Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"voihan sitä auttaa muutenkin"

Vierailija
17.04.2013 |

Bestikseni mies on ollut työttömänä ja nyt pyydettiin avuksi vanhempieni mökille kaatamaan puita. Sovittiin että maksetaan jotain, kun tiedettiin että perheellä ei ole raha-asiat nyt kovin hyvällä mallilla. No keikka hoidettiin ja ystävä ilmoitti minulle, että se maksaa 400 eur, kerroin summan äidilleni ja hän oli vähän ihmeissään että ompa paljon. Ystävän kommentti minulle oli että voihan sitä auttaa muutenkin.

Vähän tyrmistyin, hän kun tällä tarkoitti sitä, että kun heillä menee huonosti meidän vanhempien pitäisi tukeä heitäkin, koska aina välillä antavat meidänkin perheelle ilman vastinetta rahaa. Itse olisin voinut ymmärtää kommentin, että he voivat auttaa meitä rahastamattakin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,ymmärrän harmituksesi. Olen itse ollut samantapaisessa välikädessä, varsinaisen asian tai maksun kanssa en ollut missään tekemisissä ja sain kunnon ryöpytyksen osakseni.

Tämä nyt ei enää lohduta mutta kannattaa sopia etukäteen hinta ja se mitä se sisältää.

Vierailija
22/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä se ongelmasi on? Olet kateellinen kavereillesi? Kun jouduit kokkaamaan oikein "bestiksellesi" ja he tulivat autetuiksi työtään vastaan hankalassa rahatilanteessa? Talkooruuallako se apu olisi tullut?

Kateellinen ja vanhmmistaan mustasukkainen pikkulikka siis kitisemässä, kun isi ja äiti eivät antaneet hänellekin rahaa hienoista ruuanlaitoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo 400 on melko kohtuullinen korvaus, vähän toki yläkanttiin, mutta jos kerran auttaa heitä halusitte, niin nythän näin sitten teitte.

Vierailija
24/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkaa haiskahtaa päiväntrollipovolta. Ruokimmeko sitä?

Vierailija
25/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipurin vaimolle: Meillä just sama tilanne, mies tosin rakennusalalla ja johan olisi pitänyt remontoida ja rakentaa yhdelle sun toiselle sukulaiselle sitä sun tätä. Sillä meiningillä et "tuut vaan vähän auttamaan kun sulla ne työkalutkin on ja kun osaat". Sitten kun pyysi rahaa niin tuli kauhea haloo että on ahne...

Vierailija
26/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaataminen, karsiminen, pätkiminen, pinoaminen - onhan siinä iso työ. Oletan että kaikki tuo tuli tehdyksi.

Tuntuu kyllä isolta summalta 400 euroa joka tuli puhtaana käteen.

Riippuu tietenkin siitä minkä verran kuluja reissuista koitui, bensakulut/matkakulut.

Jos oletetaan että tekee 8 tuntia päivässä, tekisi se 25 euroa puhtaana käteen tunnilta.

200-250 euroa olisi vielä ollut kohtuullista + bensakulut.

Ahneuttahan tuo on.

Vierailija
27/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimeää työtä tuollainen, tosin 400 eurosta ei tarvitse veroja maksaa, jos se siis oli ainoa kerta. Mutta vuosi-ilmoitus siitä pitäisi tehdä.

Vierailija
28/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne niitä haloiksi laittanut, se työ jäi kyllä isälleni. Molempina päivinä noin 2-3 tuntia tehokasta työtä eli 60 eur/tunti + bensat edestakaisin.

Ja lapset kyylä tykkäsivät viikonlopusta, oli se heille vähän vaihtelua, kun muutoin perheellä ei oikein ole varaa mihinkään.

Vierailija
29/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä auttaa muutenkin = voisi haravoida, tyhjentää ulkohuussin.. Kaikkea voisi auttaa mutta se sitten maksaa. Vai ilmaiseksiko pitäisi tehdä?

Kysy paljonko maksaa firmalta tuon määrän puiden kaataminen, pilkkominen! Voi luoja! :D

Vierailija
30/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoinkin ei perheellä varaa mihinkään,niin minä sitten selkänahastani revin heille ruuat äitini mölkillä ja kyllä siellä vain makoilivat eivätkä oikeastaan työtäkään tehneet. Kyllä minä niin mieleni pahoitin, että sillä tavalla tulivat riistämään hyviä vanhempiani ja vielä minuakin, vaikka bestiksiä ihan olemme. Mutta minä olen kyllä se parempi kaveri, jos sitä mietitään.

Vierailija
31/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki ja leipuri-kondiittori.

Olen tehnyt tiettäväksi etten tee ilmaistyötä. 

Jos haluan tehdä lahjaksi niin sanon sen selvästi ja se on minun aloitteestani.

Jotkut ovat yrittäneet saada edullisesti, sanon suoraan että jos halpaa haluaa pitää ostaa sieltä mistä sitä saa. 

Esitän raaka-aineostoista kuitit ja lisään siihen haluamani työpalkan. 

Onneksi ystäväni arvostavat työtäni ja maksavat jopa enemmän kuin mitä pyydän.

Vierailija
32/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on kanssa rakennusmies ja sanonut kavereille, että hän voi tulla talkoilla kaivamaan paskaojaa, mutta ei tekemään omaa ammattiaan.

Vierailija
33/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja, minulta saa kysyä mielipiteitäja neuvoja koska vain. Voin poistaa tikkejä ystäviltä tai paikkailla haavoja, tehdä haavasiteiden vaihtoja vaikka äidilleni tai sisarelleni, mutta en alkaisi ilmaiseksi kotisairaanhoitajaksi tai vaipanvaihtajaksi tuttavan dementikkoäidille viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen.

Ystävän apu tai "palvelusten vaihtaminen" on ihan eri asia kuin talkoot, joita tehdään yleensä ruokapalkalla. Talkoot ovat eri asia kuin urakka, jossa jo suunnitteluvaiheessa on kyse rahasta. (Tosin talkootöiden tekeminenkin alkaa olla jo mahdotonta, ne ovat veronalaista työn teetättämista) Tuttava voi tehdä vaikka rahapulassa jonkin työn vähän kaverinkauppana, mutta siinäkin tulee kohta verottaja vastaan.

Vierailija
34/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=16&t=498

Tästä ketjusta löytyy jotain suuntaa hinnoista.

Yleensä ammattimies kun käy arvioimassa työn ensin, ilman, että tekee mitään, maksaa jo 50 euroa.

Eli ap olettaa, että vanhempien puut olisi pitänyt kaataa ilmaiseksi kun lapsilla oli niin hauskaa.

Kaadoimme viime kesänä yhden kuusen ja koivun takapihaltamme ja kyllä siinä oli ihan tekemistä meille kahdelle. Ja puita oli tosiaan vain kaksi.

Vierailija
35/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:51"]

Olen sairaanhoitaja, minulta saa kysyä mielipiteitäja neuvoja koska vain. Voin poistaa tikkejä ystäviltä tai paikkailla haavoja, tehdä haavasiteiden vaihtoja vaikka äidilleni tai sisarelleni, mutta en alkaisi ilmaiseksi kotisairaanhoitajaksi tai vaipanvaihtajaksi tuttavan dementikkoäidille viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen.

Ystävän apu tai "palvelusten vaihtaminen" on ihan eri asia kuin talkoot, joita tehdään yleensä ruokapalkalla. Talkoot ovat eri asia kuin urakka, jossa jo suunnitteluvaiheessa on kyse rahasta. (Tosin talkootöiden tekeminenkin alkaa olla jo mahdotonta, ne ovat veronalaista työn teetättämista) Tuttava voi tehdä vaikka rahapulassa jonkin työn vähän kaverinkauppana, mutta siinäkin tulee kohta verottaja vastaan.

[/quote]

Minä hoitajana heitän keikkaa ihan palkallisena vapaapäivisin toiminimellä. Olen saanut tästä kuulla moitteita, että enkö nyt voisi ilmaiseksi käydä tuttuja hoitamassa, kun osaan. Ei, en voi tulla vapaapäivinä ilmaiseksi, vaan toimin vapaapäivinä ja lomilla yrittäjänä ja laitan laskun tekemisistäni.

Vierailija
36/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavien ja ystävien kesken pitäisi osata erityisen selvästi sopia asiat etukäteen, jos kyse on tavalla tai toisella rahasta. Jos niin ei tehdä, jommalle kummalle jää taatusti jotakin hampaankoloon.

Vierailija
37/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity rahaan, mutta samaa aihepiiriä kuitenkin. Mieheni on lääkäri, ja on ihan tyypillistä, että sukulaiset soittelevat vaikka yömyöhällä, kun lapsella oli tikku sormessa ja nyt vähän huolestuttaa. Tai ei vaan ole viitsitty hoitaa lääkeasioita, joten voisitko soittaa siihen ja siihen apteekkiin reseptin ja mielellään nyt heti. Jos yllättäen sattuu jotain oikeasti huolestuttavaa, ymmärrän, että voi kysyä apua, mutta ihan älyttömiä pikkujuttuja tai sitten oman laiskuuden takia...

Vierailija
38/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on autonasentaja. Tuttu toi auton korjattavaksi, oli hitsattavaa ja jotain muuta. Aikaa kului viikonlopun päivänä reilut 5h, josta mies pyysi hintaa 180e töineen ja tarvikkeineen ja se oli niin kallista, ettei ole tuttava toiste tuonut.. Pitkin hampain maksoi, mutta voin vannoa että siitä on pikkasen puhuttu iltakahvilla kotona..

Vierailija
39/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

me olimme 10vrk hoitamssa ystäväperheen kolmea pientä lasta omiemme lisäksi heidän huushollissaan. rahaa ei pyydetty, mutta maksoivat kuitenkin 200e.. meillä on todella tiukkaa, ehkä just siksi maksoivat vaikka sanoimme ettei tarvitse mitään. syy tähän se, että vaikka vielä emme ole apua heiltä paljoakaan tarvinneet niin tarvetta tulee varmasti tulevaisuudessa jossakin muodossa. mä oon sitä mieltä ettei kuulu kavereille meidän laksut ja autetaan puolin ja toisin muussa muodossa. vaikka vielä on menty avunantona sinnepäin enemmän, mutta heillä on enemmän tarvetta kuin meillä. 

kaverini ja hänen kaverinsa tekivät äitini muuton. rahaa eivät pyytäneet, eikä olisi ollut antaakkaan. koko päivähän heillä siihen meni.

eikö kukaan tee enään mtn palvelusta kenellekkään ilman maksua?

Vierailija
40/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jatkaa..

en siis tarkoittanbut että tässä tapauksessa olisi imatteeksi pitäny auttaa, meni vähän ohi aiheen toi mun kommentointi :)