Nainen: Onko miehelläsi ulkonäkökriteerit naiselle?
Kommentit (69)
Mieheni tykkää kun värjään hiukset punaisiksi ja pidän kauniita alus- ja yöasuja. Läski ei sitä vaivaa. Edellinen mies tykkäsi pitkästä blonditukasta.
Hanella on erittain tiukat kriteerit, enka vastaa niita ollenkaan. Nyt kielsi jaatelon kuultuaan miten paljon syon sita. Myos tuulihatuista jouduin kieltaytymaan. Hanen aiemman historiansa naiset ovat olleet ulkonaollisesti tasalaatuisempia.
33, huh huh, aiotko noudattaa miehesi sääntöjä? Minä en kerro miehelle, minkä verran herkkuja syön, mitä se hänelle kuuluu? Jos itse huomaan lihovani, vähennän herkkuja. En kestä, jos mies huomauttelee painosta tms.
Mun miehen ihannenainen on Twin Peaks -aikainen Sherilyn Fenn, siis silloin kun hän oli nuori ja nätti. En tiedä, miksi juuri hän. Hän on oikeastaan ainoa nainen, jonka mies on nimennyt, kun pyydän sanomaan, kuka on julkkiksista kaunis. Tiedän, että hän tykkää myös Kiira Korvesta ja Sanna Hirvaskarista (entinen Tanssii tähtien kanssa -tanssiopettaja). Itse en näytä keneltäkään näistä. Olen kurvikas, mutten lihava, ja tiedän, että mies pitää minun kurveistani, kunhan en liho jokinorsuksi. Jokinorsun koon ja painon saa sitten jokainen arvella itse.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 08:42"]
Lyhyt, siro ja urheilullinen itsestään huoltapitävä pitkähiuksinen. Mieheni itse urheilullinen, hyväkroppainen ja roteva (työnsäkkin puolesta häneltä vaaditaan raamikkuutta ja hyvää kuntoa). Itse täytän nuo mieheni kriteerit, vielä useamman lapsenkin jälkeen. Ehdoton ei hänelle ovat ylipainoiset elähtäneet naiset.
[/quote]
Missä työssä vaaditaan raamikkuutta? Onko miehesi Hunks-tanssija? :D
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 08:00"]
Vaikea sanoa. Entinen tyttöystävänsä oli pitkä, hoikka, pienirintainen ja pitkähiuksinen. Minä taas lyhyt, paksumpi, isorintainen ja lyhythiuksinen.Ylipäätään hyvin harvoin kommentoi ihmisten ulkonäköä ja silloinkin kommentoi ihmisen yleistä siisteyttä, esim. olipa sillä haisevat ja likaiset vaatteet. Hankala siis ottaa selvää millainen näkymä hivelee hänen esteettistä silmäänsä. =)
[/quote]
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut. Sama tilanne siis minulla. Ed. tyttöystävä oli pitkä, hoikka, pitkät tummat hiukset.. Minä taas lyhyt, pullukka, lyhyet/puolipitkät vaaleat hiukset. En oikein tiedä hänen naisihannettaan, enkä ole sitä koskaan kysynyt. Minulle on tärkeintä, että ollaan molemmat rakastuneita toisiimme ja kunnioitamme toisiamme sellaisina kuin olemme.
Muutaman kerran sanonut minulle että enhän koskaan leikkaa pitkiä hiuksiani, kun ne ovat niin ihanat. Sanoin vaan että onneksi itsekin pidän pitkistä hiuksistani, mutta leikkaisin jos haluaisin.
Mieheni pukeutuu itse siististi ja tykkää naisista, jotka pukeutuvat siististi. Kauhistuksia ovat lävistykset ja tatuoinnit, töhryinen meikki ja liian "antavat" vaatteet.
ohis, mutta miten jotkut teistä tietävät miehienne monta eksää?
On varmaankin jonkin näköiset. Ei hän niitä sinäänsä luetellut ole, mutta pystyn jo näin monen vuoden jälkeen tunnistamaan hänen naismakunsa ihan keskustelun lomassa tulleista kommenteista.
Mieheni naismaku on ehdottomasti sporttinen. Hän en voi sietää naisia jotka eivät tee mitään kroppansa eteen. Ei siis ikinä ottaisi naista joka on lihava tai sellainen löysä laiha.
Lisäksi mieheni ei selvästikään pidä liian tällätyistä naisista. Jos näkee esim tv:ssä sellaisen pilkotun, tekotukka, tekokynsi, tekoripsi naisen, niin yleinsä kommentoi "hyi helvetti". Eli pitää selvästi luonnollisista kaunottarista.
Muuten en ole huomannut, että tykkäisi vaaleista tai tummista enemmän. En myöskään ole huomannut mitään tissifetissiä, ilmeisemmin sporttisuuteen ei sovi liian isot tissit, joten on enemmän normikokoisten perään. Pylly on tärkeä, mutta siitäkin näkee sen onko nainen sporttinen. Pituus ei näytä olevan mikään ongelma puoleen tai toiseen, ei myöskään hiusten pituus.
Minä vastaan normaalisti hyvinkin mieheni naisihannetta. Nyt olen raskaana ja olen valas, joten olen hyvin kaukana siitä :D
Kysyin mieheltäni ja hän sanoi että onpa hölmö kysymys.
Minua kehuu kauniiksi. Olen normaalipainon ylärajoilla, pitkähiuksinen ja ihan nätti ja fiksu.
Eksät ovat olleet hoikkia/normaalipainoisia ja ihan kivannäköisiä mutteivat minun näköisiäni.
Ehkä ei siis suoranaisia kriteereita, vaan "se jokin"
Mieheni pitää tummista, hoikista, eksoottisista, korkokenkiä pitävistä tyylikkäistä ja pitkäsäärisistä itsevarmoista naisista. En ihan vastaa...
Vaikea sanoa. Entinen tyttöystävänsä oli pitkä, hoikka, pienirintainen ja pitkähiuksinen. Minä taas lyhyt, paksumpi, isorintainen ja lyhythiuksinen.Ylipäätään hyvin harvoin kommentoi ihmisten ulkonäköä ja silloinkin kommentoi ihmisen yleistä siisteyttä, esim. olipa sillä haisevat ja likaiset vaatteet. Hankala siis ottaa selvää millainen näkymä hivelee hänen esteettistä silmäänsä. =)
On. Mieheni pitää hoikista, pitkäsäärisistä blondeista ja olen sellainen.
Ylipainoa ei saa olla eikä tulla, eikä mulla olekaan. Eikä siis myöskään tule, riippumatta mistään miehen kriteereistä tosin.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 08:09"]
Ylipainoa ei saa olla eikä tulla, eikä mulla olekaan. Eikä siis myöskään tule, riippumatta mistään miehen kriteereistä tosin.
[/quote]
Kai sinä tajuat että esim. kilpirauhasen vajaatoiminnalla on seurauksensa. Tai esim. syöpälääkitys voi lihottaa.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 08:11"]
[/quote]
Kai sinä tajuat että esim. kilpirauhasen vajaatoiminnalla on seurauksensa. Tai esim. syöpälääkitys voi lihottaa.
[/quote]
No tajuan, mutta ei kai tässä siitä ollut kyse..?
Oli sillä aikanaan vaikka mitä kriteerejä. Tyttöystävänsä (minä mukaanlukien) olivat kaikki vähän samalla kaavalla valittuja.
Nykyään meistä kumpikaan ei vastaa niitä ulkonäkökriteerejä joita meillä joskus nuorempana oli.
Ei sillä taida olla. Varmasti on juttuja, joita se pitää kauniina tai vähemmän kauniina, mutta ei ne sen kriteerejä parinvalinnalle ole. Vastaan varmaan "normaalitilassani" (nyt olen raskauden jäljiltä vähän ylipainoinen ja ränsistyneen näköinen kotiäiti - mies väittää pitävänsä kauniina näinkin, mutta omaan silmään ainakin näytän niin kauhealta nyt, että vaikea uskoa) ihan kohtalaisen hyvin mieltymyksiään ainakin joiltain osin. Tiedän, että mies tykkää sellasista muodokkaista kiinteän pyöreistä takamuksista, jollainen mullakin on, ja mulla on ihan yleishyvät pitkähköt sääret, jollaisista tiedän sen myös tykkäävän. Tiedän sen tykkäävän myös sinisistä silmistä ja pitkistä hiuksista, ja nekin mulla on. Nättejä tissejä mulla ei ole, vaikka mies muuta väittääkin, eli vaikka se tisseistä tykkääkin, niin ne ei selvästikään ole ollut mikään parinvalintakriteeri, kun mä olen kerta kelvannut.
Tiivistettynä, sekä nykyisellä että ex-miehillä on kyllä ollut tietynlaisia mieltymyksiä naisen ulkonäön suhteen, mutta kenellekään ne ei ole olleet mitään ehdottomia parinvalintakriteerejä. Esim. yks ex piti selkeästi enemmän vähän pyöreemmistä naisista, eikä seksuaalisesti hirveesti syttynyt sellasista laihemmista, mutta seurustelee nyt onnellisesti sellaisen pienen, hoikan naisen kanssa, ja sanoi, että varsinkin nyt kun on tullut vähän ikää, niin yhdessä viihtyminen ja muu on paljon tärkeämpää parisuhteen kannalta, kuin toisen ulkonäkö.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 09:38"]
varsinkin nyt kun on tullut vähän ikää, niin yhdessä viihtyminen ja muu on paljon tärkeämpää parisuhteen kannalta, kuin toisen ulkonäkö.
[/quote]
Näin. Oma mieheni tykkää kyllä mun pepusta, muuten olen hänen mielestään varmastikin vähän turhan paksu. Mutta...hän on valinnut näin. Ulkonäköasiat ei ole mulle mitenkään valtavan tärkeitä, eikä ilmeisesti hänellekään. Kyllä hän varmaan sanoisi jos lihoisin esim. 150 kiloiseksi. Että nyt muija jotain rajaa tohon sun touhuun.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 08:11"]
[/quote]
[/quote]
No tajuan, mutta ei kai tässä siitä ollut kyse..?
[/quote]
Öh. Itse kirjoitit että ylipainoa ei saa olla eikä tulla. Suomeksi sanottuna miehesi ei siis läskiä katso, oli ylipainolle syy mikä hyvänsä. Joten kyllä, juuri siitä oli kyse.
Joo, mun mies tykkää muumimamman näköisistä naisista, joista näkee kilsan päähän, että he ovat äitejä.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 09:26"]
Näitä lueskellessa tulee väkisinkin mieleen, että ovatko ne miehet täysin timmissä kunnossa, kun vaativat ettei naisella saa olla ylipainoa. Useimmiten miehilläkin on mahaa jne. onko miehellä oikeus vaatia, että nainen ei saa olla ylipainoinen vaikka mies on.
Oman miehen kriteereistä en tiedä. Itse olen lyhyt, aavistuksen ylipainoinen. Entiset naisystävät ovat olleet ulkonäöllisesti erilaisia keskenään.
[/quote]
Oma lihaksikas roteva mieheni on ainakin erittäin timmissä kunnossa. Vaikka ikää onkin jo yli 50 ei hänen ikänsä näy todellakaan kropassa.