Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka mulkku muusikon pitää olla, että lakkaat kuuntelemasta hänen musiikkiaan? Eli missä menee raja?

Vierailija
04.07.2020 |

Kysymys otsikossa. Vastaukset ketjussa.

Kommentit (340)

Vierailija
161/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun roposeni eivät mene raiskaajille, julkipedareille jne. Alkoholismia, outoja suunvuoroja jne. siedän. Taiteilija saa tuhota itsensä vaikka miten ja millä aineilla, mutta jos pissi nousee päähän ja rikastunut kulttuurin kukkanen alkaa tuhota muita ihmisiä, niin mulla menee rahahanat kiinni.

Tarkoitat, ettei raiskaaja, julkipedari jne. saa enempää ropojasi sen jälkeen, kun olet ensin rahoittanut pissin nousemista hänen päähänsä. Taitelijan itsetuhoa sen sijaan kyllä rahoitat, vaikka alkoholismi, huumeriippuvuus jne. ovat tunnetusti pääsääntöisesti tuhoisia myös etenkin läheisille.

Vierailija
162/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin kerran yhden nimeltämainittoman muusikon s-marketissa. Kerroin hänelle miten siistiä on nähdä hänet henkilökohtaisesti, mutta kerroin kuitenkin, että en halua olla rasittava ja törkeä niin en pyydä hänen kanssa kuvaa tai mitään - "Vai niinkö sinä juuri nyt teet?" hän vastasi... Olin ihan shokissa ja mietiskelin vain, että mitä??? Sitten hän alkoi matkimaan minua ja toisti "mitä" ja sulki hänen kättänsä minun naaman edessä. No koitin olla huomioimatta tilannetta ja menin jatkamaan ostoksia.

Kun olin menossa maksamaan ostoksiani, näin kun hän yritti poistua kaupasta varmaan jonkun 20 tuplapatukan kanssa. Myyjä oli erittäin ammattitaitoinen ja sanoi: "Hei, anteeksi! Teidän tulee maksaa ostoksenne ensin. Ensin hän esitti, että ei kuullut myyjää, mutta lopulta kääntyi takaisin ja laittoi ostoksensa liukuhihnalle.

Kun myyjä luki viivakoodin patukasta ja oli painamassa kassakoneella numeroa, hän pysäytti hänet ja käski hänen lukea ne kaikki yksitellen - jotta ei tulisi "elektronistaviestiliikennehäiriötä".. En edes tiedä onko toi oikea sana. No kun myyjä skannasi tuotteiden yksitellen, aloitti tämä sankari kovaäänisen huokailun...

Joo ei oo kiusallisuuden takia tultu kuunneltua tämän musiikkia ainakaan vähään aikaan.

Tää täsmälleen sama viesti kiertää redditissä varmaa joka ikisessä ketjussa missä puhutaan muusikoista ja siitä miten inhottavia ihmisiä ne on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään selviä on kaikki nämä ketkä paljastuvat pedof tai muuten nuorten aikuisten ja reippaasti itseään nuorempien fanien systemaattisiksi hyväksikäyttäjiksi. Sellaisiksi, että kohtelevat fanejaan kuin roskaa.

Sitten on nämä kuten Abreun pyllykarkit tai Pyhin ylimielisyys joka viime aikoina tullut esiin esimerkkeinä mitä tulee mieleen. Muitakin suomalaisia vouhottajia. Periaatteessa yleinen kusipäisyys faneja ja yhteistyötahoja kohtaan syö kiinnostusta. Kerran kauan sitten olin Palefacen keikalla pienellä paikkakunnalla ja hän veti keikan todella kyllästyneenä ja oli jotenkin inhottavan oloinen puheissaankin. Se oli niin ala-arvoinen keikka, että loppui artistin kuuntelu. Vaikka olisi huono päivä, niin jätkä on töissä siellä ja ihmiset on maksaneet palkan pääsylippuna, niin pitäisi sen verran olla kunnioitusta et olisi edes asiallinen.

Vierailija
164/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele muutenkaan paljon musiikkia ja siitä vähästäkin menee maku aika nopeasti jos

- esittäjä on henkilökohtaisesti m**kku minulle tai läheisilleni (tätäkin tapahtuu kun on läheisiä töissä musa-alalla)

- syyllistyy rikoksiin lapsia kohtaan

- on väkivaltainen

- yllyttää huumeiden käyttöön

- kus***aa muita varsinkin nuoria/tulokkaita

En pysty erottamaan musiikkia ja ihmistä koska kun menee maku tyypistä alkaa musiikkinsakin oksettaa.

Vierailija
165/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en ole kuunnellut Beatlesia sen jälkeen kun luin millainen kotiväkivallakko Lennon oli. Kysymys ei ole niinkään periaatteesta kuin siitä, etten pysty karkottamaan mielikuvia ja musiikkinsa kuuntelusta tuli siksi epämiellyttävä kokemus

Paul McCartney teki huomattavan osan Beatlesien musiikista ja hän on hoitanut perhe-elämänsä varsin moiteettomasti vaikka hänen toinen vaimonsa Heather Mills olikin aikamoinen kullankaivaja (eng. gold digger).

Vierailija
166/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cat Stevens, josta tuli joku imaami vissiin -  enkä voi enää kuunnella musiikkiaan.

Nuorena fanitin häntä ihan täysillä ja oli hänestä julistekin seinälläni, todella komea mies oli ja ääni yhtä samettia.

Silloin hän ei ollut imaami, vaan enemmän playboy. Kumpi on pahempi?

Kuulostat lapselliselta.

Miten niin playboy??

Tosi väärin väittää miestä playboyksi vain siksi, että hän sattuu olemaan erityisen komean näköinen.

Joten kumpikohan tässä lapsellinen on??

Eihän tuo kommentti mihinkään ulkonäköön liittynyt vaan elämäntapaan...

Vaikka Stevens oli uuttera muusikko, joka todella työskenteli uransa eteen, hän on joskus kertonut tunteneensa olonsa tyhjäksi bilettäjäksi. Jo 1960-luvulla hän toipui alkoholismista. Hän etsi jatkuvasti henkistä kotiaan, kunnes valitsi nykyisen uskontonsa.

Kai tuollaisella lihallisella kerubilla riitti naisia?

Vierailija
167/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sigin tuotantoa en ole kuunnellut sen jälkeen kun sen laulaja jäi kiinni lapsiin sekaantumisesta.

Eihän jäänyt.

Vierailija
168/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapasin kerran yhden nimeltämainittoman muusikon s-marketissa. Kerroin hänelle miten siistiä on nähdä hänet henkilökohtaisesti, mutta kerroin kuitenkin, että en halua olla rasittava ja törkeä niin en pyydä hänen kanssa kuvaa tai mitään - "Vai niinkö sinä juuri nyt teet?" hän vastasi... Olin ihan shokissa ja mietiskelin vain, että mitä??? Sitten hän alkoi matkimaan minua ja toisti "mitä" ja sulki hänen kättänsä minun naaman edessä. No koitin olla huomioimatta tilannetta ja menin jatkamaan ostoksia.

Kun olin menossa maksamaan ostoksiani, näin kun hän yritti poistua kaupasta varmaan jonkun 20 tuplapatukan kanssa. Myyjä oli erittäin ammattitaitoinen ja sanoi: "Hei, anteeksi! Teidän tulee maksaa ostoksenne ensin. Ensin hän esitti, että ei kuullut myyjää, mutta lopulta kääntyi takaisin ja laittoi ostoksensa liukuhihnalle.

Kun myyjä luki viivakoodin patukasta ja oli painamassa kassakoneella numeroa, hän pysäytti hänet ja käski hänen lukea ne kaikki yksitellen - jotta ei tulisi "elektronistaviestiliikennehäiriötä".. En edes tiedä onko toi oikea sana. No kun myyjä skannasi tuotteiden yksitellen, aloitti tämä sankari kovaäänisen huokailun...

Joo ei oo kiusallisuuden takia tultu kuunneltua tämän musiikkia ainakaan vähään aikaan.

Tää täsmälleen sama viesti kiertää redditissä varmaa joka ikisessä ketjussa missä puhutaan muusikoista ja siitä miten inhottavia ihmisiä ne on

Ilmeisesti tää muusikko toistaa samaa temppua eri kaupoissa vähän väliä. 

Vierailija
169/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhimys, pissa päässä. Reino Nordinissa menee raja myös.

Vierailija
170/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruce Dickinson. Otti sen ranskalaisen ankan. Jätti vaimonsa joka teki sitten itsemurhan.

Vierailija
171/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lostprophetsin Ian Watkinsin pedofiilirikokset oli kyllä sellasia, että jopa poistin last.fm:n profiilistani kaikki kyseisen bändin biisien kuuntelukerrat. Jotenkin vaan hävetti niin paljon. 35 vuoden tuomiota istuu, joten ei ollut mistään pikkujutuista kyse.

Olikin mulle ihan ennestään tuntematon bändi, yllättävän hyvää musaa. Nyt olen kuunnellut koko Weapons-albumin. Seuraavaksi lähtee The Betrayed pyörimään. Kannattaa näköjään notkua av:lla, löytyy uutta kuunneltavaa.

Vierailija
172/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen, ehkä pahinta on, jos todellisuus ei vastaa imagoa. Siis jos se "mulkku teko" on täysin ristiriidassa sen kanssa, mitä muusikko yrittää imagollaan ja musiikillaan ilmentää.

Jos joku "sex, drugs, ane rock n roll" laulava tyyppi paljastuu pettäväksi alkoholistiksi, niin se ei erityisemmin yllätä eikä vaikuta.

Vierailija
173/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon joutuu boikotoimaan, jos jokainen poliittinen suuntaus, mielipide tai lausunto vaikuttaa. Suurin osa muusikoista ja taiteilijoista on vasemmalle kallellaan, osa voimakkaasti, osa lievemmin.

En boikotoi ketään sen vuoksi, mitä omassa elämässään ovat. Musiikki ja sen hyvyys tai huonous ratkaisee, kuuntelenko artistia vai en.

Mihin tuo vasemmisto-oletus perustuu?

Kai heillä on mielipiteitä suuntaan ja toiseen, eikä kaikki ole mitään mieltä.

Joku Gene Simmons on niin materialisti, ettei häntä osaa kuvitella vasemmiston kannattajaksi edes parhaalla tahdolla.

No, okei, jos ei nyt välttämättä suurin osa, mutta merkittävä osa kuitenkin.

Taiteilijuus nyt vain sopii vasemmistolaiseen ajattelutapaan. On toki paljon materialistisiakin muusikoita, mutta idealistisia on roimasti enemmän. Kaikki ei suinkaan ole poliittisesti vakautuneita, mutta heistä voi kuitenkin usein päätellä, mitä poliittista kenttää kannattavat vaikkapa äänestämällä.

Vierailija
174/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut iso egotrippifani, mutta Mausteen twitterölinän jälkeen en todellakaan aio enää koskaan kuunnella yhtään kappalettaan.

Vierailija
175/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että siinä vaiheessa, kun käsitän hänellä olevan muita naisia, vaikka hän on luvannut jakaa elämänsä minun kanssani. 

Vierailija
176/340 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä Pyhimys

Vierailija
177/340 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on poliittisesti oikeaoppisen ja korrektin ihmisen elämä huippuvaikeaa nykyisin:

täytyy tutkia jokaisen tekijän elämänvaiheet, blogitekstit, mielipiteet ja vahdata niitä koko ajan, että ne pysyvät 'oikeina' ja 'kunnollisina' ja että varmasti polvistutaan ja pistää ei-kunnolliset boikottiin jne

Sillä jos näin ei tee ja hyökkää vain satunnaisesti jonkin  ihmisen kimppuun, samalla kun nauttii toisen samanalaisen tai vielä pahemman ihmisen tuotannosta - on vain mielivaltainen hölmö tai sitten vain puhtaasti ilkeä ihminen, joka nauttii kun saa pskamyrskyjä aikaan milloin mistäkin - hyveen nimissä tietenkin. Eli kaksi kärpästä yhdellä iskulla: ilkeilyn nautinto + oman kilven kiillotus. 

En kuuntele Lost Prophetseja (vaimikäseoli Los Prothers), mutta en minä kuuntelisi sitä muutenkaan. Veikkaisin, että ihmiset jotka kuuntelevat ko. genren musiikkia, eivät kerskaile hyveillään. Luulisin. Eiköhän siellä nautita tummista vesistä ja paheista. Ja kun saavat sitten sitä synkeyttä oikein isän (pun intended) kädestä, niin ei sekään sitten ollut niin kivaa tai silleen niinku. 

Masa Niemi (Pätkä) heitti pihvit seinään, kun eukko ei ollut tehnyt niitä kunnolla. Esa Pakarinen (Pekka) esineellisti naisia oikein urakalla, puhui halveksien ja nöyryytti. Olavi Virta heitti lasit rikki ja alisti henkisesti. Tapio Rautavaara harjoitti teinipoikana seksuaalisia tekoja äitinsä kanssa, kertoi siitä ihan itse, ja ryyppäsi ja petti vaimoaan. Rauli Somerjoki veti fanejaan turpaan...Kuuntele ja katso sitten näitä sankareita, heh, kun ne laulaa rakkaudesta tai vannovat, että asiahan ei minulle kuulu.

Vierailija
178/340 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni maku Red Hot Chili Peppersin tyyppeihin, kun luin heidän sekoiluistaan. Bändin musiikkia olen kuunnellut aina toisinaan, mutta ei houkuta enää samalla tavalla kuin ennen. Lisäksi joidenkin biisien seksiaiheisia sanoituksia kuuntelee nyt vähän eri korvalla. Ällöttää. 

Missähän tynnyrissä tälläiset tyypit asuvat? RHCPn sekoiluista on puhuttu tyyliin aina. Sama kuin lopettaisi Metallican kuuntelun kun katsoi Some kind of monsterin tai ei enää koskaan kuuntelisi Black Sabbathia kun Ozzy söi lepakon.

Mötorheadin kuuntelu jäisi aika vähiin jos pahoittaisi mielensä Lemmyn tempauksista. Tai Ron Halfordin. Tai..tai..

Pointtini on se, että ihmiset jotka kuuntelevat artisteja aktiivisesti, seuraavat heidän edesottamuksiaan ja taatusti tietävät mitä tapahtuu. Ennen kuin mitään elämäkertaa tai paljastuslööppejä julkaistaan.

Vierailija
179/340 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruce Dickinson. Otti sen ranskalaisen ankan. Jätti vaimonsa joka teki sitten itsemurhan.

Missä näin lukee? Uutisten mukaan vaimo oli soittanut itse hätäkeskukseen ja pyytänyt ambulanssia. Oli kuollut ennen kuin apu kerkesi paikalle.

Vierailija
180/340 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaista merkitystä.