Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateeminen työtön: Mitä opiskelit pääaineena?

Vierailija
16.04.2013 |

ev

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 11:06"]

olen kyllä ihmeissäni jos noin hienoilla tutkinnoilla ei saa työtä. minulla on vain hävettävä it.merkonomin tutkinto (kympin paperit). urani eteni nopeasti ja olen suuren yrityksen it-osaston johtaja ja alaisuudessani on ekonomeja ja diplomi-insinööreja sekä luonnontieteen maistereita. kyllä teillekkin varmasti löytyy jotain kun on noin korkeasti oppinut. täytyy vain löytää se oma juttu. onnea vaan työn hakuunne

[/quote]

Taidat olla aika vanha iältäsi? Olosuhteet ovat muuttuneet, tänä päivänä sinun merkonomin papereillasi ei saisi mitään kassahommia ihmeempiä.

[/quote]

ei silloinkaan saanut, se on paljon itsestä kiinni, onko itseluottamusta, osaako markkinoida itseään ja kertoa miten asiat pitäisi hoitaa, ja kun saa aikaan tulosta työssään ja hyvät suositukset seuraavaan paikkaan. kyllä se työkokemus jossainvaiheessa ohittaa tutkinnot. julkisella puolella tietenkin noudatetaan omia sääntöjä, vaikka kyllä yksi kunta muutti pääsyvaatimuksia jotta saivat palkattua minut.

[/quote]

Kusi hattuun kihahtaa minulle, niin etten edes tervehdi. Kusinen hattu päässä kuuluisana seison. Lehden kannessa hattuun kusen. Hatun pesen ja lehden luen. Ketään en tervehdi, kun lehtiä luen.

Vierailija
102/117 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:53"]Mun mielestä osa ongelmaa on siinä, että nykyään on tosi vähän reittejä, joita pitkin pääsisi työuransa alkuun. Ainakin mun alalla olisi kysyntää osaaville tekijöille siellä ketjun yläpäässä, mutta sinne ei vain voida ottaa ihmisiä, joilla ei ole mitään vastaavaa kokemusta, vaikka sopivan alan tutkinto löytyisikin. Mutta sen sijaan niitä alku- ja keskitason paikkoja, joissa sitä kokemusta saisi kerrytettyä, ei ole, koska ne ovat ne, jotka on laman takia saneerattu jo kahteen otteeseen pois.[/quote]

Olen niin samaa mieltä! Missä ovat kaikki "entry level jobsit" joiden kautta uusia tekijöitä voitaisiin töitä tekemällä kouluttaa pikku hiljaa vaativampiin tehtäviin. Mutta ei, aina pitää olla vähintään viiden vuoden kokemus joka ikiseen hommaan.

[/quote]

Niin totta !!! T. kohta valmis KTM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedotusoppia.

Vierailija
104/117 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM kehä 1 sisäpuolelta hähhähhää vaan sulle....

Työn vuoksi olen valmis tekemään vähän pidempääkin työmatkaa, mutta en muuttamaan. Elämä on täällä, puolisolla onneksi töitä ja lapsilla koulut ja harrastukset. 

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:32"]

Tässä ketjussa olisi olennaista myös kertoa, missä työtön akateeminen asustelee ja onko valmis muuttamaan työn perässä. Tosiasia kuitenkin on, että akateemiset työpaikat keskittyvät pääkaupunkiseudulle (poislukien tietyt kunta-alan ammatit). Veikkaanpa, että esim. tämän ketjun matemaatikot tai taloustieteilijät asuvat ja etsivät töitä kehä III:n ulkopuolelta...

[/quote]

Vierailija
105/117 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemisteille on duunia vaikka kuinka paljon: crystal meth.

Vierailija
106/117 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:49"]

Tämä on nykyään niin tyypillinen asenne työnantajille...Se, että joku on jaksanut puurtaa vuosia tutkinnon eteen, ei mukamas osoita mitään. Työnantaja haluaa valita työntekijät pärstäkertoimen ja kaverien suositusten perusteella, vaikka lopputuloksena olisi vain joukko parhaita paskanjauhajia.

Kuka tahansa voi Suomessa hankkia koulutuksen, jolla osoittaa pätevyytensä. Ikävää ettei se työnantajille merkitse mitään. Pätevyys pitääkin osoittaa työnhaussa uudelleen esim. perseennuolennalla.

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 10:59"]

Sillä nyt onkin suuri merkitys mikä paperi ihmisellä on suoritettuna joskus vuonna keppi ja kivi... Not. Monesti työntekijöiden koulutusta ei voi mitenkään päätellä heidän työsuorituksensa perusteella. Useamman tutkinnon suorittanut voi olla laiska ja epäkäytännöllinen ja toisaalta paperiton työntekijä voi olla pätevä ja asiantunteva.

Eiköhän se jotain kerro ihmisestä jos on suorittanut monta korkeakoulututkintoa eikä silti keksi mitään tuottavaa työtä. Nykymaailmassa kun työpaikkoja ei todellakaan ole kaikille.

[/quote]

[/quote]

Koulutus ei osoita ammattitaitoa. Ainoastaan työ osoittaa että pystytkö siihen vai ei. Todella moni korkeakoulun käynyt ei kykene työskentelemään alalla. 

Suositus on AINA tärkeämpi kuin tutkinto. Työkokemus on AINA tärkeämpi kuin tutkinto. Ne on aina olleet ja tulee aina olemaan

Vierailija
107/117 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 13:46"]

No eipä ole kohden koskaan. Oma alani on pieni ja hyvin työllistävä, mutta nyt se esim. Tampereen yliopistosta aiotaan "virtaviivaistaa" pois kokonaan. Ihan tällä termillä asiaa kuvattiin, yliopistoja "virtaviivaistetaan" ja pieniä koulutusaloja voidaan tiputtaa pois. Ilmeisesti sitten jotain lisätään, toivottavasti ei näitä huonosti työllistäviä koulutuspaikkoja! Meistä tämä on väärin, alamme on melko nuori ja isompi eläköityminenkin vasta alkamassa. Tähän asti siis on enimmäkseen lisätty resurssia, nyt koulutuksen tulee myös kattaa eläkkeelle jäävien paikkojen täyttö.

Kyseinen pääaine on logopedia. Vai oletteko useinkin kuulleet työttömästä puheterapeutista?

[/quote]

Tässä taas hyvä esimerkki: juuri pari päivää sitten luin kuinka puheterapeuteista on hirveä pula! Mihin oikeasti voi uskoa kun kouluttautumaan lähtee! Ei mitään järkeä.

[/quote]

Ihmisen pitää itse kantaa vastuu päätöksistään. 

Vierailija
108/117 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:42"]

JJJJJJa lopputulemana tähän voisimme todeta, ettei pääsykokeisiin pänttäävien teinien kannata valita ainakaan yliopistoa, sillä niillä tutkinnnoilla ei vaan työllisty.

Menkää sähkö-, metalli-, rakennus-, sosiaali- ja hoitoalan opintoihin. Pääsette ihan oikeaan ammattiin ja työllistytte, ei mene kymmentä vuotta hukkaan ja sitten valmistutte ihmettelemään, että mihin sitä pääsisi vaikka ilmaisharjoittelijaksi töihin.

t. Kokemuksen äänellä pilipalimaisteri, pääaineena turhaketiede jolla ei ole oman alan töitä saanut kuin 4 kk 10 vuoden aikana. Työttömänä taas.

[/quote]

tutkitustihan yliopistosta valmistuneiden keskuudessa on kaikkein matalin työttömyysaste. ehkä sun pitäis vähän perehtyä siihen, millaisia työttömyysprosentteja rakennusalalla on jokaisen taantuman tullen? akateeminen työttömyys on enemmänkin marginaalinen ongelma, ja painottuu vahvasti tietyille koulutusaloille. ja hirmuisen mielenkiintoinen puheenaihe tämä on. :)

[/quote]

Niin kun suurin osa on julkisella sektorilla töissä ei tuottavissa töissä

Vierailija
109/117 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 20:27"]ev

[/quote]

MITÄ, MITÄ, MITÄ!EIHÄN AKATEEMISTEN PITÄNYT OLLA TÄMÄN PALSTAN MUKAAN TYÖTTÖMIÄ!

Vierailija
110/117 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:53"]Mun mielestä osa ongelmaa on siinä, että nykyään on tosi vähän reittejä, joita pitkin pääsisi työuransa alkuun. Ainakin mun alalla olisi kysyntää osaaville tekijöille siellä ketjun yläpäässä, mutta sinne ei vain voida ottaa ihmisiä, joilla ei ole mitään vastaavaa kokemusta, vaikka sopivan alan tutkinto löytyisikin. Mutta sen sijaan niitä alku- ja keskitason paikkoja, joissa sitä kokemusta saisi kerrytettyä, ei ole, koska ne ovat ne, jotka on laman takia saneerattu jo kahteen otteeseen pois.[/quote]

Olen niin samaa mieltä! Missä ovat kaikki "entry level jobsit" joiden kautta uusia tekijöitä voitaisiin töitä tekemällä kouluttaa pikku hiljaa vaativampiin tehtäviin. Mutta ei, aina pitää olla vähintään viiden vuoden kokemus joka ikiseen hommaan.

Vierailija
111/117 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Ja näin työttömät akateemiset av-mammat dissaa amikset ja kaikki muut.

Vierailija
112/117 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä suomea ainakaan osaa, vaikka olisit mikä johtaja.

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 11:06"]

olen kyllä ihmeissäni jos noin hienoilla tutkinnoilla ei saa työtä. minulla on vain hävettävä it.merkonomin tutkinto (kympin paperit). urani eteni nopeasti ja olen suuren yrityksen it-osaston johtaja ja alaisuudessani on ekonomeja ja diplomi-insinööreja sekä luonnontieteen maistereita. kyllä teillekkin varmasti löytyy jotain kun on noin korkeasti oppinut. täytyy vain löytää se oma juttu. onnea vaan työn hakuunne

[/quote]

Vierailija
113/117 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 19:57"]

:D Ja näin työttömät akateemiset av-mammat dissaa amikset ja kaikki muut.

[/quote]Pöh. Tähän ketjuun on aika vähän työttömiä akateemisia ilmoittautunut. Älä nyt sorru ennenaikaiseen vahingoniloon.

Vierailija
114/117 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Työtön KTM täälläkin.

Vierailija
115/117 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä historiaa.

Vierailija
116/117 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:53"]Mun mielestä osa ongelmaa on siinä, että nykyään on tosi vähän reittejä, joita pitkin pääsisi työuransa alkuun. Ainakin mun alalla olisi kysyntää osaaville tekijöille siellä ketjun yläpäässä, mutta sinne ei vain voida ottaa ihmisiä, joilla ei ole mitään vastaavaa kokemusta, vaikka sopivan alan tutkinto löytyisikin. Mutta sen sijaan niitä alku- ja keskitason paikkoja, joissa sitä kokemusta saisi kerrytettyä, ei ole, koska ne ovat ne, jotka on laman takia saneerattu jo kahteen otteeseen pois.

Niin totta !!! T. kohta valmis KTM

Onko tämä akateeminen tutkinto? Vai amk-juttuja?

Vierailija
117/117 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistä historiaa.

Opiskele toinen tutkinto. Tunnen monia historioitsijoita, jotka nykyisin ovat sossuja. Minä myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi