Mistä nyt rahaa? Mies jäi työttömäksi..
..eikä saanutkaan sitten työtä, joka hänelle luvattiin aiemmin.
Meillä on mm. sairaalamaksuja 300€ edestä, lisäksi tietty kaikki juoksevat kulut kuten vuokra jne. ja nyt pelottaa. Ensi kuun pärjäämme vielä kun on säästöjä, mutta tuo luvattu työsuhde ja sen peruuntuminen...olimme laskeneet sen varaan aika paljon.
Minä olen äitiyslomalla eikä äitiysraha ole tarpeeksi suuri että sillä maksaisi edes vuokraamme. Kaksi lasta on. Ei ole sukulaisia tai varakkaita ystäviä, joilta pyytää apua ja lainaaminen tuntuu epäilyttävältä kun ei ole takeita siitä, milloin voi maksaa takaisin. Mies joutuu karenssiin työkkärin toimesta koska irtisanoutui töistään itse (niiden parempien perässä). Mitä nyt??
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 11:58"]
Pääseeköhän vanhainkotiin (ja mitä niitä muita on?) niin kuinka helposti?
[/quote]
Riippuu paikasta, mutta valitettavasti sijaisista on monessa niin huutava pula että tyydytään melkein mihin vaan kunhan ihminen pystyy aikuisen ihmisen kakkapyllyä pyyhkimään yökkimättä.... Hoidon laatu sitten on mikä on. Syynä tähän suureksi osaksi säästötoimenpiteet, liian vähän ihmisiä joka vuorossa, niin henkilökunta ei jaksa vaan joku on melkein aina saikulla.... Mutta tämä nyt menee vähän ot:ksi =D
[/quote]
Kyllähän minä pystyn! :D Mitä siitä about tienaa kuukaudessa jos tekee kaikki sunnuntait?
[/quote]
Riippuu paikasta, ja sittenhän tietystiä palkasta jtn vähennetään siitä ettei ole pätevä. Mutta karkeasti sanottuna voisi ehkä sanoa että saisit käteen vaikkapa 7e/h ja jos tekisit siis 4 sunnuntaita/kk ja jaksat olla 8h, niin saisit 16hx4 eli 64h ja 64hx7 eli 448e käteen.... Mutta tämä nyt on villi arvaus vaan =D Mutta onhan sekin rahaa... Soittele rohkeasti vaan vanhainkoteihin ja vaikka kehitysvammaisten hoitokoteihin!