Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka mulkku muusikon pitää olla, että lakkaat kuuntelemasta hänen musiikkiaan? Eli missä menee raja?

Vierailija
04.07.2020 |

Kysymys otsikossa. Vastaukset ketjussa.

Kommentit (340)

Vierailija
41/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuuntelen usein Ritchie Blackmoren Rainbowta ja Deep Puplea. Eli ei taida olla rajaa mulla sille kuinka mulkku muusikko on jos on musiikillisesti huippulahjakas kuten Ritchie on.

Ritchie teki pari hyvää riffiä ja siinä se. Ja se tietää sen eikä kestä sitä ja käyttäytyy siksi kuin kokovartalojorma muita ja lahjakkaampia ja selvästi parempia kitaristeja kohtaan. Ego ei kestä.

Pari hyvää riffiä? Seriously. Vähän kuin kuvailisi michael jacksonin musiikkiuraa sillä että se keksi "huuhuhuu" äänen. 

Ei se sitä keksinytkään. Olisiko edes keksinyt sitä "äh, äh, äh"-ääliömäisyyttä. Eikös James Brownilla ollut jotain vastaavaa?

Vierailija
42/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin kerran yhden nimeltämainittoman muusikon s-marketissa. Kerroin hänelle miten siistiä on nähdä hänet henkilökohtaisesti, mutta kerroin kuitenkin, että en halua olla rasittava ja törkeä niin en pyydä hänen kanssa kuvaa tai mitään - "Vai niinkö sinä juuri nyt teet?" hän vastasi... Olin ihan shokissa ja mietiskelin vain, että mitä??? Sitten hän alkoi matkimaan minua ja toisti "mitä" ja sulki hänen kättänsä minun naaman edessä. No koitin olla huomioimatta tilannetta ja menin jatkamaan ostoksia.

Kun olin menossa maksamaan ostoksiani, näin kun hän yritti poistua kaupasta varmaan jonkun 20 tuplapatukan kanssa. Myyjä oli erittäin ammattitaitoinen ja sanoi: "Hei, anteeksi! Teidän tulee maksaa ostoksenne ensin. Ensin hän esitti, että ei kuullut myyjää, mutta lopulta kääntyi takaisin ja laittoi ostoksensa liukuhihnalle.

Kun myyjä luki viivakoodin patukasta ja oli painamassa kassakoneella numeroa, hän pysäytti hänet ja käski hänen lukea ne kaikki yksitellen - jotta ei tulisi "elektronistaviestiliikennehäiriötä".. En edes tiedä onko toi oikea sana. No kun myyjä skannasi tuotteiden yksitellen, aloitti tämä sankari kovaäänisen huokailun...

Joo ei oo kiusallisuuden takia tultu kuunneltua tämän musiikkia ainakaan vähään aikaan.

Mitä helv? Ei voi olla totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun pettäminen tulee ilmi, musiikit jää kuuntelematta ja konsertit käymättä. Kannattaisi ymmärtää että nykyään ollaan arvokonservatiivisempia kuin ennen. No, heidän kukkarosta se on pois, ei minun.

Vierailija
44/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kannattaa kovaan ääneen jotain BLM:ää, antiwhite-syyllistämistä tai feminismiä niin sitten lähtee levyt myyntiin.

Ootko tosissas? Aika mulkkua olla rasisti.

Vierailija
45/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen aktivismi saa hylkäämään muusikon. Muusikon tulee olla muusikko, piste.

Haluat siis viedä muusikoilta sananvapauden?

Vierailija
46/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelkaa miksi noi on mulgguja. Eli Paleface ja Ritchie B. En oikeasti tiedä.

Minullekin tuli Blackmoren mulkkuus yllätyksenä! Onko siis historiassa jotain oikeasti pahaakin?

Striimasivat vaimonsa kanssa renesanssibändinsä tuotantoa joskus koronan alkuaikoina, ja kieltämättä onnistui olemaan hyvin ”kärttyinen vanha ukko” jo siinä tunnin setin aikana, mutta onko muutakin kuin ärsyttävä...?

Erittäin vaikea ja oikukas henkilö ollut aina Ritchie. Yllättävää on se, että charmia löytyy myös persoonasta. Huumoria ja nokkeluutta + rauhallisuus.

Vierailija
47/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kerran sivusta kun yhden bändin solisti oli todella veetumainen diiva roudareille. Sen jälkeen en ole pystynyt kuuntelemaan bändiä. Niinkuin edellinen sanoi, heidän musiikista tulee nykyään huono fiilis.

Saattoi toki olla solistilla vaan huono päivä (siksi en bändin nimeäkään sano), eikä se ole bändin muiden jäsenten syy, mutta silti jäi tosi paha maku suuhun.

Arvostan tätä kommenttia. Hyvä ettet kerro bändin nimeä.

Vierailija
48/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika vähästä loppuisi. Kuten vaikka jos faneille on töykeä.

En edes haluaisi tavata suosikkejani, koska en haluaisi menettää arvostustani heitä kohtaan, enkä sen myötä kykyä nauttia musiikistaan.

Vierailija
49/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään absoluuttista mulkkuuden rajaa. Maku voi mennä suht helposti sellaisista artisteista, jotka olivat ennestäänkin omaan makuun lähinnä ihan ok. Esimerkiksi Pyhimyksen diivailuun olen alkanut monen muun lailla kypsyä. Joidenkin artistien mulkkuus vie kiinnostuksen musiikkia kohtaan josta muuten voisin tykätä. Tästä parhaana esimerkkinä ihan rehellinen mulkku Liam Gallagher :D Toisaalta taas joidenkin artistien musiikkia tulee kuunneltua, vaikka tietää näiden olevan lähinnä ihmishirviöitä, ihan vaan koska itse nyt sattuu siitä musiikista pitämään. Tästä esimerkkinä R Kelly.

Vierailija
50/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni maku Red Hot Chili Peppersin tyyppeihin, kun luin heidän sekoiluistaan. Bändin musiikkia olen kuunnellut aina toisinaan, mutta ei houkuta enää samalla tavalla kuin ennen. Lisäksi joidenkin biisien seksiaiheisia sanoituksia kuuntelee nyt vähän eri korvalla. Ällöttää. 

Vierailija
51/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelkaa miksi noi on mulgguja. Eli Paleface ja Ritchie B. En oikeasti tiedä.

Minullekin tuli Blackmoren mulkkuus yllätyksenä! Onko siis historiassa jotain oikeasti pahaakin?

Striimasivat vaimonsa kanssa renesanssibändinsä tuotantoa joskus koronan alkuaikoina, ja kieltämättä onnistui olemaan hyvin ”kärttyinen vanha ukko” jo siinä tunnin setin aikana, mutta onko muutakin kuin ärsyttävä...?

Richie taisi olla kärttyinen nuori ukko nuorena. Vaativa, itsetietoinen ja muutenkin kärsimätön persoona. Silti likimain jumala sen kitaransa varressa. Eikä ne bändikaveritkaan aina helpoimmasta päästä olleet luonteensa puolesta. 

Vierailija
52/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa ketään jonka kuuntelun olisi lopettanut sekoilun vuoksi. Muusikot tuppaa olemaan vähän outoja joskus ja käyttämään eksoottisia aineita. 

Vierailija
53/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka musiikki on musiikkia, niin ei sitä enää pysty kuuntelemaan ilman epämiellyttävää fiilistä jos tietää artistin syyllistyneen johonkin hyvin moraalittomaan tekoon. Ei sille voi mitään vaikka se musiikki itsessään olisi kuinka hyvää. Sama muiden taiteen ja viihteen muotojen kanssa, esimerkiksi Cosby Show oli lapsuuteni suosikkiohjelmia mutta ei sitä enää pysty hyvillä mielin katsomaan.

Vierailija
54/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I believe i Can fly on hieno biisi ja tulee vastaan esim. Meemeissä. R.Kelly dokumentit katsottuani tulee aina vaan mieleen ne 12-13-vuotiaat tytöt, joita hyväksikäytti.

Vierailija
55/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka musiikki on hienoa, niin liittyy siihen niin paljon ikäviä mielikuvia, jotka tulee mieleen, kosken esim. Sillanpäätä , Samu haberia, nyt Pyhimystä ym. Kohtaan. Myös loirin hienot Eino leino tulkinnat pilattu hänen muistelmien irstailuleveilyillä.

AnnaPuu on ikuisesti kodinrikkoja, Tapani Kansa MT- haasteineen, orkesteriaan pomputtava despootti, Neuman sossunluukulla kävijä, Tauski vaimonhakkaaja, Mikko Kuustonen onneton 50- villityksinen setämies jne. Mielikuvat säilyy.

Vierailija
56/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kannattaa kovaan ääneen jotain BLM:ää, antiwhite-syyllistämistä tai feminismiä niin sitten lähtee levyt myyntiin.

Olin jo lopettaa Panteran kuuntelun kokonaan kun kuulin millaisia rasistipaskoja olivat, mutta sitten kuulin kun yks tummapintainen tyyppi sanoi edelleen kuuntelevansa siitä huolimatta. Aattelin et jos sille kerran menee niin kai tuota voi vieläkin kuunnella. Aika lailla meni maku silti.

Vierailija
57/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Pyhimys uusimpana, joskin en ole hänen musiikistaan aiemminkaan välittänyt, mutta nyt en edes "kaverin seuraksi" lähtisi keikalle tmv.

Vanhemmista Apulanta, minulle punk ja kokoomuslaisuus ei sovi yhteen. Pidin bändistä paljon, mutta jo vuosia olen ollut kuuntelematta, sen jälkeen kun Sipe istui vaalistudiossa kokoomuksen riveissä slipoveri päällä, olisi edes ollut bändipiadassa tmv. tuli mieleen että feikkaa yhtä ja on ihan toista.

Myöhemmin myös Jannica B:n tumppaaminen joka paikkaan (Vain Elämää ja noin miljoona muuta ohjelmaa) ja se ettei ymmärretä ettei ketään kiinnosta, tuolla mediahuomiolla hänen pitäisi olla jo Suomen eturivin artisteja JOS rahkeita olisi, mutta kun ei ole.

Juha Tapio, aiemmin olen pitänyt sympaattisena "runopoikana", VOF:ssa paljastui juntihkoksi, ja se ihmeellinen (huono!) show mitä vetää.

Sillanpää myös menettänyt maineensa, se iloinen veikko onkin (-ties mitä puuhaillut) narkki, jo Vain Elämää ohjelmassa kyllä epäilin ettei tainnut ihan selvänä siinä olla... Vaikka kohu oli silloin vasta edessä päin.

Vierailija
58/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillanpäätä en enää kuuntele.

Taitaa mennä Pyhimyskin nyt listalle, kun en voi sietää kus---jia.

Yksi viiva liian vähän.

Vierailija
59/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden karttaminen ei ole mitään rasismia. Ainoastaan mielipuolisuuden kannattamisen vastustamista.

Vierailija
60/340 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No järkyttävin mitä tullut vastaan oli Lostprophetsin tapaus. Tosin tiesin noilta vaan sen yhden biisin vuosien takaa (Rooftops) ja siitä aikanaan kovasti tykkäsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi