Siis mitä ne lähihoitajat tekee työkseen ihan käytännössä, voisiko joku selittää?
Ymmärrän mitä sairaanhoitajat tekee, mutta lähihoitajan työnkuva on hiukan hämärän peitossa.
Ja tiedän, olen tyhmä sivistymätön moukka, juu!
Kommentit (51)
olen korjannut kokeita, tarkistanut kirjoja ja vihkoja, esivalmistellut askarteluja ym, huolehtinut kirjastosta, valmistellut vanhempainiltojen kahvitusta ym ym. Ei ykskään päivä samanlainen : )
aikuisopiskelun ikäraja taitaa olla 26 vuotta, aiempi ammatti vaaditaan ja perhe tietenki
20v on raja aikuiskoulutukseen ainakin pk seudulla.. viime vuoden tietoa opolta
aikaisempaa toisen asteen kolutusta ei tarvitse välttämättä olla, tapauskohtaista ehkä enemmänkin.
Olen tykännyt ja jos oma hoidokki ei esim koulussa niin töitä sitä tehdään silti. Ja meidän koulussa vanhempainiltojenkahvitus on selkeesti avustajien hommaa,ja kahvitukset yleensä. Tykännyt oon niistäki! Hyvin monipuolinen työ.
Asiakkaan vastaanottaminen, lääkityksen tarkistaminen, huoneen valmistaminen, lääkkeiden jakaminen ja antaminen , mahdollisten insuliinipistosten antaminen, perushoito (syöttäminen ,peseminen jne), ulkoilu, virikkeiden antaminen, päivittäisen raportin kirjaaminen, loppuarviointi, erilaisten päivittäisten papereiden täyttämistä, neuvottelua eri yhteistyötahojen kanssa, tarkkailu, tarvittavat hoitotoimenpiteet(happi, imu ym), erilaisiin kokouksiin osallistuminen jne jne
Hohhoijaa - eiköhän ne opet kuitenkin tiedä ja nää mitä töitä tettävät mitä ei!
palaverissa koulupsykologin kanssa. Sellanenhan ei työaluetta ja tehtäviä tiedä joka ei ole töissä sellasessa paikassa. Ja ajattele että olen korjannut jopa erkkaopen papereita!
Rehtori on soittanut ja kysynyt neuvoa ja olen saanut tuntea että työtäni ja ammattitaitoani arvostetaan.
esim. lastenhoitajana, vanhustenhoitajana, mielenterveyshoitaja ensihoitaja ....