Jos saisit minkä värisen sisäkaton tahansa, minkä ottaisit?
Nyt olisi mahdollisuus revitellä mökillä ihan niin paljon kuin haluaa, vuokra-asuntoja kun ei saa maalailla. Jos saisit valita ihan minkä värisen katon vain (mielellään sama väri keittiöön ja makuuhuoneseen, 2 huonetta) niin minkä ottaisit? Jos mielestäsi seinien väri vaikuttaa katon valintaan, niin ehdota myös seinien väriä joka sopisi katon kanssa, mutta pelkkä kattokin käy, vaikkei sopisi mihinkään muuhun. Ja kiiltävä vai matta? Seinät voidaan tarvittaessa maalatam myös miksi vain. Kuvia ja linkkejä otetaan myös vastaan.
Kommentit (9)
Valkoiseksi maalaisin, joku puolihimmeä on varmaan hyvä. Katon maalaus on muutenkin niin ärsyttävää hommaa, ettei sitä viitsi usein tehdä.
Tosi tylsää tuo valkoinen joka paikkaan. Omenan vihreä, sellainen perusraikas, voisi olla upea. Sisustukseen sitten sinistä, vihreää ja turkoosia.
Mun mielestä mökin kuuluu olla puun värinen, siis sisältä. En maalais puukattoa, korkeintaan lakkaisin. Tuskin teillä mitään betonimökkiä on. Mökin puulattiat sen sijaan voisin maalata.
Puuterinen vaaleanpunainen . Tai helmenharmaa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 01:49"]
Puuterinen vaaleanpunainen . Tai helmenharmaa.
[/quote]
Jotain tällästä. Joku väri josta pidät, mutta älä ota kovin kirkasta tai tummaa, ne saattaa aiheuttaa päänsärkyä. Olen kuullut, että esim musta sisäkatto on jostainsyystä aiheuttanut päänsärkyä. Harmaan katon kanssa sopii seiniin melkein kaikki värit, kunhan harmaa ei pahasti taita esim. siniseen. Myös violetti (semmonen murretun sävynen, ei liian kirkas, mutta ei tummakaa) katto ja seinät valkoiseksi tai jollain neutraalilla värillä. Maaleilla on mukavaa leikitellä, kun ei ota liian vakavasti :)
Haluaisin kattoon maalauksen. Sita ei saisi ottaa liian vakavasti.
Kannatan helmenharmaata, vaikka sitä onkin jo muutaman vuoden ollut joka paikassa. Itse asiassa, jos olisi oikein tilaisuus revittelyyn ja sen sutimisen hoitaisi joku muu kuin minä, laittaisin ehkä sellaista 50*50 shakkiruutua helmenharmaalla ja valkoisella. Tai jonkun lumihiutalekuvion.
Mut meidän mökillä oli edellisen kerransellainen "omenanvihreäksi" varmaan aikanaan tarkoitettu vaalean äköänvihreä kattoa ja sellaista en kyllä suosittele. On se varmaan aikanaan ollut pirteä ja raikas mutta vuosien varrella kulahtaneena se ei sitten enää ole sitä.
Valkoinen, Se antaa avaruutta tilaan. Seinille voi laittaa sitä muuta. Ne on helppo aina vaihtaa mielen mukaan. Olen täällä meillä maalannut kaikki katot valkoisiksi. Urakkaa oli kaikkine töineen, mutta kannatti. Ennen maalausta ne oli hieman ajan patinoimaa mänty lookkia. Huoneiden ilme kirkastui ja tuntui, että huonekorkeus kasvoi. Ja ylipäätään huone sai suuremman vaikutelman.
Kyllä valkoinen vaan on paras, seiniin sit räväkkyyttä.