Rupsahditko yllättäen nelikymppisenä?
Vielä muutama vuosi sitten koin olevani nuorekas, hyvännäköinen ja viehättävä. Sain paljon hyväksyviä katseita. Kun neljäkymmentä kilahti mittariin, huomasin muutoksia ensin siinä, että jos kadulla tuli miehiä vastaan, he eivät enää kiinnittäneet minuun huomiota. Ainoastaan itseäni vanhemmat ukot vielä jaksoivat katsella.
Olen toisaalta ihan tyytyväinen siihen, että minua ei enää arvioida seksuaalisen viehättävyyden mukaan, mutta koen olevani liian nuori ja valmistautumaton siihen, että minua ei enää pidetä viehättävänä. Olen ollut vuosikaudet omaehtoisesti sinkku, miehiä olisi ollut tarjolla, valitsin kuitenkin sen vaihtoehdon, että haluan lapselleni turvallisen lapsuuden ilman vaihtuvia ihmissuhteita, ja itselleni uran mikä elättää minua vanhuuteen saakka. En tosin ajatellut sitä yhtään, että tulenko saamaan kumppania myöhemmällä aikuisiällä...silloin kun siihen olisi aikaa.
Kommentit (73)
En. Ja olen jo melkein 50 v. Vaikea on kenenkään ulkopuolisen sanoa edes yhden päivän tarkastelulla, että kuinka vanhalta näytän.
Helpoin tapa nuortua on juoda hieman tavallista enemmän vettä muutamana päivänä peräjälkeen. Kuivuminen vanhentaa. Jos unohtaa juoda tarpeeksi, niin silloin taas näyttää vanhemmalta.
36 vuotiaana jo alkoi alamäki kun laihdutin. Naama meni ryppyiseksi. En tiedä kumpi oli parempi, olla pönäkkä ja naamasta rypytön ja nuorekas vai hoikka ja naama vanhemman näköinen kuin onkaan.
Tuttua. Miehet ei enää katsele kadulla, ei varsinkaan nuoremmat ja hyvännäköiset.
40-vuotis synttärit oli minulle kriisin paikka. Olin elämän puolivälissä ja jo eletty elämä sekä tuleva tuntuivat täysin turhilta ja tylsiltä.
Ei fyysistä rupsahtamista, mutta se henkinen, elämänilon katoaminen, oli kauheaa.
Fyysisesti tuhouduin sitten hirveän, vuosia kestäneen henkisen stressin jälkeen. Vitamiinitkaan eivät enää imeytyneet jne.
Nyt koetan toipua ja hemmottelen pienillä asioilla itseäni. Kuten vaikka hyväntuoksuisella kosteusvoiteella virkistän nääntynyttä olemustani.
Eli rohkaisuksi sulle ap, kyllä voit palauttaa entisen hehkusi, jos sitä haluat ja saat taas ihailevia katseita.
Kun täytin 40 vuotta, tuntui kuin olisin rupsahtanut maagisesti yhdessä yössä. Masennuin ihan totaalisesti ja tuli paha keski-iän kriisi. Nyt 9 vuotta myöhemmin kun katson valokuvia siltä ajalta, olin yhä todella hehkeä ja kaunis nainen. Rupsahdus tuli oikeasti vasta pari vuotta sitten ja kyllä tuntui taas että hetkessä.
Vasta 58 vuotiaana. Yhtäkkiä oli 5kg ylimääräistä, löystyvää nahkaa, selkäläskit, muutama ryppy, harmaata hiuksissa, allit ja poimu vatsanahassa.
Kiitos treenien sentään kiinteä peppu ja rinnat.
Henkisesti romahdus on paljon suurempi vuosien unettomuuden ja stressin takia
Ap tässä täsmentää sitä asiaa, että tarkoitin nelikymppisellä nelosella alkavaa ikää, eikä mitään maagista syntymäpäivää.
Minä olen 57 ja vielä 45vuotiaaksi näytin todella nuorelta. Rupsahdus tapahtui 50v jälkeen, aivan kuin edesmenneellä äidilläni. Hän loppuun asti suri ryppyjään. Itse en aio vanhentumista murehtia. Aion vanhentua arvokkaasti.🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
36 vuotiaana jo alkoi alamäki kun laihdutin. Naama meni ryppyiseksi. En tiedä kumpi oli parempi, olla pönäkkä ja naamasta rypytön ja nuorekas vai hoikka ja naama vanhemman näköinen kuin onkaan.
No hoikka on parempi tietenkin. Ei sitä naamaa kuitenkaan tuijoteta, kun takaata päin pannaan.
En mä anna takaa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hoikka on parempi tietenkin. Ei sitä naamaa kuitenkaan tuijoteta, kun takaata päin pannaan.
No voihan sitä valotkin sammuttaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa enemmän ottamiselta kuin antamiselta
En. Olen elämäni kunnossa nyt 45v, treenaan säännöllisesti. Kroppa on timmi ja oon nätti, mikään paikka ei roiku 😉. Miehet yrittää iskeä salilla, baarissa...
Vierailija kirjoitti:
En. Olen elämäni kunnossa nyt 45v, treenaan säännöllisesti. Kroppa on timmi ja oon nätti, mikään paikka ei roiku 😉. Miehet yrittää iskeä salilla, baarissa...
Ap pyöräilee 1000 km/kk, ei ole timmiydestä kiinni vanhalla urheilijalla. Ehkä mun naama näyttää siltä, että en edes halua mitään kontakteja. Ja liian vanhalta siihen, että joku haluis edes yrittää. En käy baareissa, siellä sais varmaan kaikki ainakin yhden yön intiimin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Oon niin kade. Itse 42v täysin jo rupsahtanut. Miehiä ei kiinnosta ollenkaan. En enää ikinä saa seksiä. Nauti vielä kun miehiä riittää!
Mä olen alkanut huomata rupsahtamisen merkkejä nyt 49-vuotiaana. Tähän mennessä ei ole mikään roikkunut eikä rypistynyt mutta nyt suunnilleen vuorokaudessa silmäluomet muuttuivat raskaaksi, suunpieliin tuli juonteet eikä leukalinja ole enää entisensä, rinnatkin alkavat antaa periksi painovoimalle.
Täytän 4 kk päästä 40 vuotta enkä ole mielestäni vielä rupsahtanut. Näytän kivalta ja olen timmi, kehtaan hyvin mennä rannallekin bikineissä. Tämä ketju toi toivoa, kun jotkut kertovat olevansa vielä 50-vuotiaanakin ihan kivannäköisiä.
En kaipaa miesten katseita, ne ahdistavat. Mulle riittää että olen itse tyytyväinen peilikuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut huomata rupsahtamisen merkkejä nyt 49-vuotiaana. Tähän mennessä ei ole mikään roikkunut eikä rypistynyt mutta nyt suunnilleen vuorokaudessa silmäluomet muuttuivat raskaaksi, suunpieliin tuli juonteet eikä leukalinja ole enää entisensä, rinnatkin alkavat antaa periksi painovoimalle.
Oot se sama kiintiöurpomies, kuka kommentoi näihin kaikkiin ketjuihin. Monta kertaa samaan ja samoihin aiheisiin. Säälittävää. Aina samalla maakuntalaistyylillä trollaillen.
Olen 41v ja kyllä olen vuoden aikana rupsahtanut. Otsan rypyt huomasin nyt kesän tullessa. Suupielet menee vähän alaspäin.