Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ootte somessa julkisilla profiileilla, eikö pelota stalkkaajat?

Vierailija
04.07.2020 |

Kun kerrotte julkisesti ja avoimesti kaiken, kuka vaan voi teidän juttuja katsoa. :o

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä oon ite myös ihmetellyt kun tuntuu ihmiset tosi realiaikaisesti kertovan sijaintinsa

Tuli mieleen se joku julkkis, joka kertoi reaaliaikaisesti lähtevänsä nyt matkalle ja tunnin päästä sen kotiin murtauduttiin.

22/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, tuskin mua kukaan stalkkaa 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njääh. Ihmisellä on usein tarve kuvitella olevansa kiinnostavampi ku on ja tämä stalkkauksenpelko selittyy mielestäni aika pitkälle sillä.

Jos olisin joku peppukuvaa tai naamaani kuvaava kaunis nainen niin huolestuttaisi ehkä enemmän. Sekin olisi turhaa, koska rajuinkaan hyypiö stalkkeri ei kykenisi minua niistä muista kumiankoista erottamaan ja hämmentyisi - oliko se nyt tuo avaruusolion näköinen kuka piti kolkata vai tuo. Filtterit ja k.muokkaus kloonaavat instapyllikset hämmentävän samanlaisiksi, laumasuoja.

Vierailija
24/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään kerro julkisesti ja avoimesti kaikkea. Instan kuitenkin kuuluu mielestäni olla avoin, sinne ei vaan kuulu laittaa mitään sellaista, mitä ei ”suurelle yleisölle” halua paljastaa.

Ihan todella outo ajatus myös se, että jonkun avoimen instan katsominen olisi jotain ”stalkkaamista”...

Vierailija
25/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. En jaa mitään henkilökohtaista. Ainoastaan ottamiani luontokuvia.

Vierailija
26/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koska jaan pääsääntöisesti vain storyjä ja niistä näkee kuka on katsonut

Minä katon storyt yleensä igstoriesin kautta, joten ei kyllä näy kuka on katsonut. 

Vierailija
27/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitävarten on hankittuna varmistus taustalle ja joka vahingoittaa mitenkään  maksaa ainakin mulle sievoiset summat. Kuvistani on myös tekijänoikeusvaroitukset etusivuilla ja siitäkin maksaa jos alkaa pyöriä ne missä tahansa. Identiteetti on myös suojattu.

Vierailija
28/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitävarten on hankittuna varmistus taustalle ja joka vahingoittaa mitenkään  maksaa ainakin mulle sievoiset summat. Kuvistani on myös tekijänoikeusvaroitukset etusivuilla ja siitäkin maksaa jos alkaa pyöriä ne missä tahansa. Identiteetti on myös suojattu.

Ammattilaiskäsissä siis. Saan hälyn joka kurkkijasta joka ei kuulu piiriin. Niinpä kaikki naamat ovat kyllä tuttuja, jotka perseilleet.

Vierailija
29/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaiskäsissä siis. Saan hälyn joka kurkkijasta joka ei kuulu piiriin. Niinpä kaikki naamat ovat kyllä tuttuja, jotka perseilleet.

Tosisn se yllätti että oma saliväkikin.

Vierailija
30/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa identiteettivarkausvakuutus ainakin jos ette muuta. Rosvo saadaan kiinni ja ette maksa itse niin huikeesti jos kusetetaan. On hyväksi havaittu.

Vierailija
31/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä stalkkaamista se on jos katselee kuvia jotka on yleisesti näkyvillä. Vai mitä tarkoitat stalkkaamisella? Eikö niitä tietoja jaeta juuri sillä oletuksella että niitä saattaisi joku vilkaista.

Vierailija
32/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä tarinoita voi katsoa ihan nimettömänäkin. 

Vierailija
33/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin julkiset storyt voi katsoa ja ladata kolmannen osapuolen sivuilla.

Vierailija
34/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset jotka ketovat kaiken netissä ovat enemmän suojassa kuin somettomat. Mitä on enää stalkattavaa kun kaikki on jo kertottu? Kuvia ja tylsiä juttuja.

Vierailija
35/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä stalkkaamista se on jos katselee kuvia jotka on yleisesti näkyvillä. Vai mitä tarkoitat stalkkaamisella? Eikö niitä tietoja jaeta juuri sillä oletuksella että niitä saattaisi joku vilkaista.

Huomattu on, että jos joku muistaa sun somessa kertomat asiat, vaikka olet ne jo poistanut, heti on stalkkausjutut kielen päällä ja uhkailut. Surkuhupaisaa.

Vierailija
36/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset jotka ketovat kaiken netissä ovat enemmän suojassa kuin somettomat. Mitä on enää stalkattavaa kun kaikki on jo kertottu? Kuvia ja tylsiä juttuja.

Ei kukaan ehdi kertoa kaikkea eikä kerro. Kaiken kertominen on vain sanonta.

Vierailija
37/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö myös, jos on katsonut instastorya gramhon kautta eli ilman että on itse kirjautunut instagramiin?

Vierailija
38/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaa? Niinkuin miten? Lukee kun kerron ajatuksiani? Tai mitä olen puuhannut?

Sehän siinä vähän on niinkuin ajatuksena, että ihmiset saavat tietää elämäni kulusta ja ajatuksistani.

Näkeehän tuntemattomat ihmiset kaupassa ostokärryistäni mitä meidän perheessä syödään ja millä paperilla hanurit pyyhitään. Entäs sitten.

Ei minua hävetä tekemiseni eikä sanomiseni. Jos joku tuntematon haluaa seurata, niin siitä vaan. Eihän bloggaajatkaan kaikkia lukijoitaan henkilökohtaisesti tunne.

somepostaukset ovat eri asia kuin kaupan ostoskärryt nimenomaan siten, että sen voi nähdä tuhannet ihmiset ja se on nähtävillä vielä vuosienkin päästä. Kaupassa sinun ostoskärrysi näkee noin 10 ihmistä 10 sekunnin ajan. 

Vierailija
39/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan stalkkaisi minua? Jaan instassa kuvia puutarhastani, matkoiltani, joskus ruoista ja siinäpä ne onkin. Facessa osallistun enimmäkseen erilaisiin ryhmiin. Se, että kuvistani näkee, että olen matkoilla, ei tarkoita yhtään mitään, koska ei meillä koskaan silti jää talo tyhjilleen vaikka juuri minä olen pois kotoa.

Muut kuin ystäväni eivät näe FB-päivityksiäni ja instan kuvat tosiaan tuskin ketään muuta kiinnostavat kuin puutarhaharrastajia tai tietysti matkakohteesta kiinnostuneita. Ja jos joku ventovieras saisi päähänsä ryhtyä selvittämään, kuka olen ja missä asun jne, niin se olisi haastavaa koska instatilini on kutsumanimelläni eikä sillä nimellä löydy minulle osoite- tai puhelintietoja. FB:ssäkään ei ole yhteystietojani, joten ne jotka eivät ole läheisiä tuttaviani, eivät tiedä kuin asuinkaupunkini.

Vierailija
40/43 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaa? Niinkuin miten? Lukee kun kerron ajatuksiani? Tai mitä olen puuhannut?

Sehän siinä vähän on niinkuin ajatuksena, että ihmiset saavat tietää elämäni kulusta ja ajatuksistani.

Näkeehän tuntemattomat ihmiset kaupassa ostokärryistäni mitä meidän perheessä syödään ja millä paperilla hanurit pyyhitään. Entäs sitten.

Ei minua hävetä tekemiseni eikä sanomiseni. Jos joku tuntematon haluaa seurata, niin siitä vaan. Eihän bloggaajatkaan kaikkia lukijoitaan henkilökohtaisesti tunne.

somepostaukset ovat eri asia kuin kaupan ostoskärryt nimenomaan siten, että sen voi nähdä tuhannet ihmiset ja se on nähtävillä vielä vuosienkin päästä. Kaupassa sinun ostoskärrysi näkee noin 10 ihmistä 10 sekunnin ajan. 

No mitä väliä sillä sitten taas on, jos 1000 tuntematonta näkee, että olen kymmenen vuotta sitten grillannut pihvejä tai viisi vuotta sitten ollut mahataudissa? Tai kolme vuotta sitten ottanut joku asia päähän ja hääpäivääkin on vuosittain vietetty.

Kyllä minun somepostaukset ovat ihan sillä mielellä kirjoitettu ja kuvattu, että voin allekirjoittaa ne ihan naamakkain kelle tahansa. Ei minu tarvitse ketään miellyttää. Varsinkaan tuntemattomia.

Tai jos tuntemattomat näkevät kuvia kodistamme? Harrastuksistamme? Mielenkiinnon kohteista? Mitä sitten?

Minä en nyt ymmärrä koko some”stalkkauksen” ideaa ja syvintä olemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan