TE-toimisto on täysi vitsi. Miten sinua on kyykytetty?
Aloitetaan vaikka siitä että sinne ei saa yhteyttä. Soitat puhelin"palveluun". Nauhoite kertoo että jonotus on maksullinen. Puolen tunnin kuluttua yhteys katkaistaan, koska "jonotustasi ei voida enää jatkaa". Maksu meni, mitään ei tapahdu.
En edes aloita "kätevästä nettipalvelusta". Miten niillä TE:n ressukoilla voi olla kaikki niin vaikeaa? Verottajakin saa oman palvelunsa toimimaan selkeästi ja hyvin, samoin moni muu. TE- toimisto vaan lähettelee kapulakieleisiä sössötyksiä ihmisille. En tiedä että KUKAAN olisi sen kautta työllistynyt. Voitaisko vaan lopettaa koko mammutti?
Kommentit (370)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mieli muuttuu äkkiä näillä asuntola ja soppatykki-tyypeillä, jos ja kun oma omainen jää työttömäksi. Eräässä sukulaisperheessä kävi näin. Nauroin ns. räkäisen naurun. Jostakin syystä oman pojan työttömyyspäiväraha olikin ihan eri juttu kuin muiden saama.
70-luvulla oli ihan OK, että perhe elätti työttömän lapsen, vaikka tämä oli jo aikuinen. Tiukentamalla työttömyysetuuden saamista lisättäisiin yhteisöllisyyttä ja muista välittämistä.
70-luvulla lobotomiakin oli ihan ok hattarapäille, jotka ehdottelivat älyttömyyksiä.
MItä älytöntä on siinä, että lopetetaan turhat etuudet, jotka ei enää ole tätä päivää. Ei työttömän tarvitse saada keskituloisen elintasoa!
Työttömillä ei ole keskituloisen elintasoa. Vai meinaatko että jos töitä ei syystä tai toisesta löydy, niin napsaistaan loputkin tuet pois? "Alkaa sitten työt kiinnostamaan kiähkiäh"?
Tämä palsta on kuin jotain mielenterveyspotilaiden kokoontumista... Miksi pitäisi töitä tekemättömällä tulla tilille sama raha kuin töissä käyvällä? Mitä hulluutta? Milloin tämä tapahtui? Viimeisen 15-20 vuoden aikana? Apua, haluan pois Suomesta nyt heti.
No milläs teet niitä töitä jos kukaan ei palkkaa hakemisesta ja tutkinnoista yms huolimatta???!?!!? Muuta heti Suomesta pois.
Määrittele "palkkaa" niin jatketaan siitä sitten. Kotisohvalta viisaita tietäjiä ei palkata. Suurin osa palstan "uhreista" ei kestä sitä tosiseikkaa, ettei ole mitään työpaikkavakuutusta elämässä eikä pitäisikään olla. On vain kysyntä ja tarjonta. Jos omaa alaa on opiskellut useampi kuin mitä tarvitaan töihin, täytyy olla selvästi parempi kuin ne muut opiskelleet. Se ei ole kenenkään vika. Se on vain suora seuraus siitä, että Suomessa saa opiskella mitä haluaa ja valita oman vapaan perseen mielensä mukaan. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kukaan takaa toimeentuloa työpaikan muodossa, koska, no, teidän kannattaisi ottaa selvää millaista on luoda työpaikkoja.
Okei. Mutta väitätkö että ne töissä olijat ovat sitä parempaa porukkaa ja kyvykkäämpiä, ja työttömät ovat sitä huonompaa porukkaa ja kyvyttömiä? Eli toisin sanoen arpaonni ratkaisee kuka kuuluu mihinkin porukkaan. Jos Suomessa halutaan nähdä todellinen yhteiskunnan alasajo sen takia, että suojatyöpaikoissaan luumuilevat toistaitoiset haluavat kateellisina pitää kiinni kastijaosta työpaikan suhteen, ja yrittää samalla kyykytellä työttömiä niin mikäs siinä.
Työtön haluaa nähdä itsensä uhrina, jolloin "arpaonni ratkaisee". Työpaikan saavat taas tietävät, mitä he voivat tarjota työnantajalle ja mitä ovat itse valmiita tekemään. Ei työpaikan saamisessa ole kyse sattumasta, kyse on siitä, että osoittaa haluavansa tehdä töitä. Ja sitten tekee töitä.
Jaa, tuollaisessa itsepetoksessa niitä töitä nykyisin tehdään? Okei.
No onhan se melkoinen sattuma, kun viimeisen 10 vuoden aikana olen hakenut 3 työpaikkaan ja joka kerta tullut valituksi. Mieletön arpaonni elämässä samaan aikaan kun joku toinen ei pääse lainkaan töihin. Oikeastiko kyse on vain siitä, että minulla on hyvä tuuri?
Toivottavasti työssäsi ei tarvitse ottaa muita huomioon tai käyttää aivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä ketjut menee aina työttömille vittuiluun? TE-toimiston virkailijatko siellä nyt peppukipuilevat? Vai joku pitkäaikaistyötön itseinhon alhossa kieriskelevä raukka?
Koska lähtökohtana on se, että työkkäri on paha ja sitten työttömät kertovat keksimiään tarinoita, joissa ei ole mitään faktaa taustalla. Karenssia ei saa tuosta vain, selvityspyyntö tulee takuuvarmasti ennen sitä. Silti kerrotaan keksittyjä juttuja huonosta kohtelusta ja kamalasta vääryydestä, kun ei saakaan valita mielekästä työtä, täytyy ottaa joku, joka ei esteettisesti miellytä.
Mihin sähköpostiosoitteeseen voin toimittaa tositapauksia työvoimatoimiston virkailijoiden tekemistä virheistä omalla ja tuttavieni kohdalla? Millä perusteella väität kaikkia työttömiä valehtelijoiksi? Itse tiedän mm.tositapauksen jonka työvoimavirkailijana oleva ystäväni voi todistaa: henkilö oli saanut karenssin kolmannen henkilön (työhaastattelija) antaman valheellisen väittämän mukaan ilman etukäteisselvitystä. Olin itse vieressä kun kolmas virkailija, työvoimakurssin vetäjä puolusteli toimintaa sanomalla että no kun nämä niin monisyisiä tapauksia öhöm.
Olet siis työkkärin virkailija etkä tiedä, että karenssia ei tuossa tapauksessa anna yksittäinen virkailija eikä karenssia yksinkertaisesti voi antaa ilman selvityspyyntöä. Työkkärin järjestelmä ei hyväksy sellaista. Eikä kolmas virkailija voi olla työvoimakurssin vetäjä, ne koulutukset ostetaan ulkopuolisilta.
Näppärästi 3 isohkoa virhettä samassa tarinassa. Paitsi jos tämä tapahtui vuonna 1995.
En ole työkkärin virkailija, vaan olin tuolloin itse kurssilla mutta ystäväni oli tuolloin virkailijana samassa toimistossa. Olen kyllä itse ollut lyhyen aikaa te-toimistossa töissä. Ja tämä tapahtui kyllä vuosia sitten, ei ihan 1995. Kurssia veti todellakin tuolloin kyseisen toimiston työntekijä. Joka oli muuten valittu oikean puoluekirjan perusteella. Ottaako päähän:)? Kerronko lisää vastaavia?
Olen itse servannut lakien ja ministeriön ohjeiden perusteella vääriä päätöksiä ja väittämiä. Ei niitä tietenkään tahallaan tehdä mutta kun sinne palkataan kuulemma kosmetologeja ja veljenpoikia vaikka fiksujakin on toki joukossa. Lisäksi pätkätyöläisyys vaikuttaa, ei ehdi perehtyä.
Tämä kaikki on siis tapahtunut ennen vuotta 2002 eli lähes 20 vuotta sitten ja edelleen sitä muistelet?
Eli sinä moderoit ketjua kertoen minkä vuosien tapahtumista ketjussa voi kertoa? Ei tässä iässä viitsi hankkia dementiaakaan.
Ei vaan laki vaihtui tuolloin, sitä ennen meillä oli vielä työvoimakursseja, sittemmin niistä tuli työnhakuvalmennuksia. Työhallinnossa työskentelevät tietävät tällaiset pikkujutut.
En ymmärrä mikä tässä on pointti keskustelun kannalta mutta kiitos tiedosta.
Pointti on se, että on erittäin hedelmällistä tuoda keskusteluun mukaan muistelmia ajalta, jolloin suurin osa palstalaisista vielä oli tuttipullovaiheessa. Historia on mielenkiintoinen asia etenkin kun sen perusteella voi asiaan vihkiytymättömille kertoa vääryyksistä, jotka kertojan mukaan sattuivat vähän aikaa sitten ja todellisuudessa sukupolvi sitten.
Kerropa missä olen väittänyt, että tämä sattui vähän aikaa sitten? Aivan, keksit omasta päästäsi. Kyse oli juuri vastaavasta tapauksesta jostä puhuttiin.
Koska mainitsitkin väärydet monikossa niin mainitsin jo, että tiedän myös muita eli useita tapauksia joissa toimenpiteet ovat laillisuuden rajoilla tai vääriä, tehty mielivaltaisesti tai virkailija antanut väärää tietoa. Eivät nämä toki ole kuin murto-osa kaikista, mutta nuo äo- 80-marjaleenat voisi laittaa harmittomimpiin tehtäviin.
Hyväosaiset kuvittelevat, että heillä on asiat hyvin omasta ansiostaan. Tosiasissa sattumalla on melko suuri rooli ihmisten elämässä. Tästä on tutkimuksiakin.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mieli muuttuu äkkiä näillä asuntola ja soppatykki-tyypeillä, jos ja kun oma omainen jää työttömäksi. Eräässä sukulaisperheessä kävi näin. Nauroin ns. räkäisen naurun. Jostakin syystä oman pojan työttömyyspäiväraha olikin ihan eri juttu kuin muiden saama.
70-luvulla oli ihan OK, että perhe elätti työttömän lapsen, vaikka tämä oli jo aikuinen. Tiukentamalla työttömyysetuuden saamista lisättäisiin yhteisöllisyyttä ja muista välittämistä.
70-luvulla lobotomiakin oli ihan ok hattarapäille, jotka ehdottelivat älyttömyyksiä.
MItä älytöntä on siinä, että lopetetaan turhat etuudet, jotka ei enää ole tätä päivää. Ei työttömän tarvitse saada keskituloisen elintasoa!
Työttömillä ei ole keskituloisen elintasoa. Vai meinaatko että jos töitä ei syystä tai toisesta löydy, niin napsaistaan loputkin tuet pois? "Alkaa sitten työt kiinnostamaan kiähkiäh"?
Tämä palsta on kuin jotain mielenterveyspotilaiden kokoontumista... Miksi pitäisi töitä tekemättömällä tulla tilille sama raha kuin töissä käyvällä? Mitä hulluutta? Milloin tämä tapahtui? Viimeisen 15-20 vuoden aikana? Apua, haluan pois Suomesta nyt heti.
No milläs teet niitä töitä jos kukaan ei palkkaa hakemisesta ja tutkinnoista yms huolimatta???!?!!? Muuta heti Suomesta pois.
Määrittele "palkkaa" niin jatketaan siitä sitten. Kotisohvalta viisaita tietäjiä ei palkata. Suurin osa palstan "uhreista" ei kestä sitä tosiseikkaa, ettei ole mitään työpaikkavakuutusta elämässä eikä pitäisikään olla. On vain kysyntä ja tarjonta. Jos omaa alaa on opiskellut useampi kuin mitä tarvitaan töihin, täytyy olla selvästi parempi kuin ne muut opiskelleet. Se ei ole kenenkään vika. Se on vain suora seuraus siitä, että Suomessa saa opiskella mitä haluaa ja valita oman vapaan perseen mielensä mukaan. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kukaan takaa toimeentuloa työpaikan muodossa, koska, no, teidän kannattaisi ottaa selvää millaista on luoda työpaikkoja.
Okei. Mutta väitätkö että ne töissä olijat ovat sitä parempaa porukkaa ja kyvykkäämpiä, ja työttömät ovat sitä huonompaa porukkaa ja kyvyttömiä? Eli toisin sanoen arpaonni ratkaisee kuka kuuluu mihinkin porukkaan. Jos Suomessa halutaan nähdä todellinen yhteiskunnan alasajo sen takia, että suojatyöpaikoissaan luumuilevat toistaitoiset haluavat kateellisina pitää kiinni kastijaosta työpaikan suhteen, ja yrittää samalla kyykytellä työttömiä niin mikäs siinä.
Työtön haluaa nähdä itsensä uhrina, jolloin "arpaonni ratkaisee". Työpaikan saavat taas tietävät, mitä he voivat tarjota työnantajalle ja mitä ovat itse valmiita tekemään. Ei työpaikan saamisessa ole kyse sattumasta, kyse on siitä, että osoittaa haluavansa tehdä töitä. Ja sitten tekee töitä.
Jaa, tuollaisessa itsepetoksessa niitä töitä nykyisin tehdään? Okei.
No onhan se melkoinen sattuma, kun viimeisen 10 vuoden aikana olen hakenut 3 työpaikkaan ja joka kerta tullut valituksi. Mieletön arpaonni elämässä samaan aikaan kun joku toinen ei pääse lainkaan töihin. Oikeastiko kyse on vain siitä, että minulla on hyvä tuuri?
Ihme kyllä minua ei ole 12 vuoden aikana hätistelty lainkaan, ilmeisesti heti alussa havainneet että olen aika toivoton tapaus ja tällä seudulla töitä ei juuri ole ja silloin tällöin olen löytänyt jotain työtä niin eivät ole vaivanneet.
Juuri näin!! Ne etsii mahdollisuuksia olla maksamatta korvauksia. Töitä sieltä ei saa. Sinne kannattaa kertoa vain minimi eli vastata lyhyesti siihen mitä kysytään, ja vapaaehtoisesti ei kertoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mennyt ongelmattomasti te-toimiston kanssa, kun tiedostan että sen palvelun ei ole tarkoitus auttaa työnhaussa mitenkään, vaan se vahtii voiko maksaa tukia vai ei. Niille kannattaa kertoa mahdollisimman vähän omia asioitaan ja hoitaa varsinainen työnhaku ihan muiden väylien kautta. Ja jos kysytään onko tarvetta cv kursseille, sanoo aina että ei. Mutta jos ne määrää johonkin, pitää totella tai tuet katkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ kiinnostaa kyllä, mutta palkanmaksu taas ei kiinnosta useatakaan työnantajaa, tuolle yhdelle trollille vastauksena vaan tästä. Mihin tunkisit PALKKAtöihin puoli miljoonaa työtöntä, jos avoimia työpaikkoja on nytkin haussa n.14 500? Anna kun arvaan: leirejä, parakkeja, savustuspönttö,eh...
Miten olisi, jos valtio maksaisi jokaiselle työttömälle 700 e/kk palkkaa siitä, että nämä tekevät kuukaudessa 60 tuntia töitä vaikka keräten roskia? Silloin ei tarvitsisi maksaa mitään työttömyysetuutta lisäksi, koska palkka ja etuus olisivat suunnilleen samankokoiset. Kaikki olisivat tyytyväisiä, etenkin työttömät, joilla olisi PALKKAtyötä.
Ei pitäis jakaa rahaa nukina ollenkaan, vaan tehdään töitä sen rahan eteen. 10€ tunti ja palkkaa, josta kertyy eläkettäkin. Pistetään väki vaikka kaivamaan kanava jäämerelle, jollei muuta suusta hanketta keksitä. Mutta kun ei tuokaan työttömille kelpaa, vaan heti alkaa selitykset miksei käy.
Kerro minulle mitä hyötyä jostain kanavan kaivamisesta pitäisi olla? Mikä ihmeen pakkomielle joillakin on pakottaa joka ikinen heilumaan johonkin lapion varteen tekemään jotain tyhjänpäiväistä? On eri asia saada palkkaa mielekkäistä, lisäarvoa tuottavista töistä. Sellaisista mitä joku ojankaivuu ja sen täyttäminen ei ole.
Klassinen työttömän ruikutus.
Ensin ilmoitetaan, että vain palkkatyö käy, pitää olla palkanmaksaja, muuten en tee mitään.
Sitten kun olisi, niin töihin ei voi mennä, koska ei koe sitä työtä mielekkääksi.
Ei ihme, että olet työtön.
Klassinen luterilainen vain työllä ihminen tulee moraaliseksi ja eheäksi lässytys. Olkoonkin että turhaa ja tyhjänpäiväistä työtä.
Poistetaan työttömyysetuudet ja annetaan ihmisten tulla eheiksi ilman rahaa. Jos työ on turhaa, niin on sitä vastikkeetta maksettu rahakin. Asuntola ja soppatykki riittävät niille, joiden moraali ei veny työntekoon.
Venyisikö sinun moraalisi siihen, että töitä aktiivisesti hakevat, mutta silti työttömänä olevalta poistettaisi tuet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ kiinnostaa kyllä, mutta palkanmaksu taas ei kiinnosta useatakaan työnantajaa, tuolle yhdelle trollille vastauksena vaan tästä. Mihin tunkisit PALKKAtöihin puoli miljoonaa työtöntä, jos avoimia työpaikkoja on nytkin haussa n.14 500? Anna kun arvaan: leirejä, parakkeja, savustuspönttö,eh...
Miten olisi, jos valtio maksaisi jokaiselle työttömälle 700 e/kk palkkaa siitä, että nämä tekevät kuukaudessa 60 tuntia töitä vaikka keräten roskia? Silloin ei tarvitsisi maksaa mitään työttömyysetuutta lisäksi, koska palkka ja etuus olisivat suunnilleen samankokoiset. Kaikki olisivat tyytyväisiä, etenkin työttömät, joilla olisi PALKKAtyötä.
Ei pitäis jakaa rahaa nukina ollenkaan, vaan tehdään töitä sen rahan eteen. 10€ tunti ja palkkaa, josta kertyy eläkettäkin. Pistetään väki vaikka kaivamaan kanava jäämerelle, jollei muuta suusta hanketta keksitä. Mutta kun ei tuokaan työttömille kelpaa, vaan heti alkaa selitykset miksei käy.
Kerro minulle mitä hyötyä jostain kanavan kaivamisesta pitäisi olla? Mikä ihmeen pakkomielle joillakin on pakottaa joka ikinen heilumaan johonkin lapion varteen tekemään jotain tyhjänpäiväistä? On eri asia saada palkkaa mielekkäistä, lisäarvoa tuottavista töistä. Sellaisista mitä joku ojankaivuu ja sen täyttäminen ei ole.
Klassinen työttömän ruikutus.
Ensin ilmoitetaan, että vain palkkatyö käy, pitää olla palkanmaksaja, muuten en tee mitään.
Sitten kun olisi, niin töihin ei voi mennä, koska ei koe sitä työtä mielekkääksi.
Ei ihme, että olet työtön.
Klassinen luterilainen vain työllä ihminen tulee moraaliseksi ja eheäksi lässytys. Olkoonkin että turhaa ja tyhjänpäiväistä työtä.
Poistetaan työttömyysetuudet ja annetaan ihmisten tulla eheiksi ilman rahaa. Jos työ on turhaa, niin on sitä vastikkeetta maksettu rahakin. Asuntola ja soppatykki riittävät niille, joiden moraali ei veny työntekoon.
"Moraali työntekoon"?
Mitenköhän tuohon mahtuu mukaan golffaavat yrityspamput tai vaikka kansanedustajat?
Täällä Tampereella oli pitkäaikaistyöttömille tarkoitettu info, johon oli pakko mennä. Itse olin siellä siksi, että olen hakenut työkyvyttömyyseläkettä, jota ei myönnetty. Tilaisuudessa oli noin 30-40 henkilöä. Sen yhteydessä piti täyttää kaavake, jossa valitsee mitä tekee seuraavaksi, eli näitä työkkärin perustoimenpiteitä kuten kuntouttava työtoiminta jne. Sen jälkeen jokaisen piti mennä jonottamaan samassa tilassa olevan virkailijan luokse, ja selostaa oma tilanteensa. Siinä tuli kuulleeksi ihmisten mielenterveysdiagnooseja ja kaikkea mahdollista, mikä ei todellakaan kuulu muille. Olen melko varma että jotain lakia yksityisyyden suojasta tai vastaavaa rikottiin siinä, todella epämiellyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo helvettiin koko työkkäri ja kansalaispalkka.
Työkkäri sitten yksityiseksi välitystoimistoksi, välittäjät provikkapalkalla.
No aika heikoksi jää provikat, jos EI OLE TYÖPAIKKOJA.
Tämä oli juuri pointtini. Joutuisivat uurastamaan palkkansa eteen. Ne kolme välittäjää siellä.
Up
Täytyy olla héikkó lahjainen että joutuu TE Toimistoon.
Sain jatkoa yrittäjien työttömyystukeen. Soittivat eilen ja asia oli sillä selvä. En ehtinyt itse kevään jälkeen tehdä asian suhteen uutta hakemusta. Onneksi ei tarvinnut, tämä oli helpotus. Hyvää palvelua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-vuoden INFLAATIO. Ei riitä rahat elämiseen
Minut talutettiin ulos työkkäristä. Siis ihan että virkailija laittoi kätensä mun olkapäälle. Kävelin sisään ja kysyin onko täällä vuoronumeroautomaattia. Sanottiin että ei, tänne ei saa tulla muuta kuin jos on varattu aika ja mieluiten nekin tapaamiset pitäisi hoitaa itse tietoa hakemalla. Oikein v-mäinen hapannaama oli tuo akka.
Vierailija kirjoitti:
Ne noudattaa lakia. Muussa tapauksessa kävisi niin, että työttömille ei maksettaisi euroakaan korvauksia. Veronmaksajana olen sitä mieltä, että se olisi hyvä vaihtoehto. Jokainen voisi ottaa oman työttömyysvakuutuksen ja pärjätä sillä. KUn rahat loppuu, voisi työkin kiinnostaa.
Ne muuten ei lässytä kenellekään.
Niinpä niin. Te-toimistot noudattaa sitä saaristosta ideologiaansa jonka mukaan työttömät ovat syyllisiä jo työttömyyteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Tampereella oli pitkäaikaistyöttömille tarkoitettu info, johon oli pakko mennä. Itse olin siellä siksi, että olen hakenut työkyvyttömyyseläkettä, jota ei myönnetty. Tilaisuudessa oli noin 30-40 henkilöä. Sen yhteydessä piti täyttää kaavake, jossa valitsee mitä tekee seuraavaksi, eli näitä työkkärin perustoimenpiteitä kuten kuntouttava työtoiminta jne. Sen jälkeen jokaisen piti mennä jonottamaan samassa tilassa olevan virkailijan luokse, ja selostaa oma tilanteensa. Siinä tuli kuulleeksi ihmisten mielenterveysdiagnooseja ja kaikkea mahdollista, mikä ei todellakaan kuulu muille. Olen melko varma että jotain lakia yksityisyyden suojasta tai vastaavaa rikottiin siinä, todella epämiellyttävää.
Helvetin nöyryyttävää. Minkälaiset ihmiset siellä on oikein tekemässä päätöksiä?
Isoperseiset tradenomit leikkivät psykologeja. Sipilän kirous.
Mitä vikaa on persuvirkailijassa? Olisiko somalivirkailija Mohammed tai Aisha parempi?
Minulle selitettiin kuinka tärkeää on tehdä työtä, että saa oikeuden eläkkeeseen. Lisäksi minulle annettiin haettavaksi ravintolakoulun opettajan virka, vaikka olen vain ruokaravintolan tarjoilija. Ikääkin on 58 vuotta.
2. Kohtaan kommentoisin, että kannattaisi te-toimiston päässä kertoa asiakkaalle miten ei joudu kärsimään karenssia.
Olin vakavasti masentunut ja irtisanouduin töistä. Olin 1,5kuukautta sauraslomalla. Te-toimisto rankaisi minua lisää laittamalla vielä 1,5.kuukautta katrenssia siihen päälle ensin udeltuaan diagnoosin. Olisin mielelläni jättänyt sen kertomatta ja ollut ilman rahaa. Jos diagnoosit udellaan, ei voi antaa karenssia...