Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimisto on täysi vitsi. Miten sinua on kyykytetty?

Vierailija
01.07.2020 |

Aloitetaan vaikka siitä että sinne ei saa yhteyttä. Soitat puhelin"palveluun". Nauhoite kertoo että jonotus on maksullinen. Puolen tunnin kuluttua yhteys katkaistaan, koska "jonotustasi ei voida enää jatkaa". Maksu meni, mitään ei tapahdu.

En edes aloita "kätevästä nettipalvelusta". Miten niillä TE:n ressukoilla voi olla kaikki niin vaikeaa? Verottajakin saa oman palvelunsa toimimaan selkeästi ja hyvin, samoin moni muu. TE- toimisto vaan lähettelee kapulakieleisiä sössötyksiä ihmisille. En tiedä että KUKAAN olisi sen kautta työllistynyt. Voitaisko vaan lopettaa koko mammutti?

Kommentit (370)

Vierailija
201/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisjohtaja tässä. Olin pienen hetken (reilu 4kk) työttömänä kun taloon tuli uusi tj ja se antoi vanhalle jorylle potkut (tai sopimukset, tämä on normaali käytäntö että uusi johtaja haluaa aloittaa uudelta pöydältä). Olen siis talousjohtaja.

Kuuluin ekat muutamat kuukaudet (2kk? 3kk?) ammattisuojan piirin mutta sehän ei meinannut mitään. Työkkäri laittoi työosoituksia/työmääräyksiä mm isännöitsijän tehtävään, talousassistentin tehtävään ja parasta kaikesta, hankintakoordinaattoriksi johonkin tekniset varaosat -firmaan.

Työllistyin sitten itse, mutta tuossa huomasi että työkkärin ihmiset ainakin omalla paikkakunnalla on aika ymmärtämättömiä mitä työtehtävät on, ja mitä esim talousjohtaja tekee.

Vierailija
202/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No "paras" vitsi oli, kun tarjosivat hakemaan työtä, mihin tarvittiin ajokorttia, mitä minulla ei ole (c-kortti). Hain sinne sitten, koska ei niille kannata alkaa vänkäämään, varsinkin kun tästä oli vaan hyötyä minulle, sillä jostain syystä ei tullut kutsua edes haastatteluun :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vakuutuslääkärin ihmeparantama ja joudun olemaan sen takia työmarkkinatuella. Itse olen saanut pelkästään hyvää ja ymmärtäväistä palvelua sekä työkkärin että kunnan kuntoutuspalveluiden ihmisiltä.

Käyn kuntouttavassa työtoiminnassa ihan mielelläni. Vaihtoehtoni kun EIVÄT ole työttömyys tai kokoaikainen työ täydellä palkalla, vaan nimenomaan joko olen vaan työttömänä tai sitten saan edes yhdeksän euroa päivä rahaa, jonka olen oikeastaan melkein tienannut! Minulle on todella suuri psykologinen merkitys sillä, että olen onnistunut omalla toiminnallani saamaan edes vähän rahaa, vaikka terveydentilani on niin heikko etten pysty käymään edes kuntouttavassa kuin kerran viikossa.

Ihmettelen myös näitä ihmisiä, jotka "pakotetaan" kuntouttavaan ja omasta mielestään olisivat aivan kelpo työntekijöitä, kun vaan työtä löytyisi. Kummasti juuri nämä ovat niitä tyyppejä, jotka eivät kelloa tunne, myöhästelevät, tupakkatauot venyvät, murjotetaan kuin pikkukakarat jne. Toisin sanoen, ei sitä työkykyä oikeasti ole, elävät vain siinä haavemaailmassa että ovat edelleen samassa kunnossa kuin ennen vuosia kestänyttä työttömyyttä.

Tätä peliä nyt vaan on pakko pelata niillä säännöillä, mitkä on. Fiksu ja aikuinen ihminen joutuessaan vaikka vastentahtoisestikin kuntouttavaan työtoimintaan käyttäytyy kuten ihmiset käyttäytyvät: on täsmällinen, kohtelias ja kohtuullisen ystävällinen. Ihan vain niiden muiden työttömienkin takia, koko ryhmä kärsii yhden passiivis-aggressiivisen ihmisen takia.

Olet viimeisessä kappaleessasi niin väärässä kuin vain voi olla. Tervepäinen ja työkykyinen ihminen ei mene kuin lammas kuntouttavaan, jos hänen laittamisensa sinne tehdään vastoin oikeita perusteita.

Tätä peliä on vain pelattava? Niin sanottiin Saksassakin 30- luvun lopulla.

Kuntouttava työtoiminta on kunnan tarjoama asia, joten älä ällittele te-toimistolle, jos kunta sinut kuntouttavaan komentaa. Työkkäri ei voi sille mitään, ellet sitten hyväksy sen tarjoamia mahdollisuuksia kuten vaikka työvoimakoulutus.

Ja kuitenkin suurin osa työttömistä on joutunut kuntouttavaan työtoimintaan vain työhaun voimassapysymisen edellytyksenä. Kuinka kunta onnistuu tekemään näin?

Vierailija
204/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vakuutuslääkärin ihmeparantama ja joudun olemaan sen takia työmarkkinatuella. Itse olen saanut pelkästään hyvää ja ymmärtäväistä palvelua sekä työkkärin että kunnan kuntoutuspalveluiden ihmisiltä.

Käyn kuntouttavassa työtoiminnassa ihan mielelläni. Vaihtoehtoni kun EIVÄT ole työttömyys tai kokoaikainen työ täydellä palkalla, vaan nimenomaan joko olen vaan työttömänä tai sitten saan edes yhdeksän euroa päivä rahaa, jonka olen oikeastaan melkein tienannut! Minulle on todella suuri psykologinen merkitys sillä, että olen onnistunut omalla toiminnallani saamaan edes vähän rahaa, vaikka terveydentilani on niin heikko etten pysty käymään edes kuntouttavassa kuin kerran viikossa.

Ihmettelen myös näitä ihmisiä, jotka "pakotetaan" kuntouttavaan ja omasta mielestään olisivat aivan kelpo työntekijöitä, kun vaan työtä löytyisi. Kummasti juuri nämä ovat niitä tyyppejä, jotka eivät kelloa tunne, myöhästelevät, tupakkatauot venyvät, murjotetaan kuin pikkukakarat jne. Toisin sanoen, ei sitä työkykyä oikeasti ole, elävät vain siinä haavemaailmassa että ovat edelleen samassa kunnossa kuin ennen vuosia kestänyttä työttömyyttä.

Tätä peliä nyt vaan on pakko pelata niillä säännöillä, mitkä on. Fiksu ja aikuinen ihminen joutuessaan vaikka vastentahtoisestikin kuntouttavaan työtoimintaan käyttäytyy kuten ihmiset käyttäytyvät: on täsmällinen, kohtelias ja kohtuullisen ystävällinen. Ihan vain niiden muiden työttömienkin takia, koko ryhmä kärsii yhden passiivis-aggressiivisen ihmisen takia.

Olet viimeisessä kappaleessasi niin väärässä kuin vain voi olla. Tervepäinen ja työkykyinen ihminen ei mene kuin lammas kuntouttavaan, jos hänen laittamisensa sinne tehdään vastoin oikeita perusteita.

Tätä peliä on vain pelattava? Niin sanottiin Saksassakin 30- luvun lopulla.

Kuntouttava työtoiminta on kunnan tarjoama asia, joten älä ällittele te-toimistolle, jos kunta sinut kuntouttavaan komentaa. Työkkäri ei voi sille mitään, ellet sitten hyväksy sen tarjoamia mahdollisuuksia kuten vaikka työvoimakoulutus.

Ja kuitenkin suurin osa työttömistä on joutunut kuntouttavaan työtoimintaan vain työhaun voimassapysymisen edellytyksenä. Kuinka kunta onnistuu tekemään näin?

Koska se on lakiin kirjattu. Tietyssä pisteessä kunnan velvollisuus on kuntouttavaa tarjota ja TE-toimiston velvollisuus se asiakkaalle kertoa. Jos ei ota tarjousta eli palvelua vastaan pätevästä syystä, saa karenssin.

Vierailija
205/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön 44 kirjoitti:

Työkkärin virkailija keksi yhtäkkiä että olen työkyvytön joten mulle voidaa lätkiä karenssi ja katkaista tuet. Miten 25 vuotta salibandya urheilua ja salilla käyvä on yhtäkkiä työkyvytön jolla ei ole elämänhallintaa. Vissiin kunnan sakkomaksut rassaa niitä joten laittavat karenssii ilman syytä. Äitini sattuu olee asianajaja joten työkkärin virkailijalle meni paskat housuu kun äitini soitti työkkäriin ja kyseli mites karenssia yhtäkkiää tuli minulle joka on aktiivinen vähän joka asiassa.

No mitä vastasit selvityspyyntöön? Karenssia kun ei saa ennen kuin sellainen on lähetetty ja odotettu lakisääteinen aika.

Äitisi voi olla lakimies, mutta jos hän vetoaa urheiluun ja salillakäynteihin, niin vahvasti epäilen, että tämä oikeudenhaara ei ole hänen alaansa. Miksi äitisi ei vastannut selvityspyyntöön, lakimiehenä hän tiesi, että näin se hallintolain mukaan menee eikä joku soitto vaikuta mitään, vaikka se nauhoitettiinkin.

Älä kommentoi asiaa, josta et tiedä asiasta yhtään mitään.

Karenssi alkaa välittömästi eli työttömyystukien maksatus katkeaa täsmälleen samalla päivämäärällä kuin työvoimavirkailija painaa selityspyyntönappia. Sen jälkeen alkaa muodollinen käsittely, jossa harvemmin edes selkeää virhettä korjataan. Mikäli Työvoimavirkailijan tekemä selityspyyntö poikkeuksellisesti katsotaan aiheettomaksi, niin tietenkin työtön saisi työttömyyskorvaukset takautuvasti.

Kun on täsmälleen kaksi identtistä tapausta, jossa toinen työvoimavirkailija jättää selvityspyynnön tekemättä ja toisessa tapauksessa työvoimavirkailija laatii selvityspyynnön, niin molemmat työvoimavirkailijat tekevät  oman päätöksen karenssista tai tukien saamisesta. Ihan turhaa väittää ettei työvoimavirkailijalla ole asiaan mitään valtaa, sillä tämän ratkaisun tekemiseen ei vaikuta sillä hetkellä kukaan muu kuin työvoimavirkailija.

Vierailija
206/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesjohtaja tässä, sanottakoon että koneet ja ohjelmat ne työhonosoitukset pistelee meneen,ei ihminen yleensä. Siis olen materiajohtaja,monikaan ei tiedä mitä materiajohtaja tekee.

Vierailija
207/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutama mitkä näin äkkiseltään tuli mieleen.

Sain karenssin kun lopetin työn josta ei saanut palkkaa,työnantaja ei siis maksanut palkkaa lukuisista lupailuista huolimatta.

Sain karenssin,kun lopetin työt terveydentilani takia, oli siis lääkärin b lausunto etten kyseistä työtä voi tehdä.

Sain karenssin kun ilmoittautuminen netti kurssille ei onnistunut . Vika oli heidän päässään ,mutta siitä huolimatta rahat veks.

Kelan virheistä en viitsi edes aloittaa.

1. Karenssia ei saa, jos kykenee osoittamaan, että työnantaja ei maksanut palkkaa. Tähän riittää se, että on tehnyt palkkaturvahakemuksen. Ja tietty liittänyt sen selvitykseen.

2. Lääkärin B-lausunto ei riitä, jos lääkäri ei ole siinä yksilöinyt, miksi et voi tehdä kyseistä työtä. Siis miksi nimenomaan sinä et soi sitä tehdä, ei yleisesti. Nähtävästi syitä ei ollut?

3. Kurssille voi ilmoittautua myös paperilomakkeella. Lisäksi jos ilmoittaa, että vika oli yhteyksissä tms., niin asia tarkistetaan. Ihmeen usein lokitiedoista havaitaan, että asiakas ei koskaan lähettänyt hakemusta, vaikka niin väitti.

Jos yrittää kaikin tavoin kiemurrella pois töistä, niin tietenkin lakien mukainen toiminta tuntuu tylyltä.

Huomaatko kuinka sinä tiedät asian, vaikka et mitenkään voi tietää.

Samoin työttömien asioita käsitellään joka ainoalla taholla ja tasolla. Todetaan, että ensimmäinen työvoimavirkailija on toiminut oikein, vaikka olisi toiminut väärin.

Ketään ei voisi kiinnostaa työttömän asema tai tilanne yhtään vähempää.

Vierailija
208/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄSSÄ HYVÄ ESIMERKKI TYÖTTÖMÄSTÄ...

Lentäjästä työttömäksi Whatsapp-viestill

Vierailija
209/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheiluseurat saivat valtiolta lähes kaksi miljoonaa koronatukea

Urheiluseurat saivat opetus- ja kulttuuriministeriöltä yhteensä lähes kahden miljoonan tukipotin koronaviruspandemian aiheuttamien taloudellisten menestysten korvaamiseen. Avustusta sai 280 seuraa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-seuraa-ylitse-muiden-urheilus…

Vierailija
210/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle (nainen) ehdotettiin te-toimistossa kaikkea voimaa vaativia harjoittelupaikkoja kuten varastohommia, jääkiekko kaukalon siirtämistä yms. Olin siihen aikaan Xs-S kokoinen ja paino alle 60kg. En jostain syystä halunnut hakea, enkä ole käynyt te-toimistossa enää sen jälkeen. Sieltä tarjottiin täysin vääriä harjoittelupaikkoja. Mitään muuta ei tarjottu. Palvelu oli tyyliin "hae itse ja katso esitteestä". Kyllä ihmetytti.  

Vierailija
211/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä ketjut menee aina työttömille vittuiluun? TE-toimiston virkailijatko siellä nyt peppukipuilevat? Vai joku pitkäaikaistyötön itseinhon alhossa kieriskelevä raukka?

Työtön! Sinun EI tarvitse alistua tämän ketjun ja foorumin

jatkuvaan vihakampanjaan työttömiä,köyhiä ja pienituloisia

kohtaan.Liity mukaan työttömien elämänlaatua parantavaan

yhdistystoimintaan ja vastustamaan työttömiin kohdistuvaa

yleistävää ja valheellista vihapuhetta.Liity mukaan

työttömien yhdistysten toimintaan:

Työttömien Keskusjärjestö katsoo,

että työtön on aktiivinen yhteiskunnallinen toimija

ja tuottava kansalainen, vaikka hän ei ole ansiotyössä.

Köyhyys, koulutuksen puute ja terveydelliset syyt estävät

työttömän aktiivista kansalaisuutta, osallisuutta ja yhdenvertaisuutta.

Siksi työttömän perusoikeuksista, toimeentulosta,

palveluista ja itsemääräämisoikeudesta tulee pitää kiinni

sekä eettisin että kansantaloudellisin perustein.

Yhdistystemme kautta voit saada ääntäsi kuuluviin

myös valtion hallinnossa ja eduskunnassa.

htps://tyottomat.fi/etusivu/tyottomille/

Vierailija
212/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuteestä". Kyllä ihmetytti.  

Kansallista maataloustukea on leikattava

Suomen  maatalous  tuottaa  kansantuotteestamme  noin  2,7  prosenttia.  Meillä  on 59 000 maatilaa ja niillä 78 000 työpaikkaa eli 1,3 työpaikkaa maatilaa kohden.Eurostatin  Agriculture  and  Fishery -tilastokirjan  mukaan  maatalouden  tuotannon arvosta  vuonna  2010  Suomessa  59  prosenttia  oli  maatalouden  tukia.  EU:ssa  tukien osuus on keskimäärin 16 prosenttia. MTT:n taloustutkimuksen mukaan tukien osuus Suomessa on 35 prosenttia, mutta siinä tukien käsite on ymmärretty suppeasti.

Maataloustuestamme noin 60 prosenttia on kansallista tukea. Valtion vuoden 2015 budjetissa  maataloustukimenot  ovat  1  814  miljoonaa  euroa.  Tämän  lisäksi  on  huo-mattava muun muassa valtion osuus maataloustuottajien eläkkeistä (624 miljoonaa euroa  vuodessa)  ja  lomituskorvaukset  (210  miljoonaa  euroa  vuodessa).  Maatalou-den tuki yhtä alan työpaikkaa kohti on noin 34 000 euroa vuodessa.

Pohjoisissa naapurimaissamme Ruotsissa, Virossa ja Latviassa kansallista maatalous-tukea ei juuri makseta, ja silti naapurimaidemme elintarvikeomavaraisuus on hyvä ja ruoan hinta Suomea halvempi

Suomalainen  tukijärjestelmä  hidastaa  maatalouden  rationalisointia.  Tuki  on  Suo-messa  siirtynyt  pellon  hintaan,  joka  jarruttaa  tilakoon  kasvua.  Pellon  keskihinta Suomessa on nyt noin 8 500, Ruotsissa 5 400, Virossa 2 000 ja Latviassa 1 300 euroa hehtaarilta.Maatalouden  tukijärjestelmää  on  vastedes  suunnattavatuotannon  rationalisointiin ja  tehokkuuden  lisäämiseen.  Samalla  tukiviidakkoa  ja  sen  byrokratiaa  on  kevennet-tävä.  Suomella  ei  ole  varaa  eikä  perusteita  nykyiseen  korkeaan  kansalliseen  maata-loustukeen.

Vierailija
213/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanna

Vierailija
214/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatukien käytössä ilmennyt väärinkäytösepäilyjä

Keskusrikospoliisin (KRP) rahanpesun selvittelykeskus sai viime vuonna yhteensä 216 koronaviruspandemiaan liittyvää rahanpesuilmoitusta.

Yksi havaituista ilmiöistä oli korona-avustuksiin ja -tukiin liittyvät epäillyt väärinkäytökset.

KRP:n mukaan tukia on mahdollisesti käytetty yritys- tai sijoitustoimintaan vastoin tuen myöntämisen ehtoja.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/krp-koronatukien-kaytossa-ilmennyt-…

Vierailija
215/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 500 freelance-taiteilijaa kannellut oikeuskanslerille koronatukien mielivaltaisesta jakamisesta:

Runsaat viisisataa freelance-taiteilijaa on kannellut oikeuskanslerille Taiteen edistämiskeskuksen Taiken jakamista koronatuista. Taike jakaa tukea aina ensi sijassa taiteellisin perustein,

Tukihakemuksia tuli noin 12 000. Kolmella hakukierroksella jotkut saivat tukea kahdesti

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yli-500-freelance-taiteilijaa-kanne…

Vierailija
216/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansanedustajien edut..

Vierailija
217/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus todennäköisesti jatkaa yrityksille suunnattua koronatukea

Yritysten kustannustukeen valmistellaan jatkoa, ja sitä pyritään Marinin mukaan jatkamaan niin kauan kuin koronakriisi kestää.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/marin-aamulehdelle-hallitus-todenna…

Vierailija
218/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierat älyttömyyksiä.[/quote kirjoitti:

MItä älytöntä on siinä, että lopetetaan turhat etuudet, joanattaisi miettiä, olisinko oikeasti ollut paras. Joku sentuksi.

Vihapuhe on  viestintää, joka lietsoo vihaa yhtä ihmistä tai ihmisryhmää vastaan(Esim.työttömiä kohtaan). Viestintä voi olla puhetta, mutta se voi olla myös esimerkiksi kirjoituksia, kuvia, symboleja, musiikkia, piirroksia ja elokuvia.

Vihapuheen tarkoituksena on useimmiten luoda kuva tiettyyn vähemmistöryhmään kuuluvista ihmisistä epäilyttävinä, epäluotettavina tai alempiarvoisina(Esim.työttömät). Vihapuhe loukkaa usein syvästi toisen henkilön ihmisarvoa.

Vihapuhe saattaa olla lainvastaista syrjintää yhdenvertaisuuslain nojalla, vaikka se ei välttämättä aina täytä minkään rikoksen tunnusmerkkejä.
Yhdenvertaisuuslain perusteella häirintänä kiellettyä on sellainen puhe tai ilmaisu, jolla useimmiten johonkin vähemmistöryhmään kuuluvan henkilön ihmisarvoa loukataan luomalla häntä kohtaan halventava, vihamielinen tai hyökkäävä ilmapiiri.
Esim työttömiin kohdistuvat loiset,laiskat,työhaluttomat,tuet pois-puheet).

Ihmisarvoa loukkaavan käyttäytymisen ei kuitenkaan tarvitse kohdistua suoraan tiettyyn ihmiseen ollakseen häneen kohdistuvaa häirintää, vaan se voi kohdistua myös ihmisryhmään.

Vihapuhe kohdistuu ihmisiin ja ryhmiin, jotka valikoituvat kohteiksi taustansa, henkilökohtaisten ominaisuuksiensa, tehtäviensä ja kannanottojensa perusteella.

Vihapuhe on erityisen haitallista muutenkin haavoittuvassa asemassa oleville henkilöille ja vähemmistöryhmille.

Myös alustan ylläpitäjä on vastuussa esimerkiksi tilanteessa, jossa ylläpitäjän huomiota kiinnitetään sivustolla olevaan lainvastaiseen aineistoon,

mutta ylläpitäjä tästä huolimatta tietoisesti sallii aineiston pitämisen sivustollaan, eikä ryhdy toimenpiteisiin sen poistamiseksi.

https://syrjinta.fi/vihapuhe

Vierailija
219/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maataloustukia leikattava rajusti

Aalto-yliopiston professori Esko Niemi on puolestaan päätynyt eri tilastoja vertaamalla tulokseen, jonka mukaan maataloustukien kokonaispotti on yli 3 miljardia euroa.

Niemi suomii kovin sanoin maatalouden tolkutonta Moolokin kitaa, joka nielaisee 3 000 loton päävoiton verran veroeuroja joka vuosi.

– Huvittavaa on, tai pikemminkin itkettävää, että budjettiesityksessä maanviljelijöiden lomituskorvaukset ovat 200 miljoonaa euroa, mutta niiden aiheuttama byrokratia maksaa 16 miljoonaa euroa, Niemi toteaa.

Niemi katsoo, että heitä pitäisi kohdella eläkeasioissa yhdenvertaisesti perinteisten yrittäjien kanssa. Näin ei kuitenkaan tapahdu.

– Maanviljelijän maksama eläkemaksu on vain puolet siitä, mitä yrittäjä maksaa tuloistaan tulevia eläkepäiviään varten. Tällainen etu on ilman muuta maataloustukea, Niemi tulkitsee.

Hän muistuttaa myös siitä, että veronmaksajat kustantavat maanviljelijöiden eläkkeistä 77 prosenttia.

Pitäisin järkevänä, että maataloustukia leikataan rajusti. Kannattavat tilat kyllä säilyvät ilman veronmaksajien tukiakin, Esko Niemi paukauttaa.

Vierailija
220/370 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Business Finland myöntänyt lähes miljardi euroa koronasta kärsiville yrityksille

Business Finland myönsi viime vuonna koronahäiriöistä kärsiville yrityksille 994 miljoonaa euroa häiriörahoitusta. Hankkeita oli hieman päälle 20 000.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/business-finland-myontanyt-lahes-mi…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi