Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten narsistit onnistuvat sumuttamaan uhriaan niin että uhri turtuu siihen h e l vettiin?!?!

Vierailija
01.07.2020 |

Olen niin vihainen itselleni, että annoin narsistin sumuttaa minua vuosikausien ajan.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 17 vuotta, ennen kuin tunnustin itselleni, että kumppani on Skitsofreenikko (narsismi yksi oireista) Kidutus vaan lisääntyi ja lisääntyi. Silti kaipaan tätä ihmistä koko ajan. Hyötysuhde oli hänelle 100%, minulle 0.

Vierailija
62/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

43. Tuo oli niin täydellinen kuvaus. Ihmishirviöhän on oikea kuvaus. Olen no. 61

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaten narciccist abuse brain damage. Pitkäaikainen väkivallalle altistuminen aiheuttaa aivovaurioon verrattavan tilan.

Mitä huonommassa kunnossa uhri on sitä vahvemmaksi narsisti itsensä tuntee. Kun olet äärimmilleen rääkätty, hän taas esittää ystävää, jotta olisit jatkossakin sen kiusattavissa.

Siihen ei tulla hetkessä. Altistuminen on alkanut huomaamattomalla nakertamisella. Narsistin tärkein työkalu on kaksoisviestintä: hän esittää niin positiivista ja vakuuttavaa, että siinä voi mennä markkinoinnin ammattilainenkin sekaisin.

Onneksi koko ajan tulee lisää tietoa ja opimme tunnistamaan nuo mekanismit.

Kun narsisti heiluttaa käsiään muka tervehtiäkseen sinua, ei hän välitä sinusta vaan tarkoitus on saada huomiosi itseensä. Ja samalla skannata miten voisi sinua hyödyntää. Erityisesti kannattaa suojella omia läheisiä.

Narsisteilla ei ole rajoja, joten muiden täytyy pitää rajoistaan. Vähitellen feidatessa, voi aluksi vain jättää vastaamatta puhelimeen. Narsistille voi sanoa: ei kiinnosta. Eikä sitten kiinnosta enää koskaan.

Tosin, tuo voi herättää narsistissa lapsenomaisen raivon. Tuo ei enää ole minusta kiinnostunut! Hän ei voi ymmärtää, että hän itse ei ole kiinnostava. Hän ei voi sietää sitä ajatusta, ettei ole kiinnostava.

He eivät voi muuttua.

Muut voi vaan jatkaa elämäänsä. Eikä enää nähdä hyvyyttä siellä missä sitä ei ole.

Vierailija
64/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikeassa olet.

Narsistin rakkauspommitus on todella huumaavaa ja tavallisena ihmisenä sitä haluaa uskoa ihmisten hyvyyteen. 

Narsisti toimii hyvin kaavamaisesti. Ei hän tunne empatiaa tai muuta. Narsisti on äärettömän hyvä manipuloija ja kuka tahansa voi olla uhri. Minäkin olin, vaikka omia mielenterveysongelmia ei ole. Vasta vuosien jälkeen aloin etsimään ulospääsyä. Tiesin, ettei kaikki ole hyvin, mutta jäin kunnes se oli mahdotonta. Pitää olla onnellinen, että on päässyt tästä ihmisestä eroon. Tulevaisuus on edessäpäin.

Narsisti kuitenkin aina etsii uusia uhreja, uusia haasteita. Pettämisen ja valehtelun hän laittaa kumppaninsa syyksi. Jos olisit erilainen niin hänen ei tarvitsisi tehdä näin. 

Eksäni sisimmässään tiesi, että kaikki ei ole kunnossa. Hän tiesi, ettei koe asioita kuten muut. Toisaalta hän ei nähnyt tässä mitään vikaa. Hän oli oman elämänsä sankari ja vastoinkäymiset olivat muiden ihmisten hulluutta.

Hän luuli olevansa parempi kuin muut. Hän usein unelmoi täydellisestä rakkaudesta, kunnianosoituksista, saavutuksista. Hän valehteli jopa ammattinsakin.

Vierailija
65/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin mieli on sairas. Narsisti odottaa, että uhrinsa palvoo ja täyttää narsistin taroeita 24/7. Kun näin ei tapahdu, narsisti ei kestä ja saattaa aloittaa silmittömän väkivallan. Narsistit ovat pahoja. Ja niillä on parempi manipulaatiokyky, kuin kenelläkään muulla.

Vierailija
66/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi pitäisi luokitella mielisairaudeksi.

Vierailija
67/85 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on ovela.

Vierailija
68/85 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt viimeiset 3 vuotta kun narsistista eroa tehnyt

Vierailija
69/85 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi pitäisi luokitella yhdeksi vaarallisimmista mielisairauksista.

Vierailija
70/85 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismi pitäisi luokitella yhdeksi vaarallisimmista mielisairauksista.

Kannatan

Vierailija
71/85 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena jo nujerrettu siihen aina syypää-kynnysmaton malliin, ainakin minut. Aina syypää kaikkeen pahaan, häpeä heijastetaan vain sinuun. Sinä teet, olet, puhut, hengität väärin. Kateuksissaan apinoivat itse sinua mm. pukeutumis/hiustyyliäsi, kertovat vitsejäsi, ideoitasi ja juttujasi muka ominaan ihan pokalla. Onneksi en ole ikinä ollut parisuhteessa, varmasti olsii najautunut narsistin kynsiin. Kaverisuhteissa roikuin valitettavasti muutamissa näissä aikani, nykään olen erakko. Pysyy ainakin enimmältä pahoilta ihmisiltä turvassa,kun on vaan yksinään.

Vierailija
72/85 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena jo nujerrettu siihen aina syypää-kynnysmaton malliin, ainakin minut. Aina syypää kaikkeen pahaan, häpeä heijastetaan vain sinuun. Sinä teet, olet, puhut, hengität väärin. Kateuksissaan apinoivat itse sinua mm. pukeutumis/hiustyyliäsi, kertovat vitsejäsi, ideoitasi ja juttujasi muka ominaan ihan pokalla. Onneksi en ole ikinä ollut parisuhteessa, varmasti olsii najautunut narsistin kynsiin. Kaverisuhteissa roikuin valitettavasti muutamissa näissä aikani, nykään olen erakko. Pysyy ainakin enimmältä pahoilta ihmisiltä turvassa,kun on vaan yksinään.

Ymmärsin, että kynnysmattoiluni juuret olivat kanssa lapsuudessa. Sen tajuttuani vasta alkoi oma elämäni. 33-vuotiaana. Olisi sen voinut aiemminkin tajuta.

Vierailija
73/85 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
74/85 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kannattaisiko ollenkaan kommentoida. Laitan nyt kumminkin.

Usein kuulee petettyjen, jätettyjen kuvaavan exäänsä narsistiksi, vaikka se on täysin väärä diagnoosi.

Tarkoitan sellaisia henkilöitä, jotka määrätietoisesti iskevät jonkun suhteeseen ja suht pian kyllästyvät ja jatkavat matkaansa. Tällainen henkilöhän ei mitenkään kiusaa ja nitistä kumppaniaan, eikä pidä häntä pihdeissään. Päin vastoin: hän muuttuu välinpitämättömäksi ja on korkeintaan ärsyyntynyt, ennen kuin tajuaa itse, että tämä oli hänen osaltaan tässä.

Olen ymmärtänyt, että aito narsisti ei luovu uhristaan, eli ei halua hänestä eroon.

Nämä lyhytsuhteilijat taas hylkäävät ja unohtavat pian "suuren rakkautensa", jolle käänsivät jokaisen kiven ja toivat tähdet taivaalta, aluksi.

Sekös prinsessaksi tuudittuneita exiä riepoo, joten haukkuvat jättäjän narsistiksi.

Vierailija
75/85 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne aloittaa kehumalla ja ihailemalla, välittämällä ja tykkäämällä. Siksi!

Onkohan uhrissakin vähän narsismia, kun on niin valmis uskomaan itsestään ne kaikki kehut ja ihailut maasta taivaaseen? Nöyrempi ihminen olisi vähän hämillään, että en minä nyt kyllä noin täydellinen ole kuin tuo tyyppi tuossa maalailee, kaikki ei ole nyt ihan kohdillaan.

Vierailija
76/85 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mun" narsistilla on ihan Ted Bundyn silmät. Yhtä kylmät ja tyhjät. Muutenkin vähän samaa näköä. Loppujen lopuksi oli hyvin yksioikoinen ja tylsä ihminen kuten narsistit ja psykopaatit aina ovat. Samat ilkeät jutut, ei mitään yllätyksellisyyttä loppujen lopuksi.

Vähän ohiksena, mutta minä en huomaa Ted Bundyn silmissä mitään kylmää tai tyhjää. Jos tuo tulisi minua vastaan, niin luulisin ihan tavalliseksi ihmiseksi.

Vierailija
77/85 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrit ovat sairastuneet kiltteyteen, siksi narsismi onnistuu sumuttamisessa.

Vierailija
78/85 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

U p

79/85 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuu siihen, että narsistien uhrit ja narsistit ovat usein vastinpareja. Uhrit läheisriippuvaisia narsisteja ja hyväksikäyttäjät alistavia, manipuloivia ja itsevarmoja.

Henkisesti terve ihminen ei jää narsistin meanipuloitavaksi. Terveet ihmiset eivät viihdy myöskään rikollisten tai psykopaattien seurassa.

Mitä jos se narsisti tai psykopaatti onkin työnantajasi?

Sain mielivaltaiset potkut enkä ole 4 vuoteen työllistynyt uudelleen. Alani on harvinainen ja tämä ämmä on levitellyt minusta halveeraavia juttuja ympäri maailmaa. Minä en ollut hänen lellikkinsä mutta minun oli tietyllä tavalla alistuttava selviytyäkseni. Lopulta sekään ei riittänyt. 

Tämä oli ainoa viesti ensimmäiseltä sivulta jota en alapeukuttanut, koska tällainen tilanne on oikeasti pa.ska nakki. Näille parisuhteistaan kitiseville ei heru sääliä tai edes ymmärrystä, koska kaikki avaimet olivat omissa käsissä. Omaa heikkoutta ja sokeuttaan ja heikosta omanarvontunteestaan johtuen jäivät tuleen makaamaan. Toisin kuin tässä tapauksessa, jossa työpaikan pomo onnar.sku (tuskinpa pikeasti oli ehkä oli vain pahan.tahtoinen). Tilanne on vaikea, mutta loppujen lopuksi tässäkin voit syyttää vain itseäsi, koska työsuhteen alussa tutustuessasi tähän henkilöön, pomoosi, sinun olisi pitänyt kartoittaa riskit ja lukea ilmassa olevat merkit ja vaohtaa työpaikkaa, kun maineesi oli vielä koskematon. Vika löytyy yleensä aina sieltä kliseepeilistä. Oikeasti nars.kun kohdanneita ja "uhriksi" joutuneita tässäkin ketjussa vain muutama. Loput löytäneet täydellisen syypäädiagnoosin, jonka piikkin voi laittaa kaikki ja vähän hakea sääliä vielä muilta.

Vierailija
80/85 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin mua kohtaan erittäin narsistisesti käyttäytyneen ihmisen sietäminen lähelläni johtui siitä että: 

- Narsistiseen tapaan hän oli ajoittain ihan superupea, ihan eri luokkaa kuin muut tuntemani ihmiset. Noita hetkiä oli lopulta aniharvoin jos melkein ollenkaan mutta aiempien hyvien hetkien muisto herätti toivon ja muistin hänet sellaisena kuin hän parhaimmillaan oli ollut. 

- Itsetuntoni oli murentunut pala palalta hänen kanssaan vietetyn ajan myötä vuosien varrella. Tunsin itseni huonoksi ja etten ansaitse mitään hyvää. Hyvien ja kivojen ihmisten seurassa minun ja heidän välillä oli iso kuilu, häpesin itseäni ja en tuntenut kuuluvani mukavien ihmisten joukkoon. Sen sijaan narsistin kanssa ollessa ja hänen kohdellessaan mua huonosti tunsin olevani kuin kotonani ja hänen julma kohtelunsa vastasi sitä mitä tunsin olevani ja mitä tunsin ansaitsevani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä