Noin joka 6. synnyttäjälle puhkeaa kilpirauhastulehdus. Raskaus lisää laskimotukosvaaran jopa 10-kertaiseksi. Reuman puhkeaminen on 5 kertaa yleisempää raskauden jälkeen
Viiden ensimmäisen vuoden aikana synnytyksen jälkeen diabetesriski on jopa 17-kertainen.
https://www.ts.fi/teemat/4995324/Odotusaika+on+naiselle+poikkeustila+ra…
Hankkikaa vauvoja, naiset!
Kommentit (53)
Itsellä on kahden raskauden jälkeen puhjennut nivelsporiaasis ja hormonaalinen migreeni. Molempien kohdalla ihan lääkäri todennut, että ihan normaalia että raskauden jälkeen puhkeaa tällaiset sairaudet. Samaten elämäni ensimmäiset reijät hampaisiin sain toisen lapsen jälkeen. Ja sen jälkeenkään ei ole tarvinnut yhtään paikata. Hammaslääkäri totesi, että raskauden aikana syljen koostumus on erilainen mikä lisää reikiä.
Niin, raskaus ja synnytys on vaarallista naiselle, ihan hengenvaarallista jo siinä paikassa. Se vaan on hämärtynyt meillä täällä lintukodossa jossa on saatu laskettua äitikuolleisuus niin matalaksi.
Raskaus ja synnytys on naisen elimistölle suuri rasitus, eikä mikään ihme, ei uutta ihmistä tehdä noin vaan vaikka se siltä saattaa ulkopuolelta katsottuna vaikuttaa.
Ilman lääketiedettä suurin osa naisista kuolisi synnytykseen tai sen seurauksiin, moni jo ensimmäiseen, tai ehkä vasta sitten useamman jälkeen.
Nykyihmiset ei millään hyväksy sitä että nyt kun meillä on sellainen ylellisyys kuin oma määräysvalta siihen koska tulee raskaaksi tai siis on tulematta, niin naisen kropan pitäisi antaa levätä ja toipua ainakin 3 vuotta ennen uutta raskautta, eikä tehtailla peräperää niitä lapsia ja aiheuttaa itselleen suuren riskin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla puhkesi joku krooninen synnytyksen jälkeinen masennus. Lapsi jo ekaluokkalainen, terve ja helppo kuin mikä ja mä olen kuin zombi.
Ennen raskautta jaksoin vaikka mitä, niinkun mitä nyt ihmiset yleensä tekee. Nyt en jaksa mitään ja ihan tuskaa on arjesta selviäminen. Ja on perusasiat ja tukiverkot kunnossa. Lapsi yksi päivä sanoi ettei äiti hymyile ikinä.
Jep. En tee enempää lapsia.
Raudanpuute? Oletko mittauttanut ferritiinin? Tuossa olotilassa kannattaisi nostaa se yli 100. Suosittelen liittymään Raudanpuute-ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla puhkesi joku krooninen synnytyksen jälkeinen masennus. Lapsi jo ekaluokkalainen, terve ja helppo kuin mikä ja mä olen kuin zombi.
Ennen raskautta jaksoin vaikka mitä, niinkun mitä nyt ihmiset yleensä tekee. Nyt en jaksa mitään ja ihan tuskaa on arjesta selviäminen. Ja on perusasiat ja tukiverkot kunnossa. Lapsi yksi päivä sanoi ettei äiti hymyile ikinä.
Jep. En tee enempää lapsia.Raudanpuute? Oletko mittauttanut ferritiinin? Tuossa olotilassa kannattaisi nostaa se yli 100. Suosittelen liittymään Raudanpuute-ryhmään.
Kiitos vinkistä, ferritiinia ei muistaakseni ole mitattu. Kilpparit on tutkittu ja ne ok. Muuten olen fyysisesti terve ja muut arvot todella hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noin nolla on viisitoistakertaisenakin edelleen noin nolla.
Naiset, eläkää suht terveellisesti, välttäkää rasvaa ja suolaa ja tehkää lapsia fiksujen miesten kanssa.
T. DI, 3 aikuista lasta
Pöh. Sain raskausmyrkytyksen vaikka olin hoikka, urheilullinen terveysfriikki. (akateemisesti koulutettukin, kyllä, vaikken tiedä mitä se tähän liittyy)
Siihen vaikuttavat oma perimä, lapsen geenit, äidin ylipaino, diabetes ja verenpainetauti.
Mikä hyvänsä isompi rasitus tai stressi altistaa erilaisille asioille. Jokaiselle tulee niitä vastaan, jos elää saa. Turha pistää noita erityisesti raskauden piikkiin.
Minulla heikkeni nopeasti näkö raskauden seurauksena. Sekin ilmeisesti tavallinen oire. Koskaan ennen kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hyvänsä isompi rasitus tai stressi altistaa erilaisille asioille. Jokaiselle tulee niitä vastaan, jos elää saa. Turha pistää noita erityisesti raskauden piikkiin.
Mulle puhkesi elämäni ensimmäinen ruoka-aineallergia raskauden takia heti synnytyksen jälkeen. Eikä mikään lievä sellainen.
Kilpirauhasen vajaatoiminta puhkesi raskauksien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni kiinnostaa vatsalihasten erkauman ja selkäongelmien yhteys. Luulen että tuolla kulkee valtava määrä selkäongelmaisia, joilla on hoitamaton erkauma.
Tämä. Jos epäilyttää oma vartalo, kannattaa käydä ÄITIYSfyssarilla. Erkauma vaikuttaa todella moneen asiaan siinä miten on, liikkuu ja tuntee olonsa. Selkäongelmat yleinen seuraus.
Sen takia yhteiskunta mallin pitäisi muuttua niin, että se tukisi naisia hankkimaan lapset ennen kuin he täyttävät 20 vuotta, niin sitten ei olisi tuollaista riskiä myöhemmin!
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan ne elämäntavat vaikuttavat valtavasti. Ikävää mutta totta. Toisaalta lapsia ei ole pakko tehdä vaikka kuinka kannustettaisiin joten??
Joten näistä asioista ei puhuta tarpeeksi. Naiset eivät tiedä mihin ryhtyvät.
Nykynaiset eivät halua hyväksyä sitä, että heidän tehtävänään on antaa ruumiinsa uuden sukupolven käyttöön ja tuhoutua itse siinä samalla kun nämä parasiitit imevät hänestä elämän energian itseensä. Mutta se nyt vaan on naisen biologinen tarkoitus. Jos haluaa ideologisista syistä hallita itse itsensä, omistaa oman ruuminsa ja elämänsä niin sitten ei hanki lapsia. Monihan tämän ratkaisun nykyään tekee, jopa kieltää koko sukupuolensa ahdistuksissaan sen biologisista toiminnoista.
Ihan sama. Itselläni on 5 lasta ja vaikka tämä on ollut ihan perseestä, niin huomattavasti onnettomampi olisin ollut jos en olisi heitä saanut. Joka tapauksessa elämä on paskaa ja sitten sä jo kuoletkin.