Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE-toimisto on täysi vitsi. Miten sinua on kyykytetty?

Vierailija
01.07.2020 |

Aloitetaan vaikka siitä että sinne ei saa yhteyttä. Soitat puhelin"palveluun". Nauhoite kertoo että jonotus on maksullinen. Puolen tunnin kuluttua yhteys katkaistaan, koska "jonotustasi ei voida enää jatkaa". Maksu meni, mitään ei tapahdu.

En edes aloita "kätevästä nettipalvelusta". Miten niillä TE:n ressukoilla voi olla kaikki niin vaikeaa? Verottajakin saa oman palvelunsa toimimaan selkeästi ja hyvin, samoin moni muu. TE- toimisto vaan lähettelee kapulakieleisiä sössötyksiä ihmisille. En tiedä että KUKAAN olisi sen kautta työllistynyt. Voitaisko vaan lopettaa koko mammutti?

Kommentit (370)

Vierailija
361/370 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin raskaissa syöpähoidoissa ja minun piti tehdä työllistymissuunnitelma vaikka olin sairaslomalla. Varmaan kuolleillekin lähettävät työllistymissuunnitelmiaan...

Huh, ihan kamalaa. Mieti jos sais vielä joku tietää, että on kuolemansairas ja työkkäri vaan soittelee ja vaatii uusimaan työnhakusuunnitelmaa.

Ei työkkäri soittele kuin niille, jotka haluavat työttömyysetuutta. Sairauspäivärahan hakijat saavat olla rauhassa.

Eipä saa olla rauhassa. Itse olin leikkauksen jälkeen sairaslomalla ja sain sairaspäivärahaa ja siitä huolimatta työkkäristä soitettiin että miksi en ole hakenut töihin.

Vierailija
362/370 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten olit työttömänä työnhakijana? Etkö osannut lopettaa työnhakuasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/370 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen karjumaan pää punaisena Te toimistolle jos mut pakotetaan johonkin 9:n euron päivätyöhön.

Vierailija
364/370 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaksi kertaa käynyt työvoimatoimistossa. Ensimmäisen kerran, kun irtisanomispaketin saamisesta oli kulunut vuosi. Vein liput ja laput tarkastettavaksi ja ilmoittauduin työttömäksi. Toisen kerran noin 10 kk edellisestä, kun toimiston täti halusi nähdä ja tehdä jotain suunnitelmaa. Kolme varttia, kun oli juteltu, niin täti totesi, ettei heillä taida olla oiken minulle sopivia palveluita. Työllistyin sitten parin vuoden päästä heti, kun itse halusin, muutama puhelinsoitto siihen taisi mennä.

Mainitaan nyt jo valmiiksi, että olin tuon nelisen vuotta vanhempieni 'omaishoitajana' ja saatoin molemmat haudan lepoon. Lainausmerkit siksi, etten hakenut mitään omaishoitajan tukia tms.

Vierailija
365/370 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä hyvä jos joku avautuisi näiden omavalmentajien koulutuksista. 

Itsellä valmentaja hymyili oudosti kun sanoin hänelle että terveydentilani ei kestä mitään kotisiivousta koska se on raskasta työtä. Hain kumminkin koska pelkäsin että olen kieltäytynyt. 

En päässyt töihin. 

Vierailija
366/370 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettei lähes kukaan tiedä että työttömät luokitellaan työkkärissä "segmentteihin" ja kohdellaan eriarvoisesti. Julkinen salaisuus Suomessa.

Vierailija
367/370 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan ettei lähes kukaan tiedä että työttömät luokitellaan työkkärissä "segmentteihin" ja kohdellaan eriarvoisesti. Julkinen salaisuus Suomessa.

Jotenkin näen ihan luonnollisena sen, että työttömät jaetaan segmentteihin, esimerkiksi koulutuksen, työkokemuksen, aktiivisuuden tms. suhteen. Toki toimet on sitten erilaisia sen mukaan, millainen työtön on kyseessä. Ei se ole eriarvoisuutta vaan ihan perusteltua, että jotkut ohjataan kursseille ja joidenkin työnsaantitaitoihin luotetaan enemmän.

Vierailija
368/370 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin näen ihan luonnollisena sen, että työttömät jaetaan segmentteihin, esimerkiksi koulutuksen, työkokemuksen, aktiivisuuden tms. suhteen. Toki toimet on sitten erilaisia sen mukaan, millainen työtön on kyseessä. Ei se ole eriarvoisuutta vaan ihan perusteltua, että jotkut ohjataan kursseille ja joidenkin työnsaantitaitoihin luotetaan enemmän.

Ja silti koko aktivointi ja muu sirkus on täysin turhaa niin kauan kuin avoimia paikkoja on korkeintaan 1 per kymmenen työtöntä ja niihin avoimiinkin valitaan kolme kertaa neljästä joku työtä vaihtava eikä työtöntä.

Suomalainen hallitus näyttää olevan paikalleen jumiutunut 70-luvun henkisen pysähtyneisyyden reliikki jossa ministerien hommat jaetaan suunnilleen sillä perusteella miten ne on ennenkin jaettu, ei todellisen ja mietityn tarpeen mukaan. Eli siksi meillä on työministeri jonka (ainoa) tehtävä on aktivoida työttömiä mutta ei ketään jonka vastuulla tai edes tehtävänä olisi miettiä mitä kaikkea pitää muuttaa että suomeen syntyy lisää yksityisen sektorin työpaikkoja. 

Vierailija
369/370 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti koko aktivointi ja muu sirkus on täysin turhaa niin kauan kuin avoimia paikkoja on korkeintaan 1 per kymmenen työtöntä ja niihin avoimiinkin valitaan kolme kertaa neljästä joku työtä vaihtava eikä työtöntä.

Suomalainen hallitus näyttää olevan paikalleen jumiutunut 70-luvun henkisen pysäht

Ehkä se on pääosin turhaa. Mutta itse sain lyhyen pätkän töitä tuon aktivoinnin ansiosta. Tosi lyhyen kylläkin, vain puolitoista viikkoa, mutta töitä. Kun vapaita työpaikkoja ei ollut, vaikka neljää työpaikkaa olisi pitänyt hakea, laskettiin hakemiseksi avoimen hakemuksen tekeminen jonnekin. No, yhdestä paikasta sitten tartuttiin tilaisuuteen, kun jonkun piti päästä pitämättömille lomilleen. Ilman tuota pakkoaktivointia ei olisi tullut mieleen lähetellä summamutikassa avoimia hakemuksia eri paikkoihin. Mutta tällä tasolla on työmahdollisuudet tosiaan Suomessa. Työttömien lyöminen varmasti ratkaisee kestävyysvajeen vielä joskus kun vaan jaksetaan yrittää, kun se ei tähän mennessä sitä ole ratkaissut.

Vierailija
370/370 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkiutua vankilaan. Saat ilmaisen ylöspidon, päivärahan, ja saat opiskella. Työttömänä et saa mitään noista eduista.