Mies valitsee nuoren ja kauneimman, ja lopulta kaikki häviävät: Deittisovellusten data piirtää raadollisen kuvan parinmuodostuksesta
Voisiko joku avata vähän enemmän tätä juttua, joka on Hesarissa? Se on vain tilaajille.
Tämä tutkimusdata kuulostaa aika karulta ja nyt ymmärrän paremmin miesten vinkumisen deittimarkkinoista. Ei ole ihmekään, että jäävät rannalle ruikuttamaan, kun havittelevat vain kuuta taivaalta.
Kommentit (564)
Kyllä se niinkin voi mennä että mies kyllä pääsee treffeille asti ( yksille) mutta mokaa ne niin ettei uusille treffeille enää pääse. Kyllä muistan itse parikymppisenä että jotkut tapaamani miehet oli niin kauheita ( käytös) ettei todellakaan huvittanut tavata enempää. Kuitenkin olen ihan tavallinen itseäni arvostava nainen, en mikään alistuva kynnysmatto. Ikähaarukka oli aika iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista naisille, että olet miehille kelvollinen vain pari vuotta. 20-22 vuotiaana kun suurin osa vielä opiskelee ja miettii tulevaisuuttaan, mutta miesten mielestä juuri siinä vaiheessa olisit parhaimmillaan parinmuodostukseen. Harvempi nuori nainen tuossa vaiheessa vielä sellaiseen ryhtyy. Ja kun olisi ajankohtaista ryhtyä, esim muutaman vuoden päästä, olet jo liian vanha sille ”ranellekin 55 vee” :/
Onneksi itse olen jo niin vanha, että parisuhde ja perhe on perustettu aikoina ennen internettiä. Nykyään olisi aivan liian raadollista.
No eihän se tietenkään aivan noin mene ja kiintymisellä on ihan merkittävä liimaava voima. Kolmevitonen, rupsahtanut ( ja lapsikatraan jo pyöräyttänyt) nainen vain saa olla aika helevetin mukava, jotta ilmeiset miinukset tulee edes jotenkin kompensoitua. Nuorena naisen viehättävyyteen riittää ihan vain tavanomaisuus. Siitä se sitten voi lähtä. Ja ehkä ne maailmanluvatkin sitten sulautuvat saman suuntaisiksi.
Naiset myös kokevat "henkisen kypsymisensä" eri tavoin kuin miehet monesti. Mitä ainakin itse olen kokenut, niin ei siellä ole oikein tarjolla kuin elämän pettymysten moukaroimia, ankeutuneita sielunmaisemia sekä kipeitä traumoja, kun taas nuorina naisilla on monesti vielä positiivinen ja avoin mieli. Mielummin sitä tuommoiseen maisemaan syöksähtää. Keskinkertaisten ajatusten ponnekas änkyröintikin on vielä mielenlämpöä tuottavalla asteella toisin kuin kypsinä naisina. Median lietsonta ei ainakaan lievitä tätä ongelmaa.
En oikein tajua tätä positiivisen mielen hehkuttamista. Vai onko kyse siitä, että vanhemmat naiset ovat kriittisiä eivätkä niele kaikkea p*skaa. Olin itse eniten hapan, kun lapset olivat pieniä, asuntolaina iso ja töissä piti mennä eteenpäin. Nyt on elämä rentoa. Muksut aikuisia, lainat maksettu, töissä osaa jo ottaa rennomman asenteen. Miehen kanssa ajattelimme aloittaa uudelleen nuoruuden moottoripyöräilyharrastuksen.
Ensikirskahduksen perusteella et vaikuta kovinkaan rennolta... Ja maailmassa nyt on loputtomasti asioita, mitä ihmiset eivät ymmärrä lainkaan. En itsekään aivan kaikkea. Eikä minulla riitä rautalanka tai hermotkaan kaikille maailman kysyville lapsosille.
Juurikin tuon kirjoittamasi takia lapselliset kannattaa heti skipata. Myös siksi että lasten isä on hyvin todennäköisesti joku masentava taukki. Syitä on niin monia.
Ajelkaahan mopedienne kanssa maltilla.
Kysyisin arvon keski-ikäisiltä miehiltä, jotka ovat sitä mieltä, että nuoren naisen kauneus korvaa sisällön, mitä yhteistä on keski-ikäisellä ja nuorella? Ei mitään. Tunti seksiä päivässä, loput tunnit Temppareita, opiskelijabileitä, shoppailua, Netflixiä. Tai vaihtoehtoisesti tarjolla on vauvahaaveita ja miehelle paluu pikkulapsi-arkeen. Toki nuoret ovat kauniita, ymmärrän hyvin ihailun, parisuhde onkin sitten toinen juttu.
Sitä paitsi nainen voi keski-ikäytyä myös ilman katkeruutta mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä karu juttu. Miehet pitävät naisia kuumimpina 20-22 vuotiaana aina 5-kymppiseksi asti (data loppui tähän) ja naiset taas suunnilleen oman ikäisiään ja 40+ muutaman vuoden nuoremmista miehistä.
Ahdistaa ajatella, että kaikki miehet kenen kanssa tinderissä juttelen oikeasti yrittävät 20 vuotta nuorempia.
Tinderissä voi rajata ikää. En usko, että kovinkaan monille parikymppisille näkyy nämä 20 vuotta vanhemmat miehet, jolloin ei synny myöskään matcheja.
Tinderissä on ihan normi valehdella ikänsä tai sitten tehdä profiili nuorempana ja kirjoittaa siihen tekstiin että on oikeasti 54 tms.
Ja monilla treffipalstoilla ei pysty rajaamaan että kuka ottaa yhteyttä vaan kaikki voivat ottaa, ja sitten onkin inbox täynnä sontaa kun vanhat varatut ukot kirjoittavat sinne seksifantasioitaan. On kokemusta, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista naisille, että olet miehille kelvollinen vain pari vuotta. 20-22 vuotiaana kun suurin osa vielä opiskelee ja miettii tulevaisuuttaan, mutta miesten mielestä juuri siinä vaiheessa olisit parhaimmillaan parinmuodostukseen. Harvempi nuori nainen tuossa vaiheessa vielä sellaiseen ryhtyy. Ja kun olisi ajankohtaista ryhtyä, esim muutaman vuoden päästä, olet jo liian vanha sille ”ranellekin 55 vee” :/
Onneksi itse olen jo niin vanha, että parisuhde ja perhe on perustettu aikoina ennen internettiä. Nykyään olisi aivan liian raadollista.
No eihän se tietenkään aivan noin mene ja kiintymisellä on ihan merkittävä liimaava voima. Kolmevitonen, rupsahtanut ( ja lapsikatraan jo pyöräyttänyt) nainen vain saa olla aika helevetin mukava, jotta ilmeiset miinukset tulee edes jotenkin kompensoitua. Nuorena naisen viehättävyyteen riittää ihan vain tavanomaisuus. Siitä se sitten voi lähtä. Ja ehkä ne maailmanluvatkin sitten sulautuvat saman suuntaisiksi.
Naiset myös kokevat "henkisen kypsymisensä" eri tavoin kuin miehet monesti. Mitä ainakin itse olen kokenut, niin ei siellä ole oikein tarjolla kuin elämän pettymysten moukaroimia, ankeutuneita sielunmaisemia sekä kipeitä traumoja, kun taas nuorina naisilla on monesti vielä positiivinen ja avoin mieli. Mielummin sitä tuommoiseen maisemaan syöksähtää. Keskinkertaisten ajatusten ponnekas änkyröintikin on vielä mielenlämpöä tuottavalla asteella toisin kuin kypsinä naisina. Median lietsonta ei ainakaan lievitä tätä ongelmaa.
En oikein tajua tätä positiivisen mielen hehkuttamista. Vai onko kyse siitä, että vanhemmat naiset ovat kriittisiä eivätkä niele kaikkea p*skaa. Olin itse eniten hapan, kun lapset olivat pieniä, asuntolaina iso ja töissä piti mennä eteenpäin. Nyt on elämä rentoa. Muksut aikuisia, lainat maksettu, töissä osaa jo ottaa rennomman asenteen. Miehen kanssa ajattelimme aloittaa uudelleen nuoruuden moottoripyöräilyharrastuksen.
Ensikirskahduksen perusteella et vaikuta kovinkaan rennolta... Ja maailmassa nyt on loputtomasti asioita, mitä ihmiset eivät ymmärrä lainkaan. En itsekään aivan kaikkea. Eikä minulla riitä rautalanka tai hermotkaan kaikille maailman kysyville lapsosille.
Juurikin tuon kirjoittamasi takia lapselliset kannattaa heti skipata. Myös siksi että lasten isä on hyvin todennäköisesti joku masentava taukki. Syitä on niin monia.
Kysyisin arvon keski-ikäisiltä miehiltä, jotka ovat sitä mieltä, että nuoren naisen kauneus korvaa sisällön, mitä yhteistä on keski-ikäisellä ja nuorella? Ei mitään. Tunti seksiä päivässä, loput tunnit Temppareita, opiskelijabileitä, shoppailua, Netflixiä. Tai vaihtoehtoisesti tarjolla on vauvahaaveita ja miehelle paluu pikkulapsi-arkeen. Toki nuoret ovat kauniita, ymmärrän hyvin ihailun, parisuhde onkin sitten toinen juttu.
En tiedä mikä on virallinen keski-iän raja, mutta itse olen 35-vuotias. Kliseisesti todettuna hyvin nuorekas veikkonen ja vähän tällainen ruma ankanpoikanen-tapaus. Vaikeuksista voittoon ja sekös naisväkeä(kin) puhuttelee.
Itse kiinnostun noin kymmenkunta vuotta nuoremmista naisista ja he ilmeisesti minusta, kun mitään pakkotoimia ei tarvita tai edes aivan parasta ei täydy aina pusertaa.
Yllättääkö että seksiseuran hakuun tarkoitetussa sovelluksessa valitaan omasta mielestä seksikkäin? Miten yksinkertaista porukkaa täällä oikein liikkuu, kun tästäkin saadaan joku pitkä ihmettelyketju aikaiseksi?
En nyt oikein ymmärrä miksi se on palstan naisille ongelma, että rumatkin miehet lähettävät OkCupidissa viestejä kauniille naisille. On hyvä muistaa, että tuossa deittipalvelussa naiset rankkaavat 80 % miehistä keskivertoa rumemmiksi, joten niiden "rumien" joukossa on varmasti myös ihan ok-miehiä. Ja mikä olennaisinta, miehet lähettävät ulkonäön puolesta KAIKILLE naisille enemmän viestejä kuin naiset vastaaville miehille. Eli rumat naiset saavat enemmän viestejä kuin rumat miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yhteistä yleensäkään miehellä ja naisella on? Keski-ikäisellä naisella yleensä on jo lapsia
Noissa tutkimuksissa pisti silmään se, että miehet laittoivat ilmoituksen "seksikkäimmälle" naiselle huolimatta siitä ettei heillä ollut mitään yhteensopivuutta. Se tietenkin tarkoittaa, etteivät miehet välittäneet hevon vattua sen naisen toiveista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisin osua. Kiitos hyvistä nauruista.
Jos joku, mm. toimittaja, ei tiennyt, parinmuodostus on raadollista.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi pariskuntaa jossa mies on kumppaniaan 10-20 v nuorempi. Molemmissa tapauksissa se nuorempi oli järkyttävän lihava, lyhyt hiuksinen, kasvoista jopa ruma.
Ne nuoremmat puolisot eivät olleet kelvanneet oman ikäiselle miehelle.
Aina unohdetaan että nuoruus ei automaattisesti tarkoita hoikkuutta, naisellisuutta ja kauneutta.
Huvittaa kun tosiaan nämä nuoremmat naiset ovat olleet todella lihavia tapauksia molemmat.
Nämä on näitä vaari ja valas -pareja.
Jos miehille ei kelpaa kuin juuri teini-iän ylittäneet naiset, niin voinen olettaa, ettei yksikään mies aio olla parisuhteessa kuin muutaman hassun vuoden. Sittenhän on vaihdettava taas nuorempaan, hassu juttu, kun ne parikymppisetkin joka vuosi vanhenee 😃
Sitten jää naispolo rannalle ruikuttamaan, mies lähti nuoremman matkaan ja kukaan muukaan mies ei huoli, kun on liian vanha, miehen puolelta petetty ja jätetty, saattaa vähän kyynisyys astua kuvioon. Ei enää naurata kaikki eikä jaksa olla joka asiassa niin naiivin positiivinen.
Ei oo helppoo tää naisen elämä. 😅
Vierailija kirjoitti:
Jos miehille ei kelpaa kuin juuri teini-iän ylittäneet naiset, niin voinen olettaa, ettei yksikään mies aio olla parisuhteessa kuin muutaman hassun vuoden. Sittenhän on vaihdettava taas nuorempaan, hassu juttu, kun ne parikymppisetkin joka vuosi vanhenee 😃
Sitten jää naispolo rannalle ruikuttamaan, mies lähti nuoremman matkaan ja kukaan muukaan mies ei huoli, kun on liian vanha, miehen puolelta petetty ja jätetty, saattaa vähän kyynisyys astua kuvioon. Ei enää naurata kaikki eikä jaksa olla joka asiassa niin naiivin positiivinen.Ei oo helppoo tää naisen elämä. 😅
Kovimmilla naistenmiehillä naisten elinkierto on tosiaan kovin lyhyt, mutta naisille järjestely tuntuu sopivan. DiCapriohan on tehnyt tästä oikein taidetta lemppaamalla mallin seuraavaan kun ensimmäinen ryppy ilmestyy. Puolet maapallon väestöstä lienee kateellinen hänelle ja miljoonainen kohdekalojen parvi on valmiina hyppäämään uutena leikkiin mukaan. Onko se siis jotenkin väärin?
Onko yksikään naisten kierrättäjä jäänyt koskaan ilman seuraavaa ennein kuin kuolema on puuttunut peliin? Kai historia tuollaisenkin tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Mä tajusin tuon jo kauan ennenkuin mitään Tindereitä oli edes keksitty. Sen vuoksi halusinkin tehdä asiat, joihin tarvitaan miestä, jo nuorena. Ja ne asiat olivat kaksi lastani. Kun lapset oli hankittu, keskityin luomaan uraa työelämässä ja kerryttämään omaa varallisuuttani.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se niinkin voi mennä että mies kyllä pääsee treffeille asti ( yksille) mutta mokaa ne niin ettei uusille treffeille enää pääse. Kyllä muistan itse parikymppisenä että jotkut tapaamani miehet oli niin kauheita ( käytös) ettei todellakaan huvittanut tavata enempää. Kuitenkin olen ihan tavallinen itseäni arvostava nainen, en mikään alistuva kynnysmatto. Ikähaarukka oli aika iso.
Itse miehenä oon huomannut, että jos treffeillä on molempien mielestä hauskaa ja juttu luistaa, niin naisen mielestä ei ole kemiaa ja juttu jää siihen. Sen sijaan, jos on paljon hiljaisia hetkiä ja nainen vastailee 1-2 sanalla kysymyksiin eikä kysy mitään takaisin tai ota kunnolla kontaktia, niin nainen haluaa nähdä uudemman kerran. Mitä ihmettä oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä oon huomannut, että jos treffeillä on molempien mielestä hauskaa ja juttu luistaa, niin naisen mielestä ei ole kemiaa ja juttu jää siihen. Sen sijaan, jos on paljon hiljaisia hetkiä ja nainen vastailee 1-2 sanalla kysymyksiin eikä kysy mitään takaisin tai ota kunnolla kontaktia, niin nainen haluaa nähdä uudemman kerran. Mitä ihmettä oikeasti?
Mistä tiedät että naisenkin mielestä treffeillä oli oikeasti hauskaa?
Olen lihava ja sanoisin suorastaan ruma nainen. Ikääkin on 37v ja pari lasta. Tinderi kuitenkin plimputtaa kokoajan. Nuorta, komeata, toimitusjohtajaa. You name it.
Vierailija kirjoitti:
Sitten jää naispolo rannalle ruikuttamaan, mies lähti nuoremman matkaan ja kukaan muukaan mies ei huoli, kun on liian vanha, miehen puolelta petetty ja jätetty, saattaa vähän kyynisyys astua kuvioon. Ei enää naurata kaikki eikä jaksa olla joka asiassa niin naiivin positiivinen.Ei oo helppoo tää naisen elämä. 😅
Ei missään ole sanottu, että miehille kelpaisi vain nuori nainen. Mistä edes sait tuon ajatuksen sinne pieneen päähäsi?
Siitä on kauan kun tinderissä olin. Ei minulle missään vaiheessa tullut mitään säpo ilmoituksia mutta kun koitin muutaman kuukauden siellä oltuani poistaa profiilin herjasi vain erroria eikä poistunut. Muutaman kerran yritin ja totesin että ihan sama ja poistin Sibeliuksen. Ehkä minäkin yhä olen siellä pyörimässä.