaaleina eivätkä hoida niitä pois?
Tähän elettyyn ikään (50+) en ole valittanut, vaikka muutaman kerran on ollut ongelmiakin. Paitsi sille lääkärille, ja ongelma hoidettiin pois.
Vessassa rampataan jatkuvasti siksi, että olo tuntuu jotenkin "suttuiselta", ja siteen tai tamponin vaihtaminen tarpeeksi usein, eli monta kertaa päivässä on sekä terveellistä että hygieenistä.