Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan pitää 6-vuotiasta ilman nestettä, kun vesi ei kelpaa (pitää olla mehua tai limsaa)

Vierailija
04.07.2020 |

Vichy ei kelpaa, sitruunalla/appelsiinilla maustettu vesi ei kelpaa. On juomatta niin kauan että on ihan kalpea ja huonovointinen jos ei saa mehuja tai limsoja. Ja tätä on ihan oikeasti yritetty viimeiseen saakka. Oli hellepäivänä juomatta 11 tuntia kun en antanut mehua tai limsaa. Siinä kohtaa kun meinasi pyörtyä, oli pakko antaa. Kauanko pitäisit tuon ikäistä ilman nestettä?

Kommentit (395)

Vierailija
221/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kasvatus nykyään lapsen tahdon murtamista tai "sittenpähän oppii", valtataistelua jne.

Kasvattaminen, lapsen neuvominen ja opettaminen on aivan eri kuin lapsen murtaminen tai valtataistelu.

Tuntuu, että nämä "hyvät äidit" ovat ihan hakoteillä. Pidetään jääräpäisesti kiinni jostain yksittäisestä asiasta riippumatta tilanteesta ja olosuhteista.

Vaikka on olemassa ohjenuora ja kasvatusmetodi johon tukeudutaan, niin ei se tarkoita, että sitä noudatetaan pähkähullusti ja seuraamuksista välittämättä.

Talonpoikaisjärki on se paras järki kasvatuksessakin.

Kun kyseessä on lapsen hyvinvointi sillä hetkellä niin sillä hetkellä lasta ei "kasvateta".

Sen aika on sitten kun hätätilanne on ohitettu.

Joka ei sitä ymmärrä hänen ei pitäisi hankkia lapsia.

Kyse ei ole mistään tietystä hetkestä tai hellepäivistä. Vaan siitä, että lapselle on aiemmin annettu valta valita itse juomisensa ja miten se muuttaa ilman typeriä uhkailuja takaisin normaaliin (jos sellaista on edes ollut). Helteet ovat menneet, uusia odotellessa, joten hellejankkaamisen voisi jo lopettaa, kiitos.

Kyllä aloittaja selkeästi puhui juuri helteestä ja 11 tunnin kuivumisesta ja sen seurauksista. Tuskin ne vielä loppuivat tältä kesältä.

Hyvä ketju jos tämä hiukankaan avaa silmiä, että ei kukaan enää kiduta tai vaaranna lastaan. Tietoa saa netistä vaikka kuinka paljon, kuten on tännekin klikattu.

Vierailija
222/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen vieraantunut todellisuudesta, mutta onko ihmisillä tosiaan kotona mehua ja limsaa jatkuvasti?

En edes muista, milloin viimeksi meillä on ollut kaapissa mehua tai limsaa. Ehkä kerran tänä vuonna.

Meillä on limua, mehua ja vissyä aina viikonlopun sauna+palju illassa ja useimmiten juhlissa (harvoin). Pahaa tekee, jos oikeasti joissakin perheessä nuo juomat on jokapäiväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä kommentteja. Tämä ei ole leikin eikä leikilaskun asia.

Joku älykääpiö voi ottaa tosissaan. Sen verran pimeitä kommentteja on jo tullut.

Lapselle helteellä ihan mitä tahansa nestettä (ei alkoholia, tämä tarkennus tosikoille ja tyhmille) kunhan vaan juo tarpeeksi.

Pakottaminen veteen on sadismia jos toinen vaihtoehto on kuivuminen.

No, älä sitten ota tosissasi. Eikä siitä helteestä enää tarvi jankata, koska ydinongelma on jonkinlainen vapaa kasvatus ja nyt hoksattu, että lapsen pitäisi vettäKIN juoda.[/quote

Ollaan pahasti hakoteillä jos sen hoksaamisen tulee tapahtua juuri pahimmillaan helteellä.

Kaikella on aikansa ja paikkansa.

Vierailija
224/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kasvatus nykyään lapsen tahdon murtamista tai "sittenpähän oppii", valtataistelua jne.

Kasvattaminen, lapsen neuvominen ja opettaminen on aivan eri kuin lapsen murtaminen tai valtataistelu.

Tuntuu, että nämä "hyvät äidit" ovat ihan hakoteillä. Pidetään jääräpäisesti kiinni jostain yksittäisestä asiasta riippumatta tilanteesta ja olosuhteista.

Vaikka on olemassa ohjenuora ja kasvatusmetodi johon tukeudutaan, niin ei se tarkoita, että sitä noudatetaan pähkähullusti ja seuraamuksista välittämättä.

Kun kyseessä on lapsen hyvinvointi sillä hetkellä niin sillä hetkellä lasta ei "kasvateta".

Kyse ei ole mistään tietystä hetkestä tai hellepäivistä. Vaan siitä, että lapselle on aiemmin annettu valta valita itse juomisensa ja miten se muuttaa ilman typeriä uhkailuja takaisin normaaliin (jos sellaista on edes ollut). Helteet ovat menneet, uusia odotellessa, joten hellejankkaamisen voisi jo lopettaa, kiitos.

Kyllä aloittaja selkeästi puhui juuri helteestä ja 11 tunnin kuivumisesta ja sen seurauksista. Tuskin ne vielä loppuivat tältä kesältä.

Hyvä ketju jos tämä hiukankaan avaa silmiä, että ei kukaan enää kiduta tai vaaranna lastaan. Tietoa saa netistä vaikka kuinka paljon, kuten on tännekin klikattu.

Sehän hellepäivä oli esimerkki, ei ongelman ydin.

Vierailija
225/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehuissakin on eroja. Raikastamon mehuissa esimerkiksi ei ole niin paljoa sokeria, mutta ovat silti hyvän makuisia. Meillä lasten ja heidän kavereiden suosikki on Raikastamon päärynämehu.

3v juniorimme ei suostu juomaan vettä ollenkaan. Hänelle laitamme tuota mehua ja siihen lisäksi vielä vähän vettä. Itse on saanut valita mieluisan pullon, joten vetinen mehu tulee juotua leikkien ohessa.

Isommille lapsille ostin pienen hanallisen vesisäiliön, josta saavat itse hakea terassilta vettä leikkikahvikuppeihinsa. Siinä läträävät ja juovat mielissään.

Vierailija
226/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita nenämahaletku, ruoki ja nesteytä sillä tavoin.

Näin voit jatkaa vaikka kuukauden tai kunnes syö ja juo itse.

Laita nenis väärään paikkaan ja tapa lapsesi. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
227/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pidä kovin montaa päivää juomatta. Kolme päivää on jo varmasti kohtalokasta. Syömättä tulee jopa toista kuukautta toimeen, jos saa välillä juotua.

Vierailija
228/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehuissakin on eroja. Raikastamon mehuissa esimerkiksi ei ole niin paljoa sokeria, mutta ovat silti hyvän makuisia. Meillä lasten ja heidän kavereiden suosikki on Raikastamon päärynämehu.

3v juniorimme ei suostu juomaan vettä ollenkaan. Hänelle laitamme tuota mehua ja siihen lisäksi vielä vähän vettä. Itse on saanut valita mieluisan pullon, joten vetinen mehu tulee juotua leikkien ohessa.

Isommille lapsille ostin pienen hanallisen vesisäiliön, josta saavat itse hakea terassilta vettä leikkikahvikuppeihinsa. Siinä läträävät ja juovat mielissään.

Lisään, että juniori ei myöskään halua syödä perheen ruoka-aikoina eikä kotona tehtyä ruokaa. Aikuisena ehtii sitten.

Vierailija
229/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ns sporttikorkkipulloon, sekaan sinne jääpaloja. Tehkää hommasta mukavaa! Ei pakottamalla

Vierailija
230/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän hellepäivä oli esimerkki, ei ongelman ydin.[/quo

Oli ongelman ydin mikä tahansa niin sitä ydintä ei aleta hellepäivänä kaivamaan.

Asian ydin on nyt tässä juuri se, että oli ydin mikä tahansa niin lapsen riittävä nesteensaanti on aina jokaisena hetkenä turvattava. Se on ensisijainen, muun ytimen voi hoitaa ja kaivaa sitten myöhemmin.

Vierailija
231/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua näitä aikuisia jotka ei "pysty" juomaan vettä. :D Astukaa välillä vähän pois sieltä mukavuusalueelta.

On varmasn monta muutakin asiaa, mitä et tajua. Silloin ei kannata kommentoida.

Lisää typerä hymiö vielä, niin hyvä kommentti tulee...

Vierailija
232/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään, että juniori ei myöskään halua syödä perheen ruoka-aikoina eikä kotona tehtyä ruokaa. Aikuisena ehtii sitten.

Ihan hyvin hän syö. Ruoan kanssa juo maitoa. Mutta totta sekin, että monia asioita elämässä ehtii aikuisenakin.

Vierailija
233/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kohteliasta esiintyä toisena.

Ihmisillä on erilaisia rajotteita. Tässä ketjussa kommentoivat saisivat hirveän hepulin, jos ystävä tarjoaisi illanistujaisissa jotain heidän inhokkiaan. Silti kommentoivat innokkaasti samanlaista asiaa toisten tekemänä.

Vierailija
234/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen joutunut ääriolosuhteisiin jossa on pula juomisesta, vesi ei ole ollut se joka on tarjolla. Silloin on ollut pakko juoda olutta tai limsoja , vaikka molempia inhoankin. Jos ei ole mahdollista puhdistaa vettä, niin on juotava pullotettuja tuotteita. Pullovettä on vain turistialueilla. Eli kaljanjuoja selviää helpommin kuin minä vedenjuojana. Tämä, koska tässä pidetään vettä jotenkin niin tärkeänä. Se on Suomessa halpa ja helppo, mutta maailman laajuisesti ei.

Vierailija
235/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tähän pitää tunnustaa niin itse en koskaan tykkää juoda pelkkää vettä. Äidilläni on ollut sama juttu aina ja hän ei juo pelkkää vettä koskaan. Itse teen niin, että laimennan mehun todella laihaksi ja juon sitten sitä. Harvoin kuitenkaan pelkkää vettä. Muuten yritän kyllä syödä terveellisesti ja en juo limsoja, mutta pelkästä vedestä meinaa tulla huono olo ja välillä jonkun paikkakunnan vesi maistuu huomommalta kuin jonkun toisen.

Vierailija
236/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi ei saa juoda sitä, mikä maistuu?

Mitäpä, jos miettisit ihan itse?

Ei ole vieläkään ketjussa annettu syytä, miksi lapsi ei voi juoda helteellä sitä, mikä maistuu, kun lääkäritkin suosittelevat näin..

Vierailija
237/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainenkin trolli menee porukalle läpi. Olit sitten lapsi tai aikuinen, niin varmasti juot vettä, jos on kova jano. Se on yhtä pakotettu ja vaistomainen tarve kuin vetäisit sormen pois kuumalta hellalta.

Vierailija
238/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen vieraantunut todellisuudesta, mutta onko ihmisillä tosiaan kotona mehua ja limsaa jatkuvasti?

En edes muista, milloin viimeksi meillä on ollut kaapissa mehua tai limsaa. Ehkä kerran tänä vuonna.

Meillä on limua, mehua ja vissyä aina viikonlopun sauna+palju illassa ja useimmiten juhlissa (harvoin). Pahaa tekee, jos oikeasti joissakin perheessä nuo juomat on jokapäiväisiä.

Järkyttävän usein ostatte limuja ja mehuja, jos niitä pitää viikottain kitata.

Vierailija
239/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi ei saa juoda sitä, mikä maistuu?

Mitäpä, jos miettisit ihan itse?

Ei ole vieläkään ketjussa annettu syytä, miksi lapsi ei voi juoda helteellä sitä, mikä maistuu, kun lääkäritkin suosittelevat näin..

Jos haluaa kasvattaa huonohampaisen ke-ho-positiivisen tolppajalan niin mikäs siinä sitten, kitatkoon mehuja ja limuja.

Vierailija
240/395 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas tatshhciimutsit päässeet kiusaamaan lapsa.-Mehu ja limpsa on ihan normaalia juomaa helteellä.  jos lapsi kuolee sun itsepäisyysopissa muista sälyttää sen lapsen hampaat jossain kauniiss ruukussa.S illoin ymmärrät mikä oli sulle tärkeintä lapsessa. Onko ihan oikeasti sinun biologinen lapsesi. Kaikenlaisia on milla vallasaan olevaa voi kiduttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi