Kuinka kauan pitää 6-vuotiasta ilman nestettä, kun vesi ei kelpaa (pitää olla mehua tai limsaa)
Vichy ei kelpaa, sitruunalla/appelsiinilla maustettu vesi ei kelpaa. On juomatta niin kauan että on ihan kalpea ja huonovointinen jos ei saa mehuja tai limsoja. Ja tätä on ihan oikeasti yritetty viimeiseen saakka. Oli hellepäivänä juomatta 11 tuntia kun en antanut mehua tai limsaa. Siinä kohtaa kun meinasi pyörtyä, oli pakko antaa. Kauanko pitäisit tuon ikäistä ilman nestettä?
Kommentit (395)
Kunnolla korville nii loppuu se uhmailu.
Ihanko oikeasti aikuiset ihmiset eivät tiedä, kuinka vaarallista kuivuminen on? Todella pelottavaa...
Miksi ihmiset ovat juottamassa lapsille helteellä pelkkää vettä? Sekään ei ole terveellistä.
Itse lapsena inhosin veden makua yli kaiken ja olen oppinut juomaan sitä vasta aikuisena. Meillä juotiin paljon lapsuuden perheessä itsetehtyä marjamehua tai raparperimehua ilman lisättyä sokeria ympäri vuoden, sillä isot marjapuskat täyttivät kyllä pakkaset. Ruoalla juotiin maitoa ja janoon saatiin aina ottaa mehua. Kukaan meistä kuudesta lapsesta ei ole ylipainoinen, kaikilla on hyvät hampaat eikä kellään ole ollut mitään kasvatus ongelmia. Muuten syötiin terveellisestä ja liikuttiin todella paljon kun maalla asuttiin. Ei kannatte nyt heti alkaa puhumaan jostain kasvatusongelmista jos lapsi ei suostu juomaan vettä!
Meillä auttoi viime kesänä kovat keinot. Jos ei suostu juomaan vettä helteellä niin pysyy kotona, sisällä viileässä eikä pääse leikkimään kavereiden kanssa, kaupungille muun perheen kanssa tai tekemään muutakaan missä tulee kuuma. Aika äkkiä se murtui kun huomasi, että minä en aio murtua ja kotoa ei pääse edes takapihalle ennen kuin se vesi alkaa kelvata.
Vierailija kirjoitti:
Itse lapsena inhosin veden makua yli kaiken ja olen oppinut juomaan sitä vasta aikuisena. Meillä juotiin paljon lapsuuden perheessä itsetehtyä marjamehua tai raparperimehua ilman lisättyä sokeria ympäri vuoden, sillä isot marjapuskat täyttivät kyllä pakkaset. Ruoalla juotiin maitoa ja janoon saatiin aina ottaa mehua. Kukaan meistä kuudesta lapsesta ei ole ylipainoinen, kaikilla on hyvät hampaat eikä kellään ole ollut mitään kasvatus ongelmia. Muuten syötiin terveellisestä ja liikuttiin todella paljon kun maalla asuttiin. Ei kannatte nyt heti alkaa puhumaan jostain kasvatusongelmista jos lapsi ei suostu juomaan vettä!
Eihän vesi maistu yhtään millekään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän vesi maistu yhtään millekään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ovat juottamassa lapsille helteellä pelkkää vettä? Sekään ei ole terveellistä.
Eihän täällä ole sellaista väitettykään, mitä höperihdit?
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin mehua tai limsaa kun todistetusti meni eka iso lasi vettä. Aika monesti, miltei aina, se on janoa se "himo". Eipä se mehu tai limu enää sen jälkeen niin uponnutkaan, ja veden alkoi yhdistämään sen himon sammutukseen. Jossain vaiheessa mehut tai limut jäi pois. Suosittelen.
Näinpä. Vesi aina janoon. Ei se mehu niin kiinnosta sen jälkeen.
Hampaat menee, jos juo mehuja ja limuja jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti aikuiset ihmiset eivät tiedä, kuinka vaarallista kuivuminen on? Todella pelottavaa...
Ihmiset luulevat, että vain vanhukset voivat kuivua. Mikä ei pidä lainkaan paikkaansa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on väitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on väitetty.
Missä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät alaikäistä janossa hellepäivänä 11 tuntia? Jonkun kumman periaatteenko vuoksi?
Eihän se ole äiti joka pitää janossa, vaan lapsi tinttaroi ja itse valitsee mieluummin olematta juomatta, jos ei saa tahtoaan läpi eli limua ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on väitetty.
Kenen kirjoittama - numero?
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi ei saa juoda sitä, mikä maistuu?
Mulle maistuu vain viini, saanko juoda pelkkää viiniä?
Kauheaa että aletaan tekemään numeroa juomisesta (ja syömisestä) lapsen kanssa.
Älkää alkaako tahtojen taisteluun lapsen kanssa, vaan kylmän rauhallisesti kylmää lähdevettä termariin, vaikka lapsen itse valitsemaan. Ja pullo lapselle. Kun ei osta niitä limppareita kotiin, vesi alkaa maistua.
Vesijohtovesi voi olla lapsesta pahaa, varsinkin jos se on lämmennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät alaikäistä janossa hellepäivänä 11 tuntia? Jonkun kumman periaatteenko vuoksi?
Eihän se ole äiti joka pitää janossa, vaan lapsi tinttaroi ja itse valitsee mieluummin olematta juomatta, jos ei saa tahtoaan läpi eli limua ;)
Oikea ratkaisu tähän on antaa lapsen menehtyä kuivumiseen? Vuoden vanhemnat taas koolla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ratkaisu tähän on antaa lapsen menehtyä kuivumiseen? Vuoden vanhemnat taas koolla...
... yksinäsi. Älä vääristele.
Miksi lapsi on opetettu mehuun ja limsaan? Meillä noita saa vain juhlapäivinä, muulloin juodaan vettä tai vichyä ja ruoan kanssa maitoa.