TE-toimisto on täysi vitsi. Miten sinua on kyykytetty?
Aloitetaan vaikka siitä että sinne ei saa yhteyttä. Soitat puhelin"palveluun". Nauhoite kertoo että jonotus on maksullinen. Puolen tunnin kuluttua yhteys katkaistaan, koska "jonotustasi ei voida enää jatkaa". Maksu meni, mitään ei tapahdu.
En edes aloita "kätevästä nettipalvelusta". Miten niillä TE:n ressukoilla voi olla kaikki niin vaikeaa? Verottajakin saa oman palvelunsa toimimaan selkeästi ja hyvin, samoin moni muu. TE- toimisto vaan lähettelee kapulakieleisiä sössötyksiä ihmisille. En tiedä että KUKAAN olisi sen kautta työllistynyt. Voitaisko vaan lopettaa koko mammutti?
Kommentit (370)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen terveyskeskuslääkäri ja TE-toimisto kyykyttää ainakin julkista terveydenhuoltoa armotta. Vaativat jatkuvasti lääkärinlausuntoja asiakkaidensa terveydentilasta, sillä eivät usko asiakkaidensa puheista mitään ilman lääkärin lappua. Nykyään ovat vielä tiukentaneet linjaa niin, että muutaman lauseen lausunto kuten Asiakas ei kykene terveydentilansa vuoksi tekemään fyysisesti raskasta työtä, johon kuuluisi esim. kumartelua tai taakkojen nostelua. ei enää kelpaa heille. Jokaisesta vaativat kattavan B-lausunnon, jossa on kuvattu koko terveydentila ja työkykyarvio. Näitä pyytävät myös vaikka asiakas olisi omasta mielestäänkin täysin työkykyinen, sairausloman tai kuntoutuksen tarve on toki erikseen. Ja lääkärin on pyynnöstä pakko kirjoittaa lausunto, johon tuhraantuu 1-3 h työaikaa. Näitä voi olla useampikin päivässä. Ei tarvitse ihmetellä miksei lääkäriaikoja saa.
Eli lausunnon hakija valehtelee te-tpimistoon olevansa sairas. Eihän lääkärin pidä kirjoittaa B-lausuntoa terveelle.
Lain mukaan ne siellä työkkärissä menettelee.
Kyllä vaativat todistuksia myös terveistä, kun yrittävät saada pitkäaikaistyöttömiä hinnalla millä hyvänsä pois omilta listoiltaan. Jos vaikka todettaisiinkin jokin sairaus ja voitaisiin laittaa kuntoutukseen. Näitä tapauksia on paljon, vaikka työttömyyden syy olisi ilmiselvästi ei-lääketieteellinen (esim. asiakkaalla ei mitään koulutusta tai pikkupaikkakunnalla ei ole töitä tarjolla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain työhönhaku määräyksen oy yritys ab:hen. Piti ottaa yhteyttä kahden päivän kuluessa. Kysyin pitääkö teille ilmoittaa siitä tai vaikka lähettää kuvakaappaus. Ei, ei tarvitse. Emme me näitä tarkista tämän vuoden puolella, riittää, että itse otat yhteyttä ja jos teemme selvityspyynnön, niin ihan riittää, että ilmoitat, että olet hakenut. Otin yhteyttä (ja tosissani hain, ei mitään pelleilyhakemuksia). Sieltä tuli vastaus, että olemme jo haastatelleet kaikki hakijat. Noin viikon päästä minulle soitettiin, että itse asiassa, voisitkos tulla haastatteluun. Tottakai menin (koska tosissani sitä paikka hain). Haastatteluaika oli johonkin 3 viikon päähän. Sanotaan nyt vaikka, että 1.11 (en muista enää tarkkaa päivää, enkä tähän nyt sitä tarkista, koska se ei ole oleellista, oleellista on päivien välit). 31.10 tuli te-keskukselta kirje, että koska en ole ottanut yhteyttä oy yritys ab:hen, niin työnhakusi ei ehkä ole enää voimassa, selvitä miksi et ottanut yhteyttä ja kerro 4 paikkaa asiakirjojen kera mihin olet hakenut.
Täytyy sanoa, että sarvi kasvoi otsaan. Aluksi erikseen varmistin, että haluatteko tästä dokumentteja. Eivät halunneet. Sitten sain haastatteluajan ja päivä ennen sitä ilmoitetaan, että koska et ole hakenut, niin diipadaaba.
Kaikki tuollainen saa uskomaan, että te-keskus ei osaa viestittää asiakkaidensa suuntaan. Mitään ei kerrota ja jos kerrotaan, niin väärin menee ja asiakas saa aina sitten olla se, joka on pahis, jonka pitää selvittää sitä ja tätä. Olisi paljon parempi, jos ihan alusta alkaen toimittaisiin selkeästi. Itseä ei haittaa yhtään, jos annetaan työnhakumääräys - minä haluan saada töitä, minulle on ihan sama vinkkaako joku jostain työpaikasta vai etsinkö sen itse. Minua häiritsee se, että asiakkaasta maalataan tahallaan työtävieroskuva, jota pitää patistaa ja uhkailla työnhaun keskeyttämisellä. yhden yhtäkään työtöntä en tuomitse siitä etteivät ole saaneet työpaikkaa, en edes työtä vieroksuvia. Heidänkin asenteensa on syntynyt jostain syystä elämän varrelta. Heitä pitäisi auttaa eikä rankaista.
Minulla vielä hyvä tilanne, koska olen koulutettu. Omalla paikkakunnalla ehkä huonommin töitä, mutta haen muualtakin. Ei minua täällä mikään pidättele. Jos jotain te-keskus on täällä saanut aikaan, niin halun muuttaa pois.
Minulle on muuten tarjottu te-toimistovirkailijankin töitä. Sanoin heille, että ilman muuta tulen, mutta en suostu kyykyttämään asiakkaita ja katson, että teidän pitää sitten kuunnella minua, jos kerron, että tämä asia pitää hoitaa näin eikä näin. En saanut sitä työpaikkaa (kummallista kyllä). En kyllä halunnutkaan. Puhelinmyynnin jälkeen viimeinen työpaikka, jota voisin harkita.
Entä sitten ihmiset, jotka eivät uskalla sanoa vadtaan tai vaastia oikeuksiensa
TE-keskukset lakkautettiin vuonna 2009.
Työhönosoituksessa (sellaisia ne olivat vuonna 2008) kerrotaan selkeästi, millä tavalla pitää ilmoittaa yhteydenotosta työnantajaan. Olisi kannattanut lukea saamansa osoitus.
TE-toimistovirkailijan vakanssia ei ole edes olemassa.
enpä muuten saanut kirjallistä määräystä, vaan suullisen. kun kysyin saanko tiedot kirjallisesti, niin sanottiin, että ei. Koitapa ajatella, että ne virkailijatkin siellä te-keskuksessa tekee virheitä. Heitä vain ei saa koskaan niistä kiinni, koska aina syy on työnhakijassa, jonka pitäisi itse hallita kaikki lait ja asetukset,jotka työnahkuun liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen terveyskeskuslääkäri ja TE-toimisto kyykyttää ainakin julkista terveydenhuoltoa armotta. Vaativat jatkuvasti lääkärinlausuntoja asiakkaidensa terveydentilasta, sillä eivät usko asiakkaidensa puheista mitään ilman lääkärin lappua. Nykyään ovat vielä tiukentaneet linjaa niin, että muutaman lauseen lausunto kuten Asiakas ei kykene terveydentilansa vuoksi tekemään fyysisesti raskasta työtä, johon kuuluisi esim. kumartelua tai taakkojen nostelua. ei enää kelpaa heille. Jokaisesta vaativat kattavan B-lausunnon, jossa on kuvattu koko terveydentila ja työkykyarvio. Näitä pyytävät myös vaikka asiakas olisi omasta mielestäänkin täysin työkykyinen, sairausloman tai kuntoutuksen tarve on toki erikseen. Ja lääkärin on pyynnöstä pakko kirjoittaa lausunto, johon tuhraantuu 1-3 h työaikaa. Näitä voi olla useampikin päivässä. Ei tarvitse ihmetellä miksei lääkäriaikoja saa.
Eli lausunnon hakija valehtelee te-tpimistoon olevansa sairas. Eihän lääkärin pidä kirjoittaa B-lausuntoa terveelle.
Lain mukaan ne siellä työkkärissä menettelee.Kyllä vaativat todistuksia myös terveistä, kun yrittävät saada pitkäaikaistyöttömiä hinnalla millä hyvänsä pois omilta listoiltaan. Jos vaikka todettaisiinkin jokin sairaus ja voitaisiin laittaa kuntoutukseen. Näitä tapauksia on paljon, vaikka työttömyyden syy olisi ilmiselvästi ei-lääketieteellinen (esim. asiakkaalla ei mitään koulutusta tai pikkupaikkakunnalla ei ole töitä tarjolla).
sairastan astmaa ja on ige välitteinen. Lääkärini kerraan vattuuntui kun silloinen työvoimatoimisto väitti, että en ole kelvollinen töihin astman takia. Lääkäri kirjoitti lausunnon, että potilas on täysin työkykyinen, mutta ei saa tehdä töitä tällä ja tällä sektorilla. Lääkärini vielä sanoi, että jos tulee jotain vastaanininää, niin pyydä heitä soittamaan suoraan hänelle, niin hän vähän lukee lakia. Olin tuolloin nuori ja naiivi kaksikymppinen, mutta opin tosisissaan, että jos johonkin suomessa ei pidä luottaa, niin se on valtion virkamies. heidän kanssaan kun asioit lakimiehen kanssa, niin kaikki onnistuu. Jos asioit yksin, niin olet syyllinen kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin vielä! Olisi suuri palvelus yhteiskunnalle, jos tämä kyttäysviraston näivettävä toiminta kokonaan lopetettaisiin. Tyhjäntoimittajia ovat te-virkailijat
Vierailija kirjoitti:
Ne on tehneet uutta nettipalvelua 4 vuotta ja käyttäneet siihen 30 miljoonaa euroa. Mene tutustumaan työmarkkinatori.fi -palveluun. Sitä kautta yksityiset työnvälittäjät saa parin vuoden kuluttua sinusta kaikki tiedot, jos joudut työttömäksi.
Älä käytä sitä palvelua, pelle.
Ei mitenkään. Ehkä meillä VIP-asiakkailla eli elämäntapatyöttömillä on eri palvelu. Hankkiuduin itse aina töihin ja koulutuksiin niin, että pysyttelin ansiosidonnaisella melkein eläkeiän kynnykselle.
kuntouttavaa vaikka olin kunnossa, aktivoivaa vaikka en ollut passivoitunut, "työhönosoituksia" eli pakkohakua paikkoihin joihin ei mitään chanssonia päästä (esim. hautiksille kesäksi kun palkkasivat vain nuoria ja ite 50v) ja pari hitlertautista muutenvaankyykyttäjää kans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on tehneet uutta nettipalvelua 4 vuotta ja käyttäneet siihen 30 miljoonaa euroa. Mene tutustumaan työmarkkinatori.fi -palveluun. Sitä kautta yksityiset työnvälittäjät saa parin vuoden kuluttua sinusta kaikki tiedot, jos joudut työttömäksi.
Älä käytä sitä palvelua, pelle.
Hei vaan pelle, ei täällä normaalisti tarvitse kuitenkaan esittäytyä.
Valtio myös tietää kaiken työttömyydestäsi ihan ilman että käyttäisit jotain weppisivua joten et voi estää mitenkään tietojesi leviämistä tuossa tapauksessa jos valtio päättää niitä levitellä sivustollaan.
Ihan päässilmäisiä työpaikkoja sieltä on muutama ehdotettu ja on ollut pakko hakea. Mutta itse olen työni aina etsinyt, TE-toimiston kautta ei siis yhtäkään.
Mulla on onneksi ollut huipputyyppi työkkäristä joka soittelee ne pakolliset päivitysjutut määräajoin. Että on siellä maalaisjärjelläkin varustettua porukkaa, tuon ihmisen kanssa ei koskaan mitään ongelmaa eikä typeriä lässytyksiä. Hyvä tuuri mulla tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain työhönhaku määräyksen oy yritys ab:hen. Piti ottaa yhteyttä kahden päivän kuluessa. Kysyin pitääkö teille ilmoittaa siitä tai vaikka lähettää kuvakaappaus. Ei, ei tarvitse. Emme me näitä tarkista tämän vuoden puolella, riittää, että itse otat yhteyttä ja jos teemme selvityspyynnön, niin ihan riittää, että ilmoitat, että olet hakenut. Otin yhteyttä (ja tosissani hain, ei mitään pelleilyhakemuksia). Sieltä tuli vastaus, että olemme jo haastatelleet kaikki hakijat. Noin viikon päästä minulle soitettiin, että itse asiassa, voisitkos tulla haastatteluun. Tottakai menin (koska tosissani sitä paikka hain). Haastatteluaika oli johonkin 3 viikon päähän. Sanotaan nyt vaikka, että 1.11 (en muista enää tarkkaa päivää, enkä tähän nyt sitä tarkista, koska se ei ole oleellista, oleellista on päivien välit). 31.10 tuli te-keskukselta kirje, että koska en ole ottanut yhteyttä oy yritys ab:hen, niin työnhakusi ei ehkä ole enää voimassa, selvitä miksi et ottanut yhteyttä ja kerro 4 paikkaa asiakirjojen kera mihin olet hakenut.
Täytyy sanoa, että sarvi kasvoi otsaan. Aluksi erikseen varmistin, että haluatteko tästä dokumentteja. Eivät halunneet. Sitten sain haastatteluajan ja päivä ennen sitä ilmoitetaan, että koska et ole hakenut, niin diipadaaba.
Kaikki tuollainen saa uskomaan, että te-keskus ei osaa viestittää asiakkaidensa suuntaan. Mitään ei kerrota ja jos kerrotaan, niin väärin menee ja asiakas saa aina sitten olla se, joka on pahis, jonka pitää selvittää sitä ja tätä. Olisi paljon parempi, jos ihan alusta alkaen toimittaisiin selkeästi. Itseä ei haittaa yhtään, jos annetaan työnhakumääräys - minä haluan saada töitä, minulle on ihan sama vinkkaako joku jostain työpaikasta vai etsinkö sen itse. Minua häiritsee se, että asiakkaasta maalataan tahallaan työtävieroskuva, jota pitää patistaa ja uhkailla työnhaun keskeyttämisellä. yhden yhtäkään työtöntä en tuomitse siitä etteivät ole saaneet työpaikkaa, en edes työtä vieroksuvia. Heidänkin asenteensa on syntynyt jostain syystä elämän varrelta. Heitä pitäisi auttaa eikä rankaista.
Minulla vielä hyvä tilanne, koska olen koulutettu. Omalla paikkakunnalla ehkä huonommin töitä, mutta haen muualtakin. Ei minua täällä mikään pidättele. Jos jotain te-keskus on täällä saanut aikaan, niin halun muuttaa pois.
Minulle on muuten tarjottu te-toimistovirkailijankin töitä. Sanoin heille, että ilman muuta tulen, mutta en suostu kyykyttämään asiakkaita ja katson, että teidän pitää sitten kuunnella minua, jos kerron, että tämä asia pitää hoitaa näin eikä näin. En saanut sitä työpaikkaa (kummallista kyllä). En kyllä halunnutkaan. Puhelinmyynnin jälkeen viimeinen työpaikka, jota voisin harkita.
Entä sitten ihmiset, jotka eivät uskalla sanoa vadtaan tai vaastia oikeuksiensa
TE-keskukset lakkautettiin vuonna 2009.
Työhönosoituksessa (sellaisia ne olivat vuonna 2008) kerrotaan selkeästi, millä tavalla pitää ilmoittaa yhteydenotosta työnantajaan. Olisi kannattanut lukea saamansa osoitus.
TE-toimistovirkailijan vakanssia ei ole edes olemassa.
Termeillä saivartelu ei poista ongelmaa, ei myöskään hallinnolliset nimenmuutokset.
Ilmoitin aikanaan hakevani pääsykokeessa opiskelemaan joten työkkärin reaktio oli pistää minut väkisin monen viikon turhalle cv-kurssille joka oli ajoitettu sopivasti juhannuksen molemmin puolin ja lisäksi pääsykoeviikolle ettei vaan päässyt lukemaan niihin rauhassa.
Sitten ilmoitin saaneeni opiskelupaikan joten työkkärin seuraava reaktio oli lähettää ensimmäinen ikinä "hae tätä paikkaa, lässytilää" lappunen kun opiskelut alkoi syyskuussa ja ilmoitus opiskelupaikasta tuli heinäkuun loppupuolella muistaakseni. Paikka oli tietty sellainen että ne haki vakioduunaria eikä kuukauden kesäduunaria ja olisi tarvittu osaamista ja kortteja mm. trukinajosta ja muista järjestelmistä eli ei ollenkaan omaa osaamisaluetta.
Vierailija kirjoitti:
Te toimistot olisivat mainio leikkauskohde tulevalle hallitukselle ensi keväänä. Miksi ylläpitää tällaista aikansa elänyttä kyttäysvirasto? Kaikki työttömyysvirkailijat oitis etsimään kansantaloudelle tuottavaa työtä. Nyt he ovat pelkkä verorasite ja työttömien kyykyttäjä ja henkisten voimavarojen näivettäjä. Nykyinen hallituksemmekin on jo itsessään myös vitsi, joten siltä en odota mitään järkevää. Aktiivimalli2 on nykyisen vasemmistohallituksen räpellys.
Palkkojen alentaminen taitaa olla tarkoituksena. Eli koska laittavat palkattomiin töihin jonossa työttömiä, yleinen palkkataso alenee. Muutama yrittäjä hyötyy lyhytaikaisesti mutta enemmistö ei heistäkään.
Valittaisitteko eteenpäin? Sain karenssin koska irtisanouduin työstä jossa työpaikalla työnantaja poltti tupakkaa tunnin välein ja siinä täytyi olla vieressä valvomassa, taukoja ei ollut, työsopimukseen kirjatut osapäiväiset tunnit ei pitäneet paikkaansa vaan viikossa 55 tuntia esim. (Työ: henkilökohtainen avustaja)
TE-toimiston vastaukseen oli kirjattu ettei nämä olleet päteviä syitä irtisanoutua, vaan nämä epäkohdat olisi tullut selvittää työsuojelun tai ammattiliiton avulla kuntoon. Siis mitä? Työntekijänkö tulee laittaa työpaikan epäkohdat kuntoon, eikä työnantajan?!! Tässähän vastuu on nyt sysätty TE-toimiston mielestä täysin työntekijälle!
Oli sitten viimeinen avustajantyö jota hain koskaan enää ikinä, jos vammaisilla ei ole mitään vastuuta.
Kävin alkuvuodesta tapaamassa ohjaajaa minulle etukäteen ilmoitetulla ajalla, kun nyt ilmeisesti on epidemian jälkeen toiminta normalisoitumassa. Mukava ja rauhallinen ohjaaja ja olin todella tyytyväinen, kun hän kertoi lähettävänsä tekstiviestillä tiedon sitten kun hän varaa puhelinajan minulle soittamista varten. Ei siis tarvitse arvailla, milloin soittaja on joku huijari ulkomailta tai nauhoitus, vaan tietää etukäteen koska hän soittaa kolmen kuukauden välein, koska sitä ennen tulee tekstiviesti. Todella hyvä parannus aiempaan.
Mutta. Sovimme samalla, että olen kiinnostunut yhden palvelun käyttämisestä (joku projekti jossa annetaan ohjausta) ja hän sanoi pariinkin kertaan, ettei tämä ole sitovaa vaan voin itse harkita, haluanko osallistua siihen projektiin. Hän kertoi että sieltä ohjaaja soittaa kertoakseen lisää ja tiesin odottaa jo heti seuraavana päivänä puhelua. Puhelimeni menee kuitenkin silloin tällöin epäkuntoon niin että se vaihtaa itsestään soittoäänen värinähälytykselle ja muuttaa samalla äänenvoimakkuuden minimiin. Juuri silloin oli tullut tuo vika puhelimeen, enkä siksi huomannut ensimmäistä puhelua, vaikka odotin sitä. Arvelin sitten ohjaajan soittavan uudestaan kun hänelle sopii. Niin hän soittikin yllättäen talvilomaviikolla keskellä viikkoa ja sillä kertaa en ehtinyt heti vastaamaan, vaan soitin pari minuuttia myöhemmin takaisin. No tämä "täysin vapaaehtoisen" projektin ohjaaja NAUROI pilkallisesti samalla kun kertoi olleensa juuri kirjoittamassa "raporttia ohjaajallesi, ettei sinua tavoita puhelimella". Kun yritin selittää puhelimeni ongelmista, hän keskeytti todella törkeästi. Eli jumalauta minua huijattiin luulemaan, että koko projektista puhelimitse kyseleminen ja siihen osallistuminen olisi täysin vapaaehtoista eikä millään tavalla sitovaa, mutta kun en kahteen puheluun heti vastannut, siitä olisi tehty raportti ohjaajalle, ettei minua tavoiteta puhelimella! Montahan kuukautta olisi tullut karenssia, ellen olisi ehtinyt soittamaan takaisin parissa minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin alkuvuodesta tapaamassa ohjaajaa minulle etukäteen ilmoitetulla ajalla, kun nyt ilmeisesti on epidemian jälkeen toiminta normalisoitumassa. Mukava ja rauhallinen ohjaaja ja olin todella tyytyväinen, kun hän kertoi lähettävänsä tekstiviestillä tiedon sitten kun hän varaa puhelinajan minulle soittamista varten. Ei siis tarvitse arvailla, milloin soittaja on joku huijari ulkomailta tai nauhoitus, vaan tietää etukäteen koska hän soittaa kolmen kuukauden välein, koska sitä ennen tulee tekstiviesti. Todella hyvä parannus aiempaan.
Mutta. Sovimme samalla, että olen kiinnostunut yhden palvelun käyttämisestä (joku projekti jossa annetaan ohjausta) ja hän sanoi pariinkin kertaan, ettei tämä ole sitovaa vaan voin itse harkita, haluanko osallistua siihen projektiin. Hän kertoi että sieltä ohjaaja soittaa kertoakseen lisää ja tiesin odottaa jo heti seuraavana päivänä puhelua. Puhelimeni menee kuitenkin silloin tällöin epäkuntoon niin että se vaihtaa itsestään soittoäänen värinähälytykselle ja muuttaa samalla äänenvoimakkuuden minimiin. Juuri silloin oli tullut tuo vika puhelimeen, enkä siksi huomannut ensimmäistä puhelua, vaikka odotin sitä. Arvelin sitten ohjaajan soittavan uudestaan kun hänelle sopii. Niin hän soittikin yllättäen talvilomaviikolla keskellä viikkoa ja sillä kertaa en ehtinyt heti vastaamaan, vaan soitin pari minuuttia myöhemmin takaisin. No tämä "täysin vapaaehtoisen" projektin ohjaaja NAUROI pilkallisesti samalla kun kertoi olleensa juuri kirjoittamassa "raporttia ohjaajallesi, ettei sinua tavoita puhelimella". Kun yritin selittää puhelimeni ongelmista, hän keskeytti todella törkeästi. Eli jumalauta minua huijattiin luulemaan, että koko projektista puhelimitse kyseleminen ja siihen osallistuminen olisi täysin vapaaehtoista eikä millään tavalla sitovaa, mutta kun en kahteen puheluun heti vastannut, siitä olisi tehty raportti ohjaajalle, ettei minua tavoiteta puhelimella! Montahan kuukautta olisi tullut karenssia, ellen olisi ehtinyt soittamaan takaisin parissa minuutissa.
Kaiken lisäksi on laitonta olettaa asiakkaan vastaavan puhelimeen, saatika omistavan sellaista.
Ei mitenkään. En edes kuvitellut, että olisi jonkun muun kuin mun homma löytää töitä.
2 kertaa elämäni aikana ollut te palvelujen kanssa tekemisissä, nekin vuonna 2015 ja 2009, ei oo onneksi kyykytetty ei vaikka olen tehnyt osa aikstyötä ja haen kelan kautta soviteltua.
Muutenkin te toimistosta soiteltiin aiemmin todella omituisina ajankohtina niitä tarkistuspuheluita. Minulle on soitettu kahden vuoden sisällä heinäkuun ensimmäisenä perjantaina sekä jouluaaton aattona neljältä, eli juuri sellaisina päivinä jolloin voisi olettaa jopa työttömän olevan lomamatkalla työssä käyvän mukana. Aivan varmasti jos olisin vastannut jossain lentokentällä tai autossa niihin puheluihin, olisi kyselty missä olen. Ja tosiaan nyt soitettiin yllättäen myös keskellä talvilomaviikkoa kun olin jo ajatellut sen ohjaajan olevan varmaan itse lomanvietossa.
Mikäli ohjaajat todella jatkossa ilmoittavat etukäteen tekstiviestillä, minkä ajan ovat varanneet soittamista varten, se on valtava parannus. Saapa nähdä osuuko vielä ajat juuri yleisten lomalle lähtöpäivien iltapäiviin.
Te toimistot olisivat mainio leikkauskohde tulevalle hallitukselle ensi keväänä. Miksi ylläpitää tällaista aikansa elänyttä kyttäysvirasto? Kaikki työttömyysvirkailijat oitis etsimään kansantaloudelle tuottavaa työtä. Nyt he ovat pelkkä verorasite ja työttömien kyykyttäjä ja henkisten voimavarojen näivettäjä. Nykyinen hallituksemmekin on jo itsessään myös vitsi, joten siltä en odota mitään järkevää. Aktiivimalli2 on nykyisen vasemmistohallituksen räpellys.