Te, jotka ootte somessa julkisilla profiileilla, eikö pelota stalkkaajat?
Kun kerrotte julkisesti ja avoimesti kaiken, kuka vaan voi teidän juttuja katsoa. :o
Kommentit (43)
Tätä oon ite myös ihmetellyt kun tuntuu ihmiset tosi realiaikaisesti kertovan sijaintinsa
Nykyään on outo, jos siellä ei ole, mutta samalla tosiaan altistaa itsensä stalkkaamiselle.
Ei koska jaan pääsääntöisesti vain storyjä ja niistä näkee kuka on katsonut
Mitä se haittaa? En oo jakanu osotetta tms
Onhan moni muukin julkisena somessa.. Miksi joku mua alkais stalkkaa.
Teen mitä haluan kuten muutkin...
Mulle feisselibuukkeli ei ole meisselibuukkeli.
Joillain tapauksilla uupuu harmaata ainetta aivoista. Ei maha mittää.
mikäli meinaa mennä jinkun instraan niin pitää rekisteröityä ja sovellus vai?????
Vierailija kirjoitti:
Sama. Käteviä ja parempi yksityisyydelle ku kuvat:)
Suosittelen yksityistä profiilia.
T. Tietoturvatietoinen
Vierailija kirjoitti:
Runkkumatskua?
En ole Somessa mutta jos olisin, niin olisin harkitusti ja avoimesi omalla julkisella profililla. En ainakaan alkaisi esiintyään ja toimimaan siellä huppupäässä tai jonkun toisen nimissä ja naamalla.
Facebookissa ei voi täysin piilottaa nimeään. Sen vuoksi siellä ollaan kaikenlaisilla peitenimillä.
Instan luonne on olla julkinen ja siellä on tarkoitus tutustua uusiin ihmisiin. En päivitä feediin mitään sellaista mitä en haluais julkisesti katsottavan. Storyt on eri asia, koska niitä ei uskalla katsoa kuin pieni osa seuraajista ja näen kuka ne on katsonut ja ne katoaa niin nopeasti. Tavallaan niitä ei voi mieltää julkisiksi. Facebookiin kirjoitan sitten yksityisemmät asiat, joita en halua julkisesti jakaa.
Stalkkaa? Niinkuin miten? Lukee kun kerron ajatuksiani? Tai mitä olen puuhannut?
Sehän siinä vähän on niinkuin ajatuksena, että ihmiset saavat tietää elämäni kulusta ja ajatuksistani.
Näkeehän tuntemattomat ihmiset kaupassa ostokärryistäni mitä meidän perheessä syödään ja millä paperilla hanurit pyyhitään. Entäs sitten.
Ei minua hävetä tekemiseni eikä sanomiseni. Jos joku tuntematon haluaa seurata, niin siitä vaan. Eihän bloggaajatkaan kaikkia lukijoitaan henkilökohtaisesti tunne.
En ole ikinä tietääkseni lukenut mitään instan storeja enkä edes tiedä mitä ne sitten sisältää eikä kiinnostakaan. Minulla insta on yksityinen ja pidän siitä koska sen yksityisyyttä vielä pystyy vahtimaan ja sen poistaminen on kätevää. Facebook on ylisuuri norsu jota olen tyhmyyksissäni aikoinani täyttänyt ja josta haluasin eroon, mutta sen tyhjentäminen kuvista on pitkä työ. Profiilin lataamisesta ei ole mitään iloa, koska niitä ei näe ilman nettiyhteyttä jälkeenpäin. Joten en voi lainkaan valvoa minne pilveen microsoft ne väkisin siirtää. Koen digiahdistusta päivittäin luomastani sisällöstä.
En hirveästi someta, mutta ei ole pelkoa, että meikäläistä kukaan stalkkais. En usko olevani monenkaan miehen mieleen.