Seida Sohrabin loistava kolumni: "Intersektionaalisen feminismin voi heittää romukoppaan"
Olen seurannut tämän naisen juttuja jo pidemmän aikaan eikä hän tälläkään kertaa pettänyt. Ihailen Seidan kaltaisia, jotka rohkeasti seisovat mielipiteidensä takana ja tuovat esiin vaikeitakin asioita leimojenkin uhalla. Hän sai tosin aikamoisen ryöpytyksen Twitterissä näiltä intersektionalisteilta ja haukuttiin näiden toimesta aika rajusti... Se vain vahvisti mulle tämän kolumnin pointtia.
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hirveä älämölö taas turhasta kolumnista ja somehässäkästä. Sillä vaan oikeistolaiset yrittivät kerätä poliittisia irtopisteitä ja käyttivät Seidaa hyväkseen.
Mutta kukaan ei tunnu keskustelevan itse aiheesta. Miten vähentää rasismia Suomessa?
Olisi kiva kuulla ihmisten ajatuksia tästä.
Ja mitähän sinusta tarkoittaa tämä rsismi? Sitä että vaikka kantasuomalainen paiskii töitä jonkun eri väriä olevan pitäisi saada sama palkka ihan vain siitä hyvästä että on eri väriä? Tätä se tasa-arvo nimittäin nykyään tarkoittaa: ei tarkastella ihmisten työpanosta ja vaivannäköä vaan jollain syntyperäisellä seikalla yritetään mitä mielikuvituksellisimmin keinoin ja röyhkeästi perustella rahan jakoa uudelleen. Törkeää, väärin, ei-kestävää.
Rasismia on vaikkapa se, että miehen, jolla on somalialainen nimi, on 6,5 kertaa vaikeampaa päästä työhaastatteluun kuin naisen, jolla on suomalainen nimi, vaikka meriitit olisivat aivan samat.
Ei tuo vielä mitään. Nimittäin ihmisiä jopa palkataan ihonvärin ja etnisyyden perusteella. näin tekee esim yksi suurimmista työllistäjistä Helsingin kaupunki.
He tosin kutsuvat sitä positiiviseksi syrjinnäksi. Se on muuten todettu laittomaksi miltei kaikissa maailman sivistysmaissa.
https://wiki.hommaforum.org/wiki/Positiivinen_syrjint%C3%A4 Positiivinen syrjintä on suunnilleen pahinta mitä voi olla. Jokaisella ihmisellä pitäisi olla oikeus todistaa omilla ponnisteluillaan arvonsa. Positiivinen syrjintä tekee pilaa ihmisistä jotka yrittävät pärjätä omilla meriiteillään.
Mutta miten sitten poistat työnantajien negatiivisen syrjinnän? Sehän estää kaikkien yhdenvertaisen pärjäämisen omilla meriiteillään.
Vai negatiivisen syrjinnän? Jos nyt ensin poistetaan tuo rakenteisiin pesiytynyt "positiivinen" syrjintä.
Onneksi tässä maassa jokainen voi toimia yrittäjänä niin ei tarvi olla kenekään työnantajan armoilla että miellyttääkö naama. Toki jos ei ole osaamista, intoa, tahtoa eikä edes kielitaitoa niin eipä ole kyllä mitään annettavaa työelämäänkään.Etkö ymmärrä suomea ja miten Suomessa toimitaan? Työvoimapoliittinen toimi ei ole laitonta.
Lisäksi eikö mielestäsi työnantajalla ole oikeutta valita se työntekijä kenet haluaa? Miksi?
Lisäksi halpahintainen kaikkien ma mujen yleistäminen ja leimaaminen ei ole asiallista. Ei se kantasuomalaisuus näytä tuovan monille mitään ihmeen ahkeruutta, osaamista tai taitoja -- olen aika paljon uunoja nähnyt vuosikymmenten aikana.
Ja kyllä se oikea syrjintä on suuri ongelma ihan tutkimusten mukaan, lisäksi laitonta maamme lakien mukaan, joten onhan sille vihdoin alettava tehdä jotain.
Eli syrjintä joka puetaan työvoimapolitiikaksi ei ole laitonta... ei varmaan olekaan, mutta syrjintää se on siitä huolimatta. Juu, se on juuri sitä oikeaa syrjintää.
Ei todellakaan ole. Silloinhan voisi sanoa että lapsilisät ovat syrjintää.
Eli sinun mielestäsi lapsilisä on sama asia kuin se että joku saa työpaikan ihonvärinsä perusteella.
Hohhoijaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nähdäkseni ihan reilua käydä avointa keskustelua. Keskustelu myös herättää kiinnostusta kirjoitusta kohtaan.
Sitä en ymmärrä miksi Sohrabi ei avaa, selitä ja puolusta kantaansa vaan näemmä ilomielin yhtyy Sanna Ukkolan voimistamaan mediasirkukseen.
Miksi konservatiivit eivät ymmärrä että pelkkä mielipide ei oikein riitä, se pitäisi osata perustellakin?
Juuri samaa mieltä. Jos hän kerran kirjoitti aiheesta kolumniin, nyt olisi hyvä tulla ulos parin avaavan kommentin kanssa eikä piiloutua Ukkolan nostattaman trolliarmeijan taakse.
Nyt keskustelemme vain keskustelusta joka on yksipuolinen, eikä itse aiheesta. Taas kerran.
Rasmuslaiset silakat näkee trolleja joka puolella. yksi sekopää kirjoitti siitä kirjankin, väitti minuakin venäjän trolliksi.
Kyllä huvitti ja zuvqit antoi oikein journalistipalkinnon tällä Natolle työskentelevälle avohoitopotilaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä te horisette. Minua ei yhtään yllätä, että Lähi-idästä tai Afrikasta kotoisin oleva ihminen on oikeistolainen. Ootteko ikinä käyneet niissä maissa? Monella on jyrkkiäkin mielipiteitä, Suomen pers ut kalpenee rinnalla. Kyllähän jo Amerikassakin on monen värisiä konservatiiveja. Tietysti ras ismi sinänsä on oma juttunsa mutta perinteisiä arvoja, isänmaata, uskontoa jne kannattaa kyllä moni maamukin. Ei siis valkoisten isänmaata ja uskontoa vaan omaansa. Ei maamutausta tarkoita automaattisesti sitä, että olisi vihreä. Jos te niin luulette, niin olette typerämpiä kuin luulin.
Näinpä. Maailmaa parantava isovanhempien haudalla huuteleva suomalainen ei pysty saamaan päähänsä sitä, että kaikki muut kulttuurit ovat itse asiassa paljon rasistisempia kuin me täällä.
Rakastan suomalaisia mm juuri tuon yli-itsekriittisyyden takia.
Mutta rasismin suhteen meidän todella tulisi uskaltaa tunnustaa olevamme varsin suvaitsevainen kansa.
Kuitenkin olemme EU:n rasistisin kansa.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomi-rasistisin-maa-eu-raportissa-tum…
Tuo tutkimus on huonosti tehty, sillä siinä oli rasismiksi laskettu esim. uskontoon perustuva ahdistelu somessa - eli jos joku toinen ei usko ideologiaasi ja kritisoi vaikka pedofiliaa, niin hän onkin yhtäkkiä rasisti.
Myös valtakunnan syyttäjä on rasisti, koska nosti syytteen Päivi Räsästä vastaa raamatun siteeramisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seida ei suostu uhriksi ja sekös ärsyttää suvaitsevaistoa. Ainoastaan kuviteltua tai todellista syrjintää kokevat ulkomaalaistaustaiset hyväksytään ja heidän tarinansa kelpaavat luettavaksi. Jos ulkomaalainen on hyvin kotoutunut, puhuu suomen kieltä ja käy töissä, hän on "whitepassing", jonka tarina ei kelpaa ja hänen kokemuksillaan ei ole väliä.
Iranilainen ex-kollegani tuli vainottuna Suomeen 25 vuotta sitten ja hänelle olisi ollut tarjolla "kaikki mahdollinen" ilmaiseksi.
Hänpä ei suostunut hyysättäväksi vaan opetteli pikavauhtia Suomen kielen auttavasti, opiskeli insinööriksi ja sityen töihin. Oli kuulemma aika hankalaa aikaa tuo opiskelu ja töiden alkuajat, kun muutaman kk välein piti olla todistamassa viranomaisten suuntaan olevansa tosissaan.
Hänelle jäi vaikutelma että "muulla statuksella" elämä olisi oĺlut huomattavasti helpompaa mitä viralliseen koneistoon tulee.
Anteeksi anekdoottijeesus, mutta oletatko siis tämän olevan täsmällinen kuvaus koko massasta joka pyrkii tähän maahan?
Ei suinkaan ole, ja kysymys kuuluukin, että miksi vain ne huonosti kotoutuneet saavat palstatilaa ja heidän kertomuksensa hyväksytään? Miksei voida nähdä hyvin pärjääviä ulkomaalaistaustaisia esikuvina?
Duh koska TILASTOLLISESTI eivät pärjää hyvin. Sinun nerokaverisi jostain Lähi-Idästä siinä paljon paina.
Miksi he eivät pärjää TILASTOLLISESTI? Mikä on pielessä mààhanmuuttajien kotouttamisessa? Kotoutetaanko Suomessa suoraan sosiaalitukien käyttäjäksi ja ne, jotka ovat onnistuneet siirtymään suomalaiseen yhteiskuntaan, ovatkin itse asiassa kieltäytyneet kotouttamiskeinoista ja heidät nähdään uhkana.
Eiköhän persujen takia edellinen hallitus ja useammat keskusta-oikeistohallitukset ennen sitä ole nimenomaan leikanneet kotouttamiskoulutuksesta rankalla kädellä.
Jos halutaan että ma mut kotoutuvat, pitää järjestää asiallista koulutusta kaikille ja niin ettei yhden kurssin jälkeen jätetä ihmisiä muhimaan yksin vuosiksi. Myös pitää kaivaa lukutaidottomat naiset kotoa, järjestää lastenhoito että voivat kouluttautua edes puhumaan jonkin verran suomea ja ymmärtämään oikeutensa ja velvollisuutensa maassamme. Lisäksi ma mu yrittäjät tarvitsevat enemmän tukea.
Toiseksi, kantaväestön pitää ymmärtää, että kotoutuminen ei ole yksisuuntainen vaan kaksisuuntainen prosessi: myös meidän pitää osallistua kotouttamiseen. Jos ma mu taustainen naapurisi pitää kovaa mekkalaa illalla, käy nätisti kutsumassa perhe teille teelle/kahville ja kerro miten meillä toimitaan. Ole naapuri. Samoin ole hyvä työkaveri, opiskelukaveri, jne... Vihaaminen ja haukkuminen kun eivät ole tunnetusti koskaan johtaneet mihinkään positiiviseen.
Kolmanneksi, voitaisiin enemmän tukea ma mujen omia järjestöjä ja toimintaa. Siitähän on paljon hyviä esimerkkejä.
Kaikissa näissä pitää sitouttaa toimintaa maamme demokraattisiin arvoihin, jne...
Kannettu vesi ei kaivossa pysy.
Kaikki lähtee ihmisen OMASTA HALUSTA SOPEUTUA.
Joku kirjoitti tääsä muutama päivä sitten (?), että kotoutuskoulutuksessa ne nuoret jäppiset pelaa vaan kännyköillään ja mölöttää keskenään. Pitävät siis suomalaisten maksamaa suomalaista kotoutusta ja avunantoa pilkkanaan.
Ovat kuulleet etukäteen, mistä mitäkin tukea voi hakea, jottei tarvitse integroitua meidän yhteiskuntaamme. Sehän kuulostaa lottovoitolta sellaisiin maihin syntyneistä, missä mitään tällaisia tukia ei ole. Olemmeko me tyhmiä, kun emme vaadi heiltä enempää?
Me olemme alentuvia, kun emme odota heiltä enempää. Mua inhottaa sana uhri, silloin kun ei puhuta ihan oikeasti akuutin tilanteen uhrista. Sana leimaa ihmisen reppanaksi. Siksi ihmettelen, miksi Seidan Sohrabin puheenvuoro siitä, miltä _hänestä_ tuntuu, ihan oikeasti kamaluuksia kokeneena iranilaisena naisena (muistetaan nyt ne is-feministisyyden hierarkian asteet) ovatkin vain "valkoisten nuolentaa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nähdäkseni ihan reilua käydä avointa keskustelua. Keskustelu myös herättää kiinnostusta kirjoitusta kohtaan.
Sitä en ymmärrä miksi Sohrabi ei avaa, selitä ja puolusta kantaansa vaan näemmä ilomielin yhtyy Sanna Ukkolan voimistamaan mediasirkukseen.
Miksi konservatiivit eivät ymmärrä että pelkkä mielipide ei oikein riitä, se pitäisi osata perustellakin?
Juuri samaa mieltä. Jos hän kerran kirjoitti aiheesta kolumniin, nyt olisi hyvä tulla ulos parin avaavan kommentin kanssa eikä piiloutua Ukkolan nostattaman trolliarmeijan taakse.
Nyt keskustelemme vain keskustelusta joka on yksipuolinen, eikä itse aiheesta. Taas kerran.
Rasmuslaiset silakat näkee trolleja joka puolella. yksi sekopää kirjoitti siitä kirjankin, väitti minuakin venäjän trolliksi.
Kyllä huvitti ja zuvqit antoi oikein journalistipalkinnon tällä Natolle työskentelevälle avohoitopotilaalle.
Jep. Näille trolleja ovat siis kaikki, jotka eivät ole samaa mieltä jostain asioista. Ja sitten kun itse ovat haukkuneet, leimanneet ja maalittaneet tarpeeksi tätä erimielistä ja joku siitä huomauttaa, uhriutuvat he "yhyy usutit trolleja mun kimppuun!!!!" Muakin nuo epäili trolliksi, kun käytin vielä Twitteriä. Ja vain koska ajattelin jostain asioista vähän eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen ruudinkeksijä tämäkin: Vihreiden Brigita Krasniqi.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005739156.html "miksi minut muka voisi asettaa syytteeseen... olen nuori nainen ja muslimi" LOL LOL.
”Jos hän haluaa osallistua julkiseen keskusteluun, hän ei voi yrittää pelastaa itseään siitä siten, että hän uhkailee nuorta naista ja muslimia tutkintapyynnöllä, 21-vuotias Krasniqi sanoi.”
Siis mitä ihmettä? Ovatko ”nuori nainen” ja ”muslimi” jotain tekijöitä, jotka takaavat jonkinlaisen syyntakeettomuuden? Tekevätkö ne puhujasta jotenkin vajavaisen, jolloin tämän sanomisia ei tarvitse ottaa yhtä vakavasti kuin ”normaalin ihmisen”?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä te horisette. Minua ei yhtään yllätä, että Lähi-idästä tai Afrikasta kotoisin oleva ihminen on oikeistolainen. Ootteko ikinä käyneet niissä maissa? Monella on jyrkkiäkin mielipiteitä, Suomen pers ut kalpenee rinnalla. Kyllähän jo Amerikassakin on monen värisiä konservatiiveja. Tietysti ras ismi sinänsä on oma juttunsa mutta perinteisiä arvoja, isänmaata, uskontoa jne kannattaa kyllä moni maamukin. Ei siis valkoisten isänmaata ja uskontoa vaan omaansa. Ei maamutausta tarkoita automaattisesti sitä, että olisi vihreä. Jos te niin luulette, niin olette typerämpiä kuin luulin.
Näinpä. Maailmaa parantava isovanhempien haudalla huuteleva suomalainen ei pysty saamaan päähänsä sitä, että kaikki muut kulttuurit ovat itse asiassa paljon rasistisempia kuin me täällä.
Rakastan suomalaisia mm juuri tuon yli-itsekriittisyyden takia.
Mutta rasismin suhteen meidän todella tulisi uskaltaa tunnustaa olevamme varsin suvaitsevainen kansa.
Kuitenkin olemme EU:n rasistisin kansa.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomi-rasistisin-maa-eu-raportissa-tum…
Tuo tutkimus on huonosti tehty, sillä siinä oli rasismiksi laskettu esim. uskontoon perustuva ahdistelu somessa - eli jos joku toinen ei usko ideologiaasi ja kritisoi vaikka pedofiliaa, niin hän onkin yhtäkkiä rasisti.
Mä en kans enää usko näihin rasismi tms. syytöksiin. Saman olen huomannut, että råsisti, na t s i, transfobia yms. syytöksiin riittää ihan se, että on kriittinen sjw:n joukkolynkkauksia vastaan, uskoo biologiaan, evoluutioon, mielipiteen vapauteen ja tukee seksuaalivähemmistöjen ja naisten oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina pitänyt itseäni erittäin avomielisenä ja suv aitsevaisena ihmisenä. Nyt kuluneen parin vuoden aikana olen oppinut, että olen väärässä. Maailma on mennyt kummalliseksi. Väärästä mielipiteestä tuomitaan ja lynkataan julkisesti, vaikka mielipide olisi tuollainen kuin tuossa kolumnissa, eli ei mitään ra sis tista tai vihap uhetta. Todella ahdistavaa. Joku pieni meteliä pitävä porukka yrittää määritellä, mikä on oikea mielipide ja miten asioita saa ilmaista. Vaikka olisit hyvällä asialla, sanot sen kuitenkin väärin - se on jo nähty ras ism ikeskustelussa, kun jotkut termit ovat vääriä ja näitä käyttävä henkilö leimataan ra sist iksi.
Itse olen valitettavasti alkanut kääntyä tra nsliikettä, set aa ja ma aha nmu uttoa vastaan. Vielä 10 tai 5 vuotta sitten minulla ei ollut mitään negatiivista sanottavaa noista aihepiireistä. Päin vastoin en voinut ymmärtää, miten kukaan voisi vastustaa ihmisiä, jotka ovat vain omia itsejään. Nyt nämä keskustelua hallitsevat se nsuroijat ovat kääntäneet ihmisiä hyvää asiaa vastaan tuolla tuomitsemisella, lillukanvarsiin tarttumisella ja etuoikeutetuksi haukkumisella. Suvaitsevaisia ihmisiä leimataan r asiste iksi tai tr ansfo obikoiksi jonkin väärän sanamuodon takia - tai siksi, ettei ole sanonut aiheeseen yhtään mitään, koska hiljaisuuskin tulkitaan nykyään ras ismiksi ja t ra nsf obiaksi.
Moni ra sisti luulee itseään suv aitsev aiseksi. Totta hi tossa hiljaisuus tulkitaan ra sism iksi jos joukolla ollaan jotain ihmisryhmää pilkkaamassa ja istut vieressä hiljaa. Hiljaisuus on hyväksyntää. Sama pätee kiusaamiseen.
Just tämän takia ei kannata uskoa noita tutkimuksia ja puheita rasismista. SJW:iden mukaan "hiljaisuus itsessään on vihaa ja rasismia". Samoin tunne/kokemus ahdasmielisistä asenteista on rasismia, vaikka nämä yksilölliset tunteet eivät vastaisikaan todellisuutta. Eli tällöin puhutaan ns. "mikroaggressioista". Heille kyse ei ole siitä, että toinen olisi käyttäytynyt rasistisesti tai sanonut rasistisia kommentteja vaan kyse on siitä, että ihminen uskoo tai tuntee, että toinen ajattelee rasistisesti. Ja hehän uskovat siihen, että koko yhteiskunta on rasistinen ja muokkaa valkoihoisista automaattisesti rasisteja. Samoin nykyään rasismiksi määritellään jos et osoita seksuaalista kiinnostusta.
Kerroin mun miehelle tästä artikkelista. Hän sanoi, että vaikka Seidalla on hienoja ajatuksia, hänen päämääränsä on päästä Suomessa kansanedustajaksi, jolloin hän alkaa ajaa voimakkaasti kurdien ja PPK:n asiaa. Ei kuulemma Suomi siinä vaiheessa kiinnosta, vaan oman kansan asiat tietenkin.
Mitä mieltä? Luotatteko Seidaan?
Vierailija kirjoitti:
En olisi huolissani yhtään mistään. Epäpätevät aina lopulta häviävät. Terveisin Darwin. Eli intersektionaalinen pöllöismi ja kaikki muu vastaava huttu päätyy aina lopulta oman väkensä giljotiinille. Siitä sitten joku jatkaa.
Kyllähän moni diktaattori- ja kommunistihallitus onm porskutellut ihan hel vetin pitkiä aikoja kun ihmiset eivät uskaltaudu pullikoimaan vastaan. Sama on tämän rasistikortin kanssa, se saa jokaisen vastaantulijan nöyrtymään ja alistumaan sen voimalle.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin mun miehelle tästä artikkelista. Hän sanoi, että vaikka Seidalla on hienoja ajatuksia, hänen päämääränsä on päästä Suomessa kansanedustajaksi, jolloin hän alkaa ajaa voimakkaasti kurdien ja PPK:n asiaa. Ei kuulemma Suomi siinä vaiheessa kiinnosta, vaan oman kansan asiat tietenkin.
Tulevaisuuden suomi tulee olemaan erilaisten eturyhmien ja hajoitetun kansakunnan osasten keskinäistä vääntöä omista eduista ja oikeuksista. Sen siitä saa kun "monikulttuuri on rikkautta" - paitsi ettei ole, ei koskaan eikä missään.
Hyvä ja maltillinen kirjoitus. Nämä intersektionaaliset feministit on hulluja jotka pitää pysäyttää.
Vierailija kirjoitti:
Miksei hän voisi päästä Suomessa kansanedustajaksi? Selkeästi hänellä on tervejärkisiä ajatuksia.
Valitettavasti moni mies ilakoi tällä kolumnilla tulkiten sen niin, että _feminismi_ voidaan heittää romukoppaan, vaikka sitähän kirjoittaja ei sanonut. Itse "vanhan polven" feministinä olen sitä mieltä, että siinä mitä kutsutaan intersektionaaliseksi feminismiksi on usein unohdettu se, mistä feminismissä on kyse, nimittäin naisten oikeudet. Esimerkiksi juuri tämä huivin käyttö poliisin ammatissa on siitä hyvä esimerkki, sen sijaan, että kannustetaan huivin käyttöön, tulisi kannustaa siihen, että naisella on sama oikeus kuin miehelläkin käyttää normaalia työasua.
Tämä Sheikh joka lyttää kolumnin kirjoittajaa taas käyttää "feminismiä" suojakilpenä oman miehisen valta-asemansa pönkittämiseen. Näin käy kun miehet otetaan mukaan feministiseen toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no Seida voi kritisoida mitä vain ja se on Ok, koska on vähemmistön edustaja. Auta armias jos valkoinen nainen sanoisi saman -> paassskaamyrskyyyy
Itse asiassa hänen kimppuunsa hyökättiin Twitterissä, syytettiin valtaväestön miellyttämisestä, väärästä vallankäytöstä yms. Ettei se taustakaan näköjään suojele, kunhan mielipide on ns. väärä.
Kyllä se tausta jonkin verran suojaa, sen verran, että melkein ainoa, joka tässä terrorin ja pelon ilmapiirin keskellä uskaltaa avata suunsa, on Seida. Hänetkin voidaan 15 vuoden päästä haastaa oikeuteen jonkin sellaisen rikospykälän perusteella, jota ei vielä ole, vähän kuin Päivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei hän voisi päästä Suomessa kansanedustajaksi? Selkeästi hänellä on tervejärkisiä ajatuksia.
Suomen täysijärkisin nainen nykyään. Tai on niitä muitakin järkeviä, mutta eivät uskalla avata suutaan.
Palaan vielä tähän aiheeseen. Liban ei nimittäin ensimmäistä kertaa arvostele maa han muut taja naisia. Tässä Hesarin artikkelissa kerrotaan lääkäriksi opiskelevista màmú-naisista: https://dynamic.hs.fi/a/2019/laakariopiskelijat/?fbclid=IwAR1VAS_ra4ioS…
Hyvä artikkeli. Vaan mitä mieltä Liban on? No, ei kelpaa hänelle: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=536479077202835&id=30295914…
Hänestä on ongelma, kun naiset ovat syntyneet Suomessa tai ovat lapsena tulleet tänne.
Liban on selkeästi oman kulttuurinsa ja sovinisminsa vanki.
Aiempi tämänpäiväinen ketju poistettiin, upataan siis tätä.
Seidalla on munaa seistä omien mielipiteiden takana, nostan hattua tälle naiselle. Seida - Rocks