Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turhimmat tuparilahjat?

Vierailija
02.05.2013 |

Muistatko, mitkä olivat turhimmat tuparilahjat, kun muutit ensimmäisen kerran omillesi? Entä sitten, kun olet jo vuosien varrella hankkinut kaiken tarpeellisen ja muutit ehkä viimeiseen asuntoosi?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 22:51"]

kaveri kysyi kun muutin ensimmäisen kerran omilleni, että mitä tarvit? Sanoin, että noh, silitysraudan. Toi silloin kahvipaketin, kun ajatteli kuulemma siinä ostaessa, etteipä itselläkään ole silitysrautaa, ja päätyi pitämään sen itse :D

[/quote]

eikös ekan kerran omilleen muuteta nuorena ja köyhänä opiskelijana? En olisi itse kehdannut pyytää keneltäkään kaverilta mitään noin kallista.

[/quote]

Kallista? Itse ostin ensimmäisen silitysrautani Citymarketista kymmenellä eurolla runsaat 10 vuotta sitten.

Vierailija
2/35 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme 1. tuparilahjoina 2 Finlaysonin oranssi/keltaista (aitoa retroa!!) froteista käsipyyhettä lahjaksi. Nyt 34 vuotta myöhemmin ne on edelleen käytössä!!!

Turhaa en muista hirveästi saaneeni, tietty noi "lautanen kynttilöillä tai karkeilla sellofaanissa" on vähän hankalia. Niitä on jo kymmenkunta...

Mutta parhaita on puutarhamyymälän tai rautakaupan lahjakortti (asumme okt:ssa), puu, nyt sain synttärilahjaksi saavillisen hevosenlantaa, viini ja ruokalahjat kelpaa meille aina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain feikki mariskoolin. Vihreän. Kuka tahansa, joka tuntee minua tietää etten pidä mariskooleista tai vihreästä väristä sisustuksessa :D

Vierailija
4/35 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjänkielisessä kulttuurissa se tuo onnea uuteen kotiin, siis suolan ja leivän tuominen. Niitä voi tosin pitää pusseissa tai astioissa.

On myös ainakin itä-Suomessa yleinen tapa.

Vierailija
5/35 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa viherkasvi kolmelta ystävältäni kimppalahjana. Yksinään annettuna mielestäni ihan ok, mutta ei kolmelta tyylillä "tää on meiltä kaikilta"!

Vierailija
6/35 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaankin toisin päin, eli turhin tuparilahja, jonka olen itse vienyt. Kaveripariskunta oli muuttanut ekaa kertaa saunalliseen asuntoon, niin veimme saunakiulun, -kauhan ja muuta pientä saunatavaraa. Kun sitten kiertelimme uutta asuntoa, niin sauna oli täynnä tavaraa, ja nainen totesi, että hyvähän saunaa on pitää varastona, kun hän ei tykkää saunoa... Eipä asiasta ollut tullut puhetta, miehen olimme tunteneet vuosikausia, naisen parisen vuotta.

Olimme olleet muutaman kerran viikonloppuja yhdessä mökillä ja kyllä hän siellä oli saunassa käynyt, toki vain pikaisesti.

Vierailija
7/35 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin teini-ikäisenä omilleni sain aikuiselta sukulaiselta tämän omasta aloitteesta uuden silitysraudan. Sukulaisella oli mielenterveysongelmia eikä hän ilmeisesti kovin paljon pitänyt minusta mutta yllätys oli silti suuri kun ensimmäistä kertaa raudalla silitin ja höyryreistä puski kuumaa liimaa ):

Vierailija
8/35 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sisustusesineet ovat ihan nou-nou kummassakin elämäntilanteessa.

Vierailija
9/35 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin miehen kanssa yhteen ja johan meillä oli samat kattilat ja muut keittiövälineet kaksin kappalein. Tupareissa niitä tuli moninkertaisesti lisää...

Vierailija
10/35 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnysmatto "hauskalla" tekstillä.

Vierailija
11/35 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnysmatto "hauskalla" tekstillä.

Vierailija
12/35 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkakuppi. Kumpikaan meistä ei polta, harva kaveri polttaa.

Vierailija
13/35 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itse juuri vapun jälkeen muuttaneena, kaveri toi munkkeja, ihan kuin ei tulisi jo korvista ulos :D Sama kaveri kysyi kun muutin ensimmäisen kerran omilleni, että mitä tarvit? Sanoin, että noh, silitysraudan. Toi silloin kahvipaketin, kun ajatteli kuulemma siinä ostaessa, etteipä itselläkään ole silitysrautaa, ja päätyi pitämään sen itse :D

Vierailija
14/35 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi toi folioon käärittynä suolaa ja palan ruisleipää. Avasin folion tietämättä sisällöstä, ja se desi suolaa levisi lattialle. Nooo, tulipa imuroitua.

Vierailija
15/35 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunankeitin. Sain sen ensimmäiseen omaan kotiini, kun minulla ei ollut mitään keittiövälineitä, ei yhtään kattilaa eikä edes astioita.

Vierailija
16/35 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koriste-esineet (maljakot, tuikut, kulhot) sekä liinavaatteet ja pyyheliinat.

Sellaista ihmistä ei ole, joka kysymättä tietäisi toisen maun niin hyvin, että kannattaisi noita ostaa (varsinkaan uuteen kotiin, jonka sisustustakaan ei ole vielä nähnyt).

Kaikkia noita kotoa on toki hyvä löytyä, mutta sysirumia ja väärän värisiä kukaan ei kaipaa kaapin täytteeksi.

Vierailija
17/35 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen pieneen yksiöön järjettömän kokoinen lasilautanen, joka oli isompi kuin se pieni ruokapöytä silloin. Jälkeenpäin tuntuu, että miten se edes mahtui ovesta sisään:)

Vierailija
18/35 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 22:51"]

kaveri kysyi kun muutin ensimmäisen kerran omilleni, että mitä tarvit? Sanoin, että noh, silitysraudan. Toi silloin kahvipaketin, kun ajatteli kuulemma siinä ostaessa, etteipä itselläkään ole silitysrautaa, ja päätyi pitämään sen itse :D

[/quote]

eikös ekan kerran omilleen muuteta nuorena ja köyhänä opiskelijana? En olisi itse kehdannut pyytää keneltäkään kaverilta mitään noin kallista.

Vierailija
19/35 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta 50v+ saivat tuparilahjaksi pari leivänpaahdinta. Nehän ovat niin kalliitakin ja ennestäänkin heillä oli jo yksi :)

Vierailija
20/35 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 01:23"]

Tuttavapariskunta 50v+ saivat tuparilahjaksi pari leivänpaahdinta. Nehän ovat niin kalliitakin ja ennestäänkin heillä oli jo yksi :)

[/quote]

Oliko Lidlissä ollut tarjouksessa?