Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain lapset ja urpot syö välipaloja

Vierailija
03.07.2020 |

Viisaat syö ruokaa ruoka-aikana. Pysyvät terveinä ja hoikkina.

Kommentit (193)

Vierailija
41/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[Saattais auttaa sun alipainoon kun lopettaisit laiduntamisen ja söisit harvemmin oikeaa ja ravitsevaa ruokaa. Ruuan sisältö on tärkeää.

En laihduta ja syön parin tunnin välein ihan kunnollista ja ravitsevaa ruokaa. Lämpimät ateriani ovat samankokoisia kuin lähes tuplasti minua painavamman mieheni, aamupalaksi syön esimerkiksi proteiinipirtelön (sisältää noin 400 kcal) ja välipalaksi esimerkiksi patongin täytteillä tai kasan banaanilettuja/-pannaria (ilman lisättyä sokeria).

Syön mitä tahansa niin verensokeri alkaa laskea parin tunnin päästä, ei nyt heti pahasti mutta vähintään kolmen tunnin päästä on saatava ruokaa tai iskee todella heikko olo. Mutta koska olen alipainoinen niin en näe syytä miksi pitäisi viivytellä syömisessä eikä syödä heti, kun alkaa tuntua siltä että verensokeri alkaa laskea.

Mutta aloittajalle tulisi hyvä mieli, jos söisit harvemmin, niin harkitse nyt vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[Saattais auttaa sun alipainoon kun lopettaisit laiduntamisen ja söisit harvemmin oikeaa ja ravitsevaa ruokaa. Ruuan sisältö on tärkeää.

En laihduta ja syön parin tunnin välein ihan kunnollista ja ravitsevaa ruokaa. Lämpimät ateriani ovat samankokoisia kuin lähes tuplasti minua painavamman mieheni, aamupalaksi syön esimerkiksi proteiinipirtelön (sisältää noin 400 kcal) ja välipalaksi esimerkiksi patongin täytteillä tai kasan banaanilettuja/-pannaria (ilman lisättyä sokeria).

Syön mitä tahansa niin verensokeri alkaa laskea parin tunnin päästä, ei nyt heti pahasti mutta vähintään kolmen tunnin päästä on saatava ruokaa tai iskee todella heikko olo. Mutta koska olen alipainoinen niin en näe syytä miksi pitäisi viivytellä syömisessä eikä syödä heti, kun alkaa tuntua siltä että verensokeri alkaa laskea.

Syö ihan miten haluat. Tosin tuo sinun sokeripainotteinen syöminen saakin verensokerit heittelemään.

Vierailija
44/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Banaanilettuja ja patonkia, ei mikään ihme, että verensokeri seilaa.

Vierailija
45/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
46/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas töissä klo 11. Töistä kotona klo 17. Treenit 18-20. "Päivällinen" klo 21-22 välillä. Tuossa välissä ei siis saa syödä välipalaa. Ok.

Vierailija
47/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://sydan.fi/ruokarytmi-rullaamaan/

Jotkut jopa  uskovat näihin.  Surullista.

Vierailija
48/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munä tunnustan syöväni välipaloja, olen syönyt koko elämäni.

Terveisin täysin terve, 64 v, urpo

Vierailija
50/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://sydan.fi/ruokarytmi-rullaamaan/

Jotkut jopa  uskovat näihin.  Surullista.

Ne ei tiedä rahottajaa.

Vierailija
51/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
52/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki parempia välipaloja, otan uusia ideoita mielelläni vastaan! :)

Vaaleaa leipää syön sen takia että suolistoni ei yksinkertaisesti kestä ruisleipää, en toki syö vaaleaa leipää päivittäin vaan ehkä parina-kolmena päivänä viikossa. Banaanilettujen pääraaka-aineet ovat baanaani ja kananmuna, lisäksi vähäsen kauramaitoa ja jauhoina käytän täysjyvävehnäjauhoja. Letut syön joko sellaisenan tai pakastemarjojen kanssa, mitään hilloja en käytä enkä lisää lettutaikinaankaan sokeria. Tosin nykyisin olen kyllä siirtynyt enemmän pannariin niin ei tarvitse paistaa öljyssä pannulla, koska se pilaa hyvän öljyn.

Mitään muroja, mysliä tai maustettuja sokerijugurtteja en syö ollenkaan.

Vierailija
53/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.diabetes.fi/terveydeksi/diabeteksen_ehkaisy/riskitestin_jal…

Diabetesliiton ruokaohje perustuu sokeriin. Joten tervettä on, vai mitä?

Vierailija
55/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain epäkypsä ihminen aloittaa keskustelun haukkumalla muita.

Vierailija
56/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki parempia välipaloja, otan uusia ideoita mielelläni vastaan! :)

Vaaleaa leipää syön sen takia että suolistoni ei yksinkertaisesti kestä ruisleipää, en toki syö vaaleaa leipää päivittäin vaan ehkä parina-kolmena päivänä viikossa. Banaanilettujen pääraaka-aineet ovat baanaani ja kananmuna, lisäksi vähäsen kauramaitoa ja jauhoina käytän täysjyvävehnäjauhoja. Letut syön joko sellaisenan tai pakastemarjojen kanssa, mitään hilloja en käytä enkä lisää lettutaikinaankaan sokeria. Tosin nykyisin olen kyllä siirtynyt enemmän pannariin niin ei tarvitse paistaa öljyssä pannulla, koska se pilaa hyvän öljyn.

Mitään muroja, mysliä tai maustettuja sokerijugurtteja en syö ollenkaan.

Sokeriahan sun lettusi kuitenkin on, vaikka yrität selittää mitä siinä ei ole. Syö mun puolesta ihan mitä haluat, mutta älä itsellesi viitsi valehdella.

Vierailija
57/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
58/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounas töissä klo 11. Töistä kotona klo 17. Treenit 18-20. "Päivällinen" klo 21-22 välillä. Tuossa välissä ei siis saa syödä välipalaa. Ok.

Niin kato ku näiden mielestä pärjää 10 h ja treenit yhdellä aterialla, kunhan se on vaan tätä mystistä "oikeaa ruokaa", joka ilmeisesti näiden sekopäiden mielestä on keto-ruokavalio.

Vierailija
59/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.ruokavirasto.fi/globalassets/teemat/terveytta-edistava-ruok…

Syötkö sinä noin?

Onneks ei ole pakko, saan ihan itse valita.

Vierailija
60/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi laittaa jotain lähteitä, jotka tukevat hänen omaa näkemystään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme