Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten narsistit onnistuvat sumuttamaan uhriaan niin että uhri turtuu siihen h e l vettiin?!?!

Vierailija
01.07.2020 |

Olen niin vihainen itselleni, että annoin narsistin sumuttaa minua vuosikausien ajan.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

v o i m a h a l i

n a r s i s t i e n

u h r e i l l e

< 3

Vierailija
42/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuu siihen, että narsistien uhrit ja narsistit ovat usein vastinpareja. Uhrit läheisriippuvaisia narsisteja ja hyväksikäyttäjät alistavia, manipuloivia ja itsevarmoja.

Henkisesti terve ihminen ei jää narsistin manipuloitavaksi. Terveet ihmiset eivät viihdy myöskään rikollisten tai psykopaattien seurassa.

Tälle on monta alanuolta, mutta olen täysin samaa mieltä lopusta. Henkisesti terveet ihmiset ei viihdy ihmisten kanssa joiden elämän aihepiirit liikkuu huumekaupassa, murhissa, pahoinpitelyissä ja tämän tyyppisen toiminnan suunnittelussa.  Nämä on sellaisia asioita kun on intresseissä lähinnä mielenterveysongelmaisilla joita nämä tahot käyttää mielellään hyväksi helpon manipuloitavuuden takia. Kun elää synkkyydessäon toleranssi hirveillekin asioille hyvin korkea.

Olet niin väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloinnissa narsistilla on metodina eriaikaisuus. Alussa narsisti rakkauspommittaa sinua niin, että olet täysin hämmentynyt ja ihmeissäsi mikä ihminen tämä on ja kuinka minä saankin siinä noin voimakkaita tunteita aikaan.  Tämä jatkuu niin kauan kunnes hämmennys ja epäusko vaihtuu uhrilla ihastuksesta rakkaudeksi ja kun uhri vihdoin rakastaa. Narsistin rakkaus on ohi ja kaikki loppuu. Narsisti siirtyy uhrin ollessa rakkaushuipussa, mitätöimään ja haveksimaan uhria ja tästä syntyy järkytystila, joka muodostaa kemiallisen koukun narsistiin.  Kemiallinen tila muuttuu krooniseksi kun narsisti jatkaa kylmä -kuuma kohtelua. Uhri on täysin sekaisin missä mennään ja mitä tapahtuu. Uhri alkaa epäillä jopa omaa käsityskykyään ja kykyään hahmottaa todellisuutta. Tästä seuraa sitten se tila mitä täälläkin ihmetellään usein, että miksi et lähde ja miksi menit takaisin. Uhri ei pysty. 

Vierailija
44/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manipuloinnissa narsistilla on metodina eriaikaisuus. Alussa narsisti rakkauspommittaa sinua niin, että olet täysin hämmentynyt ja ihmeissäsi mikä ihminen tämä on ja kuinka minä saankin siinä noin voimakkaita tunteita aikaan.  Tämä jatkuu niin kauan kunnes hämmennys ja epäusko vaihtuu uhrilla ihastuksesta rakkaudeksi ja kun uhri vihdoin rakastaa. Narsistin rakkaus on ohi ja kaikki loppuu. Narsisti siirtyy uhrin ollessa rakkaushuipussa, mitätöimään ja haveksimaan uhria ja tästä syntyy järkytystila, joka muodostaa kemiallisen koukun narsistiin.  Kemiallinen tila muuttuu krooniseksi kun narsisti jatkaa kylmä -kuuma kohtelua. Uhri on täysin sekaisin missä mennään ja mitä tapahtuu. Uhri alkaa epäillä jopa omaa käsityskykyään ja kykyään hahmottaa todellisuutta. Tästä seuraa sitten se tila mitä täälläkin ihmetellään usein, että miksi et lähde ja miksi menit takaisin. Uhri ei pysty. 

Tuo tila on muuten tosi vaikea korjata. Meni monta kuukautta että pystyin ajattelemaan elämäni omanani, en ex-mieheni (narsistin) elämänä erottuamme. Jälkikäteen vasta tajuaa sen, miten sokea on ollut. En tahtonut uskoa mieheni pahuuteen, koska osasi olla ajoittain niin ystävällinen ja huomaavainen, jota perheeni ja ystävämme palvoivat.

T. Narsistista selvinnyt

Vierailija
45/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuu siihen, että narsistien uhrit ja narsistit ovat usein vastinpareja. Uhrit läheisriippuvaisia narsisteja ja hyväksikäyttäjät alistavia, manipuloivia ja itsevarmoja.

Henkisesti terve ihminen ei jää narsistin manipuloitavaksi. Terveet ihmiset eivät viihdy myöskään rikollisten tai psykopaattien seurassa.

Tälle on monta alanuolta, mutta olen täysin samaa mieltä lopusta. Henkisesti terveet ihmiset ei viihdy ihmisten kanssa joiden elämän aihepiirit liikkuu huumekaupassa, murhissa, pahoinpitelyissä ja tämän tyyppisen toiminnan suunnittelussa.  Nämä on sellaisia asioita kun on intresseissä lähinnä mielenterveysongelmaisilla joita nämä tahot käyttää mielellään hyväksi helpon manipuloitavuuden takia. Kun elää synkkyydessäon toleranssi hirveillekin asioille hyvin korkea.

Olet niin väärässä.

Tuskin oma kokemukseni on väärä kun sen itselläni olen todennut ja monella ympärilläni. 

Vierailija
46/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne aloittaa kehumalla ja ihailemalla, välittämällä ja tykkäämällä. Siksi!

Miksi oli niin tyhmä että meni siihen lankaan :( mitä hyvää tästä paskasta voi edes ajatella..

ap

Ainakin osaat nyt vältellä vastaavia ihmisiä ja lähteä ajoissa. Pidä sitä vaikka elämänopetuksena. Kaikille tapahtuu ikäviä juttuja, mutta niistä voi koittaa oppia. Ehkä voit opettaa ja suojella muitakin.

En tohdi sanoa kenellekkään että olin näin sokea :( Mies sumutti aivan täysin. Ikäkin jo lähempänä 5kymppiä, niin elämänopetuksena tuli kalliiksi nyt kun elämäkin on jo ehtoopuolella

Sun velvollisuus on valistaa muita nyt kun oot saanut kalliin opetuksen! mäkin kouluttaduin parisuhdeväkivaltatyön vapaaehtoiseksi, auttamaan parisuhdeväkivaltaa kokeneita uhreja

Ei minun heiniäni.

Vierailija
47/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon narsistin uhreja täällä onkaan ;o

Vierailija
48/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on rakastavan ihmisen vastakohta. Narsisteilta puuttuu myötätunto ja empatia.

Vierailija
49/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oli niin tyhmä että meni siihen lankaan :( mitä hyvää tästä paskasta voi edes ajatella..

ap

No itse vastasit kysymykseen: oma tyhmyyshän se on syynä!

Ja naisten (keskimäärin) suurempi riippuvuus miehistä.

On naisnarsujakin ja miesuhreja, mutta vähemmän. Na nämä miehet ovatkin sitten nössöjä.

Vierailija
50/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana minulla oli sanonta, että narsistilta ei koskaan kysytä papereita. Muistan että itse sain parisuhteissani todistella yhtä sun toista kun naiset eivät ole koskaan varmoja, mutta narsistit ovat ammattilaisia, he saavat kysyjän jotenkin ylimaallisen tyhmäksi jos jatkavat kysymyksiään, ja samalla saavat uhrin tuntemaan itsensä myös älykkääksi kun eivät kysele mitään tyhmiä. Siksi narsistinvarojat väsyttävät vain ei-narsisteja kumppaneitaan, harva pääsee käsiksi aitoihin narsisteihin. Koko narsistin persoona perustuu manipulointiin. Siksi he ovat siinä niin hyviä.

Tavallisen kiltin ja kivan miehen (tai miksei naisenkin) kohdalla asia on nyt vallan toinen, kun on koko elämänsä käyttänyt ihan muihin taitoihin kuin että miten manipuloida potentiaalista kumppania.

Vierailija
51/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ovat manipuloinnin mestareita.

Vierailija
52/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun" narsistilla on ihan Ted Bundyn silmät. Yhtä kylmät ja tyhjät. Muutenkin vähän samaa näköä. Loppujen lopuksi oli hyvin yksioikoinen ja tylsä ihminen kuten narsistit ja psykopaatit aina ovat. Samat ilkeät jutut, ei mitään yllätyksellisyyttä loppujen lopuksi.

Vierailija
53/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä onnistun aina sumuttamaan naisiani ja muita läheisiäni?

Vierailija
54/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ainakin osaat nyt vältellä vastaavia ihmisiä ja lähteä ajoissa. Pidä sitä vaikka elämänopetuksena. Kaikille tapahtuu ikäviä juttuja, mutta niistä voi koittaa oppia. Ehkä voit opettaa ja suojella muitakin.

En tohdi sanoa kenellekkään että olin näin sokea :( Mies sumutti aivan täysin. Ikäkin jo lähempänä 5kymppiä, niin elämänopetuksena tuli kalliiksi nyt kun elämäkin on jo ehtoopuolella

Sun velvollisuus on valistaa muita nyt kun oot saanut kalliin opetuksen! mäkin kouluttaduin parisuhdeväkivaltatyön vapaaehtoiseksi, auttamaan parisuhdeväkivaltaa kokeneita uhreja

Kiitos panoksestasi. Naisten linjalta sain aikoinaan tärkeää apua

Vierailija
55/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
56/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti jättää kertomatta paljon asioita ja kertoo vain tiettyjä asioita.

Vierailija
57/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen on vaikea ymmärtää, että tällaisia ihmisiä todella on olemassa. Jos yhtään ymmärrän, niin eivät pysty tuntemaan mitään sääliä toista kohtaan. Sitä on todella vaikea ymmärtää. He voivat kertoa valheita selän takana miettimättä kuinka väärin se on. Monet uskovat heidän valheensa, koska on vaikea ymmärtää, miksi joku olisi keksinyt koko jutun omasta päästä.

Elämänohje kaikille: älä usko pahoja puheita, jos et tiedä, ovatko ne totta.

Tämä on ihn totta. Toisaalta olen tyytyväinen että mun elämänsisältöä i on vähän joku muu kun sen miettiminen miten saan tuon shakkinappulan (ihminen) mahd huonoon asemaan.

Ne nimittäin myös kokoajan on sen ajatuksen vanki, että joku muu ajattelee samalla tavalla ja outsmarts them..

Aika surkea kohtalo.

Vierailija
58/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tuo edellinen kommentoija.

Mun ex jopa humalassa joskus myönsi miettivänsä onko narsisti.

Se on. Ja samalla tosi pelokas ihminen, joka valinnut ton manipulointikeinon.. For reasons unknown.

Ei koskaan hauku vanhempiaan tai sano et sen menneisyydessä olisi jotain epävarmuutta tai ongelmallista.

Kaikilla on. Terve ihminen nauttii epäonnistumisten ja oppimiskokemusten reflektoinnista. Tämä myös arvostaa muita kusipäitä ja inhottavia ihmisiä. En silti vihaa sitä, koska nykyään pystyn katsomaan sitä vuoristorataa ulkopuolelta, ja ennakoimaan ne käänteet.

Miksi olen tekemisissä? Lapsi.

Vierailija
59/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että narsistit ei itsekään käsitä itseään narsistiksi, eikä sitä, miksi heidän uhrinsa on sellainen kuin on.  He toimii mielestään oikein ja heidän mielestä uhri itse ei ymmärrä omaa parastaan.  Narsistithan vaan pitää itseään taivaan lahjana toiselle.  

Kun uhri viimein saa itsensä repäistyä irti tuhoisasta suhteesta, narsku on aivan totaalisesti puulla päähän lyöty.  Hän ei ymmärrä olleensa syypää mihinkään.  Hänen maailmassaanhan kaikki muut ovat syypäitä, hän itse elää täysin oikein.

Totta kai hän myöntää joitakin tiettyjä asioita, vaikkapa oman alkoholinkäyttönsä tai sen, että tulee käytyä vieraissa jne. sellaista pientä jotakin.  Mutta nehän nyt kuuluu toisen hyväksyä, koska hänessä sinänsä ei kuitenkaan ole mitään todellista vikaa.  Toisen olisi pitänyt ymmärtää enemmän häntä ja sen oman hyvänsä päälle.  Kyllähän hän olisi ollut vaikka kuinka hyvä, mutta kun se toinen ei häntä ymmärtänyt.  

Mitä se ymmärtäminen sitten olisi sisällään pitänyt, sitähän ei tarvitse selittää.  Kun ei se kuitenkaan olisi ymmärtänyt. 

Narsisti ei koskaan näe itsessään mitään väärää.  Osoitapa hänessä jokin vika, niin raivo pääsee vallalleen.  

Pitää olla vain tyytyväinen, että on päässyt ulkopuolelle, järkevien ihmisten piiriin.  Narsistin kanssa eläminen on yhtä mielitautia.  Asiat kääntyy päälaelleen sekunnissa, musta on valkoinen ja yksi ynnä yksi on kymmenen.  Hullun kanssa ei pysty keskustelemaan järkevästi, niin se vain on. 

Jos olet joutunut narsistin kynsiin ja siitä irti päässyt, levitä kätesi maailmalle ja lennä!  Kahleesi on kadonneet.  

Ei kannata miettiä, miten narsisti onnistui saamaan toisen koukkuunsa.  Ei hän sitä tietoisesti tehnytkään, vaan hänen luonteensa pakotti hänet käyttäytymään niin.  Se on hänen ainoa tapansa olla tekemisissä ihmisten kanssa.  Narsisti käyttäytyy aina luonteensa mukaisesti, kohteet vain määrää sen, miten hän mihinkin heistä suhtautuu.   Narsisti voi olla joillekin ihmisille äärettömän mukava ja avulias, olla aina auttamassa ja tekemässä, mutta sekin johtuu siitä, että hän kokee olevansa hyödyksi toiselle ja saa siitä pinnoja itselleen, näin erinomainen minä olen.  Näin hyvänä minut nähdään ja minua kehutaan.  Se siinä takana on, eikä suinkaan mikään empatia ja varsinkaan hätä kenenkään puolesta.  Sellaisia tunteita hänellä ei ole.

Vierailija
60/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä