Ķotipihojen rumistukset?
Kommentit (1097)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauramme aina lähikylän ohittaessamme erään portin pieleen asetettua VESSAPYTTYÄ jossa kasvaa jotain kesäkukkia. Siis voi jeesuksen parta sentään. Nauramme, mutta samalla yököttää.
Se on ollut siinä jo monta vuotta, että ilmeisesti omistajat tykkäävät itse kovasti keksimästään uusiokäytöstä. :D
Onkohan sama piha minkä ohi mekin ajamme. Järkyttävä näky.
Täälläkin päin tuommoinen. Mauton, mutta tavallaan hauska. Pääasia että asukkaat itse tykkäävät.
”Pääasia on että asukkaat itse tykkäävät” -perusteella voi siis hyväksyä kaiken sotkun, laiminlyönnin ja rähjäisyyden?
Kyllä vaan. Me ostettiin ihana talo ja siihen nyt sattui kuulumaan pikkusen pihaa mukana. Nyt se sitten tossa rehottaa.. hoitaa kuka jaksaa. Ei näy kadulle tms. Täytyy varta vasten tulla pitkäksi kasvaneen orapihlaja-aidan läpi, jotta näkis.
Muut voi ihastella omaa pihaansa, kun se kerran on niin ihanaksi silmälle laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauramme aina lähikylän ohittaessamme erään portin pieleen asetettua VESSAPYTTYÄ jossa kasvaa jotain kesäkukkia. Siis voi jeesuksen parta sentään. Nauramme, mutta samalla yököttää.
Se on ollut siinä jo monta vuotta, että ilmeisesti omistajat tykkäävät itse kovasti keksimästään uusiokäytöstä. :D
Täälläkin päin tuommoinen. Mauton, mutta tavallaan hauska. Pääasia että asukkaat itse tykkäävät.
”Pääasia on että asukkaat itse tykkäävät” -perusteella voi siis hyväksyä kaiken sotkun, laiminlyönnin ja rähjäisyyden?
Kyllä vaan. Me ostettiin ihana talo ja siihen nyt sattui kuulumaan pikkusen pihaa mukana. Nyt se sitten tossa rehottaa.. hoitaa kuka jaksaa. Ei näy kadulle tms. Täytyy varta vasten tulla pitkäksi kasvaneen orapihlaja-aidan läpi, jotta näkis.
Muut voi ihastella omaa pihaansa, kun se kerran on niin ihanaksi silmälle laitettu.
Ötökät ja pehoset ja muut kaipaa rehottavia alueita, jotta pysyvät elinvoimaisina.
Älä tuu mun pihalle kyttäämään.
Jänniä vastauksia. Ei ne symmetrisesti asetellut kukat mitään upeita yleensä ole, mutta ei todellakaan rumiluksiakaan. Samoin joku Tuija-aita on tylsä, muttei sentään rumilus.
Sen sijaan romukasat, mädänneet autonrähjät ja sen sellaiset on rumia. Myös betoni ja asvaltti päämateriaalina.
Eurolavakalusteet, joiden ympärillä on roskista kaivettua "boho"-tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis: lomamatkalla taisimme ajaa teidän lähikylän ohi? Erään pihatien varressa oli vessapytty, jossa kukki kesäkukkia. Talon piha ei näkynyt päätielle. On ainakin helppo antaa ajo-ohjeet: käänny vessapytystä oikealle :D
Tuija-aita on varsinainen rumistus.
Vierailija kirjoitti:
Nonnii, riitaahan sitä tuli tähänkin lankaan.
Voi teitä😣
Hellehelvetti saa ihmiset raivostumaan
Omituista "vihaa" ikivihreää tuijaa vastaan😳 no ite tykkään on kaikinpuolin kätevä ja kaunis😊
naapurilla on ns kaatopaikkana koko omaisuus
räystäiden alla vesisateessa.
mm parisänky, epämääräistä elektroniikkaa avonaisissa
jätesäkeissä, ruuan tähteitä piha täynä. (ilmeisesti joku
kompostointi yritys) jätteitä syöviä rottia
ja muita pieneläimiä vilisee vähä väliä
puhki ruostunut vanha öljysäiliö
lohnottaa keskellä pihaa. puolikas vene
mikä on ollut siinä siihen asti kuin muistan..
Vierailija kirjoitti:
Eihän mistään asiasta tarvitsekaan muiden kuin omistajien pitää.
Mölisevä naapurin akka joka olevinaan hoitaa kaikkea, mutta jälki on kuin jättömaalla!
Rumin hässäkkä pihassa on ne pressutallit.Sit se joku vanha talo ylivalastaan.eli kierretään niitä hirveitä muoviletkuja talon räystäisiin et koko markki loistaa.talo on siinä sit ku voi pakastusrasiassa.on matkan varrella yksi sellainen piha ja onneks ei o ykeistynnä
Palju, grillikota eli junttimutteri.
Aivan kaikki angervot, oli mikä laji hyvänsä, olen saanut niistä yliannostuksen; aivan liian kovia leviämään, eivätkä vaan miellytä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä varsinaisia rumiluksia, joihinkin paikkoihin ja tyyleihin ihan sopiviakin, mutta omaan silmään ei niin / viehättäviä juttuja suomalaisissa pihoissa:
- angervot
- verivaahterat ( ovat vaan mun silmääni luonnottoman näköisiä, sorry, joilla näitä)
- kaikkinainen pikkusievä koristelu, kun kaikkea on vaan liikaa: söpöjä eläinhahmokoristeita, lasikoristeita, tuulikelloja, värikkäitä viipperöita kukkaruukuissa- ja penkeissä, aurinkokenno valoja, jotka eivät toimi...
-muoviset kevyet uima- altaat
- muoviset kasvihuoneet
- pikkusievät sillat ja tekolammet, jotka tasapyörein kivin ympäröity
- kukat auton - ja traktorin renkaissaMitkä angervot? Vaitarkoitatko yleisesti kaikkia sukuun kuuluvia kasveja? Niitähän löytyy valtava valikoima koristepensaita ja perennoja.
Pakko nyt vähän oikaista, koska varsinaisia angervoja ovat vain pensasangervot Spiraea, ja tässä suvussa ei ole perennoja.
Näistä ei siis mikään kuulu samaan sukuun Spiraeaoiden kanssa, vaikka kaikkien suomalaisessa nimessä on angervo. Pensaat: pihlaja-angervot - Sorbaria, heisiangervot - Physocarpus.
Perennoja: jaloangervot - Astilbe, töyhtöangervot - Aruncus, sormivaleangervot - Rodgersia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykännyt vanhempieni pihasta koskaan ja nyt he eivät itsekkään tykkää. Isä aikoinaan hourupäissään halusi valtavan nurmikentän, varmaan kyläin isoimman. Sitten lapset lähti pesästä ja ei ole ketään jeesimässä pihahommissa.
Mitä jeesiä tarvitsee pihahommissa, jos piha on vain nurmikenttää? No okei, jos ei jaksa tai pysty kerran viikkoon lykkimään sitä leikkurilla tai jopa istuskelemaan päältäajettavassa, niin sitten. Kantsii muuten vinkata isälle 4H:sta, niillä on yleensä nuoria kesätöissä nurmikkoja leikkaamassa. Toki vähän maksaa.
Huumoria vai lukutaitoa? Ehkä on pikkasen eriasia, että valmistujaisissa on pönttö kukkineen kuin, että vuositolkulla pönttö pönöttää paraatipaikalla pihassa pelargonioineen.
Onhan tuo valmistujaishuumorinakin vähän meh... mutta menkööt.