Rupesin syömään vain kolmesti päivässä hyvää, ravintorikasta ruokaa kohtuullisia annoksia ja huomasin heti että
Paino tippuu, rahaa säästyy ja jaksan paremmin! Nälkä ei ole ollut, vaikka pätkäpaastoilenkin. Näinkö helppoa se laihduttaminen onkin?!
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas närpin pikkuisia annoksia pitkin päivää, näinkin laihtuu. :) Mutta syön itsekin ravintorikkaasti enkä mitään napostelujuttuja vaan ihan ruokaa ym.
Tuskin syöt ravintorikkaasti kun joudut napostelemaan pitkin päivää.
No itse en edes osaa enkä pysty syödä paljoa kerralla. Syön pieniä annoksia. Napostelenkin, hui! Niin ja olen laiha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas närpin pikkuisia annoksia pitkin päivää, näinkin laihtuu. :) Mutta syön itsekin ravintorikkaasti enkä mitään napostelujuttuja vaan ihan ruokaa ym.
No itse en edes osaa enkä pysty syödä paljoa kerralla. Syön pieniä annoksia. Napostelenkin, hui! Niin ja olen laiha.
Mutta hampaat murenevat suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampaat vaan ei tykkää hyvää jos mättää jatkuvasti ruokaa suuhunsa.
Kyllä ne 5-6 kertaa päivässä kestää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hampaat murenevat suuhun.
Hah, seuraavaa syytöstä pukkaa kun lihomisväite meni mönkään 😁 mitä tämän jälkeen, yöunet menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole pätkäpaastoilua, että syö kolmesti päivässä ihan kuten normaalistikin ihmiset syövät.
On se, mutta niin minäkin olen syönyt jo vuosia.. viimeinen ateria klo.17 illalla ja lounas aamulla klo.10. Näin olen tottunut syömään.
Lounas klo 10 aamulla, mihin aikaan heräät?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on jos ne ruokailut on tietyn ajan sisällä ja paastotaan vähintään 12 tuntia vuorokaudessa.
T: toinen 3 ateriaa päivässä syövä pätkäpaastoilija
Vähintään 16 tuntia ollaan syömättä pätkäpaastoilussa. Itse olen 18 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä harvemmin syö, sitä vähemmän happohyökkäykset rasittavat hampaita.
Hampaat kiittää kun ei syö koko ajan. Jatkuvan happohyökkäyksen pitäminen suussa ei ole terveellistä.
Millaista on ravintorikas ruoka? Miksi sitä ei voi syödä 5-6 kertaan päivässä, jos on tarve?
Olen luullut, että syömäni ruoka mm. suomalaisia marjoja monipuolisesti tuoreena, pakastettuna ja kuivattuna sekä esim. vesipuolukoina, vihanneksia monipuolisesti; itsekerätyt villivihannekset; kala, osa itse pyydettyä; pavut ja linssit olisivat terveellistä ruokaa.
Miksi siitä ruoasta tulee epäterveellistä, jos syön pienempiä annoksia ja useamman kerran päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Millaista on ravintorikas ruoka? Miksi sitä ei voi syödä 5-6 kertaan päivässä, jos on tarve?
Olen luullut, että syömäni ruoka mm. suomalaisia marjoja monipuolisesti tuoreena, pakastettuna ja kuivattuna sekä esim. vesipuolukoina, vihanneksia monipuolisesti; itsekerätyt villivihannekset; kala, osa itse pyydettyä; pavut ja linssit olisivat terveellistä ruokaa.
Miksi siitä ruoasta tulee epäterveellistä, jos syön pienempiä annoksia ja useamman kerran päivässä?
Hampaasi eivät tykkää jatkuvasta puputuksesta. Mitä harvemmin syöt, sitä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut.
Kaikissa suosituksissa ehdotettu 6x / päivä syönti on HOAX.
Hoaxed. Syökää isoja aterioita pitkällä välitauolla. 6h välein esim.
Suurin ongelma tuollaisessa syömisessä on mahalaukun venyminen. Itse söin vuosia paljon ja harvoin, mutta vanhemmiten annoskoot kävivät liian isoiksi kulutukseen nähden, ja nyt opettelen syömään vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä harvemmin syö, sitä vähemmän happohyökkäykset rasittavat hampaita.
Jos hampaissa ei ole valmiiksi vikaa, ne kestävät viisi happohyökkäystä päivässä. Toki ruoan jälkeen purkka/pastilli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampaasi eivät tykkää jatkuvasta puputuksesta. Mitä harvemmin syöt, sitä parempi.
No, olen kohta 52v, ja vielä olen ilman reikiä yms ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Hampaat kiittää kun ei syö koko ajan. Jatkuvan happohyökkäyksen pitäminen suussa ei ole terveellistä.
Happohyökkäys katkaistaan aterian jälkeen. Eikö tätä jo koulussa opetettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut.
Suurin ongelma tuollaisessa syömisessä on mahalaukun venyminen. Itse söin vuosia paljon ja harvoin, mutta vanhemmiten annoskoot kävivät liian isoiksi kulutukseen nähden, ja nyt opettelen syömään vähemmän.
Minä syön n puoli litraa tilavuuseltaan kerralla, 3 x päivässä. Ja tulen täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut.
Jos annos on ravintorikasta, volyymia ei tarvitse olla paljon. Eli ei maha veny. Normaali annoskoko, mutta reippaasti kaloreita. Mun annos esim sisältää 600-700kcal, mutta mahtuu normaalille ruokalautaselle. Ravintoköyhemmin syövät ystäväni syövät volyymiltaan isompia annoksia, esim ruoka-annoksen lisäksi salaatin eri lautaselta, leipäpalan ja jonkun jälkkärikiisselin. Mun annos siirtää nälkää 6-8 tuntia, kaverit etsiin kolmen tunnin kuluttua välipalaa.
Ravinteikas on hyvä suomen kielen sana.
No minä olin kolmen aterian rytmillä koko ajan turvonnut ja väsähtänyt, kun ei energiat riittäneet ja tuli syötyä liikaa, kun nälkä kerkesi liian suureksi. Ja aina olen syönyt terveellisesti.
Voitaisko sopia, että yksi sopii yhdelle, ja toinen toiselle.
Itse syön 4 kertaa päivässä, jopa leivonnaisia joka päivä. Kevyt aamiainen, keitto tai salaattilounas, n klo 17 hieman tukevampi ateria. Iltakahvin kanssa pulla, kakku tai makea piirakka pala. En ymmärrä aikuisten välipalojen mussutusta. Hedelmiä syön yleensä lounaalla jälkiruuaksi.