Uskotko, että hyvinvointiyhteiskunta tulee jossain vaiheessa romahtamaan, ja esim. työttömät ei enää saakaan tukia?
Minä uskon että näin tulee käymään, ahdistaa tulevaisuus kun ei voi tietää mikä ammatti työllistää 5, 10 tai 15 vuoden päästä. Tullaanko kuolemaan nälkään tai kylmyyteen?
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä siitä, että niinkin tärkeä asia kuin perustulo, on sidottu puolueen aatteisiin. Tärkeiden päätösten pitäisi tapahtua niin että osana prosessia kansanäänestys, ja tosiaan vailla mitään politisointia...!
En tue perustuloa tai kansalaispalkkaa.
Hyvin on pärjätty ilmankin.Sitä jo jaetaan jossain muodossa, mutta olisi ok jos osa työkkärin byrokratiasta korvattaisiin perustulolla.
On ajan ja kaiken muunkin haaskausta laittaa esim. opiskelun aloitusta odottavaa hakemaan töitä,että saisi rahaa viikolta tai kahdelta.
Meillä on täysin älytön, aikansa elänyt järjestelmä jonka pitämistä väkisin pystyssä ei voi perustella kuin päättäjien äärimmäisellä itsekkyydellä.
Ja edelliseslle kirjoittajalle: "Hyvin on pärjätty ilmankin." ei päde enää tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin rikollisuus kasvaa räjähdysmäisesti. Ryöstöt ja asuntomurrot yleistyvät entisestään. Turha elää siinä uskossa että työtön kiltisti jäisi katsomaan sivusta kun työlliset jatkaa normaalisti elämistään, ei se niin mene.
Ensin täytyy järjestää seuranta tietenkin. Kun tiedetään missä kukakin liikkuu on liki mahdotonta tehdä rikoksia jäämättä kiinni.
Zinc
Sit tehdään rikoksia ja jäädään tahallaan kiinni. Pitää tehdä vaan mahdollisimman vakavia rikoksia, että pääsee valtion täyshoitolaan mahdollisimman moneksi vuodeksi. Kohteena hyväosaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos leikitään, että minä olen valtio ja mä annan sulle nyt satasen ja verotan siitä 20 euroa pois, niin sinä et ole maksanut centtiäkään veroja, vaan SAANUT 80 euroa.
Miten pälli pitää olla, ettei tätä tajua.
Zinc
Se pellevero on vain keksimällä keksitty, että sinä saisit joskus eläkettä. Joka voitaisiin sekin sopia, että kun et ole kuin saanut tukia, niin maksetaan sitten tuon ja tuon verran sulle eläkettäkin.
Tuommoinen rahan edestakaisin siirtely ei ole maksamista. EI PENNINKÄÄN maksamista.
Zinc
Itse olet törkeä pälli.
Se ihminen tuottaa toisille työtä, pysyy terveenä, ei sairastuta muita. Yhteiskunta sijoittaa häneen ja itseensä.
Miten minun eläkkeeni tuohon liittyy, en ymmärrä, etkä näköjään sinäkään.Onkohan sulla kaikki inkkarit kaneetissa ?
Zinc
Työn tuottaja ei kyllä ole mikään yhteiskunnan tukipilari, jos kaiken saa ILMAISEKSI.
Kaneetti...
Mitä vaadin ilmaiseksi?
Mäntti.Hiljaa pälli !
Zinc
Et vastannut kysymykseeni, mutta eipä yllätä.
Opettele keskustelemaan ja lopeta se nimittely. Sitten voin ehkä vastatakin.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hyvinvointiyhteiskunta? Tämä on velalla pumpattu,tekohengitys-kulissi. Katso miten talous kukoistaa Ruotsissa, siinä on vauras maa.
Unohda poliittiset suunnitelmat, ap - eivät he niitä etukäteen kerro. Vihjailtiin vain että syksyksyllä jotain paljastetaan. Mutta kun Suomi on melko kommunistinen, saat tukea jatkossakin. Siirtymäaikakin tulee olemaan.
Älä kuitenkaan perusta elämääsi tukie varaan, paisti jos olet työkyvytön tai erittäin vähään tyytyvä, eikä oma vastuu kiinnosta lainkaan. Ethän edes tiedä, kuinka paljon hallitus ehtii vielä aiheuttaa konkursseja, jotta EU -paikat olisi pedattu...
Mikä ihme on tämä kommunismipakkomielle?
Ei Suomi ole kommunistinen, eikä tule olemaan.Meillä on mm. äärimmäisen progressiivinen tuloverotus - se jos mikä on kommunistista. Ulkomaillakin todetaan: "teillähän on se kommunistinen järjestelmä..."
Eihän ne tiedäkään meistä tarpeeksi saati ymmärrä sosiaalidemokratian tapaisia systeemejä.
Ei vaikka itse luottavat yhteisöön, valtiollisiin järjestelmiin, osuuskuntiin jne tai ovat luottaneet.
Luullaan että suuryritykset on aina olleet ja tukevat olemaan kuten "ikuiset" -kuolleet- hallitsijat ja dynastiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä siitä, että niinkin tärkeä asia kuin perustulo, on sidottu puolueen aatteisiin. Tärkeiden päätösten pitäisi tapahtua niin että osana prosessia kansanäänestys, ja tosiaan vailla mitään politisointia...!
En tue perustuloa tai kansalaispalkkaa.
Hyvin on pärjätty ilmankin.
Tämä on juuri sitä laiskaa tai itsekästä ajattelua, jonka takia Suomi jää pian liiankin jälkeen kehityksestä.
Pieniä muutoksia on luvassa. Tulonsiirroista nipistetään ja vastaavasti veroja korotetaan. Suuremmilla ja nopeammilla muutoksilla rikollisuus kasvaisi, poliisivoimia pitäisi lisätä, pimeä työ ja verovälttely paisuisi, samoin prostituutio. Koulutetun työvoiman määrä vöhenisi, vaativa työ lipuisi kiihtyvää tahtia ulkomaille ja maahan jouduttaisiin houkuttelemaan kiivaasti varakkaita ulkomaalaisia.
Pitkän ajan sisällä palkkatyön määrä vähenee ja toimeentulo saadaan yhä useammin kansalaispalkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin rikollisuus kasvaa räjähdysmäisesti. Ryöstöt ja asuntomurrot yleistyvät entisestään. Turha elää siinä uskossa että työtön kiltisti jäisi katsomaan sivusta kun työlliset jatkaa normaalisti elämistään, ei se niin mene.
Ensin täytyy järjestää seuranta tietenkin. Kun tiedetään missä kukakin liikkuu on liki mahdotonta tehdä rikoksia jäämättä kiinni.
Zinc
Sit tehdään rikoksia ja jäädään tahallaan kiinni. Pitää tehdä vaan mahdollisimman vakavia rikoksia, että pääsee valtion täyshoitolaan mahdollisimman moneksi vuodeksi. Kohteena hyväosaiset.
Täyshoito on kuule lopetettu aikoja sitten siinä kohtaa. Pääsee lapion kanssa ojan kaivuuseen.
Zinc
Pyssymiehet vahtii ja karkureita ammutaan jalkaan ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos leikitään, että minä olen valtio ja mä annan sulle nyt satasen ja verotan siitä 20 euroa pois, niin sinä et ole maksanut centtiäkään veroja, vaan SAANUT 80 euroa.
Zinc
Se pellevero on vain keksimällä keksitty, että sinä saisit joskus eläkettä. Joka voitaisiin sekin sopia, että kun et ole kuin saanut tukia, niin maksetaan sitten tuon ja tuon verran sulle eläkettäkin.
Tuommoinen rahan edestakaisin siirtely ei ole maksamista. EI PENNINKÄÄN maksamista.
Zinc
Itse olet törkeä pälli.
Se ihminen tuottaa toisille työtä, pysyy terveenä, ei sairastuta muita. Yhteiskunta sijoittaa häneen ja itseensä.
Miten minun eläkkeeni tuohon liittyy, en ymmärrä, etkä näköjään sinäkään.Onkohan sulla kaikki inkkarit kaneetissa ?
Zinc
Työn tuottaja ei kyllä ole mikään yhteiskunnan tukipilari, jos kaiken saa ILMAISEKSI.
Kaneetti...
Mitä vaadin ilmaiseksi?
Mäntti.Hiljaa pälli !
Zinc
Zinc
Kiitos samoin, pälliksi nimitellyt ylimielinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuet loppuu, Rikollisuus räjähtää, ihan tavallinenkin ihminen alkaa varastaa kun nälkä kurnii.... Siinä saa rikkaat pystytellä aitoja ympärilleen, jos tyhmät päättäjät näin tulevat tekemään helvetti on irti.
Pieni korjaus: Helvetti on irti vain vapakaupungeissa missä poliisi on de-funded. Aitojen takana elämä on seesteistä.
Aidatut alueet ovat muutenkin nykypäivää: Yhdysvalloissa sellaisissa asuu jo 8 miljoonaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Zinc
Itse olet törkeä pälli.
Zinc
Kaneetti...
Mitä vaadin ilmaiseksi?
Mäntti.Hiljaa pälli !
Zinc
Zinc
Kiitos samoin, pälliksi nimitellyt ylimielinen ihminen.
Ehei .. siinä on eroa, että sanoin täytyy olla pälli, jos ei ymmärrä yksinkertaisia asioita.
Jos sen jälkeen myönnät ettet ymmärrä yksinkertaisia asioita, se on vain fakta.
'Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan päinvastoin.
Automaatio vie työpaikat ja työstä tulee etuoikeus, joka on harvoilla ..
Zinc
Mahtavaa Zinccis!!
Vuonna 2022 itseoppiva tekoäly ei ainoastaan voita ihmistä elämää suuremmissa peleissä s t a r c r a f t tai go vaan tekee lääkkeet materiaalit asunnot ja ruuan siten että ihmiset voi vaan juoda kaljaa ja chillailla.Joo, sehän pystyisi siihen jo nyt, mutta sitä ei haluta.
Zinc
Ihmisen osa on kärsiä ..
Niin pystyisi. Ihminen on tyhmä=huono eikä osaa tehdä maailmaa ilman saasteita tai köyhyyttä.
Mutta itseoppiva tekoäly varsinkin kvanttiklassinen hybridi diipmaind on sitävastoin niin älykäs ettei sitä ihminen ymmärrä. Siksi se lähteekin jossain vaiheessa ulkoavaruuteen.
Toivottavasti sitä ennen pistää paratiisin pystyyn maan päälle. Meinaa se on aina helpompaa eli tyhmemmille helppoa tuhota se hiekkalinna kuin rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Luuletko, että täyshoitola tullaan pitämään nykyisellään? Tiedätkö, paljonko YKSI vanki maksaa vuodessa veronmaksajille? Muistaakseni 78 000 euroa. Kallis hinta luuserin säilömisestä. Olisi edes arvokas vanki kuten talousrikollinen, jonka osaamista voisi hyödyntää, mutta kun suuri osa on niitä ikuisia reppanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuet loppuu, Rikollisuus räjähtää, ihan tavallinenkin ihminen alkaa varastaa kun nälkä kurnii.... Siinä saa rikkaat pystytellä aitoja ympärilleen, jos tyhmät päättäjät näin tulevat tekemään helvetti on irti.
Pieni korjaus: Helvetti on irti vain vapakaupungeissa missä poliisi on de-funded. Aitojen takana elämä on seesteistä.
Aidatut alueet ovat muutenkin nykypäivää: Yhdysvalloissa sellaisissa asuu jo 8 miljoonaa ihmistä.
Näägissä on mukavaa.
Zinc
Eiköhän tuet pienene ja sallita rikosten määrän kasvaa. Eihän poliisilla nytkään ole resursseja tutkia lähinnä kuin henkirikoksia ja ylinopeuksia. Sinällään asia ei muuttuisi ettei tavallinen kansalainen enää saisi poliisilta apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Luuletko, että täyshoitola tullaan pitämään nykyisellään? Tiedätkö, paljonko YKSI vanki maksaa vuodessa veronmaksajille? Muistaakseni 78 000 euroa. Kallis hinta luuserin säilömisestä. Olisi edes arvokas vanki kuten talousrikollinen, jonka osaamista voisi hyödyntää, mutta kun suuri osa on niitä ikuisia reppanoita.
Tästä olisi jo leikattu, joten tuskinpa muuttuu mihinkään. Paitsi annetaan ehdollisia tuomioita enemmän, se ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Työn tekemisestä pitäisi palkita ja työttömyydestä rankaista. Ahkerat saisivat etuuksia ja työhaluttomat just leipää yhteiskunnalta.
Työttömyys = työhaluttomuus? Aika mustavalkoista. Olen ollut muutamia vuosia työssä julkisella sektorilla ja siellä osa oli kyllä niin laiskoja että yksityisellä olisi tullut potkut heti. Eräs tyyppi ei tehnyt käytännössä töitä ollenkaan ja silti valitti että työttömät ovat laiskoja loisia. Voi ironiaa, en tiennyt itkeäkö vai nauraa. Julkisella on ne kaikista laiskimmat töissä (ahkeriakin oli mutta vähemmistössä).
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu niille miljoonille luusereille, jotka jäävät pysyvästi ilman työtä, kun AI valtaa enemmän Eurooppaa? Printataanko lisää rahaa?
Luusereille?
Lampaat tarvitsee hyvän johtajan älykkään BorderCollien. Mikäli semmoista ei ole, alkaa tietysti, Sota
Luusereille ei yksinkertaisesti tule olemaan tilaa tällä telluksella. Kun he alkavat kapinoida, tekoäly tekee heistä lopun - muuta vaihtioehtoa ei lopussa enää ole. Tietysti jos saisimme tekoälyn avulla nerokkaan järjestelmän, kaikki voisivat lisääntyä ja lisääntyä, ruoka riittäisi jne... Mutta kun tiedämme, miten elukat riehuvat jo nyt. Ei siitä mitään tule. Alustalaiset ym. ovat olemassa koska heitä tarvittiin ja koska heidän lisääntymistä vielä valtion varoin tuettiin, mutta loppuu sekin lysti aikanaan, elleivät heidän taitonsa riitä pärjäämiseen.
En usko. Tulemme siirtymään perustuloon. Työt alkaa olla aina vain enemmän yrittäjämäisiä, eli myymme työpanoksemme suoraan työnantajalle ja työt ja työntekijät aletaan kohdentamaan tekoälyn avulla toisiinsa.
EI OSAA, vaan kaikki.
Muuten mikään ei muutu ..
Zinc