Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"voihan sitä auttaa muutenkin"

Vierailija
17.04.2013 |

Bestikseni mies on ollut työttömänä ja nyt pyydettiin avuksi vanhempieni mökille kaatamaan puita. Sovittiin että maksetaan jotain, kun tiedettiin että perheellä ei ole raha-asiat nyt kovin hyvällä mallilla. No keikka hoidettiin ja ystävä ilmoitti minulle, että se maksaa 400 eur, kerroin summan äidilleni ja hän oli vähän ihmeissään että ompa paljon. Ystävän kommentti minulle oli että voihan sitä auttaa muutenkin.

Vähän tyrmistyin, hän kun tällä tarkoitti sitä, että kun heillä menee huonosti meidän vanhempien pitäisi tukeä heitäkin, koska aina välillä antavat meidänkin perheelle ilman vastinetta rahaa. Itse olisin voinut ymmärtää kommentin, että he voivat auttaa meitä rahastamattakin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän kukaan ei siis tiedä, mitä tarkalleen ottaen ystäväsi tuolla kommentilla tarkoitti. Mulle tulee ekana mieleen, että jos ei sitä 400 maksa niin voi auttaa sitten jotenkin muuten, kuten ostamalla vaikka safkaa kaupasta tms.

Vierailija
2/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajunnut edes kuka kaatoi puut, kenen olisi pitänyt maksaa 400e ja ovatko vanhempasi avustaneet siis sinun perhettäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin tosta mun tekstistä saakin kuvan, mutta oikeesti olivat laskeskelleet että tuon veraan tarvitsevat tämän kuun laskuihin.

Vierailija
4/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako puuta, kauanko meni?

Vierailija
5/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette sopineet etukäteen?

Vierailija
6/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa sopia maksu etukäteen. ei tartte jälkikäteen pähkäillä. tällaisten juttujen takia yleensä kaikkoaa kaverit.

Vierailija
7/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n vanhemmat halusi ilmaista orjatyövoimaa köyhästä

Vierailija
8/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo sinun napaasi hiertää? Vanhempiesi ja puunkaatourakan tekijän välinen asia.

Vierailija
9/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mielestäni vanhempiesi tarvitse ystäsi perhettä auttaa muuten vaan, vaikka teitä välillä auttaisivatkin. Eivät he ole kuintenkaan mikään yleinen hyväntekeväisyysjärjestö. Mutta riippuu tietysti kuinka paljon tuo mies on ollut auttamassa niiden puiden kaatamisessa. Päivän? Viikonlopun? Montako puuta on kaadettu tai ympäristöä raivattu? Jos työn teettäisi ammattimetsurilla, niin puun kaato voi olla 50 €/puu. 

Vierailija
10/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, luuletko tosiaan, että metsuri tulee kaatamaan yhden puun viidelläkympillä? Noup, ellei ole tuttu :D

Vierailija
11/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menivät lauantaina ja tulivat sunnuntaina, oli täys ylläpito koko perheelle. Minä ja äitimme laitoimme ruuat.

Vierailija
12/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitan pihapuiden tms. puunkaatamista, joka kaadetaan esim moottorisahalla. Ei niin että moto ja metsäkalusto paikalle yhden puun takia. Mutta pihapuut metsurit ottavat muutamalla kympillä ja mökin pihoissa olevat puut ovat myös pihapuita.

Vierailija
13/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli OMPA äitisi kauhuissaan siitä, että joutuu rahalla maksamaan. Luuli kai saavansa ruokapalkalla ilmaisen metsurin ja kaverisi olisi vielä kiitollinen, kun miehensä pääsi tekemään ilmaista työtä.

Vituttaa ihmiset, jotka haluaa käyttää hyväksi toisia. 

Vierailija
14/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako puuta??? Vastaa jo.

Vierailija
15/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olivat koko viikonlopun vieraassa huushollissa puusavotassa? Meinaatko, että ruokapalkalla olisi pitänyt olla? Mä en ikinä kehtaisi pyytää rahaa tuollaisesta, mutta ymmärrän sen, että jotkut kehtaa. Aika paljon ovat kuitenkin tuossa ajassa saaneet varmasti aikaiseksi, huonot nukkumapaikat ja paikat kipeinä raatamisesta.

Vierailija
16/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se varmaan on, että vanhempani ovat tottuneet tiettyyn talkoohenkeen ja halusivat "ilmaista" "orjatyövoimaa". eikä asia tietysti minulle kuuluukkaan jouduin vaan paskaan välikäteen, toki se 400 eur maksettiin ja puut tulivat kaadetuksi, että eipä tässä mitään valittamista pitäisi ollakaan, jäipä vaan paska maku omasta "auttamisestani" 

-vanhemmat sai työt teetettä

-ystävät sai rahaa laskujen maksuun

-ap sai paskaa niskaan

Vierailija
17/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia vastasuudessa: sovi tarkemmin mitä meinaat maksaa!

Mikä olisi sinusta ollut sopiva summa? 50 euroako? Se olisi roimasti pienempi summa. :(

Hek.kohtasesti oksettaa kun ihmiset sekaantuu muiden ongelmiin: autetaan niitä kun niillä ei ole jotain: rahaa, kumppania.. Niinkuin siitä pitää tulla itselle jotenkin ylevä olo mutta annas jos sitten joutuisikin maksamaan ihan asiallisen palkan kunnon työstä!

Vierailija
18/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko ollut 8 kuusta, lauantaina kaatoivat 3 miestä yhdessä

Vierailija
19/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkkoivatko puut myös? Ja veivät oksat ja risut pois pihalta tai polttivat ne? Itse et tainnut olla hommissa mukana, kun meinaat, että 8 puun kaataminen ja haloiksi asti laittaminen ei ole todella kovaa työtä.

Vierailija
20/41 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mieheni on leipuri. Hän suhteemme alussa leipoi monet kakut ja pullat ja muut juhliin. Maksoi itse jauhot ja maksettiin itse bensat kun vietiin leipomukset sukulaisille ja tutuille. Kaikki tietenkin odotti talkoohenkeä. 

Mies lopetti nämä ystävänpalvelut ja siitäkös polemiikki syntyi, että pyysi rahaa leipomuksistaan ja bensarahat.

Eli vanhempasi ovat juuri sellaisia, että meidän olisi pitänyt itse maksaa bensat, tulla teille viikonlopuksi leipomaan ja olisimme saaneet nukkua vuodesohvalla ja safkat. Ja olisi pitänyt olla vielä kiitollinen, että olisimme saaneet käyttää omia koneita ja aikaamme ja jauhoja siihen.

400 euroa pihapuiden kaadosta ja viikonlopun tuhlaamisesta siihen on aika vähän.