Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ketään äitiä, joka olisi lähtenyt baariin/juomaan melkein heti vauvan synnyttyä?

Vierailija
10.07.2006 |

Tuli mieleen kun yhdessä vauvalehdessä tai 2plussassa oli kerran juttu pariskunnasta, jotka lähtivät yhdessä juhlimaan kun vauva oli 10pv vanha!

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten olen ennenkin todennut, niin minä haluan, että äitini on lapseni elämässä. Mummuilla ja papoilla ei sitä aikaa välttämättä ole niin kamalasti elämässään enää viettää lastenlastensa kanssa, joten miksi sitä ei voisi heille suoda? Jos kerran haluavat. Ei se ole minulta mitään pois.

Jos äiti on niin itsekäs, ettei kestä edes pientä aikaa erossa vauvastaan, niin kyllä siinä pitää olla jotain vialla. Tämä tietenkin vain minun mielipiteeni.

Itse vain säälin näitä äitejä, jotka tuntevat olevansa niin sidoksissa vauvaansa, että suhteellisuuden taju häviää kokonaan.

Vierailija
22/59 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lla nukutulla yöllä aina silloin tällöin? ei olisi ainakaan lapsen edun mukaista!

Vierailija:

Kuvaamasi trendi näkyy erinomaisen hyvin näilläkin sivuilla: ensin kuumeillaan sitä pikkuista niin kovasti, että koko elämä on yhtä ovistikkua ja tärpin odottamista, ja kun lopulta saadaan pissattua se kauan kaivattu plussa, ollaan innosta piukeina vaunukaupan ovenrivassa roikkumassa, pieni pää täynnä ruusuisia kuvitelmia vauva-arjesta. Sitten kun se pikkuinen saapuu eikä arki olekaan pelkkiä vaunulenkkejä auringonpaisteessa hyväntuulisen pikkuisen hymyillessä uusissa potkareissaan, kirjoitellaan täällä suu ihmetyksestä ymmyrkäisenä, kuinka rankkaa on, kun vauva heräilee öisin syömään ja vaatii päivisinkin niin paljon huomiota. Sitten onkin hyvä syy voikin lähteä purkamaan ahdistustaan lasin äärelle, kun elämä lapsen kanssa on niiiiiiiin paljon vaikeampaa kuin kukaan koskaan voisi kuvitella. MENKÄÄ ITSEENNE IHMISET.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Että jos vaikkapa kolmeviikkoisen on jo valmis jättämään hoitoon mummulaan kun on niin karmean väsynyt, niin helpommaksi se vaan ajan kanssa käy.

Sinun mielestäsi ei edes yhtä nukkumäyötä saa pitää vaikka olisi 3 viikkoa valvonut lähes putkeen???

Jeesus, mikä ihminen sinä olet....

aistiihan pienikin lapsi jo sen että äiti vie mummolaan koska ei halua olla minun kanssa. Eipä ihme että monelle näille mummolassa hoidossa oleville mummo onkin hirveän tärkeä ihminen, mummo kun ei jätä mihinkään.

Mistä sinä TIEDÄT että lapsi kokee näin? Jospa se kokisi niin että mä olen mahtavan tärkeä ihminen, kun minua rakastaa näin moni?

Kyllä on äitejä moneen lähtöön.

Kyllä on minunkin mielestäni äitejä moneen lähtöön... *puistelee päätään *

Vierailija
24/59 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuten olen ennenkin todennut, niin minä haluan, että äitini on lapseni elämässä. Mummuilla ja papoilla ei sitä aikaa välttämättä ole niin kamalasti elämässään enää viettää lastenlastensa kanssa, joten miksi sitä ei voisi heille suoda? Jos kerran haluavat. Ei se ole minulta mitään pois.

Jos äiti on niin itsekäs, ettei kestä edes pientä aikaa erossa vauvastaan, niin kyllä siinä pitää olla jotain vialla. Tämä tietenkin vain minun mielipiteeni.

Itse vain säälin näitä äitejä, jotka tuntevat olevansa niin sidoksissa vauvaansa, että suhteellisuuden taju häviää kokonaan.

Jos lapsi on kerran kuukaudessa hoidossa, se ei ole minusta liikaa. Minusta on upeaa että lapsella on vauvasta asti elämässään läheisiä ja pysyviä ihmisiä. On eri asia jos hoitajat vaihtuvat joka kerta, hoidossa ollaan joka viikonloppu jne.

Voiko joku tosiaan olla sitä mieltä, että vauva traumatisoituu jos hän on esim. yhden yön hoidossa kerran kuukaudessa, mummulla (tai muulla läheisellä) jota tavataan muutenkin usein?

Vierailija
25/59 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin " tuulettumaan" kuntosalille vauvan ollessa 8 vkoa..Varovaista hartiaseudun treeniä kun oli niin jumissa paikat imetyksen takia....

Vierailija
26/59 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis kyse ei ole leikki-ikäisistä jotka jo osaavat haluta yökylään vaan vauvoista,

miksi se on niin vaikeaa asennoitua siihen että on kotona/vauvan kanssa liikkeellä kun sen vauvan on kerran halunnut.

Voihan siellä baarissa tietenkin olla vaikka ihan selvinpäinkin mutta miksi sinne on pakko mennä kun vauva on ihan pieni? Siis kyllä ne pysyy pystyssä vaikka sulla olisi 8kk tauko ja oikeat kaverit ymmärtävät sen myös.

Mikä ihmeen velvollisuus on isovanhemmilla/sukulaisilla hoitaa jälkikasvuanne joka viikko? Kyllä se lämmin suhde isovanhempiin kehittyy vaikka ei ihan 2kk vanhana yökylään antaisikaan ja monelle vanhalle voi olla rankkaa se yöheräileminen, eivät vaan kehtaa sitä teille sanoa.

Ja päivällä ne isommat lapset on hereillä niin miksi pitää jättää joka kerta yöksi, taitaa olla oma lehmä ojassa....

Vierailija
27/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin eka, että on jotain shokkia yms., mutta sama peli jatkuu (2-3 krt/vko:ssa) edelleen ja ipana 3v.

Vierailija
28/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baari ei ole sama asia kuin ryyppäys. Tuliko mieleen että baarista saa myös alkoholittomia juomia? Suorastaan upeita drinkkejä :) Ja ihan tavallista cokista, vettä ym.

Ryyppäystä ei ole myöskään 1-2 oluen/siiderin/lonkeron juominen.

Baareissa käydään ilman iskemistarkoituksia. Yllättävää, eikö? Jos sinä roikut baarissa ukkoja kuolaten, se ei tarkoita sitä että kaikki muutkin tekevät niin.

Ja kyllä. Baarissa voi rentoutua. Baareja kun on niin monenlaisia :) Ja uskokaa tai älkää, ihminen joka käy baarissa rentoutumassa, osaa rentoutua myös muilla tavoin. Mutta ehkä juuri sinä hetkenä hän kaipasi baaria. Seuraavan kerran hän saattaa lähteä leffaan tai kaverin kanssa lenkille. Sitä seuraavana kertana hän saattaa piipahtaa taidenäyttelyssä tai teatterissa.

Eikö olekin jännää ja ihmeellistä?

Vierailija
29/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA TAAS YLEISTÄMISTÄ NUORISTA ÄIDEISTÄ... ITSE LÄHDIN ULOS JUHLIMAAN ENSIMMÄISEN KERRAN KUN LAPSENI OLI 3KK.... ETTÄ EI KAIKKI NUORET ÄIDIT LÄHDE 2VKO SYNNYTYKSEN JÄLKEEN JUHLIMAAN...

Vierailija
30/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty sitoutumaan siihen mitä on tehnyt niin sitten varmaan on parenpi olla ilman lapsia.

Kyllä sitä kerkeää " rentoutumaan" sitten kun lapsi on isompi.

Sanonpa vaan että saattaa näkyä sitten vanhemmalla iällä kun on " jätetty" ilman äitiä...

t: äiti alkaen 19-v

Vierailija
31/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole hylkäämistä. Äitikin tarvitsee omaa aikaa. Ja entä jos lapsi jää vaikka isälle? Ei se äiti mikään korvaamaton ole.

Vierailija
32/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarkoita noin KÄRJISTETYSTI mutta perusturvallisuus on tärkeää pienille.

Jos äiti ja isä käy rentouttamassa itseään joka h kuukaus lapsen ollessa ihan vauva vaikka 0-8kk niin kyllä ihan oikeasti uskon että se vaikuttaa lapseen. Ainut turva lapselle silloin on tutut äänet,hajut,hoitotavat jne. siis totta kai hyvä hoitaja on varmasti katsottu mutta silti...

Ehkäpä olen tässä asiassa ahdasmielinen mutta jokainen taplaa tyylillään.

Vierailija
33/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, oma lapseni on keskimäärin ollut hoidossa kerran kuukaudessa n. 2kk:n iästä alkaen. Hoitajana on ollut mummu (äitini), siskoni ja serkkuni. Hyvin läheisiä lapselle kaikki. Ja taatusti turvallisia. Äitini oli mukana synnytyksessäkin :)

Oli lapsenkin kannalta parempi, että saan edes kerran kuukaudessa sen hengähdystauon.

Tilanteita, perheitä, lapsia on monenlaisia. Ja tosiaan kukin tyylillään.

Minä en usko että lapseni on saanut traumoja. Mutta läheiset suhteet edellä mainittuihin hän on saanut.

Vierailija
34/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet ketjusta täynnä pullantuoksuisia, askartelevia, marttyyri-äitejä, jotka eivät ole 6 vuoteen käyneet missään. Paitsi lähikauppaan, kun se on ainut paikka, minne voi tukka rasvaisena, makkarat tuulipuvun alta tursuten mennä. Kun sille mamman omalle NicoCiialle on tärkeintä olla mamman kanssa 24/7, ettei tule traumoja.

Näin kärjistetysti kirjoitettuna.

Onko tullut koskaan mieleen, että ehkä lapset kaipaavat vanhemmistaan lomaa?

Vierailija
35/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äidit eivät osaa/jaksa pitää huolta omista Joonaksistaan.

Taiskin osua montaa mammaa arkaan paikkaan kun noin suututtaa kun jaksan lasteni kanssa olla, kyllä minä kerkeän vielä kun ikääkään ei ole edes 30 linssissä.

Sitä voi harrastaa lastenkin kanssa kaikkea kivaa aamusta iltaan kun on kotosalla. Tehdä retkiä yms. ja miksi se pieni vauva ei kampaajalle voi tulla mukaan kun tod. näk. nukkuu vaunuissa koko ajan eikä kyllä sylissäkään ahdista!!!

Minulla on erilainen tärkeysjärjestys kuin teillä:)

Ja kyllä moni kauneuteni edessä kalpenee kateudesta:o)

Vierailija
36/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevansa äiti. Tapaan uusia ihmisiä, en välttämättä juo päätä täyteen, keskustelen ihmisten kanssa, tanssin, kenties pelaan jotakin... Sitä myös hauskanpidoksi kutsutaan! Ja kyllä, minä tarvitsen hauskuutta elämääni. Lastenkin kanssa on toki hauskaa, mutta ei todellakaan aina ja se on hieman erilaista hauskaa. Aikuinen tarvitsee myös aikuisten hupeja toisinaan.

Vierailija
37/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilata pitsaa ja katsoa hyvää leffaa,

harrastaa miehen kanssa hyvää seksiä,

kutsua tuttavia lapsineen yökylään (ilman lotrailua),

käydä esim kahvilla tms.,

harrastaa yhdessä perheen kanssa esim. uintia,

käydä näillä sivuilla ihmettelemässä kirjoituksia,

aloittaa uusia mielenkiintoisia harrastuksia kotona,

matkustella ulkomailla...

Vierailija
38/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulettumassa käyvästä äidistä.

Vierailija:

olevansa äiti. Tapaan uusia ihmisiä, en välttämättä juo päätä täyteen, keskustelen ihmisten kanssa, tanssin, kenties pelaan jotakin... Sitä myös hauskanpidoksi kutsutaan! Ja kyllä, minä tarvitsen hauskuutta elämääni. Lastenkin kanssa on toki hauskaa, mutta ei todellakaan aina ja se on hieman erilaista hauskaa. Aikuinen tarvitsee myös aikuisten hupeja toisinaan.

Vierailija
39/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, että tän ketjun käpylehmämammat eivät ole koskaan baarissa käyneetkään...

Minä käyn ja aion jatkaa samaa rataa. So shoot me now.

Vierailija
40/59 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. biljardipöytää tänne ei mahdu. Samatenkaan suosikkibändini eivät tule meille esiintymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi