Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaisitko yhä kirjoitella seinällesi facebookissa, jos kukaan ei juuri

Vierailija
23.04.2013 |

koskaan kommentoi tai peukuta sun kuvia/linkkejä/päivityksiä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:09"]

Surullisempaa minusta on se, että päivityksistä tykkää tai kommentoi ainoastaan oma äiti, anoppi, puoliso tai sisko/veli. Varsinkin jos ne ovat lapsista. Eikö siinä kohtaa tajua, ettei ketään kiinnosta ja ettei niissä ole mitään hauskaa, mielenkiintoista tai mitään ns. uutisarvoa?! Velvollisuudesta tykkäävät sitten nämä omat perheenjäsenet.

[/quote]

No eikö omien perheenjäsenten kanssa voi kommunikoida fb:n kautta? Vai onko se pakko eritellä ne sukulaiset omaan ryhmäänsä, jottei olisi nolo?

Entäs sitten jos ei ole kavereita juuri muita kuin nämä perheenjäsenet, eivätkä hekään edes velvollisuudesta tykkää kovin usein? Pitäiskö sitten jo poistaa tili ja ryömiä sängyn alle?

[/quote]

Musta on surullista, jos/kun ei lasten kummit tykkää. :( Näinkin on usein käynyt. Ehkä ne on blokanneet mun päivitykset. En tosin laita lasten kuvia kuin harvoin.

Vierailija
2/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin stalkkaamista se on jos lukee jutun joka pamahtaa etusivulle?! Ja aika usein siihen tulee niiden samojen ihmisten samat typerät ja nolot päivitykset lapsista, ruoasta, leuhkimiset liikuntasuorituksista jne. Niitä ei juuri voi välttääkään kun ensimmäisenä tosiaan uutisvirrassa aina ovat. Ja ei niitä tosiaan erityisemmin tarvitse selata tai lukea, päälle päin jo näkyy että aihe on sama kuin eilen, edellispäivänä ja sitä edellisenä. En taatusti tykkää, mutta en myöskään stalkkaa. Minusta on parempi juttu, että päivittää harvoin ja asiaa kuin että suoltaa kaiken mitä päässä liikkuu kirjalliseen muotoon ja kaikkien nähtäville. Jos näin tekee, ei tarvinne ihmetellä miksei fanittajia löydy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää, miksi teillä on niitä kavereita niin paljon, että mikään ei kiinnosta?

Minulla on 50 kaveria, ja kaikkien jutut ovat minulle tärkeitä. kommentoin ja peukutan, enkä tunne itseäni "stalkkeriksi", kuten joku kirjoitti :)

Vastavuoroisesti he kommentoivat minun juttujani.

Vierailija
4/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsimmat juttuni aina poistan, ne havettaa. Ovat varmassa tallessa, tuskin oikeassa osoitteessa.

Vierailija
5/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

29: Miksi ihmeessä kummin pitäisi tykätä kaikista sinun lapsipäivityksistäsi?! Sitäkö se kummius sitten teettää, että on velvollisuus julkisesti facebookissa tykätä ja kommentoida lapsen jokaista liikahdusta ja inahdusta? Ei minua oikeasti hei kiinnosta jos jonkun vauva on päristänyt tai toisen muksu on kakannut pottaan. Tai että tyttö oli tänään reippaasti ulkona tai että poika on ollut villillä tuulella. Mitä sitten, mitä niissä pitäisi tykätä, ihan perusasioita eikä millään tapaa mitään erityistä?

Ja se, että lapsi sattuu olemaan kummilapsi ei tee asiasta yhtään tipan vertaa kiinnostavampaa. Meillä tapahtuu tuota joka päivä, monta kertaa, loputtomiin. Toisten lasten jokainen inahdus nyt vain ei ole minusta mielenkiintoista ja siksi en peukuta. Ei kiinnosta ja en kehtaa säälistäkään peukuttaa. En halua, että joku luulee minun olevan kiinnostunut kakkapäivityksistä.

Varmasti tykkään jos lapsi on tehnyt jotain hulvatonta tai sanonut jotain tosi osuvaa. Mutta tykkään vaikka ei olisi kummilapsi, kummius ei sitä asiaa muuta. Näitäkin päivityksiä onneksi on, ne on piristäviä ja saa nauraa kommelluksille ja sutjautuksille. Kaikki eivät vain tajua suodattaa niitä päivityksiään ja tulee myötähäpeän tunne monen ihmisen päivityksistä. Sellainen olo, että voi ei, tolla ei ole mitään elämään kun tällainenkin asia on taas pakko päästä kertomaan kaikille... aika moni esikoisen äiti mätänee päästään näin.

Vierailija
6/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enaa kayta fb:ia. Kommunikoin muualla, koen helpommaksi. Ja kommentaattoritkin uskaltavat helpommin kommentoida muualla anonyymimmin.

Vierailija
7/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kokemus fb:ssa oli että ihmiset ovat epäsosiaalisia, lopetin koko jutun, en ole kaivannut yhtään koko fb:kkia. en ymmärrä että kutsutaan kaveriksi, eikä muuta. jos olis puheliasta mukavaa sakkia niin olis tietty eri juttu.

Vierailija
8/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 12:53"]

mun kokemus fb:ssa oli että ihmiset ovat epäsosiaalisia, lopetin koko jutun, en ole kaivannut yhtään koko fb:kkia. en ymmärrä että kutsutaan kaveriksi, eikä muuta. jos olis puheliasta mukavaa sakkia niin olis tietty eri juttu.

[/quote]sama kokemuksia. Mua kaikki pyysi sinneja sit ei kuka viestit 

Vierailija
9/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo'o. Mä luen monesti mielenkiinnolla ihmisten viestit, mutta en jostain kumman syystä kommentoi.

Vierailija
10/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja bingo! Ensimmäinen ja toinen vastaus henkilöiltä, jotka EIVÄT käytä Facebookia :D

Kyllä se niin on että eniten siitä puhuvat ne, jotka siellä ei ole!

Vierailija
11/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tunne, että kyllä mun kaverit kirjoittelevat seinälleen, mutta olen monien kavereiden tuttava-listalla, jolle jaetaan vain jotain aforismeja ja säätietoja.

Vierailija
12/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen kans ollut jo vähällä poistaa koko tilin, mutta käynpä siellä vielä kuitenkin katsomassa, kun en niitä muitakaan kanavia myöten saa tietää kenenkään jutuista.

Joskus olen poistellut niitä juttuja jotka eivät ole kiinnostaneet nähtävästi ketään, mutta toisaalta taas kävi jo mielessä ruveta päivittämään entistä tiiviimmin, vaikka kerta viikkoon sitten.

Siitä tulee sit kuoltua kuvaava muistosivu, kun vuosien päivityksiin on vain parit kommentit tai peukut. Jos joku sinne sittenkään eksyy.

Vierailija
13/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehtaan. Sitten tulee jostain joutavasta se 26 tykkäystä, kuten juuri viime viikolla kävi.

Yks kaveri mua taas vähän säälittää, kun sillä ei ole koskaan ketään tykkääjää.. se päivittää monta kertaa päivässä tilaansa ja vielä vastaileekin itse itselleen. Se on myös mulla vakkaritykkääjä, että välillä tuntuu stalkerilta.

Vierailija
14/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 13:25"]

Mulla on tunne, että kyllä mun kaverit kirjoittelevat seinälleen, mutta olen monien kavereiden tuttava-listalla, jolle jaetaan vain jotain aforismeja ja säätietoja.

[/quote]

Joo tuo on kans p*:stä, joko fb ei toimita päivityksiä kavereiden nähtäville, tai sitten sitä on rajoitettu-listalla, tai kaverit ovat tilanneet vain tärkeimmät päivitykset uutisiinsa. Siinä sitä on sosiaalista kanssakäymistä kerrakseen.

Vierailija
15/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juurikaan kirjoittele henkilökohtaiselle seinälleni. Korkeintaan asialinkkejä, jos olen nähnyt internetissä jotain mielenkiintoista, jonka haluan jakaa kavereiden kanssa. Ovat kiinnostuneita tai eivät ole, oma asiansa. Käytän Facebookia lähinnä keskusteluryhmien takia.

Vierailija
16/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en mäkään kirjoittele omalle seinälle mitään juttuja. Se olis jotenkin outoa... tyyliin: "tein tänään makaroonilaatikkoa, hyvää oli." ja 25 tykkää. Häh, miksi mun pitäisi jakaa tällaista informaatiota. Jaan ja kommentoin jotain kiinnostavia linkkejä ja olen joissan ryhmissä mukana.

Vierailija
17/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laskeeko joku niitä tykkäyksiä oikeesti? Minä en laske! Tosin aina joku tykkää kommenteistani... mulla on siellä paljon hyviä ystäviä niin tulee tietysti kommentoituakin.

Vierailija
18/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kirjoitan aforismeja    ./

Vierailija
19/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisia ovat ... eivat kommentoi

(nyt kyseessa arvoitus)

Vierailija
20/33 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kirjoittelen. Joskus tuntuu tyhmältä, kun kommentteja ei tule lainkaan, saatan silloin poistaa kuvan tai tekstin aika pian. Toisinaan taas tykkääjiä riittää paljonkin.

Oikeastaan ihan kiva, että välillä saa huomata, ettei ole yksin, mutta yksipuolisista kyttäilijöistä en pidä minäkään. Olen poistanut paljon sukulaisia tai ns. kavereita, jotka eivät koskaan kommentoi mitään, lukevat vain.