Pitkän avioliiton naiset kertokaa miten olette miehenne pitäneet. Miten otatte miestä huomioon omassa ulkonäössä ja käytöksessä?
Vain pitkään yhdessä olleet saa vastata, muut voi lukea ja yrittää vaikka oppia
Kommentit (173)
Kohtelen häntä kauniisti ja kunnioituksella ja samaa odotan häneltä.
Teemme pieniä asioita toista ilahduttaaksemme joka päivä.
Aamusuukko, iltasuukko ja suukko aina nähdessä ja erotessa.
Paljon kosketusta, siis muutakin kuin seksiä, hellä hipaisu ohikulkiessa yms
Kuunnelkaa toisianne ja keskustelkaa, ei puhelimia aterioilla.
Vietämme aikaa erikseen.
Yhdessa 23 vuotta, naimisissa 15.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten joku voi ihan pokkana väittää ettei ulkonäöllä olisi mitään merkitystä!? Aivan he*vetin varmasti on. Ei tietenkään tärkein asia, mutta ihan takuulla vaikuttaa positiivisesti siihen, että toinen haluaa itseä vielä enemmän kun on huoliteltu ja välillä esim. tekee jotain pientä piristystä ulkonäköön (olkoon vaikka hiustenvärjäys).
Huomattavalle osalle ihmisiä sillä ei pitkässä suhteessa ole mitään merkitystä. Sitten on niitä ihmisiä joille ulkonäöllä on enemmän merkitystä. Helpommin heidän suhteensa on myös lyhyempiä kun se ulkonäkö ihmisessä on yleensä se muuttuvin asia.
No, tuota. En minä miestäni omista, mutta hyvin on viihtynyt omasta tahdostaan kanssani jo 25 vuotta, sama myös toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja olettaa että ulkonäkö ja pintapuolinen käytös riittävät suhteen kasassa pitoon?
Pitkä suhteet sisältävät monia vaiheita ja kasvun paikkoja. Tärkeintä on ollut, että on hyvä olla yhdessä monenlaisina aikoina. Luottamus ja oman tilan antaminen tekevät hyvää. Ei kannata tehdä sellaisia asioita toisen miellyttämiseksi, jotka sotivat itseä vastaan. Eikä vaatia niitä kumppaniltakaan.
Joo, tämä on kyllä totta. Vaiheita tulee ja menee, niitä ei pidä säikähtää.
Mä olen vielä melkein viiskymppisenäkin ihan nätti ja hoikka. Mies on lihonut. Mutta meidän liitto on kestänyt, koska olen kiltti ja siedän liikaa (miehen ikävää käytöstä). On meillä hyviäkin hetkiä toki, muuten en tässä enää olisi. Outo asetelma tuo miehen ”pitäminen”. Ystävien erot on tulleet naisten aloitteesta ja meilläkin se olisin ennemmin minä, joka lähtisi.
Jos nyt on ihan pakko sanoa jotain ulkonäöstä, niin katson kyllä, että näytän mukavalta jos lähden tapaamaan hänen sukulaisiaan tai kavereitaan. Olen ostanut kotivaatteitakin, joita joskus käytän. Mutta ei näytä olevan suurta eroa vaikka olisin vaan teepaidassa ja pikkareissa kotona kahdestaan. Suurimman osan pukeutumisesta määrittävät kyllä omat kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt itseni hoikkana. Harrastetaan yhdessä liikuntaa, matkailua ja seksiä. N49
Millä tavalla olet "pitänyt" itsesi hoikkana? Liikuntahan ei laihduta juurikaan, eli syömisistä pitää olla kyse. Jatkuva dieetti, vai hoikan ihmisen geenit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten joku voi ihan pokkana väittää ettei ulkonäöllä olisi mitään merkitystä!? Aivan he*vetin varmasti on. Ei tietenkään tärkein asia, mutta ihan takuulla vaikuttaa positiivisesti siihen, että toinen haluaa itseä vielä enemmän kun on huoliteltu ja välillä esim. tekee jotain pientä piristystä ulkonäköön (olkoon vaikka hiustenvärjäys).
Sinulle voi olla uutinen ,että on ihmisiä, joille ulkonäkö ei merkitse vaan se kaikki muu. Ulkonäkö ei merkinnyt kun tapasimme miehen kanssa eikä se merkitse nyt 35 v myöhemmin. Kannattaa sen kropan sijaan jumpata sitä pään sisältöä.
Ai luoja sentään! No onko tuo sitten reilua, että mollataan täällä sitten meitä, jotka puhutaan sen visuaalisuuden puolesta myöskin. Pitääkö se rautalangasta vääntää? Tottakai elämässä muutakin on kuin se ulkonäkö, mutta kyllä se meille ainakin kipinää tuo kummasti lakanoiden väliin ja arkielämään muutenkin kun halutaan toisiamme ja tykätään katsella toisiamme. Seksi on upeaa kun toista haluaa joka päivä vaikka vuodet vierii. Vaikka jonain päivänä seksi loppuisikin sairasteluun esimerkiksi, niin onpahan jotain mitä yhdessä muistella.
Halu perustuu nykyisin molemmin puolin ihan muuhun kuin ulkonäköön.
t: suhteessa lähes 30 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin mieheni haluavan minua vielä enemmän, kun kerran haluaa jatkuvasti moninverroin enemmän kuin minä? Toki parisuhteeseen seksi kuuluu, muttei se nyt ole kuin välttämätön paha, jota joutuu sietämään toisen takia.
Siis välttämätön paha! Toivottavasti miehesi ajattelee todellakin samoin. Joillekin meistä se seksi merkitsee hyvin paljon enemmän! Lämpöä ja läheisyyttä ja ihanaa kipinän tunnetta kun molemmat haluaa toisiaan seksuaalisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin mieheni haluavan minua vielä enemmän, kun kerran haluaa jatkuvasti moninverroin enemmän kuin minä? Toki parisuhteeseen seksi kuuluu, muttei se nyt ole kuin välttämätön paha, jota joutuu sietämään toisen takia.
Siis välttämätön paha! Toivottavasti miehesi ajattelee todellakin samoin. Joillekin meistä se seksi merkitsee hyvin paljon enemmän! Lämpöä ja läheisyyttä ja ihanaa kipinän tunnetta kun molemmat haluaa toisiaan seksuaalisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te kaikki muut kehtaatte vain väittää vaan et ”mää ny oon tämmönen ku mää oon ja tossa se on aina ollu! ”
Ap kysyi konkreettisia juttuja mitenhän se teidän mies on siinä rinnalla pysynyt kaikki vuodet.
Siis itse kyllä huomion arjessa miestä ihan oikeasti pitämällä huolta ulkonäöstäni. Huolehdin pitkät vaaleat hiukseni pitämällä takuttomana, laitan hajuvettä joka pv ilman että olisin edes lähdössä minnekään, sheivailen kainalot ja siis ihan pitämällä perus hygieniasta huolta! Olemalla naisellinen nainen! Treenaan, jotta pysyn kuosissa....
Ja ei se nyt pelkästään ulkonäön takia mun kanssa ole! Kokkaan sille, tuon ruuan pöytään, sänkyyn..
Hieron pitkän työpäivän päätteeksi, flirttailen sille viesteillä ja ohimennen kotona touhutessa.
Kehun komeaksi ja sängyssä kysyn mitä se tarvii/haluaa.Keskustellaan paljon, nauretaan, harrastetaan yhdessä.
No kyllä mä kehtaan sanoa ja totta se nyt vaan on. En käytä meikkiä tai hajuvettä, enkä aio alkaa sellaisia käyttää vaikka tässä ikää kertyy. "Pidän huolta perushygieniasta" on asia jonka varmaan jokainen tekee oli sinkku tai suhteessa, ellei ole vaikka masentunut. En minä miehen takia käy suihkussa..
Ootas muotoilen tän erilailla. Olen aina ollut naisellinen, ulkönäöltäni huoliteltu, rakastan naisellisia vaatteita, meikkaamista, hiusten laittamista jne.. eli siis en tee sitä pelkästään miestäni varten, mutta toki haluan myös miellyttää häntä.
Tykkään kun mieheni haluaa minua ja näen sen hänestä!
Nautin siitä miten hän katselee minua ja vain minua. Seksimme on upeaa!
Yhdessä olemme olleet 14 vuotta.Mies rakastui ensiksi ulkönäkööni netissä sen myönnän, mutta rakastui myös huolehtivaiseen luonteeseeni ja huumorintajuuni.
Ja ajatteles ,kaiken tuon olet tehnyt täysin turhaan. En haluaisi olla missään suhteessa henkilöön, jolle ulkonäkö on kynnyskysymys. Eihän se ole kestävää vaan pelkkää iän mukana rapistuvaa pintaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten te kaikki muut kehtaatte vain väittää vaan et ”mää ny oon tämmönen ku mää oon ja tossa se on aina ollu! ”
Ap kysyi konkreettisia juttuja mitenhän se teidän mies on siinä rinnalla pysynyt kaikki vuodet.
Siis itse kyllä huomion arjessa miestä ihan oikeasti pitämällä huolta ulkonäöstäni. Huolehdin pitkät vaaleat hiukseni pitämällä takuttomana, laitan hajuvettä joka pv ilman että olisin edes lähdössä minnekään, sheivailen kainalot ja siis ihan pitämällä perus hygieniasta huolta! Olemalla naisellinen nainen! Treenaan, jotta pysyn kuosissa....
Ja ei se nyt pelkästään ulkonäön takia mun kanssa ole! Kokkaan sille, tuon ruuan pöytään, sänkyyn..
Hieron pitkän työpäivän päätteeksi, flirttailen sille viesteillä ja ohimennen kotona touhutessa.
Kehun komeaksi ja sängyssä kysyn mitä se tarvii/haluaa.Keskustellaan paljon, nauretaan, harrastetaan yhdessä.
Voi tsiisus sentään, miten epätoivoiselta kuulostaa tuollainen. Minkähän takia mies oikein on kanssani, kun meillä hän tekee ruoat ja hyvää ruokaa tekeekin, hieroo minua ja laittaa aina minut etusijalle sängyssä. Myös me keskustelemme paljon, nauretaan ja harrastetaan yhdessä. Toki kumpikin pitää huolta hygieniastaan ja terveydestään, kuuluu ihan normielämän perussääntöihin ja se tehtäisiin ilman kumppaniakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kommenttisi on mielestäsi rakentava? Pyritkö syyllistämään edellistä vai mitä ihmettä? Eri suhteissa on erilaiset tarpeet.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä kehtaan sanoa ja totta se nyt vaan on. En käytä meikkiä tai hajuvettä, enkä aio alkaa sellaisia käyttää vaikka tässä ikää kertyy. "Pidän huolta perushygieniasta" on asia jonka varmaan jokainen tekee oli sinkku tai suhteessa, ellei ole vaikka masentunut. En minä miehen takia käy suihkussa..
Ootas muotoilen tän erilailla. Olen aina ollut naisellinen, ulkönäöltäni huoliteltu, rakastan naisellisia vaatteita, meikkaamista, hiusten laittamista jne.. eli siis en tee sitä pelkästään miestäni varten, mutta toki haluan myös miellyttää häntä.
Tykkään kun mieheni haluaa minua ja näen sen hänestä!
Nautin siitä miten hän katselee minua ja vain minua. Seksimme on upeaa!
Yhdessä olemme olleet 14 vuotta.Mies rakastui ensiksi ulkönäkööni netissä sen myönnän, mutta rakastui myös huolehtivaiseen luonteeseeni ja huumorintajuuni.
Ja ajatteles ,kaiken tuon olet tehnyt täysin turhaan. En haluaisi olla missään suhteessa henkilöön, jolle ulkonäkö on kynnyskysymys. Eihän se ole kestävää vaan pelkkää iän mukana rapistuvaa pintaa.
Tämä. Olen ajat sitten tajunnut, että ulkonäkö rapistuu meillä kaikilla, joten muut arvot ovat kumppanissa tärkeämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Yritän päästä kaikin tavoin eroon, mut ei se helvetti lähe.
Tämä on minunkin kokemukseni. Siksi aloitus huvitti melko lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että olen sen miehelleni kertonut. Hän on täysin tyytyväinen siihen mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt itseni hoikkana. Harrastetaan yhdessä liikuntaa, matkailua ja seksiä. N49
Millä tavalla olet "pitänyt" itsesi hoikkana? Liikuntahan ei laihduta juurikaan, eli syömisistä pitää olla kyse. Jatkuva dieetti, vai hoikan ihmisen geenit?
Olen eri, mutta minäkin olen yli viisikymppinen liikkuva nainen, joka on samoissa mitoissa kuin parikymppisenä. Liikunta auttaa painonhallinnassa, vaikkei sen avulla kovin helposti voi laihduttaa. Rakastan liikuntaa ja liikun nykyään 5 kertaa viikossa. En ole koskaan laihduttanut ja syön mitä lystään. Tosin pidän enemmän terveellisestä ruoasta, eikä pullat, sipsit tai pizzat houkuta. Geenit ovat varmaan huonot, koska suvussa on lihavuutta. Tutkimusten mukaan liikunta vaimentaa lihavuusgeenin.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan toistemme olla ja mennä ja riidat sovitaan vaikka tulisi sanottua kuinka tyhmiä ja rumia asioita suutuksissaan. Nämä tulee mieleen kun ajattelee lähipiirin erojen syitä.
Puhut asiaa. Meillä samoin ja 50 v yhdessä.
Tuttujen erot ovat lähes aina pareilla, jotka eivät riitele koskaan ja ovat aina kuin paita ja peppu yhdessä joka paikassa.
Hyvä seksi on meille tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä nainen on paisunut mutta silti maailman sexyin kaikista. Pois en vaihda. Olenkohan jotenkin vajaa kun tähän aikaan kirjoitan av:lle???
Ai luoja sentään! No onko tuo sitten reilua, että mollataan täällä sitten meitä, jotka puhutaan sen visuaalisuuden puolesta myöskin. Pitääkö se rautalangasta vääntää? Tottakai elämässä muutakin on kuin se ulkonäkö, mutta kyllä se meille ainakin kipinää tuo kummasti lakanoiden väliin ja arkielämään muutenkin kun halutaan toisiamme ja tykätään katsella toisiamme. Seksi on upeaa kun toista haluaa joka päivä vaikka vuodet vierii. Vaikka jonain päivänä seksi loppuisikin sairasteluun esimerkiksi, niin onpahan jotain mitä yhdessä muistella.