Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain lapset ja urpot syö välipaloja

Vierailija
03.07.2020 |

Viisaat syö ruokaa ruoka-aikana. Pysyvät terveinä ja hoikkina.

Kommentit (193)

Vierailija
21/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Verensokeri on huono tekosyy mättää parin tunnin välein.

Miten niin PARIN tunnon välein???? Mä syön hereillä ollessani vähintään kerran tunnissa ja herään yölläkin pari kertaa syömään. Paras välipala on sokerihuurretut murot täysmaidolla ja banaani. Myös Mars-patukka ja kokistölkki maistuu.

T. 176 cm / 58 kg.

Vierailija
22/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, Urpo Leppänen söi kuulemma välipaloja, Ana ei.

Vierailija
24/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verensokerisi toimisi aivan "normaalisti" jos söisit niin kuin sille olisi paras. Parin tunnin välein puputtaminen saa kenen hyvänsä verensokerin pomppimaan miten sattuu.

Miten minun sitten tulisi syödä? Ja mitä haittaa parin tunnin välein syömisestä on, kun olen alipainoinen (BMI 16,5)? Kuulostaa järjettömältä, että alipainoisen ihmisen pitäisi kärsiä heikosta olosta vain siksi, että joku on keksinyt ettei parin tunnin välein kuulu syödä.

Vierailija
25/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään v***n väliä, kuinka usein syö. Sillä on väliä, mitä suustaan alas mättää ja kuinka paljon.

Vierailija
26/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan tuo ap on, mutta toisaalta turha siitä on kiistellä. 

Vierailija
27/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, kerro meille, miten syöt! Mulla on sellainen tunne, että haluaisin olla toai ärsyttävä ja puuttua muiden tekemisiin. Olen aika varma, että sun ruokavaliolla se onnistuis.

Vierailija
28/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verensokerisi toimisi aivan "normaalisti" jos söisit niin kuin sille olisi paras. Parin tunnin välein puputtaminen saa kenen hyvänsä verensokerin pomppimaan miten sattuu.

Miten minun sitten tulisi syödä? Ja mitä haittaa parin tunnin välein syömisestä on, kun olen alipainoinen (BMI 16,5)? Kuulostaa järjettömältä, että alipainoisen ihmisen pitäisi kärsiä heikosta olosta vain siksi, että joku on keksinyt ettei parin tunnin välein kuulu syödä.

Saattais auttaa sun alipainoon kun lopettaisit laiduntamisen ja söisit harvemmin oikeaa ja ravitsevaa ruokaa. Ruuan sisältö on tärkeää.

Vierailija
29/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tuntemat hoikat ihmiset syö välipaloja. Tukevimmilla on sitten pidemmät ateriavälit ja sitten kun syörään niin syörään kunnolla ja illallekin jää vähän hiuko.

Vierailija
30/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan tuo ap on, mutta toisaalta turha siitä on kiistellä. 

Millä tavalla oikeassa? Eihän hän kerro mitään, luulee vain tietävänsä, miten muut syövät.

Vierailija
31/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, urpot ja urheilijat.

Vierailija
32/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään v***n väliä, kuinka usein syö. Sillä on väliä, mitä suustaan alas mättää ja kuinka paljon.

Sillä ruuan sisällöllä voi vaikuttaa myös siihen ruokailujen määrään. Parin tunnin välein syöminen ei ole mitenkään tervettä. Silloin on ruuan sisällössä vika.

Vierailija
33/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaan.

Joidenkin sairaiden ihmisten on vaan syötävä välipalaa.

Yksi tälläinen ryhmä ovat insuliinihoitoa käyttävät diabetesta sairastavat ihmiset.

Jotta heidän verensokerinsa pysyisi mahdollisimman tasaisena, heidän on syötävä tietyin väliajoin.

Mikäli he eivät saa ravintoa tiettyinä aikoina, heidän verensokerinsa voi laskea liian alhaiseksi, joka tarkoittaa sitä, että voivat mennä tajuttomaksi ja jopa menehtyä liian alhaisen aiheuttamiin komplikaatoihin.

Elämä ei todellakaan ole niin yksinkertaista ja helppoa kuin äkkiseltään kuvittelisin sen olevan.

Vierailija
34/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että jos säkin söisit välipalan aterioiden välissä, et tuntisi niin valtavaa tarvetta puuttua muiden asioihin. Kokeule ihmeessä! Etenkin läheisesi voisivat paremmin.

Vierailija
35/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkitusti terveellisempää syödä pieniä annoksia useammin kuin suuria harvemmin.

Vierailija
36/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaan.

Joidenkin sairaiden ihmisten on vaan syötävä välipalaa.

Yksi tälläinen ryhmä ovat insuliinihoitoa käyttävät diabetesta sairastavat ihmiset.

Jotta heidän verensokerinsa pysyisi mahdollisimman tasaisena, heidän on syötävä tietyin väliajoin.

Mikäli he eivät saa ravintoa tiettyinä aikoina, heidän verensokerinsa voi laskea liian alhaiseksi, joka tarkoittaa sitä, että voivat mennä tajuttomaksi ja jopa menehtyä liian alhaisen aiheuttamiin komplikaatoihin.

Elämä ei todellakaan ole niin yksinkertaista ja helppoa kuin äkkiseltään kuvittelisin sen olevan.

Ei ole yksinkertaista, joten älä sinä levittele väärää tietoa.

Vierailija
37/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten suurin ongelma etenkin syömisasioissa tuntuu olevan se, että muut eivät saisi tehdä eritavalla kuin itse tekee. Ei se ole mun ongelma jos Urpo syö kahden tunnin välein tai Pena syö vain kaksi kertaa päivässä. Tehkööt niin, minä teen olalla tavallani. Eikä ole mun ongelma jos Kari ei syö lainkaan lihaa tai Mari syö melkein pelkkää lihaa. Tehkööt niin, minä en.

Vierailija
38/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tutkitusti terveellisempää syödä pieniä annoksia useammin kuin suuria harvemmin.

Kuka tai mikä on tutkinut?  Turha kysyä, et pysty sanomaan.

Vierailija
39/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kun siltä tuntuu enkä mieti mikä se ateria on nimeltään.

Vierailija
40/193 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[Saattais auttaa sun alipainoon kun lopettaisit laiduntamisen ja söisit harvemmin oikeaa ja ravitsevaa ruokaa. Ruuan sisältö on tärkeää.

En laihduta ja syön parin tunnin välein ihan kunnollista ja ravitsevaa ruokaa. Lämpimät ateriani ovat samankokoisia kuin lähes tuplasti minua painavamman mieheni, aamupalaksi syön esimerkiksi proteiinipirtelön (sisältää noin 400 kcal) ja välipalaksi esimerkiksi patongin täytteillä tai kasan banaanilettuja/-pannaria (ilman lisättyä sokeria).

Syön mitä tahansa niin verensokeri alkaa laskea parin tunnin päästä, ei nyt heti pahasti mutta vähintään kolmen tunnin päästä on saatava ruokaa tai iskee todella heikko olo. Mutta koska olen alipainoinen niin en näe syytä miksi pitäisi viivytellä syömisessä eikä syödä heti, kun alkaa tuntua siltä että verensokeri alkaa laskea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi