Naiset ovat vahvempia kuin miehet!
Yleistän karkeasti, mutta itse olen huomannut tämän niin monessa perheessä. Naisten sitkeys ja jaksaminen on omaa luokkaansa verrattuna miehiin.
Suuren surun edessä mies menee tekemättömäksi ja mykäksi, kun nainen hoitaa käytännön asiat ja toimii vielä muille henkisenä tukena, vaikka omassa sisälläkin myllertää.
Kun perheessä sairastetaan äiti hoitaa lääkärikäynnit, lääkkeet, lapset ja mahdollisesti vielä sairastuneen puolisonkin. Kun äiti itse sairastaa... noh.. hän tekee kaikki samat asiat kuin ennenkin. Kun isä sairastaa, vaikka vain kuumeen, niin hän menee vuoteenomaksi, autettavaksi rassukaksi.
Kommentit (23)
Tieteellinen fakta on, että naisten kipukynnys on alhaisempi kuin miesten, joten puheet kivunsiedosta voi unohtaa. Henkiselle vahvuudelle voi nauraa, pms-psykoista naista ei kestäisi yksikään nainen, mies vielä joten kuten. Jos sitkeydellä tarkoitetaan nalkuttamista ja joustamattomuutta, niin silloin pitää paikkansa, muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuossa totuutta on.
Se johtuu siitä, että nainen ei koe ja tunne asioita lainkaan yhtä kokonaisvaltaisesti kuin mies. Naiset ovat paljon kylmempiä tunne-elämältään. Tälle on varmasti syynsä evoluutiossa; naiset eivät ole esimerkiksi voineet riistää omaa henkeään surun kohdatessa, sillä muuten lapset olisivat jääneet ilman huolenpitoa ja menehtyneet hekin.
Tätä puoltaa sekin, että kaikki suuret taitelijat kirjailijoista säveltäjiin ovat olleet miehiä. Naiset luovat pinnallisia teoksia, jotka eivät värisytä sieluja samalla tavalla kuin miesten tunteiden täyttämät mestariteokset. Taidetta ei voi luoda ilman tunnetta.
Naiset ovat aina toimineet innoittajina miehille luomistyössä. Sillä suurimmat tunteet kumpuavat nimenomaan rakkaudesta, joka miehillä on paljon traagisempaa kuin käytännönläheisillä naisilla. Jos mies menettää rakkaansa, hän saattaa tappaa itsensä - niin turhalta kuin se kuulostaakin. Nai
Yleensähän miehet löytävät leskeksi jäätyään pian uuden naisen. Moni leskinainen taas on loppuelämänsä yksin.
Uskoisin, että ihan evoluution myötä naisista on tullut sitkeämpiä, psyykkisesti vahvempi, kestävämpiä kivun suhteen jne. Se on pakko toimia varsinkin jos on jälkikasvua huolehdittavana.