Mitä minä teen kissalle väärin?
Siivoaan kissanhiekkaa, annan säännöllisesti ruokaa, annan naksuja myös. Aina kuin menen kissan ohi niin rapsutan kissaa...
Mutta silti kissa maukuu minulle provosoivasti, ei tule kertaakaan minun vierelleni
Mitä minä teen väärin?
Pitääkö minun kaivaa hauta itselleni kissan takia?
Kommentit (41)
Kissat elävät tunteella eili anna rakkautta vaan enemmän hänen ehdoillaan. Kissata muistavat jos olet joskus raivonnut. Niiden tunteet rikkoutuvat.
Se naukuu sinulle eli puhuu. Ei siinä ole mitään pahaa, kissojen kanssa voi käydä keskusteluja
Leikitä sitä ja hanki muitakin aktivointileluja yms. Monesti kissoilla on tylsää
Pistäsin kyllä katin ekana monttuun
Vierailija kirjoitti:
Leikitä sitä ja hanki muitakin aktivointileluja yms. Monesti kissoilla on tylsää
Tämä. Joskus tulee katsottua TLC:ltä sitä Kissakuiskaaja-ohjelmaa, ja todella usein jopa tosi vakaviin käytöshäiriöihin näyttää olevan ongelmana pitkästyminen, se ettei kisaa saa käyttää viettejään tarpeeksi. Päivittäinen aktivointi usein auttaa, jopa niihin pahimpiin kimppuun raapimaan ja puremaan hyökkääviin tapauksiin.
Toisaalta kissat on kyllä aika itsenäisiä eläimiä, ja osa ei vaan välitä niin kauheasti läheisyydestä. Toistuva vaativa naukuminen kuitenkin viittaa siihen, että jotain puuttuu.
Edesmennyt kissani tuli kerran elämässään oma-alotteisesti syliin. Muuten kyllä tykkäsi rapsutuksista ja keskusteli välillä maukumalla.
Muuten kyllä lyöttäytyi seuraan. Esim. Jos lähdin kävelylle (maaseudulla), niin seurasi perässä. Välillä söi ojasta sammakon.
Oletko jo kokeillut uhrilahjaa? Jumalat tykkää semmosista. Houkuttelet hiiriä taloon ja Jumala on tyytyväinen.
Kissan voi lahjoittaa eläinsuojeluyhdistykselle jossa sille etsitään uusi koti. Anna myös laadukasta märkäruokaa, marketin raksut tuhoavat kissan terveyden
Tämä kissa on kyllä mielenosoittaja.
Maukumisesta tulee sellaisia äänitaajuksia että kukaan ei siedä sitä. Marttyyrikissa.
Yritäppä leikkiä kissan kanssa kuin se rupeaa maukumaan niitä kirottuja ääniaaltoja, pakko vain todeta että kusiiipää kissa, enkä minä ole ainut joka on sanonut niin tästä kissasta
Haluaa varmasti ulos sieltä ahtaasta yksiöstäsi. Vie se joka päivä pikälle ulkoiluretkelle valjaissa. Tai jos asut rivarissa, ok-talossa, pistä valjaissa naruun ulos koko päiväksi niin kun koirat. Se on kyllästynyt sisällä. Ja paljon raikasta vettä koko ajan saataville.
Anna herkkuja vain sylissä niin kissa oppii siihen helposti. Tietty voi alkaa sitten kunnon kerjäläiseksi... Meillä on herkkuina tavalliset (kalliimmat) kuivaruuat, joten ei ole tullut ylipainoakaan.
Kissa vaistoaa ja haistaa, että olet kissavihamielinen henkilö. Hankitko kissan statusesineeksi, jotta saisit hyväksyntää muilta ihmisiltä?
Et ole kissaihmisiä eli anna kissa pois
Vierailija kirjoitti:
Kissa vaistoaa ja haistaa, että olet kissavihamielinen henkilö. Hankitko kissan statusesineeksi, jotta saisit hyväksyntää muilta ihmisiltä?
Minä en ole kissavihamielinen, tämä kissa on ihmisvihamielinen
Etkö lukenut aloituksessa sitä että miten hyvin pidän tästä kissasta huolta? Jos väität että minä olen kissavihamielinen niin sinä olet IdioottiLammas jonka paras kaveri on KusipääKäärme
VitunPaskiainenKusipää
Kissa ei ole mikään lelu, sillä on oma mielipide ja tahto ja luonne.
TUlkaa vain toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Kissat elävät tunteella eili anna rakkautta vaan enemmän hänen ehdoillaan. Kissata muistavat jos olet joskus raivonnut. Niiden tunteet rikkoutuvat.
MitenVitussa annan rakkautta kissalle joka provosoi kun yritän antaa rakkautta?
Kissasi on ahdistunut ja kaipaa elämäänsä jotain uutta vaikkapa ulkoilua tai lisä leluja. Sama jos kissa nuolee liikaa itseään se kertoo samasta.
"Kissa maukuu minulle provosoivasti."
Oletko varma? Et ehkä osaa tulkita kissasi äänensävyä.
Kissa keskustelee maukumalla. Haluaa kertoa sinulle jotain. Omat kissani maukuvat, jos en huomannut heti avata ulko-ovea, kun olivat lähdössä ulos, ruoka ei tullut tarpeeksi nopeasti tai vettä ei ollut tarjolla tai kissanhiekka oli kosteaa. Kerran toinen tuli kertomaan maukumalla kun toinen kissoistani synnytti. Yleisesti ottaen se on yksi keino saada huomiosi.
Kissa eroaa koirasta siinä, että se harvoin tulee kun kutsutaan. Omat kissani tykkäsivät kiehnätä jaloissa, mutta harvoin tulivat syliin tai viereen. Toki sitäkin tapahtui kissan omilla ehdoilla.
Ehkäpä tässä tapauksessa vika on kissassa eikä ihmisessä. Näin minä oletan. Minä tykkään kissoista mutta en suostu palvomaan niitä kuten suomessa olevat egyptin sukulaiset lammasapinat tekevät