Krp tutkii hetki hetkeltä Suomen kuuluisimman hätäpuhelun
Joulukuun yönä 2006 Anneli Auer soitti hätäkeskukseen. Asiantuntijat ovat tutkineet puhelunauhoitetta satoja tunteja, mutta silti tulkinnat eroavat. Voisiko avuksi tulla tekoäly?
Kommentit (22)
Itseäni on joka tapauksessa vuosien mittaan ehkä eniten mietityttänyt se, että jos asunnossa on raaka henkirikos meneillään, niin miten ihmeessä uhrin vaimo lapsineen voi ylipäänsä olla asunnossa ja kaiken lisäksi soittaa minuutteja kestävän hätäpuhelun, jonka aikana vielä käydään tarkastamassa tilannetta.
Itse näkisin, että tilanteessa olisi lähinnä kaksi realistista vaihtoehtoa: joko rynnätä raivokkaasti puolustamaan uhria tai sitten rynnätä henkensä kaupalla ulos asunnosta itsensä ja lapset pelastaen ja syöksyä johonkin naapuriin hälyttämään apua - ja lasten päästyä turvaan ehkä palata itse auttamaan uhria.
Kyllä on saatu veronmaksajien rahoja uppoamaan tähän keissiin. Meneekö jo kymmenissä miljoonissa?
Outoa oli myös se, että yksi lapsista heräsi meteliin ja tuli katsomaan. Silloin murhamies lopetti Lahden hakkaamisen ja meni piiloon. Kun lapsi meni takaisin nukkumaan, murhaaja jatkoi kaikessa rauhassa Lahden tappamista. Jokin tässä ei tunnu ihan oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni on joka tapauksessa vuosien mittaan ehkä eniten mietityttänyt se, että jos asunnossa on raaka henkirikos meneillään, niin miten ihmeessä uhrin vaimo lapsineen voi ylipäänsä olla asunnossa ja kaiken lisäksi soittaa minuutteja kestävän hätäpuhelun, jonka aikana vielä käydään tarkastamassa tilannetta.
Itse näkisin, että tilanteessa olisi lähinnä kaksi realistista vaihtoehtoa: joko rynnätä raivokkaasti puolustamaan uhria tai sitten rynnätä henkensä kaupalla ulos asunnosta itsensä ja lapset pelastaen ja syöksyä johonkin naapuriin hälyttämään apua - ja lasten päästyä turvaan ehkä palata itse auttamaan uhria.
tietysti siinä olisi pitänyt tehdä niin että äkkiä lapset herättää ja ulos rynnätä ja naapuriin soittamaan
Pokka on äärettömän kova tuolla murharouvalla.
Vierailija kirjoitti:
Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
Todella uskottavasti keksitty 😀
Vierailija kirjoitti:
Miten se soittaa puhelua ja murhaa samaan aikaan?
Eikös tuossa ollut lasi rikottu sisältä ulospäin mitä ei huomattu ajoissa ja rikospaikalle päästettiin takaisin jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauhotteita on epäilty. Paljon isompia kysymyksiä nousee jos ei olisi tappanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se olisi lasten läsnäollessa soittanut jotain c-kasettia siellä😂 Se olis siis imitoinut jukan kuolinhuudot nauhalle, eka tappanut jukan ja sitten soittanut häkeen ja laittanut huudot soimaan taustalle? Miten harhaisia olette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se olisi lasten läsnäollessa soittanut jotain c-kasettia siellä😂 Se olis siis imitoinut jukan kuolinhuudot nauhalle, eka tappanut jukan ja sitten soittanut häkeen ja laittanut huudot soimaan taustalle? Miten harhaisia olette?
Kuka se tässä onkaan harhainen. Etkö muka tiennyt että lapset olivat nukkumassa(kuinkas muutenkaan sattui sopivasti) ja yksi sitten olisi herännyt kesken tapahtumien. Muuten miksi Anneli olisi todistetusti sanonut pidättämisensä jälkeen lapselleen että äiti on tehnyt iskälle pahaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on saatu veronmaksajien rahoja uppoamaan tähän keissiin. Meneekö jo kymmenissä miljoonissa?
Täysin Annelin syy. Saisi korvata jokaisen pennin takaisin valtiolle.
Anneli Auer sanoi poliisikuulustelujen alkuvaiheessa vuonna 2009 pitävänsä mahdollisena sen, että hän on murhannut miehensä Jukka S. Lahden.
Auer kertoi oikeudessa, että hän ei saanut poliisikuulustelujen alkuvaiheessa kuulla hätäpuhelua, vaan hänelle kerrottiin, mitä siitä oli aukottomassa analyysissa paljastanut. Auer kokikin olonsa omien sanojensa mukaan epävarmaksi sen takia, kun hän kuuli "monta hirveän oudolta kuulostavaa asiaa".
- Oli ristiriitainen olo. Oli vaikea kyseenalaistaa asioita, kun siinä oli kaksi poliisia, jotka esittivät minulle vuorotellen faktoja. Ei minulla ollut mitään syytä epäillä, että poliisi syöttää minulle jotakin puppua, Auer totesi.
No tappohan se oli. Ö-luokan Sherlockit sattuivat vain olemaan keissin käsittelijöinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ole mahdollista että aikuinen sanoisi tuossa tilanteessa noin jollei ollut keksitty vuorosana.
Vierailija kirjoitti:
selkee lavastus
t. rikos pro